goede dierenverzekering?
vrijdag 16 september 2011 om 19:31
Ik heb hem bij kruidvat (aegon) afgesloten. Ik betaal iets van 11 euro per maand en er wordt veel vergoed. Je kunt het ook makkelijk opzeggen (per maand). Je kunt de rekeningen een half jaar opsparen en dan betalen ze dat in één keer terug. Je moet wel per keer iets van 35 euro betalen.
Er zijn volgens mij al wat topics hierover.
Alvast heel veel plezier met je kittens!
Er zijn volgens mij al wat topics hierover.
Alvast heel veel plezier met je kittens!
vrijdag 16 september 2011 om 19:35
Wij zitten bij Proteq. Bevalt al jaren prima. Je betaalt 19% eigen bijdrage als iets verzekerd is en ze hebben sinds kort een systeem waarbij ze zelf de kosten voorschieten. Je betaalt die 19% dan later aan ze terug.
Het is denk ik een kwestie van verschillende polissen met elkaar vergelijken en te kijken wat je belangrijk vindt bij een verzekering.
Het is denk ik een kwestie van verschillende polissen met elkaar vergelijken en te kijken wat je belangrijk vindt bij een verzekering.
vrijdag 16 september 2011 om 20:52
@draak,die 11 euro is die per beest?Want dan vind ik het behoorlijk prijzig hoor?
Ik heb 3 katten en 2 honden,en kom gelukkig bijna nooit bij de dierenarts.
Inenten doe ik niet aan,vind ik commerciele onzin,dus wat bespaa
En waarom zou je je dier verzekeren eigenlijk? Zeker een jong katje,daar ga je toch vanuit dat het gezond is?
Ik heb 3 katten en 2 honden,en kom gelukkig bijna nooit bij de dierenarts.
Inenten doe ik niet aan,vind ik commerciele onzin,dus wat bespaa
En waarom zou je je dier verzekeren eigenlijk? Zeker een jong katje,daar ga je toch vanuit dat het gezond is?
vrijdag 16 september 2011 om 21:00
quote:ladytruckster schreef op 16 september 2011 @ 20:52:
Je zegt het zelf al: daar ga je van uit. Betekent dat je er geen garantie bij krijgt. En een jong dier kan makkelijker een ongeluk krijgen.
Ik heb tot nu toe 5 katten gehad en 3 daarvan zijn niet ouder dan 5/6 jaar geworden. Gelukkig heb ik nu inmiddels wel 2 seniorexemplaren van 10 en 11 jaar.
Je zegt het zelf al: daar ga je van uit. Betekent dat je er geen garantie bij krijgt. En een jong dier kan makkelijker een ongeluk krijgen.
Ik heb tot nu toe 5 katten gehad en 3 daarvan zijn niet ouder dan 5/6 jaar geworden. Gelukkig heb ik nu inmiddels wel 2 seniorexemplaren van 10 en 11 jaar.
vrijdag 16 september 2011 om 21:00
@ladytrucker. Ja is voor één kat. Maar ik heb er wel over nagedacht 
De kat heeft zijn twee vaccinaties gehad, heeft een chip, gewone keuring gehad en wordt volgende week gecastereerd. Is dit gedaan dan stuur ik alle rekeningen op (moet het namelijk wel eerst zelf betalen en wordt straks teruggestort). Is het één keer uitbetaald dan zeg ik het straks weer op. Ik heb namelijk genoeg geld op de spaarrekening voor dingen die kunnen gebeuren.
Dan ben ik voordeliger uit dan alle rekeningen gewoon betalen...
En helaas kunnen jonge dieren ook ziek worden...
De kat heeft zijn twee vaccinaties gehad, heeft een chip, gewone keuring gehad en wordt volgende week gecastereerd. Is dit gedaan dan stuur ik alle rekeningen op (moet het namelijk wel eerst zelf betalen en wordt straks teruggestort). Is het één keer uitbetaald dan zeg ik het straks weer op. Ik heb namelijk genoeg geld op de spaarrekening voor dingen die kunnen gebeuren.
vrijdag 16 september 2011 om 21:04
vrijdag 16 september 2011 om 21:10
Hier kost de polis ook ongeveer 12 euro per kat. Ik ben blij dat ik de verzekering heb, want de laatste keer dat er een kat dood ging was de totale rekening meer dan 700 euro. Dat was veel meer dan ik in 1 jaar voor 3 katten aan premie betaalde (de polissen waren toen 8 euro per kat geloof ik).
Hij is een tijd ziek geweest, meerdere medicijnen gehad, verpleegd bij de DA en uiteindelijk euthanasie gehad omdat hij door hartproblemen trombose had gekregen.
Hij is een tijd ziek geweest, meerdere medicijnen gehad, verpleegd bij de DA en uiteindelijk euthanasie gehad omdat hij door hartproblemen trombose had gekregen.
vrijdag 16 september 2011 om 21:27
quote:draak82 schreef op 16 september 2011 @ 21:00:
Tsss echt? Idioot. Dat je dat soort dingen kunt verzekering. Dat zal wel niet lang duren, of de premie wordt snel verhoogd. Heb al even snel de voorwaarden gelezen en het lijkt inderdaad echt te kunnen. Dat zijn toch normale noodzakelijke dingen die je moet doen met je kat? Niet iets waar je risisco op loopt. En als je kat echt ziek wordt of een ongeluk krijgt en echt veel kost zit er wel weer een max. van 1000 euro per jaar aan. Echt ik snap die verzekeringen niet hoor.
Wij hebben onze katten bewust niet verzekerd maar zo zou je het haast tijdelijk doen.
Tsss echt? Idioot. Dat je dat soort dingen kunt verzekering. Dat zal wel niet lang duren, of de premie wordt snel verhoogd. Heb al even snel de voorwaarden gelezen en het lijkt inderdaad echt te kunnen. Dat zijn toch normale noodzakelijke dingen die je moet doen met je kat? Niet iets waar je risisco op loopt. En als je kat echt ziek wordt of een ongeluk krijgt en echt veel kost zit er wel weer een max. van 1000 euro per jaar aan. Echt ik snap die verzekeringen niet hoor.
Wij hebben onze katten bewust niet verzekerd maar zo zou je het haast tijdelijk doen.
vrijdag 16 september 2011 om 21:40
quote:emaille schreef op 16 september 2011 @ 21:16:
Iedereen vergeet dat verzekeraars commerciele instellingen zijn die verdienen aan de 'wat als' van mensen.Wie zegt dat "iedereen" dat vergeet? Ik verkies het om mijn dieren te verzekeren. Ik betaal premie in ruil voor minder risico. Soms heeft de verzekering een goed jaar, soms heb ik een goed jaar.
Iedereen vergeet dat verzekeraars commerciele instellingen zijn die verdienen aan de 'wat als' van mensen.Wie zegt dat "iedereen" dat vergeet? Ik verkies het om mijn dieren te verzekeren. Ik betaal premie in ruil voor minder risico. Soms heeft de verzekering een goed jaar, soms heb ik een goed jaar.
vrijdag 16 september 2011 om 21:51
@ gromm. Dacht even dat jij mij een idioot noemde hihi.
Maar inderdaad. Ik twijfelde aan een verzekering omdat ik tot nu toe nog nooit problemen had gehad met dieren en geld genoeg op de spaarrekening heb om een dier alles te kunnen bieden wat het nodig moet hebben bij ziekte o.i.d.
Toen kreeg ik deze tip. Collega heeft dat al met drie van haar katten gedaan. Het zou wel niet eeuwig zo blijven (als in één keer iedereen het zo gaat doen), maar nu nog wel.
Maar inderdaad. Ik twijfelde aan een verzekering omdat ik tot nu toe nog nooit problemen had gehad met dieren en geld genoeg op de spaarrekening heb om een dier alles te kunnen bieden wat het nodig moet hebben bij ziekte o.i.d.
Toen kreeg ik deze tip. Collega heeft dat al met drie van haar katten gedaan. Het zou wel niet eeuwig zo blijven (als in één keer iedereen het zo gaat doen), maar nu nog wel.
vrijdag 16 september 2011 om 22:15
quote:draak82 schreef op 16 september 2011 @ 21:51:
Toen kreeg ik deze tip. Collega heeft dat al met drie van haar katten gedaan. Het zou wel niet eeuwig zo blijven (als in één keer iedereen het zo gaat doen), maar nu nog wel.Allemaal leuk en aardig, maar dit is natuurlijk wel één van de redenen dat de premies stijgen.
Toen kreeg ik deze tip. Collega heeft dat al met drie van haar katten gedaan. Het zou wel niet eeuwig zo blijven (als in één keer iedereen het zo gaat doen), maar nu nog wel.Allemaal leuk en aardig, maar dit is natuurlijk wel één van de redenen dat de premies stijgen.
dinsdag 11 oktober 2011 om 13:06
Ik zou de verzekeraars goed met elkaar vergelijken. Sommige (dure) behandelingen worden bij de ene verzekeraar wel vergoed en bij de andere weer niet. Ook qua eigen risico zijn er verschillen. Hier kun je verschillende kattenverzekeringen met elkaar vergelijken. Zie dat er ook een site is voor hondenverzekeringen.
donderdag 20 oktober 2011 om 20:18
Nou ik ben toch blij met een verzekering, ik heb in 1 jaar met mijn oudste kat met blaasgruis zoveel kosten gehad dat ik daar rustig 2 jaar premie voor mijn 2 katten van had kunnen betalen.
Gelukkig heb ik alles teruggekregen, en geen gezeur of wat dan ook over leeftijd van de kat of andere reden om niet te betalen.
Daarbij als je aan operaties komt loopt het al snel in de honderden euros.
Gelukkig heb ik alles teruggekregen, en geen gezeur of wat dan ook over leeftijd van de kat of andere reden om niet te betalen.
Daarbij als je aan operaties komt loopt het al snel in de honderden euros.