Geld & Recht alle pijlers

goedkope Sinterklaas kadootjes

20-10-2011 13:09 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie kinderen en deze zijn in november en december jarig. Ook sinterklaas komt eraan.

Nu keek ik van de week in de speelgoedwinkel en schrok me rot. Zo duur. Ik kan dat echt niet betalen.

Bij de kringloop al wat wat van Cars gekocht en op marktplaats een bijna nieuwe puzzel maar verder kan ik niet goedkoop slagen.

Ik wil ze zo graag een leuke verjaardag en sinterklaas geven.

Mijn jongste zoontjebis gek van Cars en autotjes maar ook cars is zo duur!

Wie heeft er leuke goedkope tips voor mij?
quote:Cateautje schreef op 20 oktober 2011 @ 13:31:

Je kinderen moeten ook geschikt zijn om cadeautjes voor te verzamelen in de loop van het jaar. Ik zat als kind altijd overal in en op en er was bij mij thuis echt geen plek te vinden om iets te verstoppen, want ik vond alles. Misschien iets om bij stil te staan.Je kunt toch een deur van een kast op slot doen/houden. Er waren vroeger in ons huis zat plekken waar ik niet in mocht of bij kon zoals bij de administratie en op de zolder..

Je kinderen moeten ook geschikt zijn om cadeautjes voor te verzamelen in de loop van het jaar. Ik zat als kind altijd overal in en op en er was bij mij thuis echt geen plek te vinden om iets te verstoppen, want ik vond alles. Misschien iets om bij stil te staan.Tot die tijd de spullen even bij de buren / familie op zolder stallen?
quote:Janna_ schreef op 20 oktober 2011 @ 13:14:

Bij Gamma krijg je nu lego bij je aankopen. (Super slechte reclame trouwens, die kinderen als bouwvakkers...)

ik vind 'm geweldig!

"hé waar gaan die mooie beentjes naartoe?"
quote:elninjoo schreef op 20 oktober 2011 @ 13:35:

[...]

Maar speelgoedkadootjes zijn hypes dus wat in september nog leuk gevonden wordt kan al weer uit zijn in december.Niet al het speelgoed is een hype. Volgns mij is barbie al 50 en lego/duplo gaat ook al jaren mee.

Je kinderen moeten ook geschikt zijn om cadeautjes voor te verzamelen in de loop van het jaar. Ik zat als kind altijd overal in en op en er was bij mij thuis echt geen plek te vinden om iets te verstoppen, want ik vond alles. Misschien iets om bij stil te staan.Grote dingen verstopte ik gewoon wel eens bij opa en oma in huis. Zo heeft daar een aantal maanden een fiets in de garage gestaan die ik toen voordelig op de kop kon tikken, verjaardag was een aantal maanden verder.
Ik ben al drie maanden aan het hamsteren.
quote:elninjoo schreef op 20 oktober 2011 @ 13:26:

Kadootjes verzamelen gedurende het jaar vind ik dan weer minder geschikt dan gewoon geld opzij leggen. Dingen die ze vandaag leuk vinden, zijn volgende maand weer uit.

Gewoon zorgen dat je volgend jaar tegen de feestdagen 'n ruim budget hebt zodat je ze kan geven wat ze dán op hun verlanglijstje hebben staan.

Ik heb wel eens een miskoop gehad, ja. Helaas, dat is dan het risico.

Gelukkig heb je als je kinderen hebt ook veel kinderverjaardagen van vriendjes etc. dus kwam ik op zo'n manier weer van m'n miskoop af.
quote:boterblommetje schreef op 20 oktober 2011 @ 13:39:

ik vind 'm geweldig!

"hé waar gaan die mooie beentjes naartoe?"

Echt?

Ook als jouw kind dat zou gaan zeggen tegen een wildvreemde vrouw op straat?

Vind het echt een slecht voorbeeld en vooral niet grappig.
Dan koop je in het begin van het jaar de praktische dingen als wanten, pyama's en ondergoed. In oktober november koop je speelgoed.
quote:borderwalk schreef op 20 oktober 2011 @ 13:37:

[...]

Je kunt toch een deur van een kast op slot doen/houden. Er waren vroeger in ons huis zat plekken waar ik niet in mocht of bij kon zoals bij de administratie en op de zolder..Ik was uitermate inventief.
Toen de kinderen echt klein waren, zette ik na het uitapkken op pakjesavond een deel van de kadootjes opzij zodat ze later ook nog wat 'nieuws' hadden om mee te spelen.

Het kwam dan ook wel eens voor dat ik het rustig een jaar later pas weer uit de kast haalde en het opnieuw inpakte.

Werkte prima, ze waren echt vergeten dat ze dat het jaar daarvoor datzelfde ook al eens hadden gehad.

Ik vind ook altijd dat er voor de ouders pakjes moeten zijn. Liefst ongeveer net zo veel.

Ik pakte dan rustig een oud boek van de plank en pakte dat voor mezelf in. Kinderen zien dat echt niet, en zo bespaar je ook weer.

Of deodorant, afwasborstel ik noem maar....
quote:nak schreef op 20 oktober 2011 @ 13:39:

[...]

Grote dingen verstopte ik gewoon wel eens bij opa en oma in huis. Zo heeft daar een aantal maanden een fiets in de garage gestaan die ik toen voordelig op de kop kon tikken, verjaardag was een aantal maanden verder.Ja, mijn cadeautjes werden ook buitenshuis gestald. Achteraf moet ik er wel erg om lachen.
Ik heb geleerd van mijn moeder om al ruim op tijd te beginnen met cadeautjes te verzamelen. Kleurboeken, leesboeken, lego en spelletjes gaan nooit uit de speelgoedmode. Leg dan wet geld opzij zodat je wat hypespeelgoed kan kopen rond de kerstperiode.
quote:Janna_ schreef op 20 oktober 2011 @ 13:44:

[...]

Echt?

Ook als jouw kind dat zou gaan zeggen tegen een wildvreemde vrouw op straat?

Vind het echt een slecht voorbeeld en vooral niet grappig.

Ik heb geen kind dus op die manier kijk ik niet.

snap wel dat ouders er niet om kunnen lachen als hun kind het spotje gaat naspelen hoor maar vind het leuk gevonden van die kleine bouwvakkertjes incl. bouwvakkersdecolleté en boeren
Blokker heeft ook vaak veel en goedkoop speelgoed.
Ik heb geen kinderen, maar wel regelmatig een kinderverjaardag.

Ik koop hier speelgoed. http://speelgoedstunter.nl/index.php/

Vind het zelf erg meevallen qua prijs.

Speelgoedwinkels ga ik echt niet in, krijg al hoofdpijn bij de gedachte eraan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Speelgoed was vroeger al duur. Ik kreeg een playmobiel poppenhuis en dan altijd weer een kamertje erbij.

Ik zou in kwalitatief goed speelgoed investeren ipv Action meuk dat na 4x spelen kapot gaat. Je weet het hele jaar toch al dat je kinderen dan jarig zijn en sinterklaas eraan komt? Desnoods wat andere mensen zeggen of geld opzij leggen of het hele jaar aanbiedingen kopen. In Duitsland schijnt lego en playmobiel goedkoper te zijn.
quote:Cateautje schreef op 20 oktober 2011 @ 13:44:

[...]

Ik was uitermate inventief.

ik ook.

Heb een jaar gehad dat ik alle (al ingepakte kadootjes) los had gepulkt en precies wist wat ik kreeg

Toen ik het uit mocht pakken viel ik door de mand want ik wist alles al.
quote:gemini2011 schreef op 20 oktober 2011 @ 13:44:

Dan koop je in het begin van het jaar de praktische dingen als wanten, pyama's en ondergoed. In oktober november koop je speelgoed.Dat kan toch niet? Kinderen groeien toch 't hele jaar door en ondergoed als kadootje? En kleding is ook aan mode onderhevig. Is vandaag roze de lievelingskleur kan dat over 'n half jaar wel blauw zijn en dan sta je daar met je roze wanten.
Joh Nien, zo snel groeien ze niet hoor. In september kan je echt wel kopen voor winter.
quote:elninjoo schreef op 20 oktober 2011 @ 13:48:

[...]

Dat kan toch niet? Kinderen groeien toch 't hele jaar door en ondergoed als kadootje? En kleding is ook aan mode onderhevig. Is vandaag roze de lievelingskleur kan dat over 'n half jaar wel blauw zijn en dan sta je daar met je roze wanten.

Maten kan je best een beetje gokken. Vooral van wanten en mutsen enzo.

Ik merk alleen nu mijn kinderen ouder worden en minder met speelgoed spelen mijn 'hele-jaar-door-spaar-actie' niet meer echt op gaat. Nu spaar ik dus gewoon het geld.
Ja EN ik heb ook geen kinderen, maar ik denk dat je een pyama wel kunt inschatten in mei of juni. En een sjaal of muts kun je ook in januari al wel kopen.

Maar het beste idee vind ik het nog om te sparen en tussendoor alvast wat kleine tijdloze cadeaus te sprokkelen zoals Lego en boeken.

In oktober of november nog iets groters erbij en klaar.
Nien, alle speelgoed is geen tijdelijke rage, lego en barbie bv duidelijk niet.

In de tijd dat ik met mijn moeder nog de cadeautjes kocht voor de 15 kleinkinderen van haar, liepen we toevallig op de heetste dag van het jaar tegen een leuke aanbieding, en de smaak eenmaal te pakken kwamen we heel veel bruikbaars tegen in allerlei aanbiedingen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:boterblommetje schreef op 20 oktober 2011 @ 13:48:

[...]

ik ook.

Heb een jaar gehad dat ik alle (al ingepakte kadootjes) los had gepulkt en precies wist wat ik kreeg

Toen ik het uit mocht pakken viel ik door de mand want ik wist alles al. Ondeugend.haha.
Tip is om het hele jaar door kadootjes te kopen. Ik heb eigenlijk altijd wel wat in de kast liggen, wat ik dan bij de goedkope winkels (kruitvat, action, hema, internetaanbiedingen bij speelgoedwinkels) koop. Is dubbel pret: je spreidt je kosten (ook verjaardagen in november/december) en je betaalt niet de hoofdprijs in december.

Voor nu: heel goed de aanbiedingen in de gaten houden, maak het voor sinterklaas niet te gek en neem de tijd om ook internet in de gaten te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven