***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Gut wat een snellerds allemaal hier. Robbie schuift heen en weer op de grond, kan zich met veel moeite vooruit schuiven nu, maar proberen te staan is er niet bij. Hij heeft z'n eigen, rustige tempo!

Muis, we zien wel. We zullen ervoor zorgen dat jullie hoe dan ook kunnen blijven slapen. Er wordt in ieder geval geen sneeuw verwacht dus dat spreekt weer vóór het doorrijden. Probeer in ieder geval te beslissen of jullie willen blijven eten - want dan kan ik boodschappen halen (en dan kunnen we best vroeg eten mochten jullie daarna willen gaan rijden). Als de jongens ook nog iets moeten eten moet je het even aangeven, dan kan ik dat ook klaarmaken: ik moet toch voor Robbel koken.

Trouwens, Swissie, dat 'het is allemaal snelweg' is enigszins optimistisch: je vergeet de Brunigpass. Dat is niet hoog, maar wel erg bochterig enzo.

Ik zal even mijn adresgegevens op MSN zetten, en voor het laatste deel een routebeschrijving. Ik neem aan dat jullie tomtomtomtom hebben? Ik heb eerder gemerkt dat Nederlandse Tomtoms de laatste afslag niet kennen hier, dus die zal ik even opschrijven. Als geen Tomtom: even melden, heb de routebschrijving in no time klaar.

Witchke, ik duim voor je! 5 minuten moeten geen probleem zijn.

Ik fiets ook niet meer. We hebben onze fietsen in NL nog verkocht: veel te stijl hier! Dat is me teveel moeite. Als Robbie ooit wil gaan fietsen kopen we er wel weer een, maar dat kan nog wel even duren!

Pfoei. Ik ben moe. Heb vandaag met een aantal mensen moeten ruzie maken op het werk. Ze wilden iets wat ik niet wilde en als het over HR zaken gaat heb ik gewoon gelijk. Punt. :-) Maar dat is voor sommigen wat lastig. Een van die discussies was met een Fransman, die in Zuid Afrika gestationeerd is en vanuit Congo met zijn mobiel belde over een arbeidsovereenkomst naar Zuid Afrikaans arbeidsrecht. Da's niet relaxed bekvechten! Ten eerste het Franse accent in het Engels, ten tweede de beroerde verbinding, ten derde de 'wachttijd' voor de boodschap overgekomen is (en ten vierde het contract zelf, damn, heb je niet wat beters te doen in Congo?!) Ik zei iets, en moest dan 10 seconden wachten tot hij het gehoord had, dan wilde hij iets zeggen maar begon ik alweer. Wat Ontzettend Irritant!

Naja. Het tweede conflict was met ons kantoor in Geneve, dat is te lastig om uit te leggen maar ik had iemand beledigd en ik vond van niet. Daar kwam het op neer :-) Mijn chef vond ook van niet, dus is het goed. Haha!

Ik ga even wat anders doen. Ciao!
Oh Muis! Heb je nog tijd om van die lekkere dropjes te halen bij de Appie?

De groene, deze:

Als je nog tijd hebt: Graag Veel :-)) Ben pas eind maart weer in NL.... :-)
En Compli wil graag paprikachips van Lay's :-))
Wat is jullie koosnaampje voor je kind eigenlijk? Wij noemen Robbie heel vaak 'Kabobbel' of 'Kaboebel', een gekke samentrekking uit 'kabouter' en 'Bobbel' en Robbie. Dit omdat hij zo'n dikkertje is en toch zo klein :-)
ff ego, Xander heeft weer 40.3 hadden daarvoor nog junifen gegeven tegen de koorts, maar koorts is dus gestegen. Over tien minuten ga ik weer zijn koorts checken. Als het hoger is dan 40.5 gaan we naar de spoed met hem. Want dat betekent dat de koortsremmer niet meer aanslaat. Aub duim plse dat het goed zit met hem. Ik ben echt bang, dat mijn kleintje iets naars overkomt.
Swiss, muis, xaloy, jullie meet klinkt erg gezellig. Hoop dat jullie het fijn zullen hebben aanstaande weekend.
Oh jee Witch, wat eng, ik hoop dat de koorts zakt!
O jee Witchke.... wat naar. Ik duim voor jullie!

Hihi Xaloy: Handig dat je nog even een boodschappenlijstje door kunt geven! Hier ook nog steeds een rustig meisje. Fleur kan nog steeds niet vooruit op haar buik.

Daarnet ging ik even bij haar kijken. Lag ze op haar buik met haar hoofd dwars op haar knuffel te slapen. Schattig!!! Normaal slaapt ze gewoon op haar rug, dus ik heb haar toch maar even op haar rug gedraaid.
Ik duim voor je, Witchke. Niets verontrustender dan een baby met hele hoge koorts. Als je het niet vertrouwt, meteen naar de spoedhulp. Hopelijk zal het niet nodig zijn en zakt de koorts weer. Ga je vannacht tussendoor ook nog checken?
Pff Zahra is weer wakker geworden en had honger, dus maar weer een fles gegeven en die ging er weer vlot in. Misschien moet ik maar proberen om haar overdag wat meer te geven, hoewel ik haar al genoeg geef lijkt me. Ik ga morgen maar eens in het boekje van het cb kijken.

Witchke, sterkte met Xander vannacht! Ik hoop dat zijn koorts zakt en anders idd naar de spoedhulp gaan hoor, geen risico nemen.
Witchke: hoe is het nu met Xander? Ik hoop dat de koorst gedaald is!

Xaloy; zal ik een doosje jouw kant op laten gaan met drop en chippies? Serieus hoor, kleine moeite!

tsja, koosnaampjes: hier alleen poppetje, mannetje en (ehm..) poppeschatje.

Layla: Max tijgert vooruit en kruipt tussendoor kleine stukjes totdat hij weer uitglijdt op de houten vloer. Het commando "kom maar Max" begrijpt hij inmiddels als de beste, dus dat schuift hij, want dat gaat sneller -slimmerik- in een rap tempo naar me toe. Maargoed, ik denk niet dat hij heel erg snel is, als ik die andere kinderen zo lees. Max is nog wel ietsje jonger dan de rest, maar echt snel kruipen doet hij nog niet.

Hij heeft een hele tijd gewiebeld op handen en knieen en blijkbaar snapt hij nu dat je vooruit kunt komen. Qua optrekken is hij wat minder slim (en heeft hij dus niet niet mijn genen...), want hij zoekt steeds mijn handen. Hij snapt niet dat je je ook aan iets anders kunt optrekken. Schattig is het wel...

Mijn vriend gaat vandaag op wintersport voor een paar daagjes. Vrijdagnacht komt hij weer terug. Ongezellig!!
Balen dat je nu alleen zit Lara. Ach ik maak me er niet zo druk om hoor, Zahra kruipt nog niet, en echt tijgeren doet ze ook niet, ze ligt gewoon niet graag op haar buik. Ze zit en staat liever, dus misschien slaat ze het kruipen wel over.

Overigens heeft ze gisteren best lang gehuild, na de fles was het nog niet goed dus toen bedacht ik ineens dat het wel eens aan haar tanden kon liggen, dus wat gel op haar tandvlees gesmeerd en toen is ze lief gaan slapen. Als ze vanavond weer wakker is smeer ik maar eerst die gel en als dat niet helpt geef ik alsnog een fles. Ze dronk gisteren best veel voor haar doen (3 flesjes diksap) en ik denk dat ze dan minder last van haar tandjes heeft als ze drinkt.
Wat ongezellig dat je alleen zal zitten Lara. Heb je geen vriendinnen die je uit kan nodigen?

Xander zijn koorts was gister gezakt. Vanmorgen had ie weer 40.1. Ben een andere koortsremmer gaan kopen in de apotheek, en nu heeft hij 38.1.

De dokter is net geweest, en hij moet naar de keel-neus-oorarts straks om 12 u.

Ben benieuwd wat die als behandeling voorstelt.
wow Witchke, wat een hoge koorts de hele tijd. Gelukkig nu minder.

Beterschap!

Ja Muis, dropjes hmmmm.... Aan de zwisterse chips ben ik inmiddels geheel gewend, maar dropjes kennen ze gewoon niet. Gekke zwitsers.

Muis, Xaloy, we kunnen toch anders een beetje vroeg in de namiddag wat eten? Lijkt me wel gezellig hoor. Wat mij betreft is kaasfondue of raclette prima, kan ik nog iets doen / meenemen?

Ik kan wel kaasfondue regelen, incl brood / aardappeltjes / broccoli ofzo? Dan hoef jij alleen maar bier /wijn ofzo te kopen. Beetje de taken verdelen!

Jij stelt ook al(weer) je huis ter beschikking.

Finn heet ook regelmatig kabouter of meestal tijger (afkomstig van zijn ziekenhuistijd).

Xaloy, lekker aan de mobiel discussieren. Met buitenlanders is het face toe face af en toe al moeilijk ze te begrijpen.... Begrijp je probleem heeeeel goed.

Ik ga maar weer eens verder.

Oh ja, had vraag gesteld voor autostoeltje tegen rijrichting in. Duurt 6 tot 8 weken levertijd en CHF 800 (¤ 500), toch maar eens in Duitsland kijken
Wat gezellig zeg, een Zwitserse minimeet! En dan gaan jullie ook nog racletten, geweldig!

We zitten er ook aan te denken om van de zomer ook naar Zwitserland te gaan, maar de vakantieplannen zijn afhankelijk van de oplevering van het nieuwe huis. We willen ook wel in het voorjaar naar Canada (onder het mom van met twee kinderen vliegen is nog wel te doen). Nou ja, we zien wel, ik wil ook even de echo dinsdag afwachten voor we allerlei dingen gaan plannen.

Lara, wat goed dat Max vooruit gaat! Dat wiebelen op handen en knietjes, ik noem het stationair kruipen, vind ik trouwens wel ontzettend schattig.

Witchke, fijn dat de koortst weer minder was, maar wel vreemd, die hevige schommelingen.

Layla en Swissie, het zou best kunnen dat Morris 's nachts honger heeft, vannacht werd hij weer wakker. Nu was het om 3 uur, en toen weer om half 5. Misschien is mijn borstvoeding niet meer genoeg en moet ik hem een flesje kv gaan geven bij de lunch. Voor de rest eet hij wel veel overdag. Maar hij is ook heel erg actief.

Morris noemen we Moemie, zo noemt Lars hem namelijk, en ik noem hem ook wel kleintje of bolletje.

Xaloy, misschien stom maar die werkperikelen klinken ook wel weer leuk of zo. Leuk is niet het goede woord, maar gewoon het feit dat je met zulke dingen bezig bent. Snap je wat ik bedoel? Net als wat Swissie laatst had, het is heel stressvol maar het geeft uiteindelijk ook voldoening. Laat ik het zo zeggen, het lijkt me af en toe heerlijk om weer op een ander niveau bezig te zijn.

Zo, even een half uurtje niksen voor ik Lars ga ophalen. Later!
*ego aan* Bah bah bah, ben ziek thuis vandaag. Heb de hele nacht last gehad van mijn maag en voel me draaierig en slap vandaag. En misselijk. Heb helemaal niet overgegeven en ook geen diarree, maar ben er wel beroerd van. Ik ben ook echt een schijterd met werken dan. Ik durf dan gewoon niet te gaan omdat ik zoveel kilometers maak op een dag. Vanochtend ben ik wel een uurtje op geweest om te kijken hoe het ging, maar uiteindelijk ben ik dus weer tot 11 uur in bed gekropen. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik nogal makkelijk flauwval en daar gaat het vandaag dus niet goed. *ego uit*

Witchke: succes bij de KNO-arts. Hoop dat ze nu echt iets kunnen doen voor Xander!

Ben ik de rest alweer vergeten met mijn duffe kop....
Drop, beterschap wijffie! Ziek zijn is niet leuk! Is Fleur naar de opvang?

Witch, veel succes bij de arts. Ik hoop dat Xander snel weer beter is!

Xaloy, wij blijven graag eten! Gezellig! Ik ga morgen de drop en chips voor jullie halen, verder nog iets nodig? Wij hebben trouwens geen tomtom (pas de pecunia), dus een routebeschrijving is meer dan welkom!

Swis, moet ik ook nog iets voor jou meenemen? Roep maar!

Lara, ongezellig in je eentje! Max is trouwens helemaal niet langzaam! Hij is even snel als Steijn en Hugo (uitgaande van hun gecorrigeerde leeftijd), dus maak je niet druk! Max en Steijn doen gewoon niet meer dan nodig is!

Wij (lees: ik) hebben trouwens ook aardig wat bijnamen voor de jongens!

Steijn: Bobbel, bolletje (eventueel gevolgd door "eierbeschuit"), Moppie, Steijnemans, Puk.

Hugo: Hugodepugo, Kruimel, Dop (van doperwtje), Ernie, De Groot, Boef.

Ik heb net de allereerste pasfoto's van Steijn en Hugo laten maken! Wat een gedoe zeg. Steijn mocht niet lachen, maar deed niet anders en Hugo keek alle kanten op, behalve de goede. Na veel gehannes hebben we uiteindelijk twee hardstikke lieve foto's kunnen maken! Vooral Huug is net een boefje op zijn foto! (het zegt al genoeg dat de fotograaf ook moest lachen toen hij zijn foto zag!)

Morgen komt mijn moeder oppassen en ga ik naar het gemeentehuis om ze in te schrijven. Daarna nog wat boodschappen doen en de auto klaar maken. En dan....Dan ben ik helemaal klaar voor de wintersport!
Oh jee Spitsmuis, redt je het dan nog wel om ze bij te laten schrijven? Hier duurde het een week! Wat een grappige namen hebben jullie trouwens voor jullie kindjes.

Wij noemen Zahra vaak Moemishie
Die zwitserse minimeet klinkt wel heel gezellig hoor! Maken jullie wel foto's voor op de groep?

Over typisch NL dingen gesproken: ik ging een paar maanden geleden met een paar collega's op bezoek bij een leverancier in Denemarken en de eigenaar had van te voren laten vallen dat hij hagelslag zo lekker vond, dus we hadden een paar pakken meegenomen toen we ernaartoe gingen. Hij vond het helemaal geweldig en bedankte ons er uitvoerig voor!
dropneus, beterschap. Ga maar lekker je bedje in. Eng dat je zo snel kunt flauwvallen, wel heel verstandig dat je thuis bent gebleven.

Spitsmuis, voor mij ook wat dropjes graag!

Micha gezellig ook naar Zwitserland. Is echt een heel mooi land, zowel in de zomer als in de winter. Daar kan Lara ook over meespreken.

He bah, morgen kan ik niet uitslapen. Ik ben zo gewend aan mijn 3 dagen kantoor, 4 dagen thuis, dat ik nu baal dat ik morgen op kantoor moet werken. Normaal is voor mij woensdag al een happy day aangezien ik donderdag kan uitslapen. Nou ja, heb een aantal belangrijke en hopenlijk enigszins leuke meetings, dus da's wel ok.

Ik ga de mensen echt aan het verkopen zetten, heb een aantal erg kritische vragen dus dat wordt leuk.

Ga maar weer verder met mijn spreadsheets. Ff concentreren
Hagelslag is idd ook zoiets typisch Nederlands. dat namen mijn ouders vroeger ook altijd mee als we op vakantie gingen.

Fleur lag vanochtend weer lekker op haar buik in bed te spelen. Ze heeft het helemaal ontdekt nu. Ik moet steeds weer lachen als ik haar kamertje op kom.

Ik moet binnenkort een nieuw paspoort halen en ik denk dat ik Fleur ook maar bij laat schrijven. Volgens mij is dat stukken voordeliger dan een eigen paspoort en ze reist toch altijd met papa en mama erbij. Kun je kinderen trouwens ook in beide paspoorten bij laten schrijven?
Beterschap dropneus !!

Idd hagelslag , hagelvlokken neem ik ook altijd mee als ik in nl kom. Eveneens altijd fruitspenen van redband. En negerzoenen. Verder nog knackebrot, ontbijtkoek. (hebben ze bij ons niet in zoveel soorten) .

Xander heeft angina . De dokter heeft me de witte puntjes op zijn keel laten zien. Vandaar dat hij zoveel koorts maakt. Zou nog drie dagen duren. Verder moet hij buisjes in de oren op 25 februari. Arm kind, de tweede keer in zijn jonge leventje in het ziekenhuis (eerste keer was bij rotavirus, toen ik nog opgenomen was)
Dropneus, beterschap! Ik weet niet of je kinderen in twee paspoorten kunt laten bijschrijven, hier staan ze allebei bij mij in het paspoort.

Morris is ook zo'n lieverd in z'n bedje. Als hij 's ochtends wakker wordt blijft hij gerust een half uur in z'n bedje zitten spelen voor hij begint te roepen. Als je dan aan de deur luistert hoor je hem heel zacht kletsen tegen z'n knuffels, het engeltje.

Arme Xander, hij is vaak ziek zeg, niet leuk! Beterschap voor het arme mannetje.

Witchke, negerzoenen! Ik krijg ineens een flashback over een topic dat jij had geopend over het eten van negerzoenen tijdens de zwangerschap!

Swissie, ik ben vaak in Zwitserland geweest, altijd in de zomer. Ik vind het prachtig! De Franse Alpen trouwens net zo goed, heerlijk. Voor er kleintjes waren kwamen we er ieder jaar.

Hmm, hier duurde bijschrijven ook een week. Maar volgens mij heb je ook een spoedprocedure (Lara toch??).

O, de keuken wordt afgebroken!
Snel hoor, want ik ga even snel bijslapen. Gisteren wat laat geworden...

Je hebt een spoedprocedure en dan is het in 24 uur klaar (bij ons ging vorig jaar wat mis, dus wij konden het nog even op Schiphol doen....).

tot straks lieve meises!
Steijn en Huug moeten inderdaad met spoed in mijn paspoort worden bijgeschreven. De kosten: een luttele 40 eu. (belachelijk!) Het kan pas morgenochtend en nu hopen we maar dat het vrijdagavond klaar is. Ik zou niet weten wat ik moet doen als het dan niet klaar is! Lara, heb jij Max toen op Schiphol in je paspoort laten zetten? (er staat me vaag zoiets bij...) Weet je wat ik trouwens raar vind: je spruitje moet er met foto en al in, maar wat als je nu een jaar later naar een land ver weg achter de heuvels wilt? Moet je dan een nieuwe foto laten maken?

Swis, wat voor dropjes wil je? Hou je van zoet (zoals ik!) of zout? Moet je nog stroopwafels hebben? Mijn moeder stuurde die altijd op toen ik nog in de VS woonde!

Arme Xander met z'n angina! Klinkt naar! Witch, een vriendin van mij heeft als mini buisjes in haar oren gekregen en heeft daarna nooit meer last gehad van haar oren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven