Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook? deel 2

06-03-2011 19:54 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic

"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:

quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:

Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
Kijk, dat schiet mooi op. Even contact leggen denk ik dan
Nieuw topic om te volgen door mij!

Wegens mogelijke verhuizing (voor 75% zeker), moet ik een nieuwe baan zoeken als doktersassistente in de regio Tilburg.

Kan tot nu toe weinig vacatures vinden en als ik iets vind is het voor weinig uren.. Best lastig..

Hoop dankzij jullie aan sollicitatietips te komen!

Succes allemaal!
@ ritmeester , hoe doen we dat?
sorry dat ik even inbreek op jullie topic....

heb net een sollicitatiebrief en Cv gemaild...

waarom in hemelsnaam op zaterdag avond om 23.14 uur!

de deadline is morgen, maar het staat toch veel beter als ik gewoon donderdag even had gemaild, heb het gevoel dat ik nu al weer 1-0 achter sta

verder een hele enthousiaste, toegespitste, overtuigende brief geschreven

veel zekerder geschreven dan dat ik me voel.... had het gevoel dat ik echt een stapje harder moest zetten omdat ik weet dat er 2 interne kandidaten zijn

maar nu ben ik bang dat ik op gesprek alleen maar tegen kan vallen omdat ik me helemaal niet zo zeker over mezelf voel als dat ik wel over mezelf schrijf

aaaaaaaaggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhh!

misschien maar gewoon naar bed gaan
Hoi allemaal, nog even een update... Anderhalve week geleden vertelde ik dat op tweede gesprek mocht bij een bedrijf EN dat ik mijn droombaan heb gevonden en daar een brief naartoe had gestuurd. Ik vroeg toen: wat als ik daar word aangenomen en ook nog op gesprek mag bij de droombaan?

Inmiddels is 'wat als' werkelijkheid geworden. Aangenomen bij het bedrijf (en het lijkt me erg leuk!), vanmiddag ga ik het contract ophalen. En morgen op sollicitatiegesprek bij mijn droombaan. Ik heb nu al buikpijn voor het vervolg. Wat als de droombaan doorgaat? Ik vind het rot om het andere bedrijf teleur te stellen. Ik weet dat ik wat op de zaken vooruit loop, dat het een luxeprobleem is enz. Maar toch houdt het me bezig.

Het is een leuk bedrijf waar ik ben aangenomen, goed aanbod, leuke mensen. Maar het gesprek van morgen is wat ik ECHT wil. Misschien valt het wel tegen. Ergens hoop ik dat. En tegelijkertijd hoop ik dat het geweldig is, dat ze mij geweldig vinden enz. Spannend...
@Ellencb; wat spannend maar ook wat dubbel. Succes morgen met het gesprek. Als het echt je droombaan blijft, zou ik er toch voor gaan. Maar eerst maar afwachten of het zo is en of je verder mag.

@cin dancing; welkom, is het lastig om een baan als doktersassistent te vinden? Is daar veel concurrentie?

@dapperedoda, op zich zijn het er nog best veel als dat allemaal gerichte vacatures zijn. Je kan er altijd meer sturen, maar als je daar toch geen kans maakt, heb je wel veel brieven gestuurd maar is het ook niet realistisch.

Ik mag woensdag op tweede gesprek komen! Dus dat is helemaal super. En vandaag nog bij een ander bedrijf een eerste gesprek. Hopelijk wordt het dan een van van deze twee.

Verder heb ik vandaag vrij genomen om te gaan nabellen. Dus wil vier vacatures gaan bellen en verder eens op internet surfen naar andere vacatures.

Schop onder mijn kont, om wat te gaan doen... :-)
quote:Ladyanne80 schreef op 22 oktober 2011 @ 18:22:

@ ritmeester , hoe doen we dat?
Huts!
@ ellencb, mooi toch dat je bij je droombaan op gesprek mag komen! Ik zou gewoon het gesprek afwachten en daarna verder kijken hoe of wat..

Hier nog weinig te melden.. Vandaag wel soort van gesprek gehad, kwam mijn sollicitatieformulier inleveren en werd meteen meegenomen naar kantoor voor kort gesprekje..

Ze moeten deze week een keuze maken vertelde hij me, dus als ik donderdag niks hoor dan kan ik nog steeds verder zoeken..

Maarja ik ga toch al nergens meer vanuit, hoor van al die sollicitaties niks, hoe frustrerend en demotiverend is dat..
Mikjeee, Wat apart dat je niets hoort van sollicitaties. Ook geen ontvangstbevestiging of afwijzing? Of bedoel je dat je nergens wordt uitgenodigd?

Ik krijg overal wel een ontvangstbevestiging en als ik twee weken na sluitingsdatum nog niets heb gehoord, bel ik even na over de termijnen.
Via de mail wel een aantal ontvangstbevestigingen gekregen toen ik hem verstuurd had, vervolgens niets meer..

Van 1 een brief thuisgekregen dat ze mijn sollicitatie in behandeling nemen en zsm iets laten weten.. Daarna ook niks meer..

Van de rest gewoon niks..

Dan denk ik ja, stuur dan gewoon een afwijzing dan zit ik er tenminste niet meer op te wachten..
Ik vind dat eerlijk gezegd ook slecht vanuit de organisaties. Zo geef je volgens mij ook een verkeerde indruk hoe je met sollicitanten omgaat.

Ik heb net ook twee vacatures nagebeld en bij beide zijn deze week de eerste gesprekken. Dus helaas dat is niets geworden. Ze wachten eerst de eerste gesprekken af voordat ze de afwijzingen de deur uitdoen. Als het niets wordt, nemen ze wellicht nog contact op.
Tja je kan toch op zijn minst IETS laten horen.. mag je toch wel van een werkgever verwachten dat je normaal behandeld wordt.

Ik snap best dat ze wel honderden sollicitaties kunnen ontvangen, maargoed ze plaatsen zelf een vacature dus reageer dan ook fatsoenlijk? Maargoed, dat zal wel aan mijn instelling liggen

Jammer dat die 2 sollicitaties bij jou niks zijn geworden!
Vind ik ook hoor. Een mail is zo gemaakt (al is het een standaardmail). Het zal dan vast onze instelling zijn

Ik had het van een sollicitatie al verwacht, maar wilde het toch proberen. En de andere had ik wel gehoopt, maar toch niet. Nou ja, vol optimisme zo weer een gesprek in. Hopelijk wordt dit wat!
@Ellen Jeetje wat spannend, maar iig al helemaal super dat je een contract hebt gekregen van het ene bedrijf! Er is dus al een buit binnen! Misschien kan je de startdatum proberen te rekken zodat je nog kan kijken wat het met het andere bedrijf wordt...? Keep us posted!

@Hoera Gaaf een tweede ronde!! En hoe is je eerste gesprek vandaag gegaan bij het andere bedrijf?

Raar trouwens dat dat bedrijf de eerste ronde afwacht. Zeg dan gewoon; je zit niet bij de eerste 'lichting', maar wellicht nemen we later alsnog contact op. Heb je ook weinig aan, maar staat toch iets positiever.

@ Mikjeee Een ontvangstbevestiging moet je sowieso krijgen, en anders bel of mail ik na om te checken. Zelf ben ik vaak geneigd om na één week radiostilte van hun kant contact te gaan opnemen, maar dat is persoonlijk. En een automatische mail moet idd gewoon kunnen. Slechte reclame voor zo'n bedrijf!

Ik heb morgen mijn eerste vrijwilligersmiddag en komende weken heb ik een tijdelijk klusje. Weer even wat meer centjes in t laatje dan de uitkering. En weer es werken is goed voor me . Verder afwachten welke reacties er gaan komen deze week! En 's avonds maar weer eens de vacaturesites afstruinen... Ik ga het ineens nog druk krijgen!
Hallo!

Ook ik ben druk aan het solliciteren. Heb een baan gevonden die goed bij mij past. Maar het bedrijf houdt mij al een tijdje aan het lijntje. Eerst werd ik afgewezen, vervolgens kon ik later toch op gesprek komen. Maar na dat gesprek hoorde ik niks meer. Bij nabellen hoorde ik dat ze nog steeds aan het zoeken zijn. Erg frustrerend, want het is geen 'nee' maar ze staan duidelijk niet te springen.

Ik ga maar gewoon verder met andere sollicitaties. Erg lastig omdat ik graag een nieuwe start wil maken en dus voor het werk dat ik zoek geen ervaring of opleiding heb. Ben inmiddels al wel een thuisstudie begonnen en ben aan het rondkijken voor vrijwilligerswerk, om me toch nog nuttig te voelen

Leuk om hier op het forum ervaringen te lezen van 'lotgenoten'!
[quote]mikjeee schreef op 24 oktober 2011 @ 13:26:

Tja je kan toch op zijn minst IETS laten horen.. mag je toch wel van een werkgever verwachten dat je normaal behandeld wordt.

Ik snap best dat ze wel honderden sollicitaties kunnen ontvangen, maargoed ze plaatsen zelf een vacature dus reageer dan ook fatsoenlijk? Maargoed, dat zal wel aan mijn instelling liggen

quote]

Helemaal mee eens en dit irriteert me ook mateloos.

Je doet moeite om een goede brief en cv te schrijven, je hebt belangstelling voor het bedrijf en je wordt gewoonweg genegeerd.

Onbeschoftheid ten top!
Huts!
Nog een punt van onbeschoftheid ten top.

Ik was op gesprek geweest bij een bedrijf, eigenlijk alles oke. Direct de dames gesproken waarmee ik zou komen te werken.

Het was even afwachten wat zij zouden vinden, maar in principe waren zij niet zo belangrijk en was er in het gesprek al gezegd dat ik de baan had.

Ik zou de volgende dag gebeld worden hoe of wat. Een week later en na veel bellen, vm inspreken, mailen geen reactie. Krijg ik haar vandaag eindelijk aan de telefoon.

De keuze is op een ander gevallen. Ja daar was ik al wel achter, nou ik heb wel mooi gezegd, dat ze dan wel had mogen reageren op mijn mails enz..

Heel droog, ik heb niks gehad..

Nou vond ik de baan toch niet 100% leuk, maar was wel mooi geweest als ik direct ergens anders aan de slag kon...

Dus nu weer verder solliciteren
@Abigail_Virginia:

Dat is zeker onbeschoft! Lijkt me sterk dat ze niets van je voicemails of mails hebben ontvangen....

Inderdaad, wij doen alle moeite een goede brief en cv te schrijven, komen netjes op gesprek en vervolgens hoor je niks. Tuurlijk is het niet leuk om te horen dat je het niet bent geworden, maar dat is beter dan helemaal niets horen!

Ja gewoon verder solliciteren maar...
Ik heb net een netwerkgesprek gehad. Er komt op de korte termijn denk ik geen baan uit, maar door het gesprek ben ik wel wijzer geworden over de meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik kan mijn scope dus een beetje breder maken! Zo heeft zo'n gesprek dus toch weer iets opgeleverd!

Succes allemaal, ook met bedrijven die het niet helemaal begrepen hebben. Jammer..............
Als het goed is, is dit adres vanaf nu 60 minuten mijn e-mail adres: 1153815464fb22@ikbenspamvrij.nl
Iemand nog positieve dingen te melden?

Dus geen afwijzingen en radiostiltes e.d.......?

Fleurt de boel tenminste een beetje op hier..
Nah, ik kan melden dat we met een redelijke mate van waarschijnlijkheid binnenkort nog een paar mensen gaan werven. Waaronder een soort all-round-IT-ert. Fleurt dat een beetje?
Dat fleurt zeker! Zijn er nog meer functies die in ontwikkeling zijn?
Ben nieuw hier en wilde even delen dat ik net gesolliciteerd heb. Alleen maar een eerste sollicitatiebrief + CV gestuurd op een baan die me op het lijf geschreven lijkt en ik vind het heel spannend. Heb een goede baan maar na ruim vijftien jaar heb ik het gevoel dat het goed is om eens naar iets anders uit te kijken, gewoon zin in iets anders en bij voorkeur wat dichter bij huis, ben de lange reistijd inmiddels een beetje moe, vooral nu de dagen weer korter worden. Ik heb het afgelopen jaar 2x gesolliciteerd, 1x op gesprek geweest (waarin tijdens het gesprek van beide kanten duidelijk werd dat ik niet de meest geschikte persoon was) en nu dus voor een 3e keer een sollicitatiebrief de deur uit gedaan.
Ben weer met een sollicitatiebrief bezig..

functie telefoniste receptioniste, net wat ik zoek :-)

En uiterlijk morgen moet ik van mijn gesprek van maandag horen of ik het ben geworden ja of nee..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven