Gezondheid alle pijlers

Klierkoorts

19-10-2011 20:40 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb hier de zoekfunctie gebruikt, ben nog aan het googlen ook, maar vind niet zo direct een antwoord. Of ze zijn tegenstrijdig, ik kan pas vrijdag naar de dokter, maar ik ben ook van het ongeduldige type :-)

Weet iemand of klierkoorts besmettelijk is ? Is het zo dat het altijd in je lijf blijft of is het 'eens gehad, altijd vatbaar' ?

Bedankt alvast !
Je bedoelt de ziekte van Pfeiffer?

Weet je zeker dat je het hebt? Of vermoedt je het?

En verwacht je hier wel een eensluidend antwoord te krijgen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Neen, het is geen Pfeiffer, klierkoorts of Epstein-Barr, is niet helemaal hetzelfde meen ik, en ja ik ben het zeker. Ik wil hier gewoon horen wat anderen misschien weten. Zekerheid ga ik pas vrijdag hebben.
Tot die tijd even niet tongzoenen dus.
:-) Maar hopelijk erna wel weer :-)
Ik heb pfeiffer, en heb het broertje van pfeiffer gehad. Weet de naam niet meer

Bij mij begon het 2 jaar geleden. het was maar heel kort besmettelijk, en dat was het begin en toen had ik nog niet door dat ik het had.

Ik denk niet dat het is als je het 1 keer hebt gehad je het nooit meer krijgt. Het is niet iets wat zomaar over gaat. Ik ben al 2 jaar lang moe en heb snel last van pijnklachten, ziek zijn.

Je zal bloed moeten prikken, en dan paar dagen later of soms langer krijg je te horen hoe en wat
Epstein barr heb ik ook gehad inderdaad. Die bedoel ik
Ik heb bloed laten prikken, diagnose werd daarmee bevestigd, maar ik dacht er niet aan om het toen te vragen.
quote:sweet74 schreef op 19 oktober 2011 @ 20:56:

Ik heb bloed laten prikken, diagnose werd daarmee bevestigd, maar ik dacht er niet aan om het toen te vragen.

Maar dan hoef je niet naar de huisarts toe hoor kun je ook even bellen en hij verteld het je zo.

Ik dacht dat het bij mij zo was dat wanneer ik me er op getest had dat het dan al niet meer besmettelijk was. Maar goed dat weet ik niet.

Want mijn vriend heeft vorige week te horen gekregen dat hij het Ep stein bar virus (dat was het toch ) had gehad, alleen ze wisten niet wanneer.

En dat heb ik dus ook gehad 2 jaar terug, maar ken hem pas een jaar. Maar goed, je krijgt het al zo snel dus ja. Dus misschien heeft je tongzoenpartner het dus ook al in zijn bloed zitten ik zou me er niet druk om maken, want je merkt het toch niet gelijk op het moment dat je het hebt natuurlijk. Anders had je er op tijd op kunnen letten.
Mijn huisarts werkt niet op donderdag, dus morgen bellen zit er niet in. En ik moet terug - om een andere reden weliswaar :-)

Maar een date wordt nu uitgesteld omdat de 'te daten persoon' denkt dat het besmettelijk is. Date was pas volgende maand gepland, dus zou toch al uit mijn systeem moeten zijn, het is nu ongeveer de derde week. En ik voel me niet meer zoooo moe als voorheen.
quote:sweet74 schreef op 19 oktober 2011 @ 21:08:

Mijn huisarts werkt niet op donderdag, dus morgen bellen zit er niet in. En ik moet terug - om een andere reden weliswaar :-)

Maar een date wordt nu uitgesteld omdat de 'te daten persoon' denkt dat het besmettelijk is. Date was pas volgende maand gepland, dus zou toch al uit mijn systeem moeten zijn, het is nu ongeveer de derde week. En ik voel me niet meer zoooo moe als voorheen.

Eh sorry dat ik het zeg maar waarom word de date dan afgezegd

Dit snap ik echt niet. Ik kon laatst ook mijn vriend niet zoenen, kussen, maar echt niet dat ik dan zeg blijf maar lekker thuis

Hoop voor jou dat je er snel van af bent. bij mij duurde het toen toch echt wel zon 9-10 maanden en toen zwakte het wat af en wakkerde het weer aan en heb ik nu weer pfeifer
Ik ben nu al meer dan twee weken thuis van mijn werk. Hij is een echte worcaholic, ik heb zo mijn vermoeden waarom de date wordt afgezegd, vooral omdat hij denkt dat het besmettelijk is :-) Ik vraag me ook af of ik het aan hem kan doorgeven hoor.

Hoe lang ben je besmettelijk als je Pfeiffer hebt (gehad)?

Ook hierover verschillen de meningen. In ieder geval is zeker dat je het meest besmettelijk bent in de incubatietijd. Dat is de tijd dat je al wel besmet bent met het virus, maar er nog geen last van hebt. De incubatietijd is 4 tot 6 weken. Daarna neemt de 'besmettelijkheid' af, maar het virus blijft nog wel in de keel 'zitten'. Dan kan je nog een aantal jaar anderen besmetten (of zelfs je hele leven, maar dat is dus niet helemaal duidelijk).
Hoe lang ben je besmettelijk?

Iemand die de ziekte van Pfeiffer oploopt, kan zelfs tot 1 à 2 jaar na de besmeting nog besmette virusdeeltjes uitscheiden. Dat betekent niet dat je in paniek moet slaan, want de meeste volwassenen hebben het immers al gehad en bij kinderen gaat het doorgaans onopgemerkt voorbij.
Pfffffffffffff dus
quote:sweet74 schreef op 19 oktober 2011 @ 21:14:

Ik ben nu al meer dan twee weken thuis van mijn werk. Hij is een echte worcaholic, ik heb zo mijn vermoeden waarom de date wordt afgezegd, vooral omdat hij denkt dat het besmettelijk is :-) Ik vraag me ook af of ik het aan hem kan doorgeven hoor.

Ik heb een paar maanden thuis gezeten

maar hij heeft het virus vast ook in zijn lijf zitten. Dat hoeft hij niet perse van je te krijgen

--

Wie kunnen het krijgen?

Meer dan 97% van de mensen boven de dertig jaar hebben de ziekte al een keer doorgemaakt en kunnen het dus niet nog een keer krijgen.
Ja dat las ik ook, maar overtuig eens iemand waar je op 'date-niveau' mee zit dat hij het niet gaat krijgen...
quote:sweet74 schreef op 19 oktober 2011 @ 21:18:

Pfffffffffffff dus

Grote kans dat hij het virus misschien al voor jou ook in zijn lijf heb zitten.

Want je draagt het virus bijna altijd met je mee.

http://mens-en-gezondheid ... een-onschuldig-virus.html
quote:sweet74 schreef op 19 oktober 2011 @ 21:21:

Ja dat las ik ook, maar overtuig eens iemand waar je op 'date-niveau' mee zit dat hij het niet gaat krijgen...Laat hem eens googlen. En je kan hem er niet van overtuigen. Je kan het ook krijgen door een slok van iemands glas te drinken. Door gewoon even zelf een slechte weerstand te hebben. Als je het virus dan al vanaf jongs af aan in je lijf hebt zitten, ontwikkelt het virus zich zonder dat je het van iemand hebt gekregen (die het op dat moment "geactiveerd" had.)
Interressant artikel, maar nu niet onmiddellijk een artikel dat ik hem ga laten lezen :-)

Het is inderdaad ook zo dat je het van om het even wie kunt krijgen, het risico is groter als je bij iemand bent die het net gehad heeft las ik intussen.
Ja maar goed, hij kan het dus ook gewoon al in zijn lijf hebben. Maar goed ik vind het aan de ene kant best sneu , en vooral rot voor jou dat daarom een date word afgezegd.
Dat vind ik ook..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven