Rotterdam

15-10-2011 23:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er goed bekend in Rotterdam,binnenkort naar Rotterdam toe en kom met de auto waar kan ik dan het beste parkeren,kom niet vanaf de zuidkant.En moet in het centrum zijn,mag ook een omliggende plaats zijn waar ik goed de auto kwijt kan en het laatste stukje met openbaar vervoer reis
Google even op Park en ride, werkt bij alle grote steden. Goedkoop parkeren en een klein stukje met metro/bus/tram!
Euhhmmm het centrum is an sich nog best groot hoor..

Iets specifieker is dan wel handig.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
http://www.rotterdam.nl/eCache/TER/10/27/794.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De parkeergarage onder de Bijenkorf? Of die onder het doelenplein? Beide zijn midden in het centrum.
http://www.bereikbareregiorotterdam.nl/
Plaatje zoals ik 'm bedoeld had " plakt " niet. ( namelijk met alle P&R in de omgeving van Rotterdam ).

Op mijn vorige link kun je aanvinken dat je P&R zoekt.
Parkeren in Rotterdam Centrum is stikduur, hou daar rekening mee. En inderdaad, het centrum is best groot.
Kijk, die mensen uit zuid, daar heb je wat aan :-)
idd parkeren is duur in rotterdam. naast de parkeergarage bij de bijenkorf en onder schouwburgplein heb je ook parkeergarage kiphof bij de grote bieb in de buurt (ook centrum).
metro'tje of de randstadrail rijden je zo naar het centrum.
Bedankt voor de snelle reacties allemaal ik heb nu even vluchtig gekeken en zal morgenvroeg even rustig met een plattegrond erbij wat gaan uitzoeken. In Amsterdam heb je van die P&R s als je de auto parkeert er gratis een ov chipkaart erbij krijgt Kent Rotterdam dat ook?
quote:miss_marvellous schreef op 16 oktober 2011 @ 00:18:

idd parkeren is duur in rotterdam. naast de parkeergarage bij de bijenkorf en onder schouwburgplein heb je ook parkeergarage kiphof bij de grote bieb in de buurt (ook centrum).Dan zal ik ook eens op parking kiphof googelen,grappige naam trouwens,als het maar niet zo 'n smalle parking is waar net de auto door heen.
De Kiphof is ruim, ook de toegang. Denk er wel aan dat je overal met een chipkaart moet betalen, in sommige parkeergarages kun je nog met muntgeld betalen maar bij parkeermeters niet. Er is ook een grote parkeergarage bij de Willemswerf maar ik weet eerlijk gezegd niet of die nog voor publiek toegankelijk is. De garage van de Bij is dikwijls vol.

Je kunt je auto ook neerzetten bij metrostation Kralingse Zoom.
verba volant, scripta manent.
Als je vanaf de Maasboulevard komend vanaf de A16 rechts afslaat kom je bij het Oostplein, dan draai je linksaf over de trambaan de Groenendaal op, doorrijden tot je rechts Albert Heijn ziet, daar voorbij ga je rechtsaf de Kipstraat in, let op de fietsers, die komen van weerskanten, dan steek je de ventweg over en dan ga je meteen naar links, daar is de ingang van de Kiphof.
verba volant, scripta manent.
Parkeer garage aan de Westblaak is niet overdreven duur en anders zoals eerder beschreven is parkeren bij de Kralingsezoom en dan met de metro rechtstreeks naar Beurs.

Veel plezier in Rotterdam!

Als je nog leuke adresjes zoekt voor eten dan weet ik der nog wel een paar!
quote:MarianneDavids schreef op 16 oktober 2011 @ 00:49:

De Kiphof is ruim, ook de toegang. Denk er wel aan dat je overal met een chipkaart moet betalen, in sommige parkeergarages kun je nog met muntgeld betalen maar bij parkeermeters niet. Er is ook een grote parkeergarage bij de Willemswerf maar ik weet eerlijk gezegd niet of die nog voor publiek toegankelijk is. De garage van de Bij is dikwijls vol.

Je kunt je auto ook neerzetten bij metrostation Kralingse Zoom.

Bij Kiphof kan je gelukkig ook pinnen, Westblaak ook trouwens. Nu ik er over nadenk, bijna alle garages toch?

Ik parkeer namelijk vooral in garages omdat ik, ondanks dat ik hier alweer zes jaar woon, nog altijd vergeet voldoende saldo op de chip te hebben
Ik woon in Schiedam en ga bijna nooit met de auto naar het centrum van Rotterdam. Ik ben toevallig vrijdag nog naar Rotterdam geweest. Ik heb mijn auto geparkeerd in het Witte Dorp (wijk in Rotterdam). Deze wijk ligt bij metrostation Marconiplein. Je kan daar de metro pakken en zit in 4 of 5 haltes midden in het centrum, ik denk nog geen 10 minuten.
Nog even een aanvulling: het parkeren is gratis
Rijd lekker naar metrostation Kralingse Zoom. Daar kun je gratis parkeren en stap je op de metro waarbij je in 10 minuten in het centrum bent.
quote:Superhuisvrouw schreef op 16 oktober 2011 @ 00:26:

Bedankt voor de snelle reacties allemaal ik heb nu even vluchtig gekeken en zal morgenvroeg even rustig met een plattegrond erbij wat gaan uitzoeken. In Amsterdam heb je van die P&R s als je de auto parkeert er gratis een ov chipkaart erbij krijgt Kent Rotterdam dat ook?

Volgens mij niet. Je mag bij Kralingse zoom gratis parkeren en je eigen ov-chipkaart meenemen voor de metro.

Ik zou gewoon naar het centrum rijden en de parkeerbordjes volgen. Er zijn werkelijk overal parkeergarages.
Idd wat al eerder genoemd is gratis parkeren bij kralingse zoom of in het witte dorp en dan met de metro gaan, wel een eigen ov chipkaart meenemen. Dacht dat een dagkaart iets van 5 euro was dus niet heel goedkoop.

Vanaf kralingse zoom is het 4 a 5 haltes net waar je wezen moet.

En verder kan je ook parkeren bij parkeergarage de oude haven, eerste 48 min 1,50 daarna elke 32 min 1 euro.

En echt midden in het centrum kan je hem parkeren naast de V&D of boven de koopgoot bij de Hema. Maar dat kost geloof ik 2,60 per 50 of 55 min
Let er wel op dat als je hem bij de V&D of de koopgoot zet en je bent bijv 1 uur en 5 min weg, kan je gewoon voor 2 uur betalen. En dat heb je dus bij de parkeergarage bij de oude haven en de kiphof niet
Mooie stad achter de duine... de schilderswijk de lange poten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven