Werk & Studie alle pijlers

Naam webwinkel ..........

18-10-2011 14:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best wel een beetje crea bea en nu ben ik de laatste tijd nogal wat dingetjes aan het maken van vilt. Bijv. voor als er een baby geboren is. Ik wil dit uit gaan breiden met stoffen slingers met naam of andere naamcadeautjes, babykransen, enz. en eventueel op den duur met houten speelgoed of iets dergelijks.

Nu wil ik graag een website of webshop beginnen waarin ik mijn spulletjes kan laten zien maar ja... dan moet er ook een pakkende naam komen! En dat is wat ik nu net zo ontzettend moeilijk vindt!

Iemand een leuk idee misschien???
Oh ja... wat er ik nog even bij wil zeggen dat ik niet mijn eigen naam in de titel van de webshop wil en liefst een beetje korte pakkende titel.
Vilty Mama ;)
13 in een dozijn.
Kan je het niet via Etsy doen?
naam heb ik niet, maar houten speelgoed als uitbreiding..? believe me zie je door de bomen het bos niet meer! ga eerst eens te raad wat je wilt en google op soortgelijke shops.

Misschien is marktplaats ook een leuk idee om te kijken of er animo voor is?

Of verkopen aan de plaatselijke houten speelgoed winkel, ik weet dat wij als winkel dat altijd erg leuk vonden...

Greetz
Ik zou eerst eens op Etsy je waren gaan verkopen. Kijken hoe dat loopt en of je wat verkoopt en of je bestellingen binnen krijgt. Er zijn zoveel van dit soort webwinkels dat ik in iedre geval door de bomen het vilten bos niet meer zie...

Eerst onderzoek doen, daarna bedrijf starten als het loopt...
Crea bea Mom.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Best wel een beetje?
Ik kende Etsy nog niet... heb net even gekeken. Leuk idee zeg. Daar kan ik wel wat mee.
Je kunt ook op dawanda terecht, dat is de duitse etsy, dat is niet zo ver. Bovendien zijn er ook NLse site volgens dit principe, moet je even zoeken.

Ik denk dat een blog icm met etsy/dawanda het beste werkt.

Zelf gebouwde webwinkels zijn bijna altijd niet mooi en etsy heeft ale faciliteiten. je bog kun je dan aan je facebook / hyves koppelen.
Ik denk dat je ook vooral veel via vrienden en kennissen moet doen, er is zoveel keus dat het me erg moeilijk lijkt om je te onderscheiden.
Viva was toch ook bezig met een Etsy-achtige site?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kijken er echt mensen op Etsy? Ik ken m ook alleen van de Viva-plannen.

Ik zou gewoon regelmatig een (gratis) advertentie plaatsen op marktplaats.
Op marktplaats zak je binnen een uur ook al ver weg denk ik. Zou het middels mond-op-mondreclame doen, een stukje in het lokale suffertje zien te krijgen, kaartjes in de supermarkt enzo.

Zo bijzonder zijn de producten niet die TO maakt, de markt wordt er behoorlijk door overspoeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
op Marktplaats zak je wel, maar voor dit soort dingen zoeken mensen toch vaak met een bepaalde zoekterm. Ik zou het eens uitproberen.

'naamslinger' bijvoorbeeld, geeft in totaal 100 advertenties weer.

Als je dan 2x per week nieuwe advertenties plaatst, paar minuutjes werk, ben je best zichtbaar denk ik hoor.

Gewoon kwestie van goede zoektermen kiezen.
quote:marthesyl schreef op 18 oktober 2011 @ 15:20:

Kijken er echt mensen op Etsy? Ik ken m ook alleen van de Viva-plannen.

Ik zou gewoon regelmatig een (gratis) advertentie plaatsen op marktplaats.Ik kijk wel op Etsy voor creatieve dingen, nooit op marktplaats. Daar staat zoveel troep tussen en via Etsy kom je altijd verrassende creatieve dingen tegen. Marktplaats kijk ik voor een oude bank oid.
Zo zie je maar weer, Etsy zal dan vast ook de moeite waard zijn.

Ik gebruik dus Marktplaats voor een oude bank, maar ook voor nieuwe kleding of traktaties of ... nou ja, alles eigenlijk.

misschien kan TO op beide websites adverteren om een zo groot mogelijk publiek te bereiken?
Je kan ook handmadeshop.nl proberen, ook een soort van etsy maar dan nederlands. Loopt nog niet zo over als marktplaats. Succes ermee!
Thanks voor de tips! Ik ga het eerst proberen via marktplaats e.d. en dan zien we wel hoe succesvol het wordt....
succes!
Be Creative
[quote]himalaya schreef op 18 oktober 2011 @ 15:24:

Zou het middels mond-op-mondreclame doen,/quote]

Dan zou het een interessante webwinkel worden!

(je bedoelt denk ik mond-tot-mond
quote:Holgadepolga schreef op 19 oktober 2011 @ 14:25:

[quote]himalaya schreef op 18 oktober 2011 @ 15:24:

Zou het middels mond-op-mondreclame doen

(je bedoelt denk ik mond-tot-mond ;-)[/quote]
quote:himalaya schreef op 18 oktober 2011 @ 15:24:

Zou het middels mond-op-mondreclame doen

(je bedoelt denk ik mond-tot-mond )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven