Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
Hoe had jij gereageerd als hij om 11 uur thuis zou zijn en om half 3 aan komt kakken, niet heeft gebeld en niet bereikbaar was?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind dat je vriend helemaal gelijk heeft. Ik zou ook not amused zijn als iemand mij dit zou flikken.
Hoe kun je nou de tijd (uren) vergeten???
Uhm ik vind het nog een wonder dat hij je binnen liet.

Ik had de deur niet voor je open gemaakt hoor.

Ik denk niet dat jij hem erg leuk of belangrijk vind, aangezien je niet op de tijd let om je afspraken na te komen.
En de batterij van je horloge was natuurlijk ook leeg.
verba volant, scripta manent.
Jij bent niet lief voor je vriend.

En hij heeft volkomen gelijk. Wel bijzonder dat jij het blijkbaar doodnormaal en niet noemenswaardig vindt.
tja, je bent erg naief ja...

op zich wel logisch op jouw leeftijd en misschien ben je nog niet klaar voor verantwoordelijkheid.

Doe extra lief tegen hem en misschien krijg je nog een kans.
Ik denk dat jij gewoon nog niet klaar bent voor een relatie.

Geen idee hoe oud je bent, maar in ieder geval nog niet volwassen genoeg om een relatie te hebben.
Je zat fout, maar je wil geen excuses maken omdat het niet met opzet was?

Ik ga er verder maar niet op in...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Je vriend heeft gelijk.

Je spreekt jezelf ook tegen;

Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

en

Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:himalaya schreef op 19 oktober 2011 @ 18:25:

Hoe had jij gereageerd als hij om 11 uur thuis zou zijn en om half 3 aan komt kakken, niet heeft gebeld en niet bereikbaar was?Ik zou ook niet blij zijn, inderdaad. Ik zou alleen niet zo overdreven boos reageren. Fouten kunnen gemaakt worden.
Misschien beter uitmaken. Als je hem nu al vergeet....
Jij hebt dus ruim 4 uur niet op de klok gekeken, want als je om half 11 had gekeken had je gezien dat je bijna weg moest.

Ik weet dat de tijd vliegt als het gezellig is, maar dit geloof ik echt niet. Zeg dan gewoon dat je nog geen zin had om weg te gaan.

Ik geef je vriend groot gelijk dat hij pissig was.
Uhm... stuff... and things
En vorige maand had je nog een relatie met je trainer..dan is dit wel een erg prille relatie met nu al veel gezeik.
Ik denk dat ze de intercom van de flat bedoelt.
Tja, dat zijn geen afspraken he. Ik begrijp ook niet dat je niet door hebt gehad dat je UREN te laat was. Vreemd hoor, bij minuten kan ik mij nog iets voorstellen.
Dat vind ik zo ordinair, mensen die 5 min in die intercom staan te ruziemaken.
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2011 @ 18:32:

Je vriend heeft gelijk.

Je spreekt jezelf ook tegen;

Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

en

Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ik kan als ik mijn telefoon voor uren uit heb, en hem vervolgens weer aandoe, wel een paar minuten bellen alleen dan gaat ie naar een kwartier ofzo weer uit.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 18:33:

[...]

Ik zou ook niet blij zijn, inderdaad. Ik zou alleen niet zo overdreven boos reageren. Fouten kunnen gemaakt worden.Dit is geen fout, maar doodsimpel helemaal nergens anders aan denken dan jezelf. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:22
Reden: Provocatie
% gewijzigd
Je hoort je excuses te maken naar je vriend tov de vergeten tijd en het niet bereikbaar zijn. Dat je door iemand bent thuisgebracht die hij niet kent daar zie ik het probleem niet van in.

Je mag blij zijn dat je binnen bent gelaten. Snap wel dat hij bezorgd was.
Nou ja....dat hij het niet leuk vindt, snap ik. Maar hij reageert wel heel overdreven hoor.

Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet leuk vindt en ongerust was. Maar zo`n drama zou voor mij wel een beetje een afknapper zijn eigenlijk.

Van jou is het ook niet netjes, ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je als je bij je nieuwe vriend gaat slapen de tijd vergeet. Dat ben je nog in die fase dat je iedere minuut bij elkaar wil zijn, hoe kan dit gebeuren?? Misschien dat voor hem de schoen hier ook wel wringt.
Hij was erg bezorgd, begrijpelijk. Maar zo lang pissig blijven hoeft ook weer niet. Dat vind ik echt heel erg kinderachtig van hem. Je hebt je verhaal uitgelegd, hij mag aangeven dat hij het niet leuk vindt, maar dan is het ook klaar.

Ik hoop voor je dat ie snel ophoudt met boos zijn en je weer toelaat.
deels heeft hij gelijk natuurlijk.. Je komt zonder bericht harstikke laat aan.. dan mag hij boos worden vind ik... Dat hij het vervelend vond dat je door die vreemde werd thusigebracht vind ik dan wat onnodig..

dus ik zou bellen de volgende keer.. scheelt hoop gezeik.. OMgekeerd zou jij ook pislink zijn!
quote:ds2 schreef op 19 oktober 2011 @ 18:33:

En vorige maand had je nog een relatie met je trainer..dan is dit wel een erg prille relatie met nu al veel gezeik.Haha. Helemaal niet, dat was allang over. Vorige maand was ik al bezig met deze jongen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven