Mijn buffet (heb ik genoeg)
dinsdag 18 oktober 2011 om 09:03
Volgende week vier ik mijn verjaardag de verwachting is dat er 9 mensen blijven eten. Vind het om die reden ook leuk om wat verschillende dingen op tafel neer te zetten.
Tot nu toe heb ik bedacht.
Aardappe gratin
Harige taart (denk spinazie en spekjes)
Gehaktballetjes
(evt kip rollade)
Wraps met roomkaas & zalm
Wraps met roomkaas & ham
Stokbrood & Ciabatta met diverse smeerseltjes
Is dit voldoende? Mis ik wat?
Ik wil de gerechten trouwens niet al te moeilijk omdat ik geen zin heb om de hele dag in de keuken te staan en dingen van te voren voorbereiden wordt lastig.
Tot nu toe heb ik bedacht.
Aardappe gratin
Harige taart (denk spinazie en spekjes)
Gehaktballetjes
(evt kip rollade)
Wraps met roomkaas & zalm
Wraps met roomkaas & ham
Is dit voldoende? Mis ik wat?
Ik wil de gerechten trouwens niet al te moeilijk omdat ik geen zin heb om de hele dag in de keuken te staan en dingen van te voren voorbereiden wordt lastig.
dinsdag 18 oktober 2011 om 12:29
- (fruit)salade
- tomaatjes gevuld met kruiden-roomkaas
- augurk met salami, asperge met ham
- wraps zijn altijd lekker idd! je kunt het ook met sla en kipsate doen, of sla-zalm-roomkaas.
- gewoon simpele kleine hapjes zoals komkommer met een stukje kaas aan een sateprikkertje ofzo.
- kleine stukje kip (of ander vlees) gemarineerd in een pannetje. Kan op stokbrood gegeten worden of gewoon met een prikkertje en wat saus.
- koude schotel (rundvleessalade, aardappelsalade, huzarensalade, rauwkost, eieren, ham, augurk... wat je maar wil )
- koude pasta salade met zalm bijvoorbeeld of met tonijn.
- kippenboutjes
- knakworstjes
- soep
- broodjes met verschillende soorten beleg.
Etc..
Ik zou het lekker makkelijk houden, er is toch ook al taart op een verjaardag, dus ik zou de hapjes zelf niet te zoet maken.
Via internet kun je heel veel kleine hapjes vinden!
- tomaatjes gevuld met kruiden-roomkaas
- augurk met salami, asperge met ham
- wraps zijn altijd lekker idd! je kunt het ook met sla en kipsate doen, of sla-zalm-roomkaas.
- gewoon simpele kleine hapjes zoals komkommer met een stukje kaas aan een sateprikkertje ofzo.
- kleine stukje kip (of ander vlees) gemarineerd in een pannetje. Kan op stokbrood gegeten worden of gewoon met een prikkertje en wat saus.
- koude schotel (rundvleessalade, aardappelsalade, huzarensalade, rauwkost, eieren, ham, augurk... wat je maar wil )
- koude pasta salade met zalm bijvoorbeeld of met tonijn.
- kippenboutjes
- knakworstjes
- soep
- broodjes met verschillende soorten beleg.
Etc..
Ik zou het lekker makkelijk houden, er is toch ook al taart op een verjaardag, dus ik zou de hapjes zelf niet te zoet maken.
Via internet kun je heel veel kleine hapjes vinden!
dinsdag 18 oktober 2011 om 17:16
Aardappelgratin zou ik denk ik weglaten. Of je moet er een lekkere salade bij maken, anders is het heel kaal te eten. Rollade is heerlijk erbij. Hartige taart zou ik wel wat kaas erbij doen. Of een vlees en vis mini quiche;
De rest lijkt me lekker.
Ik zou voor na een klein kaasplateautje maken; uiteraard wat kaas, stokbrood niet bij het hoofdgerecht maar hier. Wat druiven, walnoten, andere vruchten of dipsausen voor het stokbrood zoals vijgenchutney of cranberrychutney. Wat turks fruit enz. Er is ook een topic over lekkere kaasplateautjes en wat je kan doen.
De rest lijkt me lekker.
Ik zou voor na een klein kaasplateautje maken; uiteraard wat kaas, stokbrood niet bij het hoofdgerecht maar hier. Wat druiven, walnoten, andere vruchten of dipsausen voor het stokbrood zoals vijgenchutney of cranberrychutney. Wat turks fruit enz. Er is ook een topic over lekkere kaasplateautjes en wat je kan doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 18 oktober 2011 om 17:27
Ik zou gaan voor:
Pompoensoep of tomaten-paprikasoep
Aardappel gratin OF Hartige taart (spinazie)
Gehaktballetjes
(evt kip rollade)
Wraps met zalm, sla, tomaat en een mengsel van creme fraiche, knoflook en avocado.
Peultjes met broccoli en sperziebonen gewokt met citroen en knoflook
Salade
Pompoensoep of tomaten-paprikasoep
Aardappel gratin OF Hartige taart (spinazie)
Gehaktballetjes
(evt kip rollade)
Wraps met zalm, sla, tomaat en een mengsel van creme fraiche, knoflook en avocado.
Peultjes met broccoli en sperziebonen gewokt met citroen en knoflook
Salade
dinsdag 18 oktober 2011 om 17:29
Dank jullie wel voor de reacties, denk dat ik de aardappel gratin of de hartige taart weg laat en de erbij een simpele salade. Daarnaast vond ik het eerder geposte idee met kip, rucola, ham, en pijnboompitjes erg lekker klinken die wil ik als experiment er ook bij maken.
heb nu dus aardappel gratin of hartige taart
kip rollade of gehaktballetjes
wraps met vulling
salade
kip met rucola wat eerder gepost is.
Volgens mij een mooi lijstje zo en ik sta vooral niet de hele dag in de keuken.
wraps met vulling
salade
Volgens mij een mooi lijstje zo en ik sta vooral niet de hele dag in de keuken.
dinsdag 18 oktober 2011 om 21:59
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 18 oktober 2011 @ 17:29:
Dank jullie wel voor de reacties, denk dat ik de aardappel gratin of de hartige taart weg laat en de erbij een simpele salade. Daarnaast vond ik het eerder geposte idee met kip, rucola, ham, en pijnboompitjes erg lekker klinken die wil ik als experiment er ook bij maken.
wraps met vulling
salade
Volgens mij een mooi lijstje zo en ik sta vooral niet de hele dag in de keuken.Lijkt mij nog steeds veel kip, kip en zware dingen en weinig (lichte) groenten. Krijgen die mensen verder nooit te eten ofzo?
wraps met vulling
salade
Volgens mij een mooi lijstje zo en ik sta vooral niet de hele dag in de keuken.Lijkt mij nog steeds veel kip, kip en zware dingen en weinig (lichte) groenten. Krijgen die mensen verder nooit te eten ofzo?
dinsdag 18 oktober 2011 om 22:01
quote:Nachttrein schreef op 18 oktober 2011 @ 17:32:
Nog 1 tip: kleine gehaktballetjes draaien duurt bij mij altijd langer dan ik verwacht/hoop. Misschien toch die rollade doen?Kan je toch ook een dag van te voren doen? Ik heb een recept van Griekse gehaktballetjes en die zijn de dag erna nóg lekkerder.
Nog 1 tip: kleine gehaktballetjes draaien duurt bij mij altijd langer dan ik verwacht/hoop. Misschien toch die rollade doen?Kan je toch ook een dag van te voren doen? Ik heb een recept van Griekse gehaktballetjes en die zijn de dag erna nóg lekkerder.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven