is er iets mis met mij?

21-10-2011 17:55 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 24 jaar en heb een relatie. Ik ga al zo'n 4 jaar niet meer op stap. Heb ik eigenlijk nooit veel gedaan. Ik drink geen alcohol. En ik ben niet zo van de sociale dingen.

Iedereen vind mij juist zo extravert en open en sociaal. Ik heb ook geen sociale angst ofzo. Ik ben gewoon graag thuis. Niet per se met mijn vriend, vind het ook heerlijk om alleen te zijn. Maar als een vriendin langs komt vind ik dat ook leuk. Maar ik hoef niet mijn hele weekend vol met sociale dingen, als op stap, verjaardagen enzo.. Bij mijn vriendinnen is dat heel anders. Ook mijn vriend gaat geregeld op stap, dan vraagt iedereen waar ik ben. Dat vind hij wel jammer, maar ik vind er gewoon geen zak aan om in de kroeg te staan.

Soms vraag ik me wel eens af of er nou iets mis is met mij, als mijn leeftijdsgenoten en vrienden en vriendinnen doen niets liever. Ben ik dan echt zo'n saaie huismu(t)s?
Ben bijna 25, en ben nooit echt een uitgaans type geweest zoals mijn leeftijdsgenoten wel waren. Tegenwoordig ga ik wel af en toe uit, maar heb jaren lang meestal gewoon thuis gezeten. Niks mis mee als je je er zelf prettig bij voelt toch?
quote:limelight schreef op 21 oktober 2011 @ 18:55:

Als ik soms lees/hoor wat iemand in het/elk weekend allemaal wil/"moet", dan wordt ik al moe

Het vliegen van hort naar her, overal bij willen zijn, net of men bang is iets te missen.dan heb k pokke veel gewerkt.. en dan eindelijk weekend.... dan ben ik echt soms blij dat ik een keer weekend NIKS heb. Vaak is er weer n verjaardag of iets... ik probeer ook altijd t huishouden en dergelijke doordeweeks te doen, zodat ik in mn weekend ook echt weekend heb!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:Magdalan schreef op 21 oktober 2011 @ 19:18:

Ben bijna 25, en ben nooit echt een uitgaans type geweest zoals mijn leeftijdsgenoten wel waren. Tegenwoordig ga ik wel af en toe uit, maar heb jaren lang meestal gewoon thuis gezeten. Niks mis mee als je je er zelf prettig bij voelt toch?hier juist andersom. Zoveel gestapt. Elke week 1 a 2 keer in t weekend. Tot ik mn huidige vriend leerde kennen. Toen werd t meer een kroegje of terrasje of restaurantje..
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik vind het ook heerlijk om zo nu en dan een dag voor mezelf te hebben. Ik heb onregelmatige diensten, waardoor ik lekker veel tijd heb voor mezelf . Toch vind ik sociale contacten ook heel erg belangrijk en vind ik het leuk om regelmatig met vrienden op stap te gaan....ik heb wel het idee, dat als je zo weinig buiten de deur komt je, je wereld een beetje klein houdt, maar goed je moet natuurlijk doen waar je je prettig bij voelt.
quote:Bahco schreef op 21 oktober 2011 @ 19:10:

Je houdt dus van weinig prikkels. Meestal heeft dat een reden. Je moet je op jezelf terugtrekken om alle drukte te "verwerken", het sluit uit dat anderen je kunnen kwetsen, je hoeft niet op andermans gevoelens te letten, je kan alles alleen opeten. Ik noem maar een paar redenen.

Mensen willen meestal liever meer prikkels dan minder.

Kom op zeg, zoals jij het schrijft, is er net of er wel wat mis is.

TO doet gewoon normaal en niet met de gekte mee en daar is niets mis mee, zij denkt voor zichzelf door niet met de massa mee te doen.

Denk zomaar dat er genoeg mensen zijn die dat ook zouden willen doen, maar die niet durven, omdat ze bang zijn wat te missen, ergens niet over mee kunnen praten of dat er dan eens wat over ze gezegt kan worden.
Ik ben 26 en heb nooit graag elk weekend uitgegaan Ik vind een feestje zo nu en dan wel leuk en beschouw mezelf wel als sociaal maar echt zo nu en dan en zeker niet elke dag. Kan ook komen door mijn werk, ik ben 4 dagen per week bezig met veel kinderen, ouders en collega's. Er komen ontzettend veel prikkels binnen en dan vind ik het heerlijk om 's avonds warm te douchen en 's avonds op de bank te hangen hoor.

Niks mis mee!
heel veel mensen vinden alleen zijn moeilijk. Omdat ze dan gaan piekeren, of zich gaan vervelen of onrustig worden of noem het maar op. Dus die gaan veel op pad. Maar dat is helemaal niet altijd wat ze nou het prettigst vinden denk ik wel eens. was voor mijzelf zo vroeger in ieder geval.

Dus wees blij dat je goed alleen kunt zijn en durft te doen wat je zelf wilt.
Waarom zou er iets mis met je zijn? Misschien is het wel wat saai maar dat denk ik ook weleens van mijzelf, ben dan wel ouder en in mijn jonge jaren veel uitgeweest, en nu heb ik er niet zoveel behoefte meer aan, in zoverre vind het leuk om uit te gaan maar niet meer tot de vroege uurtjes, vind het heerlijk om thuis te zijn, helemaal in deze periode (vroeg donker etc).

Maar goed om even op jouw topic terug te komen, als jij er niet mee zit en het prima vindt zo dan is dat toch goed? je kan je wel gaan spiegelen en vergelijken met anderen maar als jij niet zo van het uitgaan bent waarom zou je dat dan doen. Als jij het anders wilt dan kan je er wat aan doen, als jij het prima vindt zo dan is dat zo en dat betekent niet dat er wat mis met je is maar je hebt andere interesses, prima toch.
Bedankt voor alle reacties! Doet me goed om te lezen.

Dan ga ik nu weer verder om heerlijk in mijn eentje the voice of holland te kijken ;)
Ik ben ook zo een 'saaie'

Mijn vriend ging de eerste 2 jaar ook zonder mij op stap.

Nu na bijna 3 jaar is hij ook een 'saaie' geworden hahahaha.

Ik ben nooit echt op stap gegaan en zeker geen alcohol en dergelijke.

Ik kan dat niet maken met mijn beroep.

Als ik dan eens mee ging dan stond ik mij ook af te vragen..is het dit ??

Ik kon dan ook niet wachten tot wij weer naar huis gingen.

Neeh laat mij maaar lekker thuis gezellig bij de openhaard met een boek en een cola'tje xD
Hier hetzelfde verhaal, behalve dan dat mijn vriend er ook niets om geeft. Geef meer om een avondje thuis met vrienden of gewoon lekker met mijn eigen vriend, keer een bioscoopje, lekker uit eten of lekker koken samen, lekker op een terras zitten ofzo.

Kan me er soms wel aan ergeren dat vriendinnen/vrienden me proberen over te halen, of opmerkingen zoals 'we blijven net zolang doorgaan tot je meegaat'. Het wordt ook vaak als 'vreemd' en 'raar' beschouwd als je niet van uitgaan etc houd, dat merk ik zelf wel uit de reacties die ik vaak krijg.
Ik vind uitgaan helemaal niet 'sociaal': Als je naar de disco gaat, staat de muziek te hard om te praten, in de kroeg vaak ook en er is zo veel drank in het spel dat van echt contact bijna geen sprake is. Het is een beetje bij elkaar hangen en dronken worden. Ik vind het heerlijk om af en toe alles van mij af te dansen, maar toen ik het vaker ging doen, voelde ik me helemaal leeg na zo'n avond.

Echt contact heb je met mensen als ze langs komen, als je uit eten gaat, op een terrasje gaat zitten. Dus ik begrijp je helemaal (en heb het ook mijn hele leven gehad)
Ik ben precies zo, ik heb geen relatie. wat ik op dit moment wel open voor sta. maar ik weet vrijwel zeker dat ik die niet in de kroeg vind.

Ik vind het ook heerlijk om thuis te zijn. lekker met een deken op de bank, poes op schoot en dvd kijken. of bezig zijn met mijn hobby's. en dat vind ik heerlijk!

ook leuk als er iemand langs komt en ga ook weleens weg met vriendinnen, maar vind het ook fijn om thuis te zijn.

daar is niks mis mee, als je je daar zelf goed bij voelt!
@abrikozenvlaaitje

er is helemaal niets mis met je! Ik herken het heel goed, ook ik ben liever thuis dan dat ik ieder weekend verplicht sociaal moet doen. Nu de winter weer voor de deur staat en het vroeg donker wordt is het helemaal genieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven