Vriend met strafblad

18-10-2011 17:38 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
[...]

OT: ik denk dat de discussie verder niets brengt. We komen niet veel dichter bijelkaar. Denk ook dat het een gevoelskwestie is. En TO heeft zich ook al in tijden niet laten zien.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2011 20:55
Reden: Off topic
% gewijzigd
Beste forummers,

We hebben dit topic opgeschoond: off topic berichten, persoonlijke aanvallen en provocaties zijn verwijderd.

We verzoeken jullie dringend om on topic te blijven en je te onthouden van persoonlijke aanvallen op andere gebruikers. Anders zijn wij genoodzaakt om verdere maatregelen te nemen.

We hopen dat dat niet nodig zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:chanella1 schreef op 18 oktober 2011 @ 17:38:

Hij blijkt namelijk een strafblad te hebben; hij is meerdere keren opgepakt vanwege mishandeling van een buurtgenoot, bedreiging en huisvredebreuk. Ook vertelde hij een paar jaar geleden met een vriend wiet te hebben gehandeld, zijn onderbuurman heeft hem hiervoor aangegeven.

Is die onderbuurman degene die de klappen heeft gekregen? Dan zou ik me zorgen maken wat deze man doet als ik 'm 'n keer flink tegengas geef. Als hij 't dan met woorden niet (meer) kan "winnen", slaat hij er dan ook op?

Verder vind ik het heel erg zorgelijk dat hij kennelijk meerdere keren 'n bekende heeft mishandeld. De drempel om 'n tik uit te delen schijnt hoger te liggen naarmate je iemand beter kent, en in je omgeving vaker tegen kunt komen (en dus geconfronteerd wordt met je eigen handelen).

Iemand die met 'n zat hoofd in 'n überfoute kroeg is beland en 't daar aan de stok krijgt met de lokale wannabe maffiosi en als gevolg van die matpartij 'n veroordeling aan z'n broek krijgt, daar zou ik makkelijker overheen kunnen stappen als iemand die meerdere keren z'n buurman 'n tik geeft. En kennelijk niks leert van de gevolgen. Of in ieder geval heel hardleers is.

Mocht de relatie stand houden en jullie uiteindelijk gaan samenwonen en/of trouwen, wees je dan bewust van de gevolgen die 'n strafblad alleen al kàn hebben voor jouw carrière. In sommige vakgebieden en op sommige posities kan/moet de partner ook doorgelicht worden voor je 'n aanstelling krijgt.
quote:astrape schreef op 18 oktober 2011 @ 20:52:

Hoezo krijg je daar volgens jou geen strafblad voor? Als je een transactie aangeboden krijgt (wat afhankelijk van het letsel zomaar kan gebeuren als het de eerste keer is), verschijnt dat gewoon op je strafblad hoor.

Ik werk in een kroeg waar mensen het regelmatig nodig vinden om op elkaar te duiken. We zitten zowat naast het politiebureau maar de politie komt er niet eens voor.

Dus je maakt mij niet wijs dat van een keer een klap in de kroeg, er meteen een transactie - strafblad van komt. Gewoon omdat er wel even iets heftigers aan de hand moet zijn wil er een gevolg van komen.
Inderdaad pinks. En niet alle mannen die in de kroeg een mep krijgen doen aangifte.
quote:Veronicas schreef op 18 oktober 2011 @ 20:55:

[...]

Mocht de relatie stand houden en jullie uiteindelijk gaan samenwonen en/of trouwen, wees je dan bewust van de gevolgen die 'n strafblad alleen al kàn hebben voor jouw carrière. In sommige vakgebieden en op sommige posities kan/moet de partner ook doorgelicht worden voor je 'n aanstelling krijgt.

Heel goed punt maak je hier. Mijn man is een paar jaar geleden doorgelicht voor zijn Schipholpas, dat is niet misselijk hoor.

Werken op Schiphol, bij DJI, politie etc. valt dan al allemaal af.
Heb het wel gehad met het Vivaforum. Dat er hard wordt opgetreden bij bedreigingen/scheldpartijen, prima, maar met de botte bijl posts weghalen waarin gewoon inhoudelijk wordt gereageerd gaat nergens over.

Ik ga wel op zoek naar een forum waar nog wel gepraat kan worden.

Was leuk hier voor zolang dames, de groeten.
quote:groentsoep2 schreef op 18 oktober 2011 @ 20:31:

ikbenlief, je bent grappig.Vind ik ook.
quote:Joly78 schreef op 18 oktober 2011 @ 21:00:

Heb het wel gehad met het Vivaforum. Dat er hard wordt opgetreden bij bedreigingen/scheldpartijen, prima, maar met de botte bijl posts weghalen waarin gewoon inhoudelijk wordt gereageerd gaat nergens over.

Ik ga wel op zoek naar een forum waar nog wel gepraat kan worden.

Was leuk hier voor zolang dames, de groeten.Waar dan?
Mod mag ik zeggen dat ik snap dat het offtopic gaan niet leuk is, maar dat dat erg vaak gebeurt.

Mag ik ook zeggen dat ik het jammer vind dat weer vanalles wordt weggehaald? We zijn hier met volwassenen onder elkaar. Een flinke discussie met af en toe wat sneren onderling hoort hier al jaren bij.

Ik snap dat schelden niet is toegestaan, maar ik heb nergens schelden gezien. Af en toe een sneer hier en daar. Mijns inziens moet dat kunnen en ik heb wel erger gezien hier op het forum. Daar is toch geen scheidsrechter voor nodig?

Als dit niet de goede plek is, verplaats ik deze

post wel naar het modtopic.
quote:pinks schreef op 18 oktober 2011 @ 20:56:

[...]

Ik werk in een kroeg waar mensen het regelmatig nodig vinden om op elkaar te duiken. We zitten zowat naast het politiebureau maar de politie komt er niet eens voor.

Dus je maakt mij niet wijs dat van een keer een klap in de kroeg, er meteen een transactie - strafblad van komt. Gewoon omdat er wel even iets heftigers aan de hand moet zijn wil er een gevolg van komen.Hangt er maar van af, er wordt wel om minder aangifte gedaan en vervolgd.
Zijn we misschien allemaal tegelijk ongesteld?
Niet ongesteld, heb denk ik ook al zo'n 10 inhoudelijke posts geplaatst op dit topic.
Tja, mijn posts op een ander topic verdwenen vanmiddag ook al en toen kreeg ik een waarschuwing met dreiging van een ban. En ik vroeg alleen maar hoe iets werkte.

Vreemd soms hiero.

Toch vind ik dat nog altijd een stuk acceptabeler dan een strafblad hebben. (zie, deze post is geheel on-topic )
quote:gemini2011 schreef op 18 oktober 2011 @ 21:05:

Niet ongesteld, heb denk ik ook al zo'n 10 inhoudelijke posts geplaatst op dit topic.Ok.
quote:pinks schreef op 18 oktober 2011 @ 21:06:

Tja, mijn posts op een ander topic verdwenen vanmiddag ook al en toen kreeg ik een waarschuwing met dreiging van een ban. En ik vroeg alleen maar hoe iets werkte.

Vreemd soms hiero.

Toch vind ik dat nog altijd een stuk acceptabeler dan een strafblad hebben. (zie, deze post is geheel on-topic )
quote:ModeratorViva schreef op 18 oktober 2011 @ 20:53:

Beste forummers,

We hebben dit topic opgeschoond: off topic berichten, persoonlijke aanvallen en provocaties zijn verwijderd.

We verzoeken jullie dringend om on topic te blijven en je te onthouden van persoonlijke aanvallen op andere gebruikers. Anders zijn wij genoodzaakt om verdere maatregelen te nemen.

We hopen dat dat niet nodig zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:pinks schreef op 18 oktober 2011 @ 21:06:

Vreemd soms hiero.

Toch vind ik dat nog altijd een stuk acceptabeler dan een strafblad hebben. (zie, deze post is geheel on-topic )Helemaal mee eens. Net als het begaan van een strafbaar feit zonder gepakt te worden overigens. Of eens in de zoveel tijd 'gezellig' wat hersencellen weg te roken of snuiven.
quote:woepsie schreef op 18 oktober 2011 @ 21:08:

[...]

Had jij ons verlinkt..?
Een kennis van mij had ook zo'n lieve, rustige nieuwe vriend. Biechtte ook na een paar maanden zijn verleden op omdat hij met haar verder wilde. Ze kon het ook niet voorstellen dat híj dat soort dingen had gedaan en geloofde dat hij zijn verleden achter zich had gelaten, juist ook omdat hij voor haar zo lief was. Uiteindelijk is ze met hem gekapt doordat hij begon te liegen en niet op afspraken kwam opdagen. Misschien door zijn 'verleden?!' We weten het niet, maar wat ik wil zeggen... je verhaal komt mij bekend voor en ik zou echt oppassen.. Hij maakte die dingen in eerste instantie het ook kleiner dat het was...Logisch, anders was ze meteen weggerend... Blijf op je hoede. Ondanks dat er vast mensen zijn die geleerd hebben van hun fouten: meerdere keren mishandeling en daarna nog illegale handel, klinkt niet goed meid!
helemaal mee eens dat t weg is gehaald

ik snap dat er soms word uitgeweken.. maar hou t wel ff netjes naar een ander. En er werden wel dingen gezegd dieeet j niet netjes zijn o.a. tegen mijzelf en tegen ikbenlief

Maar TO? wat ben je nu van plan te gaan doen?

Weet je al om wat voor iets t precies gaat?
quote:Iwannalive schreef op 18 oktober 2011 @ 21:10:

[...]

Had jij ons verlinkt..? doet dat er toe wie dat geweest is? nee..
quote:ikbenlief schreef op 18 oktober 2011 @ 19:31:

[...]

Ook normale mensen kunnen uit frustratie iemand een klap geven. Jij ook. Hoeven niet per definitie paupers te zijn.

Of jij leeft in een beschermd wereldje, kan ook..

Niet beschermd hoor. Ik heb een eigen bedrijf en vier kinderen en heb de wereld wel gezien, ik ga alleen niet om met mensen die hun emoties moeten omzetten in geweld. Hou niet van zwakke types. En ik vind mensen die een ander mishandelen, mensen bedreigen en huisvredebreuk plegen inderdaad paupers eerste klas. Geen knip voor de neus waard, uitschot van de samenleving, tuig van de richel etc. Etc,

En geloof mij, ik heb meer geleefd dan jij je uberhaupt maar kunt voorstellen. Van opgroeien in een derde wereldland tot waar ik nu sta, van heel ziek zijn, chemo en borstamputatie tot mijn vier kinders...... Ik heb daar alleen nooit geweld naar een ander voor bij hoeven gebruiken. Ik heb namelijk een heul goed stel hersenen en ben verbaal ijzersterk. Heb dus tot op heden geen geweld nodig gehad om mijn standpunten kenbaar te maken.
quote:Verreckje schreef op 18 oktober 2011 @ 21:10:

Een kennis van mij had ook zo'n lieve, rustige nieuwe vriend. Biechtte ook na een paar maanden zijn verleden op omdat hij met haar verder wilde. Ze kon het ook niet voorstellen dat híj dat soort dingen had gedaan en geloofde dat hij zijn verleden achter zich had gelaten, juist ook omdat hij voor haar zo lief was. Uiteindelijk is ze met hem gekapt doordat hij begon te liegen en niet op afspraken kwam opdagen. Misschien door zijn 'verleden?!' We weten het niet, maar wat ik wil zeggen... je verhaal komt mij bekend voor en ik zou echt oppassen.. Hij maakte die dingen in eerste instantie het ook kleiner dat het was...Logisch, anders was ze meteen weggerend... Blijf op je hoede. Ondanks dat er vast mensen zijn die geleerd hebben van hun fouten: meerdere keren mishandeling en daarna nog illegale handel, klinkt niet goed meid!Eens...
quote:Verreckje schreef op 18 oktober 2011 @ 21:10:

Een kennis van mij had ook zo'n lieve, rustige nieuwe vriend. Biechtte ook na een paar maanden zijn verleden op omdat hij met haar verder wilde. Ze kon het ook niet voorstellen dat híj dat soort dingen had gedaan en geloofde dat hij zijn verleden achter zich had gelaten, juist ook omdat hij voor haar zo lief was. Uiteindelijk is ze met hem gekapt doordat hij begon te liegen en niet op afspraken kwam opdagen. Misschien door zijn 'verleden?!' We weten het niet, maar wat ik wil zeggen... je verhaal komt mij bekend voor en ik zou echt oppassen.. Hij maakte die dingen in eerste instantie het ook kleiner dat het was...Logisch, anders was ze meteen weggerend... Blijf op je hoede. Ondanks dat er vast mensen zijn die geleerd hebben van hun fouten: meerdere keren mishandeling en daarna nog illegale handel, klinkt niet goed meid!Helemaal mee eens. Persoonlijk zou ik kappen met deze man, maar anders is voorzichtig zijn het beste alternatief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven