Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:03:

Ik ben niet dom, ik studeer aan de universiteit.

Iets met IQ en EQ..

quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:03: Ik vind het ook nog eens beledigend dat hij mij egoistisch en naief noemt, laat hij ook mee zien dat hij niet bepaald vertrouwen heeft in mij.Slimme vent die vriend van je. En leg eens uit dan.. waarom zou hij jou nog vertrouwen?
quote:hipslala schreef op 19 oktober 2011 @ 19:03:

Hoe groot is dat bord voor je kop TO?

Ik hoop dat je keihard wordt gedumpt door je vriend en dat je vader je uit huis knikkert. Anders leer jij nooit wat.Eens!
quote:flutzel schreef op 19 oktober 2011 @ 19:03:

Borrelnootjes iemand ? Wijntje?biertje?
quote:_flower_ schreef op 19 oktober 2011 @ 18:29:

Uhm ik vind het nog een wonder dat hij je binnen liet.

Ik had de deur niet voor je open gemaakt hoor.

Ik ook niet. Het zal al niet vaak voorkomen dat ik na 22:30 nog voor iemand de deur open doe, voor mijn eigen veiligheid.

Ik denk dat hij behoorlijk ongerust was. Ikbenlief om 23:00 niet thuis, zij reageert niet op telefoon. Een lege batterij zal wel niet het eerste zijn waar hij aan denkt.

EDIT: En al helemaal niet als haar telefoon plotseling wel weer lijkt te doen, zoals Mylene_Valerie aangaf. Kon natuurlijk zijn dat Ikbenlief de adapter heeft meegenomen en tussentijds de telefoon heeft opgeladen, maar ik neem - als ik wegga - zelden de adapter van mijn mobiel mee.
World of Warcraft: Legion
Nee, je hebt je ingeschreven aan de Universiteit.

Je speelt er niets klaar, dus duidelijk toch niet zo slim.

Je kunt er pas over blaten als je een papiertje haalt en dat gaat jou nooit lukken.
18? en je ouders betalen alles?

Waarom?

Met 18 behoor je toch wel een beetje volwassen te zijn. En dus zelf je studie en dergelijke te betalen.
Je deed toch trouwens geen hol aan je studie? Dan studeer je dus ook niet....
Je bent niet dom want je studéért aan een universiteit?

.Dat ben je wel want je studeert niet aan de universiteit, je zegt net nog dat je niet veel voor je studie doet en je gaat naar eigen zeggen liever leuke dingen met vriendinnen doen.

.Nee dat zie je verkeerd, je boeken en je collegegeld is betaald, en jij komt er alleen als je zin hebt,voor het interessante, en om de docenten te verleiden, zodat je op kunt scheppen tegen je vriendinnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ongelooflijk dat jij met je net 18 jaar (blijkbaar) op de universiteit zit en zó dom kan doen.

De houding die je aan neemt...., geen zin in studie, vriendje is er vooral om jou te plezieren, geen excuus willen aanbieden om dat het 'per ongeluk' ineens 4 uur later is.

Ik vind je vooral verwend en onvolwassen over komen.
Bij mij was je er niet eens meer ingekomen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Ik zeg niet dat hij per definitie fout zit aangezien ik begrijp dat hij boos is. Ik vind het alleen belachelijk dat hij zo lang en zo overdreven reageert. Ik vind het ook nog eens beledigend dat hij mij egoistisch en naief noemt, laat hij ook mee zien dat hij niet bepaald vertrouwen heeft in mij.Ik denk dat hij je door heeft. Je bent namelijk egoïstisch, dat je zonder het te laten weten vier uur langer op een feestje blijft hangen terwijl je een afspraak met hem hebt. Daarmee geef je meteen ook aan dat je niet te vertrouwen bent.
Ik hoop zo dat jij over een paar jaar beseft dat je je gigantisch puberaal gedraagt.
daar gaan we weer...

Ik ben t helemaal eens dat TO t niet zo handig heeft aangepakt.. maar moeten we haar nu afstempelen als "dom" en een nieuwe naam als "domme aardbei" gaan geven?

Ik heb dit gister ook al bij n ander onderwerp gezegd..

@ikbenlief: moet jij maandag niet vroeg op dan om naar school te gaan? Als ik om half 3 snachts thuis kom, ben ik geen drol waard om smorgens te gaan werken!

Je vriend reageerd misschien een beetje heftig en hij blijft misschien lang boos.. maar daar heeft ie denk k wel zn redenen voor. Ik weet niet wat er allemaal in jullie discussies gezegd is? Maar dr zullen geheid wat minder fijne woorden gevallen zijn. Het kan best zijn dat je echt de tijd vergeten bent en dat je mob leeg is... (al vind ik dat toch vreemd) Dan nog ben JIJ diegene die fout zit. Jij hoort wel je excuses aan te bieden dat je de tijd vergeten bent. Of t nou wel of niet bewust was...
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:48
Reden: Provocatie
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:47
Reden: Bashen
% gewijzigd

Ik zeg niet dat hij per definitie fout zit aangezien ik begrijp dat hij boos is. Ik vind het alleen belachelijk dat hij zo lang en zo overdreven reageert. Ik vind het ook nog eens beledigend dat hij mij egoistisch en naief noemt, laat hij ook mee zien dat hij niet bepaald vertrouwen heeft in mij.Ik vind je wel dom want op de universiteit verpruts je het weet je nog!
ikbenlief, 6 minuten geleden

Het was niet bewust dus ik zie niet in waarom ik mijn excuses aan zou moeten bieden. Hij maakt er een groot probleem van. Maar ik zal erover nadenken.

Ik vind je dom en egoistisch! En veeeeeels te vol van jezelf!

Kan nooit goedkomen...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:56
Reden: Persoonlijke aanval
% gewijzigd
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Ik zeg niet dat hij per definitie fout zit aangezien ik begrijp dat hij boos is. Ik vind het alleen belachelijk dat hij zo lang en zo overdreven reageert. Ik vind het ook nog eens beledigend dat hij mij egoistisch en naief noemt, laat hij ook mee zien dat hij niet bepaald vertrouwen heeft in mij.Ik vind je wel dom, en heel erg ook nog. Studeren aan de universiteit doet daar niets aan af. Bovendien bak je daar ook nog eens niets van. Je vriend heeft volkomen gelijk met zijn opmerkingen en het feit dat jij daar zo verontwaardigd over bent toont nog maar eens aan wat een gevoelsarmoe jij hebt. En dat vind ik wel een hele sneue vorm van domheid.

Ik zeg niet dat hij per definitie fout zit aangezien ik begrijp dat hij boos is. Ik vind het alleen belachelijk dat hij zo lang en zo overdreven reageert. Ik vind het ook nog eens beledigend dat hij mij egoistisch en naief noemt, laat hij ook mee zien dat hij niet bepaald vertrouwen heeft in mij.Hij heeft ook totaal geen reden om je te vertrouwen. Jij ziet niet wat je fout gedaan hebt en dat je wat fout gedaan hebt. Dus een volgende keer gaat het weer precies zo en sta je misschien wel op een dinsdagnacht om 4 uur aan de deur te jengelen.
quote:enter schreef op 19 oktober 2011 @ 19:04:

[...]

biertje?Proost
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:51
Reden: Persoonlijke aanval
% gewijzigd
quote:hipslala schreef op 19 oktober 2011 @ 19:04:

Nee, je hebt je ingeschreven aan de Universiteit.

Je speelt er niets klaar, dus duidelijk toch niet zo slim.

Je kunt er pas over blaten als je een papiertje haalt en dat gaat jou nooit lukken.Hear hear.
Meisje je bent 18.

Nog niet eens droog achter de oren. Grow up please !

Mijn neefje van 4 klinkt nog verstandiger.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:51
Reden: Provocatie
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven