Kattenoverlast

21-10-2011 09:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar tips om katten uit mijn tuin te weren. Ik ben de enige die geen katten heeft, dus alle katten uit de buurt gebruiken mijn tuin als kattenbak.

Er ligt siergrind (32-36 mm) door de hele tuin sinds kort hierom, maar nu moet ik ze nog hun vastgeroeste gewoontes afleren.

Ik heb al: citroensap, peper, schoonmaakazijn, kattenschrik, koffieprut.

Graag nog meer tips! Maar wel graag diervriendelijke, ik wil ze alleen wegjagen, niet ziekmaken of pijn doen.

thx!
emmer water als je ze betrapt
Toen mijn katten nog leefden en ze ook wel eens een uitstapje naar de buren maakten, heb ik de buren aangeraden ze met een plantenspuit steeds te bespuiten! Dat heeft wel geholpen.
plantenspuit of supersoaker voor grotere afstanden.
Helpt de kattenschrik niet?

Vroeger had ik plantenbakken waar ze in zaten. Kattenschrik en satestokjes in de aarde gezet. Was er zo vanaf.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Goede optie, die emmer water/plantenspuit/waterpistool, maar je kunt toch niet 24/7 klaarzitten om de buurkatten nat te maken?
Ozo.
Buks voor de buren, die zijn verantwoordelijk.
De buren dagelijks je tuin laten leegscheppen, dat zal ze leren.
This is not kosher!
Zelf een kat nemen? Of een hond?

Zelf een grote kater nemen. Van het dominante, territoriumgerichte soort. Komt geheid geen kat meer in je tuin.
Zo'n apparaat dat een ultrasoon geluid maakt als hij een kat detecteert?
Je kan ook een camera opstellen en met de opname naar de schuldige buur gaan.
quote:Bahco schreef op 21 oktober 2011 @ 10:31:

Je kan ook een camera opstellen en met de opname naar de schuldige buur gaan.Die dan zegt: 'foei kat, niet meer doen'.
Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp misschien kun je daar nog tips uit halen.

Die sate prikkers gebruiken ze bij mij op mijn werk en dat schijnt wel goed te werken.
Sjonge wat veel reactie's! Ja natspuiten doe ik al, als ik ze betrap maar ik werk fulltime, dus.............

De kattenschrik heeft inderdaad geen effect tot nu toe.

Buks voor de buren is wel een goed idee de baasjes zijn immers het probleem, niet de poezenbeesten, die weten niet beter.

Mijn tuin is 15 meter diep, dat worden dan erreg veel satehprikkers en vanwege het fulltime werken neem ik zelf geen huisdieren.

Dat apparaat met dat ultrasoon geluid schijnt wel te werken, maar is nogal prijzig, vandaar dat ik eerst de huis-tuin-keuken maatregelen wil uitproberen.

keep the tips coming!
Dit zijn nog wat opties:

- koop planten waar ze een hekel aan hebben en zet die in de tuin, het internet kan je precies vertellen welke planten dit zijn, maar denk aan stekelige struiken, bodembedekkers zodat ze niet kunnen graven en planten met een citroengeur, afrikaantjes enz;

- zet je schutting zo af dat katten je tuin niet in kunnen;

- gooi mottenballetjes neer, ze haten de geur;

- gooi citroenschillen neer, ook dat haten ze;

- gooi cacaodoppen neer.
Ga naar de dierentuin en haal daar leeuwenpoep en leg dat lang de tuinrand. Komen ze NOOIT meer je tuin in!
Houd een inzameling in de buurt bij de baasjes. Kun je aangeven wat je verwacht bij een x formaat kat. 'Buurman, die grote rooie van u kleit flinke drollen en heeft een behoorlijke blaasinhoud, 25,00 euro graag!'
citroenschillen en mottenballen check, die had ik nog niet.

Is schoonmaakazijn met citroengeur ook goed?

Mijn hele tuin is nu bedekt met siergrind, dus cacaodoppen is geen optie meer.

LEEUWEPOEP ?? ehm, dat heb ik bij intratuin enzo nog niet in de schappen gezien ...........
Inderdaad inzameling houden van de asociale kattenbaasjes die andere mensen opschepen met de gevolgen van hun keuze. Echt te absurd voor woorden hoor!

Is een stroomdraadje bij de schutting misschien een optie?

En als je een hond hebt, poep opscheppen en in de tuin van je asociale kattenburen gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven