Vriend met strafblad

18-10-2011 17:38 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:gemini2011 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:02:

Liv, volgens mij mag je echt 5 planten hebben en met 5 gram wiet over straat lopen.

Anders zou de politie toch iedereen moeten arresteren die een coffeeshop uit loopt?Pfff, weet je, je hóeft me niet te geloven, maar ik kan je verzekeren dat ik weet waarover ik praat. Plantbezit is simpelweg strafbaar.
Ik heb bij het uitgaan als meisje ook wel eens een hoek verkocht aan een vervelende jongen (als laatste redmiddel zeg maar, werkte trouwens prima, en zijn vrienden juichten mijn actie toe ) . Maar ik blijf erbij dat ik een verdwaalde hoek uit zelfverdediging, gegeven door een puber, wel wat anders vind dan meerdere malen veroordeeld zijn wegens huisvredebreuk, mishandeling en bedreiging. Maar goed, jullie feestje. Als jullie graag een relatie willen met iemand die blijkbaar moeite heeft met agressieregulering wens ik jullie veel succes.
quote:helene31 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:01:

[...]

Ah, zonder een aantal delicten achter je naam heb je niet geleefd. Weer wat geleerd.

Wat is dan het minimum, wil je een beetje meetellen?Nee. Waar baseer je dat nou weer op? Misschien moet je de hele discussie eens lezen. Zij vindt iedereen per definitie een pauper/asociaal/lagere klasse zodra je iemand ook maar een klap verkoopt, dan leef je in mijn ogen niet aangezien dit de normaalste mensen kan overkomen.
Site OM: als de politie er achter komt dat je vijf planten hebt staan, dan wordt het wel in beslag geomen, maar wordt je niet vervolgd.
quote:gemini2011 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:02:

Liv, volgens mij mag je echt 5 planten hebben en met 5 gram wiet over straat lopen.

Anders zou de politie toch iedereen moeten arresteren die een coffeeshop uit loopt?Klopt, privégebruik wordt gedoogd. En handel via een coffeeshop ook.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:36
Reden: Provocatie
% gewijzigd
quote:helene31 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:01:

[...]

Ah, zonder een aantal delicten achter je naam heb je niet geleefd. Weer wat geleerd.

Wat is dan het minimum, wil je een beetje meetellen?waar slaat dit op? Ikbenlief zei dat toch als reactie op wat er op mij werd gezegd. Dat ik hier word afgeschilderd als n stuk asociaal uitschot wat ik niet ben
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:Star schreef op 18 oktober 2011 @ 20:03:

[...]

Wedden van niet? Ik ga nog liever legaal op mijn rug dan dat ik mensen de vernieling in help.Geldt ook voor mij. Ik schrob nog liever 100 uur per week toiletten dan dat ik me inlaat met criminelen en zo een wereld inrol waar ik niets mee te maken wil hebben.
Ok liv t zal dan wel. Ik ga t nog wel ff nazoeken op internet. Anders wordt de offtopic discussie alleen nog maar groter
quote:Liv schreef op 18 oktober 2011 @ 20:01:

[...]

Je kent me niet.Nee, niet omdat je meldt dat bezit strafbaar is (want dat klopt), maar omdat je kortzichtig oordeelt over mensen. Moet je wel een perfect mens zijn als je vindt dat je mensen zo mag wegzetten om een wetsovertreding. Dat mag hoor, moet jij weten, maar het blijft kortzichtig. Praktisch iedereen heeft in dit land weleens de wet overtreden, strafbaar gedrag vertoond. Dit land zit namelijk zo vol met regels dat je wel in een klooster moet leven wil je je niet een keer schuldig maken aan een wetsovertreding.
quote:astrape schreef op 18 oktober 2011 @ 20:04:

Site OM: als de politie er achter komt dat je vijf planten hebt staan, dan wordt het wel in beslag geomen, maar wordt je niet vervolgd.Ja, en het wordt in beslag genomen omdat je het níet in bezit mag hebben. Niet eentje dus.
quote:iris1969 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:05:

[...]

Klopt, privégebruik wordt gedoogd. En handel via een coffeeshop ook.Liv heeft gelijk. Het is strafbaar, maar het OM stelt dan geen vervolging in. Maakt het nog niet legaal, het wordt gedoogd.
quote:Joly78 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:06:

[...]

Nee, niet omdat je meldt dat bezit strafbaar is (want dat klopt), maar omdat je kortzichtig oordeelt over mensen. Moet je wel een perfect mens zijn als je vindt dat je mensen zo mag wegzetten om een wetsovertreding. Dat mag hoor, moet jij weten, maar het blijft kortzichtig. Praktisch iedereen heeft in dit land weleens de wet overtreden, strafbaar gedrag vertoond. Dit land zit namelijk zo vol met regels dat je wel in een klooster moet leven wil je je niet een keer schuldig maken aan een wetsovertreding.Ik zet niemand weg, waar lees je dat?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:43
Reden: Off topic
% gewijzigd
quote:Joly78 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:07:

[...]

Liv heeft gelijk. Het is strafbaar, maar het OM stelt dan geen vervolging in. Maakt het nog niet legaal, het wordt gedoogd.Precies, het wordt gedoogd, zoals ik ook steeds zeg
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:43
% gewijzigd
quote:ikbenlief schreef op 18 oktober 2011 @ 20:04:

[...]

Nee. Waar baseer je dat nou weer op? Misschien moet je de hele discussie eens lezen. Zij vindt iedereen per definitie een pauper/asociaal/lagere klasse zodra je iemand ook maar een klap verkoopt, dan leef je in mijn ogen niet aangezien dit de normaalste mensen kan overkomen.

Misschien moest je je berichten eens lezen voor je op 'verstuur' klikt. Heel duidelijk maak je je punt niet namelijk.

Over het inhoudelijke deel heb ik het maar niet.
quote:Joly78 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:07:

[...]

Liv heeft gelijk. Het is strafbaar, maar het OM stelt dan geen vervolging in. Maakt het nog niet legaal, het wordt gedoogd.

Als men weet dat je plantjes in je bezit hebt wordt het niet gedoogd hoor. Het kan alleen zijn dat men er geen prioriteit aan geeft.

Verder hangt het af van de omstandigheden.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:44
% gewijzigd
Ik vind dit een vreemde discussie. De mensen die enige nuance aanbrengen, waarmee ze het gedrag geenszins goedpraten, krijgen rare dingen naar hun hoofd als dat je kennelijk pas echt geleefd hebt als je wat delicten hebt gepleegd. Hallloohooo, dat zegt toch niemand? Wat sommigen alleen willen zeggen is dat het heus geen kwaad kan even na te vragen hoe het allemaal precies zit. Wat sowieso nooit kwaad kan, lijkt me.
quote:Joly78 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:06:

[...]

Nee, niet omdat je meldt dat bezit strafbaar is (want dat klopt), maar omdat je kortzichtig oordeelt over mensen. Moet je wel een perfect mens zijn als je vindt dat je mensen zo mag wegzetten om een wetsovertreding. Dat mag hoor, moet jij weten, maar het blijft kortzichtig. Praktisch iedereen heeft in dit land weleens de wet overtreden, strafbaar gedrag vertoond. Dit land zit namelijk zo vol met regels dat je wel in een klooster moet leven wil je je niet een keer schuldig maken aan een wetsovertreding.Ik vind Liv helemaal niet kortzichtig. Ik vind de dingen die in de OP genoemd worden namelijk niet gewoon een akkefietje, maar je reinste uitschot-gedrag.
Hoeveel planten mag je eigenlijk in Nederland hebben?

In Nederland word het kweken van wiet voor eigen gebruik gedoogd. Dit wil niet zeggen dat het legaal is! Bij het bezit van maximaal 5 wietplanten wordt aangenomen dat het geen beroepsmatige teelt is en de teelt uitsluitend voor eigen gebruik betreft. De teler dient bij ontdekking afstand van zijn wietplanten te doen! Doet de verdachte teler dat niet dan riskeert hij strafvervolging. Ook het kweken onder lampen word gezien als beroepsmatige teelt.

Minderjarige mogen volgens de wet geen wietplanten kweken.

Hoeveel gram wiet mag je bezitten?

Maximaal 5 gram cannabis voor eigen gebruik.

Dit is wel strafbaar, maar volgens de richtlijnen van het Openbaar Ministerie zal het bezit van kleine hoeveelheden voor persoonlijk gebruik (tot 5 gram) niet tot vervolging leiden.
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!
zucht....

al mag je 10 planten... die 5 worden gedoogd. Al worden ze meegenomen.. je wordt er toch niet voor opgepakt of wat dan ook. Dus je doet er toch geen vlieg kwaad mee en dan ben je ook geen tuig of uitschot, zoals ik hier weer voor word uitgemaakt.

Nu weer ontopic.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:44
% gewijzigd
quote:Star schreef op 18 oktober 2011 @ 20:10:

[...]

Ik vind Liv helemaal niet kortzichtig. Ik vind de dingen die in de OP genoemd worden namelijk niet gewoon een akkefietje, maar je reinste uitschot-gedrag.Ja het is vooral de optelsom die het hier bedenkelijk gedrag maakt. Was dit alles gedurende een wilde pubertijd of over de jaren heen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven