Vaak eten per dag?

14-10-2011 16:43 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me steeds maar als ik de andere vrouwen hoor praten op werk/uitgaan over hoe vaak ze eten per dag.

Nou heel veel vind ik, maar volgens mij is het normaal.

Ze eten ongeveer 5 boterhammen per dag, 2 stukken fruit, gezond koekje voor tussendoor, ze nemen een soepje tussen de middag, en 's avonds ook nog avondeten.

Ik vind dit heel veel, maar is dat ook zo?

ik eet per dag 3 boterhammen en verder alleen avond eten. Neem nooit een soepje op mijn werk tussendoor want voor mij kan soep dienen als alleen avondeten, dus wil ik 's avonds geen warm meer.

Ben altijd heel bang om aan te komen terwijl ik helemaal niet dik ben, heb een normaal gewicht en zie er niet te dik/dun uit.

Ik heb soms dagen dat ik denk; en nu ga ik is lekker snoepen. En dan snoep ik er ook op los. Maar dat is 1 keer in de week. Verder probeer ik koekjes enzo te ontwijken.
Ik heb precies hetzelfde Tomatensoep! Eet veel te weinig en het lukt mij maat niet meer binnen tr krijgen.
Ik denk ook dat het verschilt wat voor werk je doet en hoeveel lichaamsbeweging je hebt.

Een verpleegster die fulltime werkt en iedere dag 20 minuten fietst om op haar werk te komen heeft meer nodig dan ik die met de auto naar m'n kantoorbaan ga.
hmm dan eet ik ook veeel te weinig.

Ochtend:

Of niks, of drink ontbijt of plakje ontbijtkoek

tussendoor: thuis niks en op t werk eet ik fruit stukjes mee met de kinderen

Tussen de middag: Min. 2 boterhammen en melk

middag: vaak wel n koekje of een liga

savonds: warm eten en soms nog een toetje.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Je hoort ook vaak dat mensen die echt te weinig eten afvallen als ze meer gaan eten. Omdat de vetbrandingsmotor op gang wordt gehouden als je eet.

Toch vind ik het heel persoonlijk. Het is heel makkelijk om hier op het forum te roepen 'wat eet jij veel' of 'je eet veel te weinig'.

Er zijn zoveel factoren die mee spelen zoals het werk wat iemand doet, hoeveel iemand sport, waar iemand zijn boterhammen mee belegd en wat iemand aan avondeten wegwerkt.
En of je een ziekte hebt en medicijnen moet slikken waar je dik van wordt. Of moet spuiten. Wat je bouw is, erfelijkheid..... om maar een paar zijwegen te noemen.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
@Setter: Ook dat ja.

Kortom ik word er een beetje moe van als mensen zeggen dat de een zoveel eet en de ander zo weinig.

Ik heb altijd het idee dat men dan toch niet zo blij is met het eigen eetpatroon.

Ik vind het iets anders als iemand een eetlijste post met 1000 calorieën en dat nog teveel vindt.

Of iemand die 3000 calorieën eet en niet snapt waarom ze niet afvalt.

Maar verder leven en laten leven en als je er niet uit komt ga naar een diëtist.
3 boterhammen op een hele dag? ontbijt je dan niet? Ik zou het niet kunnen, maar als jij het gewend bent weet je niet beter natuurlijk

ik eet smorgens om 4.15 of 2 beschuitjes, cracker, cup a soep, groot glas sinaasappelsap - of 4 boterhammen, cup a soep, sinaasappelsap.

middag 4 boterhammen

tussendoor: fruit, kipfilet, worst, soepstengel, rijstwafel o.i.d.

avond: gewoon bord vol, alleen niet altijd vlees omdat ik dat niet lekker vind.

tussendoor: kwark, of iets anders waar ik dan trek in heb.

Het is alleen maar beter om om de 2 uur iets te eten dan vrijwel niets. Dan blijft je stofwisseling op gang, dus dan kom je niet aan. Behalve als je alleen maar junkfood naar binnen werkt
Veel?

Dat is helemaal niet veel. Maar jij eet wel heel erg weinig.
Het leed dat slankelijn heet.

Mijn zusjes eten ook gewoon wat ze wilen. Dat is de ene keer veel, en dan weer weinig. Wat ze eten smaakt ze, en zodra ze genoeg hebben of het valt wat tegen, dan stoppen ze en gooien de rest in de vuilnisbak. Dwangmatig een heel pak bastognekoeken of rose koeken leegeten, dat heb ik ze nog nooit zien doen.
ik vind dat to gewoon eet. Ik word persoonlijk een beetje moe van mensen die zeggen dat je dit of dat moet eten omdat je anders tekorten krijgt.

Als je gewicht stabiel blijft, je gevarieerd eet en je goed in je lijf zit dan is het toch goed??

De een is blij met 7 boterhammen per dag en een berg avond eten en de ander met 3 en wat avondeten.

Persoonlijk eet ik volgens jullie standaarden helemaal weinig. Het boeit me niet. Zolang ik kan blijven doen wat ik doe (studeren, stage en sociaal leven) en me lekker blijf voelen ben ik blij. Ik eet alles wat ik eten wil. Heb ik zin in patat, eet ik patat. Heb ik zin in een blaadje sla, eet ik dat.
's morgens om 4 uur cup a soup? Als we het toch over ongezond hebben. Daar zit toch vreselijk veel zout in?
Bazinga!
Ik eet 's ochtends 1 beschuitje of 1 boterham. Ik heb 3 pauzes op mijn werk (lerares) dus eet dan als middag eten 2 boterhammen , en dan 2/3 koeken verder iets lekkers als ik thuis kom. Na 4 uur snoep ik niks meer, anders eet ik helemaal niks 's avonds.
vivalda, ach altijd gezonder dan alleen maar junkfood.

heerlijk een vol, veel ontbijt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven