Ex eist dat ik meer ga werken

18-10-2011 13:29 666 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bijna vijf jaar gescheiden. Samen hebben we een kind en alles is gegaan via een advocaat en dus via de rechter. In het verleden al problemen met ex gehad mbt tot betalen van KA. Hij vindt dat hij teveel betaald en dus betaalde hij simpelweg niet en verlaagde eigendhandig het bedrag.Via het LBIO toch nog gekregen. Naar de rechter voor vermindering stapt hij niet omdat hij weet dat hij in het ongelijk gesteld wordt omdat er geen enkele reden is om te verlagen. Mijn advocaat die ik ingeschakeld had toen hij achterwege bleef bevestigde dit ook. Ook naar mijn ex toe n.a.l. van zijn inkomstengegevens etc die hij haar had toe gestuurd. Hij heeft die gegevens notabene uitzichzelf zonder dat mijn advocate daarom had gevraagd, naar haar toe gestuurd. Zo was hij ervan overtuigd dat hij teveel betaalde.

Uiteindelijk werd er weer gewoon betaald maar wel op een treiterende manier en gewoon dwars liggen als het gaat om ons kind mbt omgang etc. Hetzij minder, want intussen heeft hij een relatie gehad en even samengewoond. Het was in die periode rustig wat de KA en treiteren aangaat. Maar nu is het inmiddels uit en woont hij weer alleen en begint het weer.

Twee weken terug werd ik wederom door hem gebeld. Hij eiste van mij, dat ik voortaan ons kind kom brengen en halen als het zijn weekend is. Toen hij samenwoonde mocht ik ons kind niet eens brengen of halen omdat zijn huis verhuurt werd en hij bij zijn vriendin woonde. Hij doet dat niet meer dat halen en brengen, zegt hij en hij wilt dat ik voortaan 40 uur per week ga werken want volgens hem is ons kind nu oud genoeg (net 9 jaar) dat ik meer kan gaan werken. Ik werk al drie dagen?? Want hij kon het allemaal niet opbrengen. Ik vroeg hoe moet ik dat doen dan? Dat was mij probleem hoe ik de opvang regelde. Als ik maar meer ging werken zodat de KA naar beneden kan.

De KA van oktober is trouwens ook niet gestort. Meneer moest even zien hoe hij dat ging doen. Ik zou nog horen.

Wat moet ik hier nu mee? Kan dit allemaal zomaar? Kan hij zo blijven treiteren? Kan hij eisen dat ik meer ga ga werken? Wat nu?
Roosje, dat is echt een keuze hoor.

Wij redden het op mans salaris alleen. We wonen niet heel groot, maar hebben het verder niet slecht.
quote:iry schreef op 19 oktober 2011 @ 14:40:

Ik kan wel zeggen, alleenstaand moederschap vind ik vaak wel zwaar.

De gedeelde zorg zou voor mijn persoonlijke belangen best stressverlichtend kunnen zijn op practisch vlak.

Maar goed, zo is het niet, zo gaat het niet gebeuren en zo gedijt mij kind niet goed.

Jij hebt dan wel een partner naast je die je kan steunen als je het even niet ziet zitten. Dat is ook wat waard.
Helene, ik kan niet in iemand anders portemonee kijken. Er waren heus wel wat collega's die graag minder wilde werken, anderen weer niet. Dus niet voor iedereen is het een keuze.
quote:helene31 schreef op 19 oktober 2011 @ 14:43:

[...]

Jij hebt dan wel een partner naast je die je kan steunen als je het even niet ziet zitten. Dat is ook wat waard.Zeker!!!
quote:dertigmin schreef op 19 oktober 2011 @ 14:39:

[...]

Het gaat niet om de partner, het gaat erom dat het kind ook bij de minst verdiende ouder op paardrijles (om jouw voorbeeld maar even te gebruiken ) kan blijven gaan, nieuwe laarzen kan kopen.

Jij hebt in jouw omgeving een enorm goed voorbeeld van een goed lopend co-ouderschap. Een co-ouderschap is alleen maar te doen als beide ouders het kind voorop stellen.

Dat klopt, bij hen loopt het goed.

Nu betaalt de vader de hoogste kostenposten wat paardrijhobby betreft, maar moeders trekt haar portemonee weer heel makkelijk voor 'n hoop kleding. Ze leggen niks op 'n weegschaaltje en gunnen dochter allebei veel. En mocht er geen vriendschappelijke relatie meer tussen de ouders zijn, maar de meestverdienende gunt z'n kind luxe, dan heeft dat kind daar ook bij de minstverdienende in huis wat aan (de laptop bijv. kan gewoon mee bij 't huiswisselen, idem met de smartphone)

Gevoelsmatig denk ik dat als de ouders 'n hekel aan elkaar hebben, het makkelijker is om zelf geld aan 't kind uit te geven, dan geld naar de moeder te storten en maar afwachten wat ze daar dan van koopt.
Marahbloem.. daar is beste vriend zich nu wel degelijk van bewust dat hij dom is geweest daarin. Maar ja hij deed het voor zijn kind en uit onwetendheid. En hij is zeer bereid om in een soort van opbouwschema weer contact met zijn kind te krijgen. Hij begrijpt dat hij zijn kind nu niet direct elke week kan mee krijgen. Kind is 1 jaar en sinds verjaardag papa niet meer gezien.

Dat voorbeeld wat je noemt dmv dwangsom ook dat ken ik van iemand anders hier in de omgeving. Zij moet dwangsom betalen , maar zijn kinderen ziet hij nog niet. UIteindelijk krijgt hij van zijn ex 8000 euro maar ja dat heeft ze niet dus en geen geld en geen omgang met kids. Het is wachten voor hem dat de kids 12 jaar of ouder zijn en zelf gaan bepalen.
Wat ik jammer vind is dat in veel geschillen alles om geld lijkt te draaien. Je eerste belang moet zijn om voor je kind de beste regeling te treffen. Dat is niet altijd maar in geld, percentages of 'eerlijkheid voor beide partners' uit te drukken.
quote:elninjoo schreef op 19 oktober 2011 @ 14:46:

[...]

Dat klopt, bij hen loopt het goed.

Nu betaalt de vader de hoogste kostenposten wat paardrijhobby betreft, maar moeders trekt haar portemonee weer heel makkelijk voor 'n hoop kleding. Ze leggen niks op 'n weegschaaltje en gunnen dochter allebei veel. En mocht er geen vriendschappelijke relatie meer tussen de ouders zijn, maar de meestverdienende gunt z'n kind luxe, dan heeft dat kind daar ook bij de minstverdienende in huis wat aan (de laptop bijv. kan gewoon mee bij 't huiswisselen, idem met de smartphone)

Gevoelsmatig denk ik dat als de ouders 'n hekel aan elkaar hebben, het makkelijker is om zelf geld aan 't kind uit te geven, dan geld naar de moeder te storten en maar afwachten wat ze daar dan van koopt.

Kijk dat is een goed voorbeeld. Maar ik kan je ook verhalen vertellen van kinderen die hun nieuwe schoenen niet aan mogen doen naar hun vader/moeder, niet de nieuwe DS mogen meenemen naar de andere ouder, jassen moeten wisselen voordat zij naar de ander gaan, etc.

En daarmee sloop je dus een kind en dat moeten ouders eens goed begrijpen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:roosje4 schreef op 19 oktober 2011 @ 14:43:

Helene, ik kan niet in iemand anders portemonee kijken. Er waren heus wel wat collega's die graag minder wilde werken, anderen weer niet. Dus niet voor iedereen is het een keuze.

Voor zover ik dit kan inschatten ben ik het eens met helene.

Hoezo is dat dan geen keuze? Ik bedoel, normaliter zou toch iedereen in een huis (goedkoop of iets duurder) kunnen wonen op 1 of 1,5 salaris? Is dit dan geen voorbeeld van alles willen hebben?

Ik weet het eigenlijk niet, want aan de andere kant kan ik me voorstellen dat die ouders die beide ft werken ook een belachelijke som geld naar de opvang brengen en daar weinig belastingvoordeel aan hebben.

Dus, waarom redden ze het niet, weet jij dat roos?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Elninjoo jou voorbeeld ken ik ook. Vriendin van mij heeft ook zo'n goedlopend co ouderschap.

Ze gaan zelfs elk jaar uiteten samen om hun scheiding te vieren. (vond dat best hilarisch) maar ze zijn goed uit elkaar gegaan , kinderen staan bij hun beide op nr 1. En de weegschaal komt er niet eens aan te pas. Doordat ze beide prio kids hebben. En niet hun eigen belangen.

Mooi dat zoiets kan , maar volgens mij is dat meer uitzondering dan normaliteit.
quote:Zespri79 schreef op 19 oktober 2011 @ 14:50:

Marahbloem.. daar is beste vriend zich nu wel degelijk van bewust dat hij dom is geweest daarin. Maar ja hij deed het voor zijn kind en uit onwetendheid. En hij is zeer bereid om in een soort van opbouwschema weer contact met zijn kind te krijgen. Hij begrijpt dat hij zijn kind nu niet direct elke week kan mee krijgen. Kind is 1 jaar en sinds verjaardag papa niet meer gezien.

Dat voorbeeld wat je noemt dmv dwangsom ook dat ken ik van iemand anders hier in de omgeving. Zij moet dwangsom betalen , maar zijn kinderen ziet hij nog niet. UIteindelijk krijgt hij van zijn ex 8000 euro maar ja dat heeft ze niet dus en geen geld en geen omgang met kids. Het is wachten voor hem dat de kids 12 jaar of ouder zijn en zelf gaan bepalen.Er wordt de laatste jaren echt wel wat strenger op toegezien Zespri. Maar nogmaals laat hem heel erg snel ook gezag aan gaan vragen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
dertigmin.. is gedaan.. bij moeder. Maar moeder heeft niet gereageerd op die brief. Dus nu de gang naar de rechtszaal
el ninjoo, jouw naam lijkt verdacht veel op el nino op zn spaans, wat het kind betekent. Vreemd hoor...

maar dit even helemaal off topic
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Cameron10 schreef op 19 oktober 2011 @ 14:56:

el ninjoo, jouw naam lijkt verdacht veel op el nino op zn spaans, wat het kind betekent. Vreemd hoor...

maar dit even helemaal off topicik heb mijn nickname gekozen n.a.v. het turbulente klimaatsverschijnsel, dat is iets toepasselijker
quote:Zespri79 schreef op 19 oktober 2011 @ 14:52:

Elninjoo jou voorbeeld ken ik ook. Vriendin van mij heeft ook zo'n goedlopend co ouderschap.

Ze gaan zelfs elk jaar uiteten samen om hun scheiding te vieren. (vond dat best hilarisch) maar ze zijn goed uit elkaar gegaan , kinderen staan bij hun beide op nr 1. En de weegschaal komt er niet eens aan te pas. Doordat ze beide prio kids hebben. En niet hun eigen belangen.

Mooi dat zoiets kan , maar volgens mij is dat meer uitzondering dan normaliteit.Mijn vriendin en ex gaan ook nog wel 'ns uit eten met dochter en sowieso gaan ze samen naar haar wedstrijden. Denk idd dat het uitzonderingen zijn dat 't zo goed gaat.
Ik heb niet alles doorgelezen.

TO je ex verwacht dat jij je leven indeelt zoals hij dat leuk vind... Hij kan de boom in, gaat hem niets meer aan. Het enige waar hij nog belang bij heeft is het welzijn van jullie kind....

Ik zou eens met advocaat overleggen een deurwaarder te sturen. Dan komt hij erachter dat zijn gedoe HEM heel veel geld kost.

Als ik al dit soort topics lees zou kinderalimentatie gewoon net als een loonbeslag geregeld moeten worden. Dat de werkgever het alvast over maakt. Het gaat verdorie om kinderen Grrrrrrom.
@Cameron, nee dat weet ik niet. Want nogmaals, ik kan niet in hun portemonee kijken.

Ik ken wel een voorbeeld: een vriendin van me zou dolgraag minder werken want ze hebben een baby gekregen. Haar man werkt fulltime, verdient 1700 netto. Hypotheek: 600 euro (en het is geen groot huis) Tel daarbij al je vaste lasten op, zorgverzekering voor twee mensen, auto die kapot gaat, WBZ, noem het maar op. Opvang kost hun weinig. Een dag overblijf en de rest naar de ouders/schoonouders.

En misschien willen ze ook een keer per jaar op vakantie.

Maar iemand mag toch zelf bepalen hoeveel geld per maand er binnenkomt?
quote:helene31 schreef op 19 oktober 2011 @ 13:02:

Nee, jij roept dat moeders meer moet werken als alles gelijk verdeeld is, zorg en financiën 50/50. In dat geval spreek je dus over gesloten beurs. Niet je eigen voorbeeld erbij gaan halen dan, want dat heeft er niks mee te maken.

Wat klets je nou! Met het 50/50 verdelen van de financieen bedoel ik: zijn hogere salaris + haar lagere salaris bij elkaar gooien en door twee delen. Hij verdient beduidend meer dan zij, ook als zij meer zou werken, dus hij zou altijd een hoog bedrag alimentatie moeten betalen, en terecht! Maar van gesloten beurzen is geen sprake en dat heb ik ook nooit beweerd. Ik heb beweerd dat alle inkomsten gelijk verdeeld worden.

Daarbij vind ik dan wel dat, omdat al het andere eerlijk verdeeld is, zij dus ook meer mag gaan werken en als zij dat niet doet, dan zijn de 'lasten' niet eerlijk verdeeld en zou ze wat mij betreft haar recht op PA kwijtraken!
quote:dertigmin schreef op 19 oktober 2011 @ 13:45:

Let trouwens op dat hier allemaal bruto bedragen genoemd worden,

In ons geval is de 1400euro netto.

1200 euro is KA en 200 euro PA.
quote:dertigmin schreef op 19 oktober 2011 @ 14:51:

[...]

Kijk dat is een goed voorbeeld. Maar ik kan je ook verhalen vertellen van kinderen die hun nieuwe schoenen niet aan mogen doen naar hun vader/moeder, niet de nieuwe DS mogen meenemen naar de andere ouder, jassen moeten wisselen voordat zij naar de ander gaan, etc.

En daarmee sloop je dus een kind en dat moeten ouders eens goed begrijpen.

Waarvan acte bij mijn ex!

Frum maag echt niets mee nemen.

Niet zijn nieuwe fiets, speelgoed, schoenen, bjorn borg onderbroeken etc.

Daar draagt hij dure merkkleding en naar mij toe gaat het stelletje kleding weer aan waar hij mee kwam.

Al regende het die dag en heeft hij warme kleren aan, is het de volgende dag 25 graden, dan weer dezelfde lange broek en trui( serieus gebeurd)

Hij betaald echter nog steeds 0,0 alimentatie want hij koopt al zaken voor frum, alleen... daar zie ik nog geen sokken van
wat een afschuwelijke zak hooi zeg, die ex van jou, iry

ergens hoop ik dat frum zn vader dit gaat kwalijk nemen op latere leeftijd zodat zijn vader dit verwijt van frum hoort.

En dan maar hopen dat het kwartje valt bij de zak met hooi

Errug sneu voor frum, dat wel
en ik begrijp werkelijk niet dat er nog vrouwen zijn die zo;n man dan nog willen....

als ik iemand zou daten die zo met zn kinderen zou omgaan, zou ik hem plaatsvervangend een schop in zn %^&* geven. Excuse my french
quote:iry schreef op 19 oktober 2011 @ 17:45:

[...]

Waarvan acte bij mijn ex!

Frum maag echt niets mee nemen.

Niet zijn nieuwe fiets, speelgoed, schoenen, bjorn borg onderbroeken etc.

Daar draagt hij dure merkkleding en naar mij toe gaat het stelletje kleding weer aan waar hij mee kwam.

Al regende het die dag en heeft hij warme kleren aan, is het de volgende dag 25 graden, dan weer dezelfde lange broek en trui( serieus gebeurd)

Hij betaald echter nog steeds 0,0 alimentatie want hij koopt al zaken voor frum, alleen... daar zie ik nog geen sokken van Hoe zit je dan in elkaar als mens? Dit klopt toch niet? Je kunt toch niet jezelf recht in de spiegel aan kijken en denken: dit pak ik toch eens eventjes goed aan zeg. En mensen om die persoon heen kunnen dit toch ook niet goed keuren? Je verpest het leven van een kind, althans, de psyche van een kind, de ziel. Dit laat sporen na en dat maak je nooit nooit meer goed. Zak hooi!
Ik hoop het eigenlijk niet cameron.

ik hoop eigenlijk dat frum nooit te weten komt hoe zijn vader is.
quote:Cameron10 schreef op 19 oktober 2011 @ 11:45:

[...]

Avril, ik ben wel met je eens dat elk kind meer of minder behoefte heeft aan een moeder die thuis is om 3 uur. Maar jouw argument van dat 9 jarige kereltje gaat niet op. Als je aan mijn kleuter vraagt wat ze wil eten, dan zegt ze elke dag snoep! Ik bedoel maar, een kind heeft begeleiding nodig. Je kan een kind toch niet zomaar vrij laten lopen de hele dag, zodat ze maar kunnen doen waar ze zin in hebben. Mijn moeder was aan tbm, voor mij was het helemaal goed. Ik kon altijd mn verhaal kwijt, vond een stukje gezelligheid thuis. Even beetje bijkomen van de schooldag. Ik had een buurmeisje wat wij sleutelkind noemden. Zij zwierf tot 6 uur altijd maar op straat, wachten op haar ouders. Dat vonden wij erg sneu.

Ik was ook een sleutelkind, liet de honden uit, zat lekker met pot thee en boek op de bank en kookte eventueel eten. Heerlijk!

Een kind dat alleen thuis is, zal niet per defenitie op straat gaan zwerven. Integendeel, in mijn jeugd zwierven juist de kinderen met tbm op straat.. om daar hun eigen gang te kunnen gaan. DAt kon ik thuis
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven