Ex eist dat ik meer ga werken

18-10-2011 13:29 666 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bijna vijf jaar gescheiden. Samen hebben we een kind en alles is gegaan via een advocaat en dus via de rechter. In het verleden al problemen met ex gehad mbt tot betalen van KA. Hij vindt dat hij teveel betaald en dus betaalde hij simpelweg niet en verlaagde eigendhandig het bedrag.Via het LBIO toch nog gekregen. Naar de rechter voor vermindering stapt hij niet omdat hij weet dat hij in het ongelijk gesteld wordt omdat er geen enkele reden is om te verlagen. Mijn advocaat die ik ingeschakeld had toen hij achterwege bleef bevestigde dit ook. Ook naar mijn ex toe n.a.l. van zijn inkomstengegevens etc die hij haar had toe gestuurd. Hij heeft die gegevens notabene uitzichzelf zonder dat mijn advocate daarom had gevraagd, naar haar toe gestuurd. Zo was hij ervan overtuigd dat hij teveel betaalde.

Uiteindelijk werd er weer gewoon betaald maar wel op een treiterende manier en gewoon dwars liggen als het gaat om ons kind mbt omgang etc. Hetzij minder, want intussen heeft hij een relatie gehad en even samengewoond. Het was in die periode rustig wat de KA en treiteren aangaat. Maar nu is het inmiddels uit en woont hij weer alleen en begint het weer.

Twee weken terug werd ik wederom door hem gebeld. Hij eiste van mij, dat ik voortaan ons kind kom brengen en halen als het zijn weekend is. Toen hij samenwoonde mocht ik ons kind niet eens brengen of halen omdat zijn huis verhuurt werd en hij bij zijn vriendin woonde. Hij doet dat niet meer dat halen en brengen, zegt hij en hij wilt dat ik voortaan 40 uur per week ga werken want volgens hem is ons kind nu oud genoeg (net 9 jaar) dat ik meer kan gaan werken. Ik werk al drie dagen?? Want hij kon het allemaal niet opbrengen. Ik vroeg hoe moet ik dat doen dan? Dat was mij probleem hoe ik de opvang regelde. Als ik maar meer ging werken zodat de KA naar beneden kan.

De KA van oktober is trouwens ook niet gestort. Meneer moest even zien hoe hij dat ging doen. Ik zou nog horen.

Wat moet ik hier nu mee? Kan dit allemaal zomaar? Kan hij zo blijven treiteren? Kan hij eisen dat ik meer ga ga werken? Wat nu?
quote:dubiootje schreef op 21 oktober 2011 @ 09:49:

Iry, het is ILdiko. Ik denk, ik zeg het maar even Hou ik elke keer heel wijs mijn mond, ga jij het verklappen!
Ik weet niet wanneer ik me er overheen kan zetten. Ex heeft mij 10 weken na de bevalling bedrogen met een wederzijdse vriendin. Denk dat het al langer speelde. Daar valt tzt nog mee te leven, hoe pijnlijk en kwetsend en vernederend ook. Vervolgens wist hij niet hoe snel hij van ons kind 'af moest komen'. En dat vind ik iets moeilijker om overheen te zetten. De rotgeintjes, het liegen en naar de buitenwereld zielige verhaaltjes ophangen. Tegen mij zeggen dat hij zijn kind mist, goh, dan wil je hem vast eens extra zien. Nee hoor. Past niet in zijn leven. En dan juist van degene van wie je het totaal niet verwacht had. Dat is een hele harde klap geweest. En die dreunt nog door. Als ex ons kind ziet is hij een prima vader en aanvullend tov mij, dat weet ik. Alleen het is wel 'als hij hem ziet....'.

Ik zit dus niet te wachten dat zijn vriendin een rol in het leven van mijn kind (< 1 jaar, een baby dus) speelt. Nu in ieder geval nog niet. Laat ex eerst maar eens een band met hem opbouwen, voor dat zij een rol in mijn kinds leven krijgt.

Maar goed, mijn toen ex en ik nog een relatie hadden had zijn ex met wie hij ook 2 kinderen heeft, de eerste keer dat ze mij en hun dochter zag het ook moeilijk. Dat is later bijgetrokken, omdat ik het goed met de kinderen kon vinden en we leuke dingen deden. Ik vond haar aardig, ex kon haar wel schieten. Dat kan dus ook nog:-).
Vond ik al zo netjes. Daarom zei ik het maar
Ga in therapie!
Marah, het is ook moeilijk hoor en zeker als het je kind treft.

Ik vond het kwetsende vooral het oneerlijke gedrag.

Aan alle kanten na de breuk werd mij gevraagd, heeft het wat te maken met x ?

Ik was kennelijk zo blind als een kip, heb hem nog een tijd de hand daarin boven het hoofd gehouden omdat hij met droge ogen in mijn gezicht beweerde dat hij ECHT niet snapte waard die roddel vandaan kwam en hij niets anders kon doen dan mij de waarheid vertellen en het echt echt niet zo was.

Later bleek het woord waarheid eigenlijk leugen was.

Ook van haar, met droge ogen in mijn gezicht zeggen hoe erg ze het vond, mij troosten en dat ze echt helemaal van niets wist!

Ja dat liegen in mijn gezicht, het respectloze dat heeft mij diep gekwetst.

En liegen doet hij nog tot op de dag van vandaag, gewoon ook in de rechtbank hoor.

Moedeloos wordt je er van.
quote:dubiootje schreef op 21 oktober 2011 @ 10:10:

Vond ik al zo netjes. Daarom zei ik het maar Ja want Duub is een hele onfatsoenlijke forummer
quote:Marahbloem schreef op 21 oktober 2011 @ 10:03:

Ik weet niet wanneer ik me er overheen kan zetten. Ex heeft mij 10 weken na de bevalling bedrogen met een wederzijdse vriendin.

Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je je hier moeilijk overheen kunt zetten. Als je kind nu nog geen jaar is, dan is het ook nog maar heel kort geleden en zal het nog wat meer tijd nodig hebben. Verdriet slijt, soms vanzelf en soms moet je jezelf bij kop en kont pakken, maar met zo'n klein kindje en nog maar zo kort geleden begrijp ik wel dat dit moeilijk is. Je merkt zelf wel wanneer de tijd gekomen is dat je je eigen leven weer gaat leiden. Dat is meteen ook het moment om dit achter je te laten. Betekent niet dat je er geen verdriet meer van mag hebben, maar haat en wrok kun je dan achter je laten.

Ik zit dus niet te wachten dat zijn vriendin een rol in het leven van mijn kind.

Dit gevoel kan ik me goed voorstellen, maar ik denk dat hij degene is die bepaalt of zij erbij is wanneer het kind bij hem is. Daarbij kan zij hem juist ook helpen bij het krijgen van een band met zijn kind. Ik kan me wel voorstellen dat je dat nu niet wilt zien.
quote:iry schreef op 21 oktober 2011 @ 10:12:

Marah, het is ook moeilijk hoor en zeker als het je kind treft.

Ik vond het kwetsende vooral het oneerlijke gedrag.

Aan alle kanten na de breuk werd mij gevraagd, heeft het wat te maken met x ?

Ik was kennelijk zo blind als een kip, heb hem nog een tijd de hand daarin boven het hoofd gehouden omdat hij met droge ogen in mijn gezicht beweerde dat hij ECHT niet snapte waard die roddel vandaan kwam en hij niets anders kon doen dan mij de waarheid vertellen en het echt echt niet zo was.

Later bleek het woord waarheid eigenlijk leugen was.

Ook van haar, met droge ogen in mijn gezicht zeggen hoe erg ze het vond, mij troosten en dat ze echt helemaal van niets wist!

Ja dat liegen in mijn gezicht, het respectloze dat heeft mij diep gekwetst.

En liegen doet hij nog tot op de dag van vandaag, gewoon ook in de rechtbank hoor.

Moedeloos wordt je er van.Erg he, mijn/zijn 'vriendin' vertelde mij dat ze het zo rot vond dat ex en ik elkaar niet meer vonden..terwijl ze al met hem lag te rampetampen... Zo respectloos. Heb ook enkele keren aan ex gevraagd of er iemand anders was. Nee hoor, hoe kwam ik erbij (nou, omdat ik niet achterlijk ben?). En daar had ik dan net een kind mee gekregen. Ben een maand misselijk geweest en zelfs als ik er nu aan denk draait mijn maag om.
quote:dubiootje schreef op 21 oktober 2011 @ 10:10:

Vond ik al zo netjes. Daarom zei ik het maar Ik ben ook héél netjes!
Marahbloem.. beste vriend heeft bericht van de advocaat van zijn ex.

Ex gaat nergens aan mee werken niet met omgangsregeling en niet met het gezag.

Dat wordt dus een gang naar de rechter..

Enige wat ik mij afvraag is , hoeveel wrok moet een moeder hebben om dit haar kind allemaal aan te doen ?

NU gaat het de vader enorm veel geld kosten die hij 10x liever in zijn kind steekt dmv nieuw fietsje , grote jongens bed etc.
Toen hij de waarheid onder ogen moest zien ( tsja al is de leugen...)

Was zijn verklaring, zwak moment, bla bla bla.

Nou in een heel zwak moment bedenk je eerst midden in de nacht condoom te scoren bij de benzine pomp en heb je daarna na veel vaker die "zwakke momenten"

As if.

Het ergste vond ik idd ook wel dat ik thuis helemaal kapot lag, mijn kinderen probeerde te troosten, ik in alles ineens alleen er voor stond en alle kapotte schoteltjes die in stukken op de grond lagen nog probeerde te lijmen en hoog te houden.

Terwijl hij op diezelfde momenten bezig was met zijn "zwakke momenten"

Pff.. ik kan er allang niet meer boos om zijn, ik heb echt geen greintje respect of gevoel voor hem( en niet alleen hier om, vele ellendige zaken volgde), eigenlijk vind ik het simpelweg in en in triest.
quote:ildiko schreef op 21 oktober 2011 @ 10:17:

[...]

De boosheid slijt wel, het verdriet ook, de walging hoop ik al helemaal. Het zure gevoel zal nooit verdwijnen. Plus de herinnering dat ik de eerste maanden met mijn kind in een waas heb doorgebracht (hormonen vergemakkelijkten de boel niet ).

Ex is prima in staat om in zijn up een band met kinderen aan te gaan. Hij heeft al 2 kinderen die hij op 50-50% basis ziet. Daar heeft hij geen derde bij nodig. Plus hij wil het kind dat hij met mij heeft amper zien. Om er dan ook meteen een derde bij te betrekken, vind ikzelf erg triest hoor.
quote:iry schreef op 21 oktober 2011 @ 10:29:

ik heb echt geen greintje respect of gevoel voor hemMaar...ik begrijp dat je dat vreemdgaan niet respecteert, en ik begrijp dat er rechtszaken zijn geweest en zo over allerlei narigheid...maar toch vraag ik me dan af: je bent ooit op deze man gevallen. Dan moet er toch ook iets wel leuk/aardig aan hem zijn? Ik kan me voorstellen dat je je bekomst hebt van de gang van zaken, maar wordt zijn gedrag niet ergens door getriggerd? En dit zeg ik niet om vervelend te doen, het is een serieuze vraag!

Je bent namelijk ooit op deze man gevallen, je vond hem zelfs zó leuk dat je een kind met hem wilde. Hoe kan het dan dat hij nu nergens voor deugt?
quote:Zespri79 schreef op 21 oktober 2011 @ 10:26:

Marahbloem.. beste vriend heeft bericht van de advocaat van zijn ex.

Ex gaat nergens aan mee werken niet met omgangsregeling en niet met het gezag.

Dat wordt dus een gang naar de rechter..

Enige wat ik mij afvraag is , hoeveel wrok moet een moeder hebben om dit haar kind allemaal aan te doen ?

NU gaat het de vader enorm veel geld kosten die hij 10x liever in zijn kind steekt dmv nieuw fietsje , grote jongens bed etc.

Stapt hij nu naar de rechtbank? Moet hij wel doen hoor.

Hoeft overigens niet eens wrok te zijn. Heeft ze een nieuwe partner? Dan kan een 'oude partner' gewoonweg ook lastig zijn.

en het geld dat hij er nu insteekt, zal het hem later dubbel en dwars waard zijn.

Waar beroept de moeder zich overigens op? Heeft hij kind wel erkend?
Ik denk idd ook dat het zure gevoel niet snel slijt, althans vooral wat de kinderen betreft.

Die waas herken ik ook, ik leefde op de automatische piloot maar was met mijn gevoel totaal niet op de wereld.

En hij vind zichzelf nog steeds geweldig hoor.

Overigens nadat het uit kwam beloofde hij er alles aan te doen om mijn vertrouwen terug te winnen en door het stof te gaan.

Die belofte heeft een paar dagen geduurd. Tot het moment dat ik niet deed wat hij wilde veranderde hij in razernij en gooide voor mijn voeten vanaf nu niet meer de intentie te hebben de zaken netjes te gaan regelen.

Die belofte houdt hij zich dan nog steeds wel aan.
quote:Marahbloem schreef op 21 oktober 2011 @ 10:33:

Plus de herinnering dat ik de eerste maanden met mijn kind in een waas heb doorgebracht (hormonen vergemakkelijkten de boel niet ).

Ik geloof dat ik dat nog wel het meest kwalijk vind, naast het vreemdgaan. Hij heeft je de eerste gelukkige 'roze wolk' ontnomen die je hoort te hebben na de geboorte van je kind.

Om er dan ook meteen een derde bij te betrekken, vind ikzelf erg triest hoor.

Ik begrijp je gevoel, maar als hij een serieuze relatie met haar heeft/wil hebben, is het niet triest maar normaal dat zij erbij betrokken wordt.

Nogmaals, ik begrijp je reactie vanuit je gevoel wel!
Marahbloem, kind is wel erkend , maar vader heeft geen gezag.

Toen kindje 6 maanden oud was , zijn ze uit elkaar gegaan. Tot kind jaar oud was , waren de contacten goed , uitstekend te noemen. Vader is nog geweest op zijn 1e verjaardag en daarna was het uit met de pret.

Ze heeft geen nieuwe partner ,en ook vader van kind heeft geen nieuwe partner. Moeder van kind praat vader wel enorm zwart hier in het dorp, wij weten gelukkig allemaal beter in onze vriendenkring.

Ja vader gaat nu naar de rechtbank. En in de brief stond geen reden waarop ze zich beroept. Er staat alleen in dat moeder niet meegaat werken aan een omgangsregeling en gezag.

Maar het zegt geen ruk , als vader trek je ALTIJD aan het kortste eind. Als moeder kan je zoveel tegenhouden.

Kennis van ons , heeft ook omgangsregeling , alleen de moeder staat het niet toe , geeft de kids niet mee. Moeder is dwangsom opgelegd. En ze moet inmiddels iets van 5000 euro betalen aan de vader van de kids , maar kids ziet hij nog niet.

En niemand die er iets aan doet
quote:ildiko schreef op 21 oktober 2011 @ 10:36:

[...]

Maar...ik begrijp dat je dat vreemdgaan niet respecteert, en ik begrijp dat er rechtszaken zijn geweest en zo over allerlei narigheid...maar toch vraag ik me dan af: je bent ooit op deze man gevallen. Dan moet er toch ook iets wel leuk/aardig aan hem zijn? Ik kan me voorstellen dat je je bekomst hebt van de gang van zaken, maar wordt zijn gedrag niet ergens door getriggerd? En dit zeg ik niet om vervelend te doen, het is een serieuze vraag!

Je bent namelijk ooit op deze man gevallen, je vond hem zelfs zó leuk dat je een kind met hem wilde. Hoe kan het dan dat hij nu nergens voor deugt?

lLdiko,

Dat is een heel lang en moeizaam verhaal.

Ik viel op de rol die hij speelde, laat ik het daar maar op houden.

Ik was in die tijd erg ziek en kwetsbaar en perfect voor hem mij in een rol te manouvreren die hem zich het beste aanleunde.

Na de breuk ben ik echt achter schockende dingen gekomen die onder mijn neus gebeurde maar ik gewoon niet zag.

Ik was uiteindelijk nog maar een schim van mijzelf op het eind van de relatie.

Waarom ik op hem viel? op wat hij zich voordeed te zijn in het begin.

En hij was erg lief voor mijn kinderen, daar zal ik geen kwaad woord over zeggen. Tijdens de relatie was hij een goede stiefvader en des te zuurder voor de kinderen dat hij heel kort na de breuk het contact met mijn twee oudste totaal heeft verbroken.

Niets , nada en dat doet ze zo'n pijn.
Gelukkig is het kind erkend en heeft hij family life gehad. Rechters zijn echt zo makkelijk niet meer voor moeders hoor, alleen inderdaad, het kost geld en tijd. En een slechte verstandhouding met de moeder, zeker als zij niet wil. Exen praten elkaar vaak zwart...niks van aantrekken. Wat je schrijft, de vriendenkring weet beter.

Het zegt ook geen ruk, maar dat is omgekeerd ook hoor. Als een 'vader' geen alimentatie wil betalen en het kind niet wil zien, sta je als moeder ook compleet machteloos. Geldt dus aan allebei de kanten. Maar rot is het inderdaad wel.

Die moeder van die dwangsom...jee zeg. Waarom wil ze de kinderen niet meegeven?

Maar goed dat je vriend doorzet. Dat moet hij echt doen. Veel stress en negativiteit, maar uiteindelijk zal het 't wel waard zijn. Sterkte voor hem.
Zespri wat een triest verhaal .
Marahbloem, de moeder van die dwangsom die neemt het de vader nog steeds kwalijk dat hij weg is gegaan en na 5 jaar heeft hij een nieuwe partner , terwijl ze zelf wilde scheiden.. Snap jij het snap ik het..

Vriend gaat door , tot het bittere eind , al moet hij al zijn bezit verkopen om de advocaat te betalen.
quote:Zespri79 schreef op 21 oktober 2011 @ 10:51:

Marahbloem, de moeder van die dwangsom die neemt het de vader nog steeds kwalijk dat hij weg is gegaan en na 5 jaar heeft hij een nieuwe partner , terwijl ze zelf wilde scheiden.. Snap jij het snap ik het..

Vriend gaat door , tot het bittere eind , al moet hij al zijn bezit verkopen om de advocaat te betalen.

Jee, nee, dat snap ik niet. Mensen kunnen zo verschillend reageren.

Goed dat je vriend doorgaat. Echt, hoe moeilijk het ook voor hem is en dat zal het zijn. Ook als hij zijn kind wel weer ziet. Het is niet dat het dan stopt. Als iemand wil, blijft deze toch dwars doen. En mensen kunnen dwars doen...

Zo en nu naar de kapper...*vrije dag*
Zespri,

Heel veel sterkte voor je vriend! Wij hebben in hetzelfde schuitje gezeten...het gaat niet makkelijk worden.
Turkoois, het gaat zeker niet makkelijk worden voor onze beste vriend.

Maar hij gaat er voor en hoop dat er uiteindelijk een omgangsregeling getroffen wordt. Hij zegt ook 1x per maand 1a 2 dagen ben ik al super blij mee eerst. En dat er eerst een opbouw schema moet zijn vind hij ook niet erg , hij heeft immers zijn kind sinds februari niet meer gezien of gesproken. Dus vader in eens loslaten op zijn kind een heel weekend , dat snapt hij ook heel goed dat dat niet zomaar kan. Dus dat dat opgebouwd moet worden evt met oma van het kindje erbij vind vader ook geen probleem.

Bij jullie uiteindelijk wel goed gekomen ?
Ik hoop voor hem dat het een beetje vlot gaat!

Nee, nog niet echt. Al zien we de kinderen sinds heel kort wel weer af en toe. We genieten er maar van, want we weten nooit wanneer ex de kolder in dr kop heeft en ze weer niet meegeeft
quote:Zespri79 schreef op 21 oktober 2011 @ 11:45:

Turkoois, het gaat zeker niet makkelijk worden voor onze beste vriend.

Maar hij gaat er voor en hoop dat er uiteindelijk een omgangsregeling getroffen wordt. Hij zegt ook 1x per maand 1a 2 dagen ben ik al super blij mee eerst. En dat er eerst een opbouw schema moet zijn vind hij ook niet erg , hij heeft immers zijn kind sinds februari niet meer gezien of gesproken. Dus vader in eens loslaten op zijn kind een heel weekend , dat snapt hij ook heel goed dat dat niet zomaar kan. Dus dat dat opgebouwd moet worden evt met oma van het kindje erbij vind vader ook geen probleem.

Bij jullie uiteindelijk wel goed gekomen ?

Voor mij een heel herkenbaar verhaal.

Gelukkig is er altijd hoop.

Na maandenlange strijd kwam mijn ex erachter dat ze mij nodig had voor de zorg.

Uiteindelijk is de gang naar de rechter afgeblazen en hebben we nu een goede relatie wat de kinderen betreft.

Mijn schoonfamilie heeft daarin een grote rol gespeeld.

Zij dreigden hun steun in te trekken wanneer zij met mij niet een regeling trof die voor mij bevredigend was.

Met andere woorden, de omgeving en vooral familie spelen een grote rol wanneer het uit de hand loopt.

Wanneer zij de emoties onder controle houden kunnen zij een positieve bemiddelingsrol spelen.

Helaas vinden veel mensen het spectakel veel interessanter en gooien eerder olie op het vuur dan dat ze behulpzaam zijn.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven