Ex eist dat ik meer ga werken

18-10-2011 13:29 666 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bijna vijf jaar gescheiden. Samen hebben we een kind en alles is gegaan via een advocaat en dus via de rechter. In het verleden al problemen met ex gehad mbt tot betalen van KA. Hij vindt dat hij teveel betaald en dus betaalde hij simpelweg niet en verlaagde eigendhandig het bedrag.Via het LBIO toch nog gekregen. Naar de rechter voor vermindering stapt hij niet omdat hij weet dat hij in het ongelijk gesteld wordt omdat er geen enkele reden is om te verlagen. Mijn advocaat die ik ingeschakeld had toen hij achterwege bleef bevestigde dit ook. Ook naar mijn ex toe n.a.l. van zijn inkomstengegevens etc die hij haar had toe gestuurd. Hij heeft die gegevens notabene uitzichzelf zonder dat mijn advocate daarom had gevraagd, naar haar toe gestuurd. Zo was hij ervan overtuigd dat hij teveel betaalde.

Uiteindelijk werd er weer gewoon betaald maar wel op een treiterende manier en gewoon dwars liggen als het gaat om ons kind mbt omgang etc. Hetzij minder, want intussen heeft hij een relatie gehad en even samengewoond. Het was in die periode rustig wat de KA en treiteren aangaat. Maar nu is het inmiddels uit en woont hij weer alleen en begint het weer.

Twee weken terug werd ik wederom door hem gebeld. Hij eiste van mij, dat ik voortaan ons kind kom brengen en halen als het zijn weekend is. Toen hij samenwoonde mocht ik ons kind niet eens brengen of halen omdat zijn huis verhuurt werd en hij bij zijn vriendin woonde. Hij doet dat niet meer dat halen en brengen, zegt hij en hij wilt dat ik voortaan 40 uur per week ga werken want volgens hem is ons kind nu oud genoeg (net 9 jaar) dat ik meer kan gaan werken. Ik werk al drie dagen?? Want hij kon het allemaal niet opbrengen. Ik vroeg hoe moet ik dat doen dan? Dat was mij probleem hoe ik de opvang regelde. Als ik maar meer ging werken zodat de KA naar beneden kan.

De KA van oktober is trouwens ook niet gestort. Meneer moest even zien hoe hij dat ging doen. Ik zou nog horen.

Wat moet ik hier nu mee? Kan dit allemaal zomaar? Kan hij zo blijven treiteren? Kan hij eisen dat ik meer ga ga werken? Wat nu?
Palanja herkenbaar.. Ex van beste vriend praat slecht over hem , maakt hem zwart. Ouders van haar geloven dat heilig.

Daar zal hij weinig steun van verwachten.

Turkoois dat is ook verschrikkelijk die aldoor onzekerheid van wanneer zal ze weer de kont in de krib gooien. Zo sneu dat het allemaal ten koste van je kind gaat.

Waarom doen ouders dat toch ? Waarom kan je je eigen belang niet opzij zetten voor je kids ?
Voor mezelf sprekende: ik heb last van mijn ex, iedere keer is er wel iets en dat haalt mij uit mijn evenwicht. Soms denk ik echt wel dat mijn leven en vooral de beleving van het ouderschap voor mij fijner zou zijn, als ex buiten beeld zou zijn.

Maar...mijn kind heeft hier niet om gevraagd en ex is een prima vader, dus dan toch maar weer de gang naar de mediator. Voor mijzelf zou het nu makkelijker zijn (en ik denk dat mijn ex er ook zo over denkt eerlijk gezegd).
quote:iry schreef op 21 oktober 2011 @ 10:45:

lLdiko,

Goed zo!

En hij was erg lief voor mijn kinderen, daar zal ik geen kwaad woord over zeggen.

Is hij dat nu nog steeds? Dan zou dat namelijk een houvast kunnen zijn. Ik weet dat hij een strijd tegen jou levert, maar hoe is hij voor de kinderen?

Tijdens de relatie was hij een goede stiefvader en des te zuurder voor de kinderen dat hij heel kort na de breuk het contact met mijn twee oudste totaal heeft verbroken.

Niets , nada en dat doet ze zo'n pijn.

Dat begrijp ik persoonlijk niet. Als mijn partner en ik uit elkaar zouden gaan, zou ik contact willen houden met zijn jongens. En dat zouden hijzelf èn zijn ex ook willen. Natuurlijk niet dmv een omgangsregeling oid, maar af en toe een uitje of een keertje logeren...

Aan de andere kant, als je je stiefkinderen alleen als een plicht ziet en niet ècht een band met ze opbouwt, wil je dat misschien niet.
quote:ildiko schreef op 21 oktober 2011 @ 12:09:

[...]

Ikido: dat weet je niet. Ik mis de andere kinderen van mijn ex ook, die zijn nog jong en heb ik ook 5 jaar meegemaakt. Met alles erop en eraan. Met de moeder contact gehad over de kinderen, maar vader heeft een nieuwe vriendin en voor hen is het te verwarrend als ze ook nog contact met mij hebben (omdat vader mij uit hun leven geschreven heeft). Dat had ik ook nooit verwacht hoor. Ik stuur ze met verjaardagen een cadeautje en af en toe namens mijn zoontje een kaart en dat is het. En ik was toch echt als een 2e moeder voor ze.
quote:Marahbloem schreef op 21 oktober 2011 @ 12:14:

Ikido: dat weet je niet.

Klopt, ik weet inderdaad niet of het ook echt zo zal lopen en als het niet goed zou blijken te zijn voor de kinderen, zou ik me ook direct terugtrekken.

Dit was overigens vooral een reactie op het verhaal van iry waarbij haar ex geen contact meer wilde met zijn stiefkinderen na hun scheiding. ik kan me dus niet voorstellen dat je dan géén contact meer wilt.

Voor de toekomst heeft niemand een garantie. Waar ik wel waarde aan hecht is dat, met deze uitspraak van zowel vader als moeder, mijn belang in het leven van de kinderen erkend wordt en er waardering voor mijn aandeel uit blijkt.
quote:Zespri79 schreef op 21 oktober 2011 @ 12:06:

Palanja herkenbaar.. Ex van beste vriend praat slecht over hem , maakt hem zwart. Ouders van haar geloven dat heilig.

Daar zal hij weinig steun van verwachten.

Turkoois dat is ook verschrikkelijk die aldoor onzekerheid van wanneer zal ze weer de kont in de krib gooien. Zo sneu dat het allemaal ten koste van je kind gaat.

Waarom doen ouders dat toch ? Waarom kan je je eigen belang niet opzij zetten voor je kids ?

Hoogtepunt voor mij was een email die ik kreeg dat wanneer ik niet deed wat ze wilde zij naar de politie zou stappen en aangifte zou doen van huiselijk geweld.

Dat het nooit gebeurd was maakte haar niet uit; schreef ze ook in dezelfde mail.

Als antwoord vroeg ik haar of ik die mail misschien direct door moest sturen naar de politie om te voorkomen dat er nutteloze tijd in gestoken zou worden....

Hilarisch achteraf natuurlijk.

Wel in en in triest dat mensen zo met elkaar omgaan, uit puur eigenbelang.

Het ergste vind ik dan dat je als vader reacties krijgt van ik ben de moeder, dus bla bla bla......

Alsof jij als vader er ineens niet meer toe doet.

Mijn ex heeft excuses aangeboden voor wat ze gedaan heeft; zelfs via haar advocaat.

We zijn daar dus allebei klaar mee en ik draag het haar niet na.

Maar vergeten doe je zoiets nooit.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Ilkido: dat snap ik, dat je ook waardering wilt voor jouw rol in hun leven, want die kan zo groot en belangrijk zijn. Ik snap ook niet dat iemand geen contact meer wil met kinderen die je ook op hebt zien groeien, die voelen bijna als eigen. Maar ik snap inmiddels wel meer niet:-).
Neemt niet weg dat er net zoveel rampzalige mannen rondlopen die alleen maar met zichzelf bezig zijn.

Wat dat betreft moeten de goeden altijd onder de slechten leiden.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:palanja schreef op 21 oktober 2011 @ 12:27:

Neemt niet weg dat er net zoveel rampzalige mannen rondlopen die alleen maar met zichzelf bezig zijn.

Wat dat betreft moeten de goeden altijd onder de slechten leiden.ja, er is gewoon erg veel ellende in scheidingsland. Dat kun je je vantevoren niet eens voorstellen...
quote:ildiko schreef op 21 oktober 2011 @ 12:09:

[...]

Hij is dus helemaal niet meer lief voor mijn twee oudste kinderen,Die heeft hij als een baksteen laten vallen.

En weet je, ik denk dat dat ook echt de hoofdreden is waarom ik echt niet meer met hem door 1 deur kan.

Ik begrijp gewoon echt niet waarom je de kinderen die echt totaal niets fout hebben gedaan zo hard gaat treffen.

10 (!) jaar is hij in hun leven geweest en alle loze beloftes naar ze, het liegen naar hun toe en dan vervolgens a zeggen en b doen? ik kan het echt niet begrijpen dat je dat ze aan kan doen.

Ze voelen zich zo aan de kant gezet door hem, onbelangrijk.

Ik kan echt geen greintje respect opbrengen voor iemand die dat mijn kinderen aan doet.

Voor zijn eigen zoon is hij op de dagen dat hij daar is goed( denk ik), maar hij zal ook beslist niet meer moeite doen voor zijn zoon dan nodig.

Zoon wil ook met regelmaat liever thuis blijven, maarja..

Dat vind ik heel zielig maar ook weer niet goed, dus haal ik alles uit mijn hoge hoed om hem met een goed gevoel naar zijn vader te laten gaan.

Ik probeer overigens met regelmaat extra contact tot stand te brengen door aan te geven aan zoon dat als hij wil ook een keer extra naar papa mag, en sta er voor open wanneer vader zijn zoon extra wil hebben.

alleen.. die behoefte is er kennelijk niet, van beide kanten.
Palanja.. heftig.. en wat een naar iets om als moeder te zeggen dat ze aangifte gaat doen van huiselijk geweld..

Ik zie de ex van beste vriend dat ook doen , die zal waarschijnlijk nu al tegen haar eigen psychologen en omgeving gezegd hebben dat de vader van haar kind kindlief iets aangedaan heeft. Of iets in die trant.

Tijdens de rechtzaak zullen we wel meer te weten komen waarom zij zo doet, waarom zij dit haar ex aandoet en daarmee ook haar zoon aandoet.

Knap dat je nu wel met je ex in een goede omgangsregeling zit en het wel kan *vergeven* en tja vergeten.. dat geloof ik ook dat je dat niet zomaar 123 kan.
quote:dubiootje schreef op 21 oktober 2011 @ 09:27:

[...]

Heb je daar cijfers over of is dat jouw indruk?Ik heb er geen cijfers van, want ik ben ook niet een cijfer.Maar ik heb het veel in mijn omgeving meegemaakt en het is dus mijn mening die ik belicht hebt. Ik denk dat in elke situatie die uniek is, cijfers niets meer uitmaken, het is toch al gebeurd.
Ildiko dank je wel voor je lange reactie aan mijn posting.

Alleen heb je over een aantal aannames niet helemaal gelijk.

Ten eerste toen mijn ex mij verliet voor zijn minares wilde hij niets met de kinderen meer te maken hebben. Omdat zijn minares kinderen haat. Ik bleef dus achter met de kinderen. En heb ze zo goed als dat kan alleen opgevoed tot fijne volwassen mensen.

Ik heb nooit mijn kinderen in de scheiding proberen te betrekken en nooit kwaad gesproken over hun vader.

Laat staan dat ik me in een slachtofferrol heb gedwongen, ook daarin, had ik mijn trots, en heb alles alleen gerooid.

Helaas wel om me heen bij vrienden en bekenden gezien dat er over de kinderen getouwtrek was. Maar ik spreek dus niet uit eigen ervaring wat betreft een stiefmoeder voor mijn kinderen.

Noch wil ik afbreuk doen aan de mensen die het wel goed geregeld hebben met co ouderschap
Aha, die bewering is dus vooral op jouw referentiekader gebaseerd? Als elke situatie uniek is, heeft het ook niet veel zin te beweren dat in 9 op de 10 situaties *zus of zo*, toch? Dan kunnen we het beter bij onze eigen situatie houden.
Ga in therapie!
quote:Zespri79 schreef op 21 oktober 2011 @ 13:10:

Palanja.. heftig.. en wat een naar iets om als moeder te zeggen dat ze aangifte gaat doen van huiselijk geweld..

Ik zie de ex van beste vriend dat ook doen , die zal waarschijnlijk nu al tegen haar eigen psychologen en omgeving gezegd hebben dat de vader van haar kind kindlief iets aangedaan heeft. Of iets in die trant.

Tijdens de rechtzaak zullen we wel meer te weten komen waarom zij zo doet, waarom zij dit haar ex aandoet en daarmee ook haar zoon aandoet.

Knap dat je nu wel met je ex in een goede omgangsregeling zit en het wel kan *vergeven* en tja vergeten.. dat geloof ik ook dat je dat niet zomaar 123 kan.

Ik zou me maar niet al teveel illusies maken over een rechtszaak.

Ik del de mening niet dat rechters tegenwoordig gelijkelijk oordelen over man en vrouw.

Wanneer ze een salomons oordeel moeten vellen valt dat nog altijd negatief uit voor de man.

Co ouderschap wordt wel geadviseerd maar nauwelijks afgedwongen.

Mijn ex heeft BPS en kan niet volledig voor de kinderen zorgen.

Het is dus in haar eigen belang om een goede relatie te onderhouden met mij.

Zij wil ook weer terug naar mij, dus te meer reden...
quote:dubiootje schreef op 21 oktober 2011 @ 14:07:

Aha, die bewering is dus vooral op jouw referentiekader gebaseerd? Als elke situatie uniek is, heeft het ook niet veel zin te beweren dat in 9 op de 10 situaties *zus of zo*, toch? Dan kunnen we het beter bij onze eigen situatie houden.ja helaas is in mijn omgeving dat het geval geweest,buiten mijn eigen scheiding om
We hebben allemaal de neiging om wat we zien als uitgangspunt te nemen voor de algemene situatie. Het is niet verkeerd om daar eens bij stil te staan Dat discussieert ook wat prettiger, vooral als het om zo'n emotioneel beladen onderwerp gaat.

Chapeau dat je je kinderen alleen hebt opgevoed en dat je geen slachtofferrol hebt aangenomen. Volgens mij beginnen daar veel problemen. Fijn voor de kinderen dat jij ze buiten je problemen met je ex hebt gehouden. Een waardevol geschenk.
Ga in therapie!
Mannen hebben over het algemeen draagkracht als wapen en vrouwen de kinderen.
Ik ben bang dat, als het eenmaal oorlog, is beide wapens (geld en kinderen) regelmatig door beide kanten worden ingezet.

Ik hoop maar dat de strijd uiteindelijk stopt als er één partij niet meedoet.
Ga in therapie!
Palanja..

Ik hoor en lees van vaders regelmatig dat de rechters eigenlijk meer moeder dan vader gericht zijn.

Hoe ging de rechter daarmee om tijdens jou rechtzaak ?
quote:dubiootje schreef op 21 oktober 2011 @ 14:46:

Ik ben bang dat, als het eenmaal oorlog, is beide wapens (geld en kinderen) regelmatig door beide kanten worden ingezet.

Ik hoop maar dat de strijd uiteindelijk stopt als er één partij niet meedoet.

Klopt helemaal.

Heb ik overigens niet gedaan.

Ik had 1 "machtsmiddel", maar heb vanaf dag 1 betaald.

Daar ben ik ook blij om, want je wint er niets mee behalve een nog grotere oorlog.

Een vriend van me ligt momenteel in scheiding, krijgt zijn kind mondjesmaat te zien.

Hij betaalde niet maar ik heb hem ovegehaald dat wel te gaan doen.

Je hoeft je niet te verlagen tot de chantage waar je mee geconfronteerd wordt.

Het is een keuze.

Wanneer jezelf de wijste bent wordt je daar hopelijk voor beloond.

Ik in ieder geval.
Dubiootje.. ben ik met je eens..

Partner en ik hadden het hier over gisteren en het heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe je als ouders uit elkaar gaat. Is het omdat het al maanden jaren niet meer gaat en dus met wederzijds goedvinden , is het omdat 1 van de ouders vreemd is gegaan en dan is er geen wederzijdsgoedvinden. Maar dan ontstaat er 9 van de 10x *oorlog*

Daarom is het ook zo vreemd dat de ex van beste vriend zo bizar doet. Ze zijn namelijk *goed* uit elkaar gegaan. Beste vriend heeft er voor gezorgd dat kind zo goed mogelijk er vanaf kwam door alimentatie niet door de rechter te bepalen maar samen een bedrag af te spreken. Zij kwam toen met 250 euro per maand en hij heeft daar het dubbele van gemaakt.

EN hij heeft haar 25 a 30 duizend euro gegeven om een huisje te kunnen huren , in te richten, haar beginnende zaak weer aan het rollen te krijgen die door zwangerschap stil kwam te liggen , autootje kunnen kopen etc.

En het kind zien kan dus in eens niet meer sinds februari.. Bizar.. Wat kan er dan zo veranderd zijn in t hoofd van zo'n moeder ?
quote:Zespri79 schreef op 21 oktober 2011 @ 14:56:

Palanja..

Ik hoor en lees van vaders regelmatig dat de rechters eigenlijk meer moeder dan vader gericht zijn.

Hoe ging de rechter daarmee om tijdens jou rechtzaak ?

De rechtszaak is afgeblazen.

Ik ben de zaak aanhangig gemaakt en niet zij.

Zij had veel meer te verliezen dan ik die niets te verliezen had.

Er lag een heel goed voorstel waar zelfs haar advocaat mee ingestemd had.

Ze wilde alleen geen juridisch gezag delen en dat was voor mij een dealbreaker.

Uiteraard heb ik me wel verdiept en aardig wat jurisprudentie gelezen.

De wet verandert maar de rechter interpreteert.

Rechters hebben moeite met instemmen van Co Ouderschap wanneer vader niet al een grote rol daarin vertolkte.

Ik heb zelfs een zaak gelzen waar de zorgtaken al jaren 50/50 waren; vader verloor alsnog.

Uiteindelijk is het een geldkwestie; de volhouder wint maar het kan jaren duren en het kost je een vermogen.

Zoals ik het tegen mijn ex zei;

Al het geld wat ik aan advocaten en rechtszaken uitgeef kan ik niet meer uitgeven aan de kinderen.

Haar standpunt in het begin was; je procedeert maar, ik heb toch een gratis advocaat.

Dat bedoel ik; leuk hoor, al die emoties maar de kinderen worden ook met zo'n houding dus gewoon gestraft.
Ik heb écht geen idee. Misschien vond ze dat ze recht had op dat geld, maar heeft ze toch een reden om geen omgang toe te staan? Ik kan me er niks bij voorstellen.
Ga in therapie!
quote:Zespri79 schreef op 21 oktober 2011 @ 15:06:

Dubiootje.. ben ik met je eens..

Partner en ik hadden het hier over gisteren en het heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe je als ouders uit elkaar gaat. Is het omdat het al maanden jaren niet meer gaat en dus met wederzijds goedvinden , is het omdat 1 van de ouders vreemd is gegaan en dan is er geen wederzijdsgoedvinden. Maar dan ontstaat er 9 van de 10x *oorlog*

Daarom is het ook zo vreemd dat de ex van beste vriend zo bizar doet. Ze zijn namelijk *goed* uit elkaar gegaan. Beste vriend heeft er voor gezorgd dat kind zo goed mogelijk er vanaf kwam door alimentatie niet door de rechter te bepalen maar samen een bedrag af te spreken. Zij kwam toen met 250 euro per maand en hij heeft daar het dubbele van gemaakt.

EN hij heeft haar 25 a 30 duizend euro gegeven om een huisje te kunnen huren , in te richten, haar beginnende zaak weer aan het rollen te krijgen die door zwangerschap stil kwam te liggen , autootje kunnen kopen etc.

En het kind zien kan dus in eens niet meer sinds februari.. Bizar.. Wat kan er dan zo veranderd zijn in t hoofd van zo'n moeder ?

Zooooooo... herkenbaar!!

Een aantal zaken die jij benoemd gelden in dezelfde grootte van bedragen voor mij.

Weet je wat het in mijn ogen is?

Gewoon geen respect hebben, ikkuh ikkuh ikkuh.....

Geld moet wel verdiend worden om het te kunnen uitgeven en dat gaat maar 1x.

Sommigen hebben daar geen idee van want het is alleen maar het bedrag wat maandelijks bijgeschreven wordt.

Ik leef met je vriend mee; heel erg....

2 maanden mijn kinderen niet zien en ik liep tegen de muren op....

Een half jaar......

Dit soort dingen gaat verder dan emotionele chantage....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven