Beestjes?

22-10-2011 15:40 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben nieuw hier maar lees geregeld (met veel plezier) de topics

In ieder geval, ik heb geloof ik een probleempje. De laatste tijd zie ik steeds vaker rare beestjes over mijn bank, tassen en soms zelfs kleren kruipen. In het begin dacht ik dat het niks was (ik woon in een oud huis, houten vloer met veel gaten en kieren...er kruipt hier nogal wat rond) maar nu begin ik me toch zorgen te maken. Ze hebben volgens mij een voorkeur voor stof. Nu heb ik eens lopen zoeken op internet maar de enige beestjes waar ik veel over kan vinden zijn bedwantsen (maar die zien er heel anders uit) en vlooien (maar ik heb geen huisdieren dus dat lijkt me ook stug, en die zijn kleiner volgens mij).

Ik zit er nu best wel mee, dus ik zag net weer zo'n vies beest lopen en heb er snel een foto van gemaakt voor ik hem eens grondig aan z'n einde heb geholpen Ze zijn misschien een halve centimeter groot.

Heeft iemand misschien ervaring met deze beestjes of weet wat het is?

Alvast bedankt!

Foto1

Foto2
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2011 @ 17:06:

Koop een spuitbus gif, spuit hem leeg (adem inhouden) en ga een dag en een nacht weg. Als dat niet helpt kun je beter Rentokil bellen.

Ja dat Rentokil zag er inderdaad wel goed uit maar het punt is dat ik in Belgie woon :(

En zoals met veel dingen, zijn ook de ongediertebestrijdings bedrijven minder goed geregeld. Ik ga denk ik eerst zelf eens met wat gif aan de slag!
quote:moeilijkenaam schreef op 22 oktober 2011 @ 17:26:

[...]

Jeps, maar na een paar weken, nooit meer gezien. dus aangenomen dat alle dood/opgezogen e.d. waren.Hm, mazzel! Ik ga eerst ook maar eens alle hoeken en gaten grondig stofzuigen.
ik weet niet of dat net als met vlooien is... maar vlooien verspreiden zich super snel.. na maanden kunnen die eitjes nog uitkomen, zodat je opnieuw vlooien hebt.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Rentokil is vreselijk duur trouwens. Onze buren hadden kakkerlakken en ik was bang dat ik ze ook zou krijgen en heb daarom Rentokil laten komen. 2 bezoeken à €96 per bezoek dus €192 totaal. Bij de gemeente kostte het maar €56 totaal! Dus kijk even goed rond voor je iemand inschakelt;)
Veel mensen krijgen jeukende uitslag van de haren.
O brrrrrrr wat eng. Misschien heb je HIER wat aan
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 22 oktober 2011 @ 17:53:

Rentokil is vreselijk duur trouwens. Onze buren hadden kakkerlakken en ik was bang dat ik ze ook zou krijgen en heb daarom Rentokil laten komen. 2 bezoeken à €96 per bezoek dus €192 totaal. Bij de gemeente kostte het maar €56 totaal! Dus kijk even goed rond voor je iemand inschakelt;)Oh bedankt voor de tip! Ik zal het eens gaan navragen bij de gemeente dan
quote:mehroe schreef op 22 oktober 2011 @ 18:35:

O brrrrrrr wat eng. Misschien heb je HIER wat aanOh dankje! Pft, dat klinkt echt heel heftig, ze kunnen dus ook in het rooster van de verwarming zitten...
Vervelend zeg! Bij de dierenarts kun je indoor-x kopen. Dat werkt over het algemeen goed tegen beestjes en heeft ook een na-werkend effect, als je niet gaat stofzuigen etc. Wij gebruiken het als we last van mieren hebben. Wij waren er zo vanaf, de buren waren er na maanden nog niet vanaf.... Werkt dus als een trein! Indoor-X werkt tegen vrijwel alle insecten, dus waarschijnlijk ook tegen jouw beestjes...
Ik heb deze beestjes ook onlangs gehad. Een stuk of 20, tussen muur en hoofdeinde vh bed...brrr. Lang gegoogled, en ook tot de conclusie gekomen dat het larve van de tapijtkever moeten zijn. En dat terwijl wij ook geen tapijt hebben, alleen maar laminaat. Maar goed, wat ik wilde zeggen: ik heb ze allemaal verwijderd met de stofzuiger (en de zak verwisseld ;o)), ben goed blijven stofzuigen en checken, maar na die ene keer heb ik ze niet meer gezien (nu een paar weken geleden, dus nog wel fingers crossed dat het zo blijft). Ik voel weinig voor veel gif in mijn slaapkamer, maar het is dus misschien niet altijd nodig.
quote:Draakje29 schreef op 22 oktober 2011 @ 19:38:

Vervelend zeg! Bij de dierenarts kun je indoor-x kopen. Dat werkt over het algemeen goed tegen beestjes en heeft ook een na-werkend effect, als je niet gaat stofzuigen etc. Wij gebruiken het als we last van mieren hebben. Wij waren er zo vanaf, de buren waren er na maanden nog niet vanaf.... Werkt dus als een trein! Indoor-X werkt tegen vrijwel alle insecten, dus waarschijnlijk ook tegen jouw beestjes...Is dat minder agressief dan andere insecticiden (inademen enzo)? Ik doel dan met name op twee katten die hier rondlopen. Op dit moment geen problemen, maar zag vandaag wel weer een beestje..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven