Beestjes?

22-10-2011 15:40 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben nieuw hier maar lees geregeld (met veel plezier) de topics

In ieder geval, ik heb geloof ik een probleempje. De laatste tijd zie ik steeds vaker rare beestjes over mijn bank, tassen en soms zelfs kleren kruipen. In het begin dacht ik dat het niks was (ik woon in een oud huis, houten vloer met veel gaten en kieren...er kruipt hier nogal wat rond) maar nu begin ik me toch zorgen te maken. Ze hebben volgens mij een voorkeur voor stof. Nu heb ik eens lopen zoeken op internet maar de enige beestjes waar ik veel over kan vinden zijn bedwantsen (maar die zien er heel anders uit) en vlooien (maar ik heb geen huisdieren dus dat lijkt me ook stug, en die zijn kleiner volgens mij).

Ik zit er nu best wel mee, dus ik zag net weer zo'n vies beest lopen en heb er snel een foto van gemaakt voor ik hem eens grondig aan z'n einde heb geholpen Ze zijn misschien een halve centimeter groot.

Heeft iemand misschien ervaring met deze beestjes of weet wat het is?

Alvast bedankt!

Foto1

Foto2
Ik gok zilvervisjes, maar zal eerst je foto's eens bekijken

Nee die zijn het niet. Getsiederrie, wat een vieze beestjes inderdaad!
Getsie...ik weet niet wat het zijn, maar ik ben blij dat ik ze niet heb! Sterkte!
Ieuw wat een vieze beestjes, weet helaas niet wat het is. Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Iehh, nog nooit eerder gezien deze beestjes! Toen ik je verhaal las dacht ik ook aan zilvervisjes, maar dit is echt wat anders......heb je een huurhuis? Want dan kan je de woningstichting bellen en laten komen.....Sterkte!
Geen zilvervisje i.i.g.
Het lijkt wel een larve met stekeltjes.. Geen idee wat het is.

Sterkte ermee!
volgens mij waren dat larve van tapijtkever ofzo, had ook eens zoiets en na veel zoeken kwam ik daarop uit geloof ik. Maar die vreten dus inderdaad stof.
quote:moeilijkenaam schreef op 22 oktober 2011 @ 15:53:

volgens mij waren dat larve van tapijtkever ofzo, had ook eens zoiets en na veel zoeken kwam ik daarop uit geloof ik. Maar die vreten dus inderdaad stof.Daar lijkt het inderdaad erg op!
http://xterminator.nl/mat ... australische-tapijtkever/

Uiterlijk

- De australische tapijtkever is 2 tot 3,4 mm lang en tot 2,1 mm breed.

- Ovaalvormig en donkerbuin tot zwart gekleurd.

- De dekschilden hebben 3 lichtgekleurde, witte zigzag banden.

- De larve is eerst roomkleurig, maar naar enkele vervellingen donker van kleur; tussen de donkere banden is de larve lichter gekleurd.
http://www.google.nl/sear ... N&tab=wi&biw=1024&bih=690

Idd het lijkt op de larve van de tapijtkever.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
op www.soortenbank.nl kan je de determinatietabel doorlopen. Ik heb het voor je geprobeerd, maar je foto is niet zo duidelijk. Voor zover ik kan zien lijkt het beestje onder de soorten hout- en stofluizen te vallen.
Enn, idd, dat zou hem best wel eens kunnen zijn.

De volwassen tapijtkever is best een mooi beestje! (Maar nee, ik kom ze niet bij je ophalen )
gatver had ik maar niet gekeken het heeft ook haren
quote:moeilijkenaam schreef op 22 oktober 2011 @ 15:53:

volgens mij waren dat larve van tapijtkever ofzo, had ook eens zoiets en na veel zoeken kwam ik daarop uit geloof ik. Maar die vreten dus inderdaad stof.Jij hebt ze ook gehad dus? Hoe ben je er weer vanaf gekomen?
Ieuwww ben blij dat ik ze niet in huis heb, alles spuiten in huis dan deuren en ramen dicht en ergens anders gaan logeren voor een paar nachten
Dankjewel voor de snelle reacties! Het kan inderdaad heel goed een larve zijn van een tapijtkever. Oh zo vies :(

En heel vreemd aangezien ik geen tapijt heb maar een houten vloer.

Ik woon in een studentenhuis dus ik zal mijn huisbaas eens gaan mailen. Maar die luie vent zal het wel weer van zich af schuiven..

In ieder geval, bedankt voor de reacties! En als iemand weet hoe ik van deze ondingen afkom hoor ik het graag!
quote:enter schreef op 22 oktober 2011 @ 16:02:

gatver had ik maar niet gekeken het heeft ook haren Sorry! Misschien had ik er een waarschuwing bij moeten zetten...
krijg der al de kriebels van als ik de foto zie. Kunnen ze niet ergens in zitten dan? Zoals je zegt dat je geen tapijt hebt.. als ze toch wel op stof afkomen zitten ze dan niet IN de bank of dekbed of iets?

Ik zou ook alles heeeeeel goed schoonmaken... daarna alles platspuiten! ff t huis uitblijven (denk ook aan de andere die in t huis wonen) en daarna weer ALLES goed schoonmaken. Brrr
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Kan je de plaatselijke ongediertebestrijding niet benaderen? Of moet dit ook via je huisbaas...
Koop een spuitbus gif, spuit hem leeg (adem inhouden) en ga een dag en een nacht weg. Als dat niet helpt kun je beter Rentokil bellen.
verba volant, scripta manent.
Heb je Dit al gelezen.

Onderaan staat wat over de bestrijding.

BRRRRRRRRRr succes ermee!!! (en heb ik weer wat geleerd! Gelukkig nog nooit gezien!!! )
Hier een linkje naar een bestrijdingsdienst: tip

Zien d'r lekker uit, brrrr...
quote:emm87 schreef op 22 oktober 2011 @ 16:04:

[...]

Jij hebt ze ook gehad dus? Hoe ben je er weer vanaf gekomen?Jeps, maar na een paar weken, nooit meer gezien. dus aangenomen dat alle dood/opgezogen e.d. waren.
Jakkes, krijg er jeuk van

Succes met uitroeien!

Geen idee wat t is trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven