help, seks onmogelijk!

18-10-2011 23:49 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds kort heb ik een nieuwe vriendin, we lachen veel en voelen ons allebei (normaal gesproken) op ons gemak.

hoewel we enorm veel plezier hebben met elkaar tijdens "voorspel" of hoe je het wil noemen is penetratie onmogelijk. hoewel zij ook nog maagd is heb ik niet het idee dat dit het probleem is.. want ook zij krijgt (heb ik gevraagd) zelf geen tampon of vinger naar binnen. als ze dit toch probeert doet het haar veel pijn

ik heb zelf ook nog nooit meegemaakt dat een vagina zo "dicht" of "strak" aanvoelt maar toch ben ik bang dat het aan mij ligt omdat ik haar niet genoeg op haar gemak gesteld krijg of zo. terwijl ik absoluut geen druk of enige andere vorm van ongemak probeer over brengen.

van mij hoeft er ook niets perse snel te gebeuren want ik ben egt dol op haar. alleen ben ik bang dat zij zich hierdoor, ondanks praten, erg ongemakkelijk door voelt! en we daardoor in een cirkel terecht komen.

dus wie kan mij helpen voordat ik dit al ga bestempelen als vaginisme of iets anders.
Ik denk eigenlijk dat je wel aan vaginisme moet denken, vooral omdat zij zelf ook niks naar binnen kan krijgen. Bij niet vaginistische vrouwen krijg je er ook wel wat in als ze niet zo op hun gemak zijn namelijk.

Wat maakt dat je het niet als vaginisme wil bestempelen?
Hoe oud is ze?
misschien moet ze ff naar de huisarts? tamponnetje kan wel errug handig zijn,hoor! Dus alleen daarom al: ff laten checken. Het is zeldzaam, maar soms is er een lichamelijke reden voor.
Misschien heeft ze wel twee baarmoeders.

Hehe. Nee, ik heb dit ook gehad. Kan komen omdat ze zich heel erg aanspant omdat ze zich niet op haar gemak voelt en dat het daarom niet lukt (dit had ik).
zij is nu 20 en ik 23,

het is niet dat ik het niet aan als vaginisme wil bestempelen maar dat zou wel veel inspanning van beide kanten moeten vergen om daar mee om te gaan, en hoe egoïstisch het misschien ook klinkt weet ik niet als ik daar nu al mee geconfronteerd wil worden.

ik hoop eerder dat het inderdaad is dat ze zich niet bepaalt op haar gemak voelt, ook al zou ik dit heel moeilijk vinden omdat ik dit als een probleem van mijn kant zou ervaren. wel zouden we daar makkelijker aan kunnen werken. maar hoe zorg ik als jonge daar dan voor. meer als dat ik al probeer ;)? @ ikbenlief

huisarts is kort besproken maar geen duidelijk antwoord uit gekomen
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 00:05:

Misschien heeft ze wel twee baarmoeders.

Hehe. Nee, ik heb dit ook gehad. Kan komen omdat ze zich heel erg aanspant omdat ze zich niet op haar gemak voelt en dat het daarom niet lukt (dit had ik).

het hebben van twee baarmoeders is niet onmogelijk, maar heeft niet zo veel te maken met niet kunnen penetreren.

je baarmoeder ligt doorgaans niet voor de ingang.
Twee baarmoeders is uiterst zeldzaam. En tussen de vulva en baarmoeder zit nog altijd 7 à 12 cm, de eigenlijke vagina.
World of Warcraft: Legion
Vaginisme. Je kan kiezen of je accepteert deze manier van sex of je kaart het aan dat jullie ermee naar de huisarts kunnen. Als zij er niets van wil weten, dan kan je haar niet dwingen en moet je je eigen conclusies trekken.
Ik ben het er niet mee eens om het gelijk als vaginisme te bestempelen. Ik had hetzelfde; ik kon ook geen tampon inbrengen en 't heeft een hele tijd geduurd voordat mijn eerste vriendje bij mij naar binnen kon. Maar we vermaakten ons wel op andere manieren zonder directe penetratie. Gewoon leuk houden, geen groot probleem van maken en af en toe blijven proberen. Denk ook niet dat je er steeds over moet gaan praten ofzo. Alsof er dus echt iets mis is. Kan vanzelf wel goed komen als ze zich wat beter leert te ontspannen.

Mss had ik dan ook wel vaginisme, maar ben blij dat ik niet wist dat ik een 'probleem' had.
wat je water geeft, groeit
Het zou misschien kunnen dat de vagina met een extra stukje vast zit.

Het zou kunnen dat het bijvoorbeeld daar uit twee deeltjes bestaat. Twee gaatjes dan misschien. Er zit dan een stukje vlees in de weg min of meer. (ik ben erg slecht in dingen uitleggen, merk ik)

Het komt ook wel voor dat iemand daar helemaal dicht is. Dan wordt je bijvoorbeeld ook niet ongesteld. Maar gedeeltelijk kan dus ook.

Dit kan dan geopereerd worden.
Het doet me toch wel aan vaginisme denken, maar dat kan alleen een dokter beoordelen (niet de huisarts maar een gynaecoloog). Die kan haar ook tips geven om zich wat meer te ontspannen. Dat ze "dicht" zit hoeft niet te betekenen dat er geen ingang is, sommige vrouwen spannen hun bekkenbodemspieren zo strak aan dat er niets naar binnen kan.

Ik snap best dat je er tegenop ziet om hiermee aan de slag te moeten, maar jullie hebben samen seks dus er is ook een rol voor jou weggelegd. Praten is de enige tip die ik heb, niet op een drammerige manier, maar ga het onderwerp ook niet geforceerd vermijden. Hoe staat ze hier zelf eigenlijk in? Vindt ze het wel best zo of zit het haar dwars?
Alleen een arts kan zien wat er mis is. Misschien is het inderdaad gewoon een gedeeltelijk afgesloten vagina wat heel eenvoudig door een gynaecoloog te openen is.

In dat geval kunnen jullie na een paar weekjes herstel gewoon een onbezorgd seksleven tegemoed.

Maar daar zal ze toch echt een afspraak voor moeten maken bij de huisarts.
Je kunt toch ook seks met elkaar hebben zonder penetratie? Jullie kunnen prima seks hebben samen, maar dan op andere manieren.
quote:oraquel schreef op 19 oktober 2011 @ 12:08:

Je kunt toch ook seks met elkaar hebben zonder penetratie? Jullie kunnen prima seks hebben samen, maar dan op andere manieren.Hoe dan? Vingeren kan niet en neuken kan niet, blijft er niet veel over wat hij bij haar kan doen.
quote:poepie88 schreef op 18 oktober 2011 @ 23:49:

sinds kort heb ik een nieuwe vriendin, we lachen veel en voelen ons allebei (normaal gesproken) op ons gemak.

hoewel we enorm veel plezier hebben met elkaar tijdens "voorspel" of hoe je het wil noemen is penetratie onmogelijk. hoewel zij ook nog maagd is heb ik niet het idee dat dit het probleem is.. want ook zij krijgt (heb ik gevraagd) zelf geen tampon of vinger naar binnen. als ze dit toch probeert doet het haar veel pijn

Als ik dit lees is het denk ik een psychisch iets en niet lichamelijk, ze is, denk ik, bang dat het pijn doet en dan ''slaat'' ze dicht uit bescherming voor zichzelf. Dus wel een vorm van vaginisme.

ik heb zelf ook nog nooit meegemaakt dat een vagina zo "dicht" of "strak" aanvoelt maar toch ben ik bang dat het aan mij ligt omdat ik haar niet genoeg op haar gemak gesteld krijg of zo. terwijl ik absoluut geen druk of enige andere vorm van ongemak probeer over brengen.

Als het haar zelf niet lukt, dan hoef jij je geen zorgen te maken dat het aan alleen jou ligt.

van mij hoeft er ook niets perse snel te gebeuren want ik ben egt dol op haar. alleen ben ik bang dat zij zich hierdoor, ondanks praten, erg ongemakkelijk door voelt! en we daardoor in een cirkel terecht komen.

dus wie kan mij helpen voordat ik dit al ga bestempelen als vaginisme of iets anders.Ik denk dat een arts haar hier beter mee kan helpen dan jij, dus ik geef dat advies ook.
quote:Claudette schreef op 19 oktober 2011 @ 13:23:Vingeren kan niet en neuken kan niet, blijft er niet veel over wat hij bij haar kan doen.Och, dat zou ik niet willen zeggen... Lees dit forum maar eens goed
@Flower: ik weet wat je bedoelt. Ik ken ook iemand die dat had (2 delen), waar normaal sprake is van een vlies was vlees en is operatief verwijderd, fluitje van een cent achteraf. Je staat daar niet bij stil, omdat het nogal uitzonderlijk is, maar je kan dus niet zomaar bij voorbaat aannemen dat het psychisch is, zonder eerst te onderzoeken of er een lichamelijke oorzaak kan zijn!!

Dus TO: laat haar 1 keertje een afspraak maken met een gyneacolo(o)ge, gewoon om te kijken of alles fysiek in orde is.

Zeker als verder alles wel ontspannen gaat, gewoon opgewonden raakt enz.

Mocht er lichamelijk niks aan de hand zijn, kan je het beste ook zo vroeg mogelijk aan de bel trekken om evt (onbewuste) blokkades en spierspanningen aan te pakken. Dat kan je jaren schelen in het vermogen om te genieten. Ga daarbij vooral uit van dat zij zichzelf dat moet gunnen en niet dat jij dat nodig vindt!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven