Vriend met strafblad

18-10-2011 17:38 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:woepsie schreef op 18 oktober 2011 @ 21:12:

helemaal mee eens dat t weg is gehaald

ik snap dat er soms word uitgeweken.. maar hou t wel ff netjes naar een ander. En er werden wel dingen gezegd dieeet j niet netjes zijn o.a. tegen mijzelf en tegen ikbenlief

Inclusief mijn opmerkingen? Ik heb het buitengewoon netjes gehouden en mijn inhoudelijke reacties op de OP zijn ook gewoon verwijderd. Ik scheld mensen niet uit, ik bedreig ze niet en reageer met argumenten. I Jammer dat we tegenwoordig blijkbaar uit vloeipapier bestaan dat zelfs dat al niet meer kan. Modereren is grenzen bewaken, niet hakken met de botte bijl als iemand roept dat hij/zij beledigd is. Als je daar de grens gaat stellen is de discussie weg en is iedere argumentatie overbodig.

Heb net het verzoek gestuurd mijn account op te heffen. Jammer, maar een forum verliest iedere waarde als er niet meer gediscussieerd mag worden. Heb nog ergens een open topic maar goed, bij deze, ik ben hier weg dus zal daar niet meer op reageren. Groeten!
Tja Woepsie, misschien lag het voor jullie gevoelig omdat jullie indirect werden aangesproken op gedrag.

Ik vind het niet normaal dat je mensen een ram verkoopt, ook niet als je jong bent. In drugs handelen vind ik ook te asociaal voor woorden. Net als recreatief drugs gebruiken overigens.

Ik denk daar het mijne van, zulke vrienden wil ik niet. En dat is mijn goed recht.

Ik hoop alleen maar dat TO zo slim is om eens objectief te kijken naar die delicten. Het zegt namelijk meer over je persoonlijkheid dan je grappige ogen.
Yuk, wat een walgelijke post Oriane.

Edit: je vond het kennelijk zelf ook niet helemaal door de beugel kunnen.
quote:Joly78 schreef op 18 oktober 2011 @ 21:17:

[...]

Inclusief mijn opmerkingen? Ik heb het buitengewoon netjes gehouden en mijn inhoudelijke reacties op de OP zijn ook gewoon verwijderd. Ik scheld mensen niet uit, ik bedreig ze niet en reageer met argumenten. I Jammer dat we tegenwoordig blijkbaar uit vloeipapier bestaan dat zelfs dat al niet meer kan. Modereren is grenzen bewaken, niet hakken met de botte bijl als iemand roept dat hij/zij beledigd is. Als je daar de grens gaat stellen is de discussie weg en is iedere argumentatie overbodig.

Heb net het verzoek gestuurd mijn account op te heffen. Jammer, maar een forum verliest iedere waarde als er niet meer gediscussieerd mag worden. Heb nog ergens een open topic maar goed, bij deze, ik ben hier weg dus zal daar niet meer op reageren. Groeten!k doelde vooral op n ander hier.. Ik vind dat je wel gelijk hebt dat er gewoon gediscussieerd moet kunnen worden, maar daarbij hoeven mensen niet anderen aan te gaan vallen en ze uit te maken voor uitschot etc.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Niet voor mezelf hoor astrape en ik meende het woord voor woord gezien haar eerdere topics, en haar sneue sneer aan mijn adres in dit topic. Uit eindelijk toch besloten de wijste te zijn in deze
quote:Oriane schreef op 18 oktober 2011 @ 21:14:

[...]

Niet beschermd hoor. Ik heb een eigen bedrijf en vier kinderen en heb de wereld wel gezien, ik ga alleen niet om met mensen die hun emoties moeten omzetten in geweld. Hou niet van zwakke types. En ik vind mensen die een ander mishandelen, mensen bedreigen en huisvredebreuk plegen inderdaad paupers eerste klas. Geen knip voor de neus waard, uitschot van de samenleving, tuig van de richel etc. Etc,

En geloof mij, ik heb meer geleefd dan jij je uberhaupt maar kunt voorstellen. Van opgroeien in een derde wereldland tot waar ik nu sta, van heel ziek zijn, chemo en borstamputatie tot mijn vier kinders...... Ik heb daar alleen nooit geweld naar een ander voor bij hoeven gebruiken. Ik heb namelijk een heul goed stel hersenen en ben verbaal ijzersterk. Heb dus tot op heden geen geweld nodig gehad om mijn standpunten kenbaar te maken.

Goed van je Oriane...

Ook dat je dat laatste even hebt weggehaald...

Ben het ook eens wat dat geweld betreft. Is echt een zwaktebod. Nu kan het wel zo zijn dat deze jongen dat als enige voorbeeld heeft gehad waardoor hij niet beter wist. Nu weet hij hopelijk wel beter. Echter hem alleen op zijn blauwe/bruine/groene ogen geloven dat hij die kant niet meer op gaat... tja lastig... zeker als TO er door een roze bril naar kijkt.

TO misschien goed om hem zijn verhaal te laten vertellen in het bijzijn van jouw ouders of je broer/zus. Iemand die niet verliefd op hem is. Als hij echt gebroken heeft met zijn verleden... zou hij dat ook wel in hun bijzijn kunnen vertellen denk ik zo...

Nou ja, het is lastig....

Sterkte ermee.
quote:iris1969 schreef op 18 oktober 2011 @ 21:14:

[...]

Helemaal mee eens. Persoonlijk zou ik kappen met deze man, maar anders is voorzichtig zijn het beste alternatief.

Ik denk dat ik ook zou kappen... maar ik weet niet hoe hij nu is. Zoals ik al zei: wat heeft ie er aan gedaan om nu niet meer zo te zijn?

Zou wel erg voorzichtig zijn wat je keuze hier ook in is.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik lees in een ander topic dat je kennelijk een vriendin hebt die een keer in een toevluchtsoord heeft gezeten. Misschien kan je eens een open en eerlijk gesprek met haar hebben over foute mannen en of je je daar wel of niet aan zou moeten wagen.
Overigens, ik had vroeger geen rode cent. Heb goor schoonmaakwerk gedaan om mijn studie te betalen in een vreemd land waar ik op een kamer woonde waar het behang door het vocht van de muur flikkerde. Verdiende geen ruk en maakte heule lange dagen. Maar drugs verhandelen? No way! had liever maanden droog brood gegeten dan dat ik zoiets zou doen. Dus....wedden dat ik dat zou doen Ikbenlief? Nee dus. Absoluut niet...... Niet iedereen is daar vatbaar voor.

Mijn keuze? Nog harder studeren. En na die studie niet gaan werken maar NOG een studie er achteraan (en dus bewust kiezen voor nog langer geen rooie cent) zodat ik zeker wist dat ik in de toekomst nooit meer in mijn leven ook maar een dag in armoe zou hoeven leven. Ik ben meer van de constructieve oplossingen.
Voor mij zou het toch een afknapper zijn...

In de fout gaan door handel in soft-drugs zou ik nog door de vingers zien maar mishandeling en huisvredebreuk er nog bij gaat me toch te ver...
Ik zou bedanken voor een kerel met een dergelijk strafblad. Het is nou niet bepaald een pakje kauwgom jatten wat ie gedaan heeft. Daarnaast was het niet eenmalig. Ik zou zeggen ga weg nu je er nog niet te diep in zit.
Foutje
En hoe kijk je er nu tegen aan TO, na al deze reacties?
quote:chanella1 schreef op 18 oktober 2011 @ 21:50:

Sorry, ik was een tijdje weg en kon dus niet eerder reageren.

Ik begrijp ook goed dat het heel simpel klinkt, ik had waarschijnlijk hetzelfde gezegd; wegwezen!

Ik zal gelijk even reageren op jullie vragen,

de laatste jaren gaat het goed met hem. Hij heeft gebroken met de vrienden waarmee hij in die tijd omging. De laatste keer dat hij in aanraking kwam met de politie was hij 20 jaar (3 jaar geleden) Dat was vanwege zijn handel in wiet.

Hij heeft tot zijn 21e bij z'n moeder gewoond, met z'n vader heeft hij nooit een goede band gehad, die was alcoholist, had losse handjes en is een aantal jaren geleden vertrokken.

Met zijn moeder was hij erg close, 2 jaar geleden kregen ze te horen dat ze kanker had en een paar maanden later stierf ze. Hij is toen uit z'n ouderlijk huis gegaan en bij mij in de buurt komen wonen (ongeveer 15 km van zijn geboortestad).

Hij heeft ondanks zijn strafblad fulltime werk kunnen vinden in de bouw. Hij viel me op omdat hij altijd alleen was en heel zachtjes praatte en dat past totaal niet bij z'n uiterlijk. Hij is een ontzettend mooie vent met een superlief gezicht en pretoogjes! Hij heeft geen contact met zijn familie (behalve zijn broer) en is timide en afstandelijk. Hij is veel tijd kwijt aan werken, zijn dieren (hij houdt kippetjes en konijntjes) en zijn tuin. Hij gaat niet uit en hij heeft erg weinig sociale contacten. Ik weet niet goed waarom hij het moeilijk vindt om contact te leggen met anderen, hij zegt dat hij er weinig behoefte aan heeft. Hij zegt wel dat hij ontzettend gelukkig is sinds hij mij kent, dat zijn leven een doel heeft gekregen en hij er weer helemaal voor wil gaan, het doet me veel dat hij dat zegt. Ik wil het graag geloven en hem liever niet laten vallen. Mijn verstand zegt dat ik ermee moet stoppen maar ik heb er echt moeite mee om tot die keuze te komen. Ik was erg benieuwd naar jullie mening en ik wou het ook graag even kwijt omdat ik er zo mee in m'n maag zit.
Chanella, hoe oud ben je zelf? En wat voor studie doe je?
Heeft hij wel vrienden?
Ok, dus hij komt uit een zeer moeilijke gezinsituatie. Kan natuurlijk zijn dat hij daardoor op het verkeerde pad terecht is gekomen, hij was nog jong, dus zoiets kan overgaan, hoe erg het ook was.

Blijft de vraag of dit een gezonde relatie kan worden, want deze jongen is niet stabiel.
quote:Silvy schreef op 18 oktober 2011 @ 19:12:

Meerdere keren een buurtgenoot mishandelt?? Kom op zeg, dat je hier nog over twijfelt. dan nog maar te zwijgen over de rest van de delicten. Is dit nou iemand waar je mee samen wilt gaan wonen in de toekomst en kinderen mee wilt? Heeft hij een baan? Of kan hij door zijn strafblad niet eens een baan vinden?

Ja, het was voor mij ook echt een schok Ik vind het hartstikke erg dat het gebeurd is, gek genoeg had ik het vorige week nog met m'n moeder over hem. Ze vond het bijzonder knap dat hij zo'n goede jongen is geworden terwijl zijn verleden en familie alles behalve goed was. En nu blijkt het dus toch niet zo mooi te zijn als ik gehoopt had. Dat vind ik onwijs zonde!!

Hij heeft een buurtgenoot in die tijd geslagen en z'n ruit ingegooid omdat diegene bepaalde dingen over zijn moeder gezegd had (wat het precies was weet ik niet). Hij had beter moeten weten, hij was volwassen genoeg om te weten wat wel en niet kan en ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat het echt gebeurd is
'Hij zegt wel dat hij ontzettend gelukkig is sinds hij mij kent, dat zijn leven een doel heeft gekregen en hij er weer helemaal voor wil gaan, het doet me veel dat hij dat zegt'

hier gaat bij mij een alarmbel af!!

trap niet in het 'oh-hij-heeft-me-zo-hard-nodig' romantisch idee...
quote:DeKenau schreef op 18 oktober 2011 @ 22:07:

'Hij zegt wel dat hij ontzettend gelukkig is sinds hij mij kent, dat zijn leven een doel heeft gekregen en hij er weer helemaal voor wil gaan, het doet me veel dat hij dat zegt'

trap niet in het 'oh-hij-heeft-me-zo-hard-nodig' romantisch idee...Aiaiai.....inderdaad. En trap niet in de 'hulpverleners-redders' valkuil. Dit klinkt niet zo gelijkwaardig en stabiel. Niet goed!!!!
quote:DeKenau schreef op 18 oktober 2011 @ 22:07:

trap niet in het 'oh-hij-heeft-me-zo-hard-nodig' romantisch idee...

Inderdaad, plus dat hij weinig sociale contacten heeft.

Vinden anderen hem 'vreemd' ofzo?

Niet dat je massa's vrienden moet hebben. Maar het is toch normaal contact te hebben met leeftijdsgenoten en eens wat te ondernemen als je zo jong bent.
Chanelle, ik heb niet alles gelezen, maar ik herken veel in je vriend. Ik zou hem zeker een kans geven. Gezien zijn verleden en hoe hij nu is en gezien de leeftijd die hij toen had, denk ik dat het niet verkeerd hoeft te gaan. Hij heeft gebroken met zijn vrienden, heeft werk, is zachtaardig, dus ik denk dat hij een goeie inborst heeft. Ik ken iemand die een supergevoelig sociaal kind was, ontspoorde in de puberteit doordat er allerlei dingen gebeurden waar hij niet mee om kon gaan (ook in aanraking met politie, vechtpartijen), maar na zijn 20ste weer stabiel werd en een leuke vent is geworden. Geef hem een kans, zou ik zeggen.
quote:Veronicas schreef op 18 oktober 2011 @ 21:58:

Chanella, hoe oud ben je zelf? En wat voor studie doe je?

Waarom wil je dat eigenlijk weten?

Ik weet dat ik waarschijnlijk hartstikke simpel overkom, ik had zelf een vrouw die kiest voor een man met zo'n verleden ook dom en naïef gevonden en me afgevraagd waarom ze zo iemand niet meteen dumpt.

En toch heb ik er moeite mee
Waarom zou je hem eigenlijk geen kans geven? Je merkt het snel genoeg ALS er toch iets mis is met hem.. hij kan niet voor maanden doen alsof.
quote:Beauke schreef op 18 oktober 2011 @ 22:10:

[...]

Inderdaad, plus dat hij weinig sociale contacten heeft.

Vinden anderen hem 'vreemd' ofzo?

Niet dat je massa's vrienden moet hebben. Maar het is toch normaal contact te hebben met leeftijdsgenoten en eens wat te ondernemen als je zo jong bent.

Dat komt omdat hij heeft gebroken met zijn vrienden in z'n geboorteplaats en kort daarna verhuisd is.

Ik kan me wel voorstellen dat anderen hem vreemd vinden, hij is moeilijk te doorgronden, kan heel afwezig zijn en is erg op zichzelf, maar als je hem leert kennen merk je dat hij ook ontzettend grappig is, hij is gek op dieren en heeft nog nooit een verkeerd woord tegen me gezegd.

We zijn pas een paar maanden samen en ik twijfel nu of ik wel zijn ware gezicht gezien heb. Of dit is wie hij echt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven