Wat is lekker om de taart mee op smaak te brengen en er in te stoppen?
Uitgebakken spekjes en hamreepjes heb ik. Eieren, room heb ik in huis. Maar ik mis iets specifieks om zuurkool écht lekker te maken, ik hou er niet zo van namelijk.
quote:Popje1975 schreef op 18 oktober 2011 @ 11:18:
nasikruiden!
In je zuurkool ?
Ieuw ..
Anoniem_656afa06231f5
dinsdag 18 oktober 2011 om 11:31
Als basis gebruik ik meestal van die kant en klare bladerdeeg voor hartige taart en dan doe ik katenspek op de bodem, uitgeknepen zuurkool daarbovenop en dan ananasringen als bovenste laag. Als laatste gooi ik er een mix van room, geraspte kaas en peper overheen. Lekker hoor.
Tip: spoel de zuurkool langdurig af met koud water ... dan verdwijnt het hele zure.
Ik begin met de bodem te bekleden met bladerdeeg, daarin doe ik verkruimeld gehakt met kaas. daaroverheen de zuurkool/spekjes/ananas/rozijntjes, daaroverheen giet je wat room (niet te veel anders wordt de bodem slap) en als laatste een laagje geraspte oude kaas...
Mmmmm
Anoniem_130445
dinsdag 18 oktober 2011 om 11:35
Als je er niet van houdt, waarom het dan eten?
Gooi die zuurkool weg en maak de taart lekker zonder.
Omdat ik het niet vies vind maar ook niet het allerlekkerst. En manlief vindt het lekker dus daarom maak ik het vanavond. En dan het liefst in een variant die ik ook te pruimen vind
Bedankt voor de tips, die nasikruidentip bewaar ik, dat durf ik nog niet aan
Een heel simpel recept is zuurkool met geruld gehakt in een oven schotel doen. Appelmoes eroverheen en daar weer stukjes banaan oven en dan in de oven. Is heel simpel maar wel lekker
quote:Popje1975 schreef op 18 oktober 2011 @ 11:18:
nasikruiden! dat is een variant die ik nog niet kende, hoe maak je het verder dan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Anoniem_92501
dinsdag 18 oktober 2011 om 12:41
Mosterd over de bodem smeren, geeft wat meer 'bite' aan de taart. En zeker niet afspoelen, dan is het geen zuurkool meer (en ik heb wel eens gelezen in een voedingsboek, dat je dan ook juist de gezonde mineralen en vitaminen wegspoelt).l