Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Eigenlijk is mijn vraag gewoon, hoeveel rechten hebben werknemers in USA?! Hier in NL kanje niet zomaar weggestuurd worden!
nee hoor niet waar ...als je baas je onslaat zonder een goede reden dan kan je juist lekker gaan "suien" hahahah typisch amerikaans.

je heb hier alleen geen proef tijd.... en je heb geen op zeg termijn maar dat is gunistig ook van jou kant.. als je je werk leuk vind en je weet dat je het goed doet heb je niets te vrezen....

maar euuuuhhh niet zo naar amerika gaan en hopen werk te vinde dat werkt echt niet zo....! (heb ik ondervonden)
hangt natuurlijk ook vanaf welke werk nemer je heb...kijk grotere bedrijven zullen meer "officiele" regels hebben dat kan echt per sate verschillen
Hallo twentythree,

Het ligt er een beetje aan wat voor werk,en of je een contract hebt.

Als je onder een contract werkt dan zullen ze een reden moeten hebben om je te ontslaan.

Heb je geen contract dan kun je iemand wel zo ontslaan,ook kun je dan zelf per direct opstappen als je dat wil.(zie de walmart en kmarts die mensen vaak alleen aannemen op temp basis,en bijna niemand daar voor 40 uur in dienst is maar onder de 25 uur per week anders moeten ze benefits betalen als een healthcare plan etc.)

Het ligt er ook een beetje aan in welke tak van werk je vriend wil werken en of ze dat nodig hebben hier.

Veel succes maar laat je vooral eerst goed voorlichten en bekijk het ook van staat tot staat .En als Dutchie al zegt bedenk niet vann ik ga naar USA en zie wel war het schip strand.Maar maak een goed plan als je van plan bent hier te komen wonen en werken.
Ik moet toch even inspringen Kodak, als een werkgever voorzich zelf en/of een van zijn werkgevers geen regeling treft wat betreft Health Care Plan of Retirement Plan dan hoeft hij dat volgens mij niet te regelen. Ten minste niet in California waar wij beide wonen.

Ben er hard voor aan het vechten dat wij dit ons bedrijf ook krijgen ondanks ik al reeds door de ega ben verzekerd. Probleem is namelijk bij ons dat 2 van de 10 werknemers (waaronder mijn baasje) geen Health Care Plan hebben.

Dutchie, jij ook welkom bij de groep. Ik zou zeggen blijf lekker hangen.

Twentythree je kunt skills hebben maar toegelaten worden kan direct als hij het juiste beroep heeft waar vraag naar is, zijn werkgever Amerikaans is of inschrijft voor de loterij.

de enige andere optie is trouwen met een Amerikaan(se) net zoals ik gedaan heb. By the way, het was nooit mijn bedoeling om in de States te gaan wonen.
SFO dat klopt wat je zegt. Ik gaf ook maar een voorbeeld dat ze proberen de dans te ontspringen om je een healthcare plan aan te bieden en hoe deze grote companies de dans ontspringen om je zelf voor een healthplan op te laten draaien. Vraag aan elke werknemer van walmart of welk ander grote winkelketens hoeveel uur ze werken .Het zal allemal rond de 25 uur liggen of eronder want dan hoeven ze dit plan niet aan te bieden. Zo snel ze boven de 28 uur zitten dan zullen deze grote winkel ketens je een plan moeten aanbieden.(omdat ze deze hebben) Anders moeten deze grote ketens dit wel voor je hebben.vandaar dat ze daar allemaal part time werken en nooit voor de volle tijd worden aangenomen.

Ik moet zeggen dat ikzelf een goed plan heb gelukkig.

maar vele hier in California zijn inderdaad in gebreke met deze healthcare plans aan te bieden of hebben zelfs geen optie.

Ik weet dat het niet zo makkelijk meer gaat met werk verkrijgen hier .Of je werkgever moet zeggen dat JIJ en jij alleen de juiste persoon bent.En er zijn natuurlijk ook al amerikanen die deze plek kunnen vullen. Je kunt ook je eigen business beginnen (wat ik gedaan heb) en dan heb je een business visa B-1 ) maar werd verliefd en ben daarna ook getrouwt En nu dan ook amerikaanse geworden dat ik nu al over tien jaar ben.Zo kan het ook gaan. hahah.
Hallo. Van het hele kleine beetje New York wat ik heb gezien is het vooral koud, heel koud. Verder eigenlijk continue aan het werk geweest. In Nederland werkte ik vaak 's avonds wat langer door om de amerikanen bij te benen, nu word ik fijn om 7 uur 's ochtends wakker gebeld met gedoe uit Nederland. Er is altijd wat.

Waar ik nog niet precies uit ben is waar de New Yorkers nou eigenlijk hun boodschappen doen. Ik zie vooral hip en trendy winkels... met belachelijke prijzen. Waar is de Dirk, of zelfs de AH ?
SFO- grappig ik had ook nooit verwacht dat ik hier zou eindigen...mijn hubbie is amerikaans hij zit in de verzekerings wereld..... we hebben nu een health savings plan en zeker voor "kleinere" bedrijven of self employed" is het de ideale oplossing zeker als je jong en gezond bent! Gezondsheids verzekering kost hier handen vol met geld....

zit hier in de ijsel storm in ohio.... ge straks even tegen de loop band aan leunen!
Vent misschien heb je hier wat aan.

http://officialsite.com/index.asp?Regio ... egoryID=62

Hier is het heerlijk weer vandaag en ben nu vrij .Maar mag vanavond werken. dus nu nog even genieten.
* even inbreken *

SFO, ik was vanavond eventjes een bakkie doen bij Blues in de betonnen arena. Ze vertelde me dat ze het mailen met jou zo mist. Ze heeft nog steeds geen internet en wil niet vanuit daar privé mailen.

Lieve groetjes in elk geval

* einde inbreken *
OOh thnx kodak, zodra ik een keertje tijd heb ga ik zoeken. Het is tot nu toe nog iets te verleidelijk om gewoon wat te snacken. Ik hoop zo dat de sneeuw blijft liggen en we een heldere dag krijgen om erop uit te trekken met de camera, maar regen is voorspeld...
Thanks voor het inbreken Helahola.

Zal haar zsm even bellen.

Dutchie dat is inderdaad handig dat hij in de verzekerings wereld zit, dat is al een zorg minder. Zelf ben ik via de werkgever van mijn ega verzekerd echter ik begin mijn baasje de laatste weken te prikkelen om toch paar dingen te gaan regelen voor zijn werkgevers.

Het is hier de afgelopen twee dagen prachtig weer in de Bay Area en dat is toch wel weer even genieten na zo'n koud front. En het weer bericht is nog steeds vooruit strevend dus ik kan maar een ding zeggen; "California dreaming"
SFO, het is hier anders maar ranzig koud..maarja, ik woon ook niet in California.

Kodak, jij ook al het genieten met het mooie weer..met de pasen komen we in nl aan.. hier is het dan voorjaarsvakantie..hopelijk net zulk mooi weer als het vorig jaar..

Dutchie, ik had ook nooit verwacht dat ik in Amerika zou komen wonen. Ik was geen voor en tegenstander ervan, soms kan het vreemd lopen. Ik had trouwens ook nooit verwacht dat ik met een limburger zou trouwen..ha ha..

Vent, ik hoop dat je binnenkort toch mooi weer krijgt.

Dadelijk met mijn zoon naar de scouting. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel zin in. Ze maken grote plannen door maar nakomen ho maar. Daarna krijgen een aantal collega's op bezoek..
Sorry voor mij spraak gebrek:))))
Het is je vergeven Bloem, wil niet zeggen dat mijn Nl vlekkenloos is.
Goedenmorgen,

Ben net thuis door een te drukke nacht.Dus dadelijk mag ik gaan proberen te slapen.

Vent ik zag net op het news dat er sneeuw lag in New york.

SFO ik hoop dat je baas overstag gaat ,maar de kosten zijn zo hoog voor healthcare.

Met mijn eigen zaak betaal ik voor mezelf al bijna vierduizend dollar per jaar .(mega life) is dan speciaal voor small business.

Bloem heb je de scouting overleeft?

Dutchie hoop dat de ijzel weg is want niks is zo gevaarlijk op de weg als ijzel.

Nou ben erg moe en moet echt denken aan de woorden die ik neer zet dus . Allemaal een fijne dag Ik duik mijn bed in .
quote:SFO schreef op 13 februari 2008 @ 03:04:

Thanks voor het inbreken Helahola.

Zal haar zsm even bellen.

SFO, ik denk dat ze dat heel fijn vindt.

Ze heeft immers ook nog geen telefoon en in haar gsm een prepaidkaart. Dan zijn de kosten voor bellen heel hoog en al helemaal als dat naar het buitenland is.
SFO wrijf het er maar lekker in ik zit hier met 12 graden farenheit zeg maar -13 voor nederlandse begrippen.... heb ook ijspegels overal aan hangen.... mischien moet ik wel bij je op bezoek komen! hahahaha

vanavond basketballen met die kleine kerel van mij (net 5 geworden en denk dat ie bij the nba behoort)

splaak geblek dat heb ik ook en ook type armoede ..maar ja ik ben nu bijna 10 jaar in amerika...... vind het wel erg soms ben hier...hey je heb een accent...ben ik in nederland...goh je heb een accent...ben dus niet accent loos meer...
Zo koud als bij jouw dutchie is het hier gelukkig niet. Voor zondag beloven ze 17 graden en zon..ik ben benieuwd. Zoja dan rijden we naar zee, we komen dan door de heuvels waar allemaal nog sneeuw ligt..

Kodak, opzicht zou ik scouting best leuk kunnen vinden. Maar de groep waar mijn zoon in zit vind ik niet echt leuk. De meesten komen niet opdagen of houden zich niet aan de afspraak. Maar mijn zoon vindt het geweldig, van de zomer heeft hij een week zomerkamp dus tot zolang proberen we het zeker vol te houden.

Je kunt aan mij echt niet horen dat ik vier jaar in Amerika woon.. Mijn zoon en dochter wel die praten Nederlands met accent. Is altijd wel grappig als we in Nederland zijn..

OK...ik ga nog even wat doen, morgen begin ik weer met sporten en over anderhalf uur gooi ik de koters in bed..
Bloem jammer dat je zoon het niet getroffen heeft met zijn groep van de scouting. Normaal zijn ze altijd even enthousiast.En is het een leuk iets voor de kinderen.

Ik woon hier nu al zo lang dat ik in nederland een accent heb en hier.

Maar merk wel dat als ik niet veel schrijf in Nederlands dat ik nogal wat fouten maak.Ook met zinsopbouwen.

Mijn oude vriendinnen in nederland zeggen dat ik een Amerikaans accent heb. Hier denken ze altijd dat ik uit scandinavia kom. (zal wel aan de blonde kop liggen haha)

Dutch dus we zien je zoon nog wel eens op TV als een goede basketbal speler heerlijk als kinderen zo op kunnen gaan in sport of scouting etc.?

Ik ga me opmaken voor de dag .
Sorry Dutchie, de weer goeden hebben het gehoord. Ze hebben direct de thermostaat naar beneden gedraaid.

De dagen zijn hier wat langer geworden qua opblijven en dat merk ik meteen aan mijn ritme. Dat krijg je als je probeert het jongen volk bij te houden.

Ben vandaag even in een hurry om weg te komen dus ik zou zeggen tot later.
nou met geluk woordt het dit weekend 40 degrees.... jipeee...tulpen komen al op... terwijl het echt nog heel koud is.... wel grappig als je bij ons het desparate house wife buurtje komt binnen rijden kan je aan de bloemen zien gelijk waar de nederland woon t*trots* hihihihi

ja mijn koters zijn 3 en net 5 het begint ook echt leuk te worden. Ze spreken engels en hier en daar wat nederlandse woordjes de oudste is steeds meer geintresseert en vraaagt regelmatig wat is dit in het nederlands... (trouwens je kan me makkelijk vinden op hyves gewoon mijn nick in vullen) handig medium zo blijf ik in contact
Dutchie, je hebt me natuurlijk even nieuwgierig gemaakt, heb er eventjes gekeken maar zag je niet. Mijn zoon is ook een basketballer, met de kerst heeft hij zo'n stand gekregen..
haal hem straks weer weg
nu is ie weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven