Geld & Recht alle pijlers

goedkope Sinterklaas kadootjes

20-10-2011 13:09 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie kinderen en deze zijn in november en december jarig. Ook sinterklaas komt eraan.

Nu keek ik van de week in de speelgoedwinkel en schrok me rot. Zo duur. Ik kan dat echt niet betalen.

Bij de kringloop al wat wat van Cars gekocht en op marktplaats een bijna nieuwe puzzel maar verder kan ik niet goedkoop slagen.

Ik wil ze zo graag een leuke verjaardag en sinterklaas geven.

Mijn jongste zoontjebis gek van Cars en autotjes maar ook cars is zo duur!

Wie heeft er leuke goedkope tips voor mij?
Natuurlijk weet ik dat het hele jAar door dat ze jarig zijn. En geld heb ik ook wel apart gezet maar het lijkt wel alsof het speelgoed alleen maar duurder is geworden. Ik had had 50 euro per kind gespaard maar dat is echt niets blijkt.

Bv een auto van cars 8 euro.

Puzzel is al snel 10 euro.

Dochter speelt niet meer met speelgoed.

Action heeft niet echt duurzaam speelgoed.

Bedankt voor de nuttige tips iig.
Het lijkt mij saai om voor jezelf / man oude boeken in te pakken oid. Wij vieren elk jaar sinterklaas met mijn ouders. Eerst gourmetten en dan kadootjes ( geen kinderen hier) ik zou dat niet veranderen als er straks een kindje komt.
en voor de spellenliefhebebrs nog een leuk aanbod, als je in de buurt woont, of het er voor over hebt:

Op zondag 6 november organiseert 999 Games weer een Outlet Sale. Dit is de ideale manier om uw collectie aan te vullen met goedkope bordspellen, kaartspellen en accessoires!

Op de Outlet Sale bieden we verschillende (licht)beschadigde spellen aan. Zo kunt u op een voordelige manier aan titels als De Kolonisten van Catan, Regenwormen, Carcassonne en Agricola komen. Daarnaast treft u ook veel verouderde producten voor een vriendenprijsje aan! Zoals Fjord, Hanze en Manilla.

Mis deze kans niet en kom naar de Outlet Sale!

Waar & Wanneer?

Datum: zondag 6 november, van 10.00 uur tot 14.00 uur

U kunt uitsluitend contant of met Nederlandse PIN betalen. Creditcardbetalingen zijn niet mogelijk!

Tot 6 november!
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Goed rondkijken en aanbiedingen in de loop van het jaar al meenemen. Geen idee wat je budget of de leeftijd van je kinderen is, maar ik heb gisteren bij de AH twee carsautotjes, een legospel, een doos carslego en een klein doosje lego creator, zak kruidnootjes, zakje muizen en kikkers en twee chocoladeletters gekocht voor alles bij elkaar 50,-. Zo heb ik voor beide kinderen 3x een schoencadeautje en ook voor beiden al een cadeautje voor in de zak (de doos cars lego en het legospel). Koop ik nog een knutselpakketje en een kleinigheidje per kind (max nog 20,- totaal), en dan stoppen opa en ma meestal nog een of twee cadeautjes in de zak. Goed gevulde sinterklaas dus voor 35,- per kind.
Cars hebben ze heel veel bij de Zeeman. Rugzakjes, puzzels, stickers, kleurboeken etc. En ook meer praktische dingen als regenjasjes, pyama's en plastic servies etc.

Als je kinderen Duplo leuk vinden zou je ook naar de goedkopere varianten kunnen kijken, bijvoorbeeld Unico plus. Dat past ook op de echte versie maar is 3x goedkoper.

Verder zou ik voortaan idd maar een beetje spreiden, maar daar heb je nu niks aan natuurlijk.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:elninjoo schreef op 20 oktober 2011 @ 13:48:

[...]

Dat kan toch niet? Kinderen groeien toch 't hele jaar door en ondergoed als kadootje? En kleding is ook aan mode onderhevig. Is vandaag roze de lievelingskleur kan dat over 'n half jaar wel blauw zijn en dan sta je daar met je roze wanten.Eensch. Bij ons in huis komt Sinterklaas er niet in met een ingepakte onderbroek of andere nuttige 'cadeaus' .

Wij beginnen in September te hamsteren (Action is hofleverancier voor de onvermijdelijke knutselspulletjes, andere zaken kopen we te hooi en te gras) en verstoppen de boel in de schuur, waarvan ik de sleutel stijf in mijn zak houd.
Je hebt ¤50 per kind gespaard.

Ik zou zeggen koop daar dan een leuk verjaardagscadeau van. Iets groots waar ze echt iets aan hebben.

Voor de sintcadeaus zou ik dan kleinere dingen kopen. Bijv voor je zoon een cars cadeau (bij de zeeman waarschijnlijk iets van ¤5), iets van Lego van het kruidvat, een boek en een praktisch cadeau wat je anders toch zou kopen zoals een sjaal. Ben je iets van ¤30 kwijt.

Voor dochter ligt het aan de leeftijd, maar je zegt dat ze niet meer met speelgoed speelt. Ik ga dus uit van een jaar of 11/12. Dan zou ik gaan voor een lekker douchepakket alleen voor haarzelf, een leuk boek en iets van kleding wat ze leuk vindt. Of een leuke cd ofzo.

Ben je ook max ¤30 kwijt.

Wel even kut dat je nu dan ¤50/¤60 meer kwijt bent dan begroot, maar dat weet je dan voor volgend jaar.

Bovendien zou je de sjaal en het kledingstuk voor dochter sowieso gekocht hebben, dan ben je dus ¤40 meer kwijt dan begroot...
quote:mamavanthijs schreef op 20 oktober 2011 @ 13:59:

Natuurlijk weet ik dat het hele jAar door dat ze jarig zijn. En geld heb ik ook wel apart gezet maar het lijkt wel alsof het speelgoed alleen maar duurder is geworden. Ik had had 50 euro per kind gespaard maar dat is echt niets blijkt.

Nou dat valt toch wel mee? Ze hebben regelmatig mooi speelgoed wat echt wel wat langer meegaat dan 2 weken. Bovendien, moet al het speelgoed voor kinderen duurzaam zijn? Nee toch?

Hoe weten wij nou dat je dochter niet meer met speelgoed speelt? Koop dan makeup ofzoiets voor haar, ow, ook dat hebben ze bij Action! En ze hadden leuke regenlaarzen bij de Action, is helemaal hip voor die meiden.

Ik heb afgelopen jaar bij Kruidvat veel gekocht, als ze die actie hebben met helft voor de helft. Ik heb een mand vol kadootjes staan, voor kindjes die jarig zijn of op bezoek komen.

En bij de Kringloopwinkel TO? Ik kom regelmatig in diverse kringloopwinkels, en er is altijd een hoekje met houten speelgoed (als je dat tenminste verstaat onder duurzaam speelgoed). Dus.
quote:Flashy schreef op 20 oktober 2011 @ 13:59:

Het lijkt mij saai om voor jezelf / man oude boeken in te pakken oid. Wij vieren elk jaar sinterklaas met mijn ouders. Eerst gourmetten en dan kadootjes ( geen kinderen hier) ik zou dat niet veranderen als er straks een kindje komt.Maar als je nou echt even krap bij kas zit is dat een prima oplossing. Naturlijk zat er ook wel een 'echt'kadootje tussen, alleen niet alles.
Voor zover ik heb gezien, is Lobbes nog niet genoemd. Dat is een bedrijf waar heel veel scholen hun sint-cadeaus bestellen, maar je kan er particulier ook bestellen. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar een vriendin van mij wel. Je hebt daar cadeaus in heel veel verschillende prijsklassen.
quote:mamavanthijs schreef op 20 oktober 2011 @ 13:59:

50,- per kind voor verjaardag én Sint? Daar kom je vandaag de dag niet heel ver mee, daar heb je gelijk in.

Maar was dat dan vorig jaar echt zo anders? Kan me niet voorstellen.
Vlak voor Sint verkoopt onze bieb altijd afgekeurde boeken voor 50 cent per stuk. Ik sla er dan per kind een stuk of zes in en pak alles apart in. En blij dat mijn leesmonstertjes ermee zijn !
50 euro voor sinterklaas en verjaardag is niet bepaald ruim. Maar in mijn ogen is het niet veranderd ten opzichte van vorig jaar de prijzen. Dus toen zal je het ook niet gered hebben met 50 euro.

Voor je dochter kun je inderdaad leuk slagen bij de action. Make-up en luchtjes kosten daar niks. Etos of kruidvat in de gaten houden voor een leuk douchepakket.
Prinsessen en Cars kun je prima bij Zeeman/Kruidvat kopen.

Action s*cks. Goedkoop, dat klopt, maar houd het dan bij een leuk boekje, het speelgoed kan binnen een week de vuilnisbak in.

Jammer van je geld.

Maar ik begrijp niet dat je nu pas met cadeautjes bezig gaat, je weet het hele jaar toch al wanneer je kinderen jarig zijn en wanneer het Sinterklaas is ? Als Intertoys (dure) spellen voor de halve prijs heeft, dan sla ik mijn slag.

Qua cadeautjes ben ik allang klaar voor verjaardag en sinterklaas en kerst. De Geheime Doos is bij mijn weten nog steeds niet ontdekt. Snoezekind is nu bijna 9 en die doos staat al drie jaar op dezelfde plek.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb overigens stad en land afgesjouwd voor een "volgens-de-verschillende-winkelmevrouwen-voorlopig-niet-meer-leverbaar-boek". Godzijdank had BOL het wel.

Rib uit mijn lijf, en de meeste kinderboeken komen hier dan ook van de kringloop, maar daar kun je soms écht de meest fantastische boeken vinden. Gewoon regelmatig langswippen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij kregen vroeger ook altijd een ''nuttig'' cadeau (pyama, sloffen, oid, wel altijd net extra leuk... als we het door het jaar heen nodig hadden kregen we vaak saaire basics).

Daarnaast kregen wij ook sowieso ieder een boek, een chocoladeletter (van de banketbakker) en gezamenlijk een spel.

En dan vaak wat kleine dingetjes, houten diertjes voor bij de treinbaan, nieuwe krijtjes/stiften/potloden, setje jongleerballen, etc.

Mijn ouders hadden het ook niet breed. Mijn moeder kocht ook zeker door het jaar heen allerlei cadeautjes. Vooral de spellen en de boeken... In acties die vaak na kerst al losbarsten kun je veel koopjes scoren.

Die sinterklaascadeautjesstructuur was een beetje een traditie bij ons. Net als het uitzoeken van een eigen kerstbal ieder jaar met kerst, de verhaaltjes die mijn moeder voor las en de nieuwe knuffel die de eerste avond op vakantie op ons kussen in de tent lag.
Kan iemand zich hier trouwens nog de sinterklaascadeaus van vroeger herinneren en of die duur waren / hoge ogen gooiden op het schoolplein?

Wat mij vooral is bijgebleven is de sfeer, de spanning en het bonzen op de deur van de buurman.
Terre des hommes winkel, Action, Wibra heeft ook wel eens spulletjes van Cars, kringloopwinkels, rommelmarkten. En net kwam ik toevallig de catalogus van www.lobbes.nl tegen. Daar staan ook wel leuke en betaalbare dingen in.
@Borderwalk: ik kan me inderdaad geen enkel Sintkadootje meer herinneren. Wel veel details, zoals die keer dat mijn moeder 's morgens een roe in haar schoen vond. Wat vond ik dat zielig voor haar .
Bij de Wibra hebben ze heel veel Cars-dingen.
quote:borderwalk schreef op 20 oktober 2011 @ 15:23:

Kan iemand zich hier trouwens nog de sinterklaascadeaus van vroeger herinneren en of die duur waren / hoge ogen gooiden op het schoolplein?

Wat mij vooral is bijgebleven is de sfeer, de spanning en het bonzen op de deur van de buurman.Ja, mij ook. Het gaat echt vooral om de gezellige (spannende!) avond.
En de grappige plaag gedichtjes van m'n ouders
Ik slaag altijd op de koninginnemarkt ;) en dan lekker alvast inpakken, naam erop en klaar!

is voor mezelf ook altijd weer een verrassing wat er dan weer uitkomt!
Vorig jaar zaten we in een iets andere financiele positie waardoor het makkelijker was.

Op lobbes ga ik even kijken. Wibra en zeeman ben ik net geweest maar hier hadden ze niet heel veel. Kan volgende week wel even in een andere plaats gaan kijken.

Ik ga gewoon goed rondkijken de komende maanden. Komt vast goed!
www.bol.com verkoopt ook 2e handsboeken. Vaak niet van nieuw te onderscheiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven