Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
eerlijk gezegd staat het huilen me nader dan het lachen.....hij heeft me op valentijnsdag voor 't laatst gebeld.....heeft nog zeker 2 weken oefening voor de boeg.....ik ben helemaal van de kaart.....en dat wil ik helemaal niet. Ik wil me helemaal niet meer zo voelen!!!!!!!! Ik wil gewoon es GEEN verdriet of zorgen om iemand hebben maar gewoon onbezorgd verliefd zijn, schijnbaar is dat niet voor mij weggelegd .....:(
hey sheridan,

heb je hem zelf al eens proberen te bellen, misschien voicemail inspeken dat je hem een beetje mist.

Jee meid, kan me voorstellen dat je nu wel een dip hebt. Weet je ook wat ze aan het doen zijn, soort oefening en waar? Heeft hij misschien de mogelijkheid om van internet gebruik te maken als hij ff vrij af heeft? Kun je misschien een mailtje sturen.

Kan me voorstellen dat het huilen je nader staat dan het lachen, weet ff geen opbeurende woorden maar een hele dikke*; en duim voor je dat hij snel wat laat horen, bahh
Danke Esmee

Ik geloof dat hij in Luxemburg zit, hij heeft geen voicemail en hij heeft zijn telefoon niet eens aan staan. Ik wil ook niet achter hem aan moeten, ik vind dat hij zelf moet beseffen dat dit moeilijk voor me is. Hij dacht tenslotte zelf dat ik het niet vol zou houden.....deze periode helemaal in het begin van ons.

Wat me eigenlijk gewoon dwars zit is dat ik misschien de conclusie moet gaan trekken, dat, doordat hij zo'n vakidioot is en al zo'n lange tijd vrijgezel,  het wel es heel goed mogelijk kan zijn dat hij helemaal niet meer in staat is om in z'n leven rekening te houden met iemand zoals ik. En dat doet me nu al zeer ....
sheridan, probeer hoe moeilijk het ook is geen conclussies te trekken die misschien wel helemaal niet zo zijn. Het kan allemaal meevallen, begrijp je onzekerheid wel. Wacht gewoon af, 2 weken nog, kijk wat hij doet. Misschien overlaat hij je straks wel weer met aandacht als hij terug is van oefening.

En praat er gewoon over dat je het soms best moeilijk vindt dat je niets hoort maar dat het niet iets is wat hij fout doet maar wat vanuit jou gevoel komt. Het is niet erg te missen, juist goed, geeft alleen maar aan dat je gek op hem bent. Probeer het gewoon bespreekbaar te maken, niet te zwaar maar gewoon als je bv lekker op de bank ligt, beetje kletsen.

Snap van het niet bellen van je, ik doe dat zelf ook niet snel, niet als hij op oefening is. Als hij gewoon op zijn vaste plek is wel, maar dan is hij vaak degen die belt omdat het ook gratis is voor hem.

Kop op meid, nog ff doorbijten, misschien zie je et over een paar dagen heel anders en belt hij binnenkort.
Lieve mensen,

wat klinken al deze verhalen me zo bekend in de oren...

Ik ga er onderhand ook aan onderdoor...

Mijn vriend gaat aanstaande dinsdag weg naar Uruzgan...

Ik heb het er ECHT zo moeilijk mee, echt te moeilijk... de tranen lopen weer

over mn wangen.. en het rotte is dat ik er met niemand echt over kan praten.. ja heel af en toe vraagt iemand me wanneer hij nou weg moet enz. mijn hart breekt... of stel ik me nu aan?!

Groetjes..
;( Ik heb 't ook even niet meer......hij belt net .....met de mededeling dat hij voor zeker een half jaar naar Uruzgan moet.....ben zo verdrietig.....
jee hij dus nu ook, nou, zijn we met een heel stel volgens mij onze mannen kwijt aan afganistan. Zullen we ff een zelfhulpgroepje gaan opzetten. Ik praat er wel makkelijk over maar ondertussen baal ik ook als een stekker natuurlijk dat hij 5 maanden weg is, maar het is niet anders en ik kan gaan huilen (wat ik straks denk ik ook wel doe, nu nog ff niet) maar het veranderd niets. Zit er wel tegenop, lange tijd, ben me beetje aan het inlezen en aantal sites waar allemaal info opstaat van hem gekregen. Maar denk als het zover is dat het dan pas doordringt.
Wat ik me nou echt wel realiseer is dat ik van die man hou en al moet ie een jaar weg.....ik wil gewoon niemand anders!
P.S. ja ik vind het ook heel fijn ook om erover te kunnen praten met jullie, in ongeveer dezelfde situatie want mijn omgeving snapt 't vaak niet . Ik denk dat dit onderwerp nog een HEEEEEEEEEEELE lange staart gaat krijgen
dus we gaan gewoon gezellig met elkaar de tijd doorbrengen hier tot ze weer helemaal aan 1 stuk voor onze neus staan. Ze krijgen ons niet klein, half jaar, peuleschil. Wij zijn sterke geslacht en net zo stoer als die militairemannen van ons, ben een commando in de dop, zow!
dat denk ik ook, elkaar maar tips geven voor leuke pakketjes etc en op de hoogte houden van
;) jij hebt net zo'n grote mond als ikke soms.
quote:ik vind dat hij zelf moet beseffen dat dit moeilijk voor me is.Hey sheridan. Tip voor jou van mij. Praat met hem. Vertel hem dat je het moeilijk hebt. Geloof me, die jongen heeft geen idee. hij weet niet hoe het is om thuis te zitten wachten. Hij heeft het druk met werken, staat er niet bij stil hoe jij je voelt, simpelweg omdat hij niet weet hoe het voelt, Maar afspraken met hem over contact. Helemaal als hij op uitzening is. Dat geeft je vrijheid! 

Ik zat in het begin van de uitzending ook altijd echter mijn pc te wachten tot hij on line kwam. Durfde niet onder de zonnebank omdat ik de telefoon dan niet op kon pakken. geloof me, dat werkt niet en jij bent de enige die er aan onderdoor gaat. Ik weet nu zo ongeveer wanneer hij contact met me opneemt en dat geeft me de vrijheid om mijn eigen leven te blijven leiden. 

Luister naar Esme! Die heeft de goede instelling. Geef jezelf een trap onder je kont. Zo ga je het niet volhouden. Ik moet nog 5 weken vanaf nu. Ik ben door de uitzending sterker geworden en de relatie tussen mij en mijn vriend is alleen maar beter geworden. Dat was ons echt niet gelukt zonder duidelijke afspraken. Kortom, als hij er weer is gooi je je kaarten op tafel en vertel je hem wat je van hem verwacht! 

Jezelf de put in lullen heeft niemand wat aan.
pruttel, jou man/vriend zit nu in afganistan toch, kun jij misschien iets vertellen over de frequentie van contact en hoe jij dat hebt ondervonden? Ik ben welbenieuwd naar jou ervaing hierover.

Me vriend heeft een laptop gekocht die meegaat omdat ze de mogelijkheid hebben om wireless te gaan in het commando gedeelte. Hun zouden een apart "kampje" hebben. En heb jij misschien ook nog sites waar je op de hogte kunt blijven. Ik heb een paar sites van hem gekregen waar dinen staan en info en heb zelf een site gevonden waar je berichten kunt sturen en aanvragen kunt doen voor verzoekjes (muziek) radio urusgan (hoe je het ook schrijft)
Hoi Pruttel,

Je hebt helemaal gelijk hoor, duidelijkheid boven alles!

Maar onze relatie is nog zo pril dat we af en toe niet weten hoe met elkaar om te gaan. We kennen elkaar al wel een paar jaar maar dat was zakelijk.

Bovendien dringt 't bij hem nu pas door dat ik hem niet om z'n functie, z'n uniform of z'n auto "wel leuk" vind. Ik ben geen spelletje aan het spelen en het draait ook niet alleen om sex. Ik laat 't ook niet meteen afweten omdat hij dik 2 maanden na onze eerste date al 9 weken weg is.......IK GA D'R GEWOON VOOR.

Nu gaan we dus weer maar een hele korte periode hebben om elkaar beter te leren kennen, we wonen niet bepaald dicht bij elkaar en hebben allebei een veeleisende baan. Klinkt als mission impossible.....

Nog twee weken dan moet er echt es gepraat gaan worden.....
quote:IK GA D'R GEWOON VOOR. Doe dat!!! Je bent gek op deze man!

Nu gaan we dus weer maar een hele korte periode hebben om elkaar beter te leren kennen, we wonen niet bepaald dicht bij elkaar en hebben allebei een veeleisende baan. Klinkt als mission impossible.....Ik denk écht dat als je écht graag wilt, dat het lukt. Lastig zal het zeker zijn en je komt er vanzelf achter wat je ervoor over hebt...maar het kan wél.

Nog twee weken dan moet er echt es gepraat gaan worden.....Als in een super serieus gesprek? Is dat nu wel zo'n goed idee? Kan je niet proberen om het op een leuke manier te brengen ipv "we moet praten"? Tuurlijk moet er gepraat worden - dat moet ik ook gaan doen. Maar als ik eerlijk ben en de rollen zouden omgedraaid zijn zou ik echt de kriebels krijgen van een heel zwaar gesprek. Lang leve de lol is natuurlijk het andere uiterste maar meer van "ik zie er een beetje tegenop omdat ik niet weet wat ik moet verwachten en ik krijg al de kriebels als ik een smsje van je krijg". Hoe werkt dat straks?
quote:pruttel, jou man/vriend zit nu in afganistan toch, kun jij misschien iets vertellen over de frequentie van contact en hoe jij dat hebt ondervonden?De contactmogelijkheden zijn echt goed geregeld in Uruzgan. (spelling volgens defensie en bijna alle dagbladen, de telegraaf blijft hardnekkig Oeroezgan schrijven) Mijn vriend heeft idd een laptop mee en daar is een draadloos netwerk waar ze op kunnen. Dit kost 3 cent per minuut of zo, valt hardstikke mee. Over het algemeen is de verbinding wel goed. Iets trager en soms valt ie compleet weg en hoor de pas een paar dagen later weer wat. Maar daar kan je vriend dus niks aan doen. het is roeien met de riemen die je hebt. Mobieltjes zijn verboden! Dit is voor je eigen veiligheid, bellen gebeurt via beveiligde lijnen.

Mijn vriend komt ongeveer om de dag on line. (msn)  Meestal laat, omdat ik dan eerst de dingen kan doen die ik moet doen. Het tijdsverschil is drie en een half uur. Dus voor hem is het al heeeeel laat dan. Soms hoor ik een paar dagen niks van hem. Dan is de verbinding weg, of zitten ze in een black hole. Dat is als er daar een incident is voorgevallen. Bijv een gevechtscontact met een gewonde. Dan gaan alle verbindingen met nl uit de lucht.Dan gaat het sitcen de familie van de gewonde militair opsporen zodat die als eerste het "nieuws" horen en niet via de media of een via ander kanaal. Jij bent dus ALTIJD de eerste die het hoort als er stront aan de knikker is met je vriend. Tenminste als jij geregistreerd staat als eerste relatie van de militair. Zijn dit bijv zijn ouders, dan zal er contact opgenomen worden met hun. Geloof nooit de media tot je vriend het heeft bevestigt. De helft van wat in de kranten staat is niet waar of overdreven!!!!! Laat je daardoor niet gek maken.

Tip: ga geen moeilijke "gesprekken" aan over de msn, dat komt niet echt over en een misverstand is zo de wereld in geholpen. Je kunt hem beter in alle rust een e-mail sturen waarin je niet overhaast dingen intikt die je niet zo bedoeld. 

Ze kunnen daar gratis bellen, maar er staan vaak lange rijen bij de telefoon. Mijn vriend belt me ongeveer een keer in de week.

Sites : www.mindef.nl hierop zie je het officieel door defensie naar buiten gebrachte nieuws. Ook de periodieke overzichten van afghanistan. www.uruzganfm.nl dat is van de radiozender. www.landmacht.nl hierop staat een link naar de sites van de thuisfront commissies.

op www.google.nl kun je een waarschuwingsmail aanvragen. Dan vul je de woorden uruzgan, oeroezgan, tarin kowt, deh rawod in en dan geeft ie je een waarschuwing bij alle artikelen op internet waar een van deze woorden in voor komt. Vul geen afghanistan in of defensie, want dan word je doodgegooid met onzin emails. Het zijn te vaak voorkomende woorden.

Post! Het aller aller belangrijkste. De jongens krijgen 1 keer in de week post en daar leven ze echt voor. Ik zorg ervoor dat er elke week een paar kaarten, brieven en een pakketje die kant opgaan. Dit is iets waar mijn vriend echt blij van word. Dingen van thuis die je kunt voelen en vasthouden. Het is wel een redelijk duur grapje, maar ach, als hij er blij van word mag het wat kosten he. 

Zo, hele lap tekst, kun je vast wat mee. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
WOW!!!! Wat een tips! You go girl!
Dat bedoel ik ook hoor Marie Liselotte, ik ga er geen drama van maken. We hebben allebei een vreemd gevoel voor humor, dus dat komt wel goed ;)

Maar hij is nu al een week of 8 weg en dat vertrek kwam een beetje koud op m'n dak vallen, door miscommunicatie tussen ons, vandaar dat ik wel ff e.e.a. op een rijtje wil zetten voordat hij echt weggaat.
Heey girls!!

Ik zou jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen van mijn evt nieuwe vlam..

Hij is afgelopen maandag op msn geweest! Hij smste of ik tijd had.. ja tuurlijk haha! ;)

eerst superleuk gekletst..maar ja..op een gegeven moment wilde ik toch weten of 'we' kans hadden wanneer hij er over 3 weken weer is.. Ik had hem opgebiecht dat ik hem wel leuker vond dan normaal.. Toen vertelde hij dat als hij aan me dacht dat ie een enorme glimlach kreeg..maar dat hij geen kriebels had.. Wat dieper daarop ingegaan..en hij is bang.. Hij heeft net een relatie van 6 jaar gehad met een vrouwlijke militair..en is er zooo klaar mee. Hij wil gewoon niet de dingen doen die je doet in een relatie..

Kortom; hij vind het supergezellig als ik langskom en geniet ook echt van me en vind me fantastisch..Maar elkaar beter leren kennen en evt een relatei.. nee.. daar is hij nog niet aan toe.. Heeft hij geen zin in..

Dat militairen 2 gezichten hebben komt bij hem heel vaak boven op msn.. Dan is hij ineens de stoere man die niemadn nodig heeft.. Zo frustrerend. Ik heb afgelsoten met dat ik het jammer vind dat hij niet inziet dat niet alle relaties verstikkend hoeven te zijn en dat je als je allebei net uit een relatie komt elkaar juist vrij moet laten en megaveel energie krijgt als je af en toe leuke dingen samen doet..

Maar helaas.. ik ga me niet verkopen aan hem..en me opdringen..

Hij zei heel vaak sorry sorry..maar goed..heb ik niet zoveel aan.. Heb gezegd dat hij eerlijk is geweest en da dat genoeg is. Toen heb ik afgelsoten en geen sms of wat dan ook laten horen..

Nou ja.. beter nu horen dan nog 3 weken in spanning en het dan te horen krijgen en me op hem verheugd hebben...

Ik zal mn gevoel tot rust moeten laten komen.. het is niet anders..

XXX mij
pruttel heel erg bedankt voor de info, top! Ik sta niet als eerste op zijn lijst maar zijn ouders, wel begrijpelijk aangezien we nog maar zo kort een relatie hebben. Wil hem er nog wel even naar vragen of hij of bij hun of broers/zussen iets wil achterlaten dat ik ook op de hoogte wordt gebracht als er iets gebeurt. Dat contact is dus best nog wel regelmatig als ik het zo lees. Over pakketjes even dit, wat mag je niet sturen? Zitten hier nog regels aan vast?
quote:

pruttel heel erg bedankt voor de info, top! Ik sta niet als eerste op zijn lijst maar zijn ouders, wel begrijpelijk aangezien we nog maar zo kort een relatie hebben. Wil hem er nog wel even naar vragen of hij of bij hun of broers/zussen iets wil achterlaten dat ik ook op de hoogte wordt gebracht als er iets gebeurt. Dat contact is dus best nog wel regelmatig als ik het zo lees. Over pakketjes even dit, wat mag je niet sturen? Zitten hier nog regels aan vast?

Een heleboel. hier kun je de regels lezen:

veldpost

Hou je er precies aan. Een pakketje wat 3 gram meer weegt dan de toegestane 2 kilo word zonder pardon weer teruggestuurt. Let ook goed op dat er geen vloeibare dingen in je pakket zitten. Tandpasta enz is verboden.
kant, muts, sjaals niet, dus geen string of een leuk oranje mutsje met koninginnendag???:D

heb de site opgeslagen, dank je
Hoi Allemaal!!

Pruttel, over vijf weken thuis...wat een HEERLIJK vooruitzicht! Hoop dat de laatste weekjes toch nog een beetje snel voorbij willen gaan.

Sheridan, kan me voorstellen dat je het moeilijk situatie vindt, hoor!! Is niet niks, zo snel zo'n lange tijd weg....maar ga er vanuit dat hij niet heel vaak zulke lange oefeningen heeft? (althans, mijn vriend is ongeveer eens per zes weken voor 2, of 3 weken op oefening en eigenlijk nooit langer dan 3 weken) Weet je ook al wanneer hij naar Uruzghan moet? Ws is dat nog niet op heel korte termijn, lijkt me? Anders had ie het ws wel eerder gehoord! (D.w.z. wij weten het al bijna een jaar, dat hij medio maart 2007 zou vertrekken) Wel balen!! Maar ja, ik denk dat alle militairen naar Uruzghan zullen gaan de komende twee jaar...

Marie-Liselotte en Esme, zijn jullie niet naar de voorlichtingsdag geweest over Uruzghan? Daar kregen we alle ins&outs te horen... Misschien dat de ouders van jullie vrienden (als die wel zijn geweest) die info. nog hebben (kregen heleboel informatie mee o.a. over de post e.d.) en even aan jullie kunnen geven ter informatie?

Ik ben het trouwens met Pruttel eens: maak wat afspraken, anders gaat het niet goed....en blijf goed communiceren! En denk niet 'dat moet hij zelf begrijpen', want helaas zo zijn zitten mannen niet in elkaar...

Tijdens de vorige uitzending van mijn vriend had ik contact met zo'n 10 meiden, ongeveer de helft van deze relaties was na een jaar over....dat is toch vrij veel. De oorzaken waren overigens allemaal verschillend, maar wat mij opviel was, dat het leek of iedereen hun relatie leek te romantiseren en dat het anders was, bij terugkomst...

Angie, balen!!! Maar inderdaad wel zekerheid....en wie weet, misschien in de toekomst, als hij er wel klaar voor is? (en jij er nog op zit te wachten...)

Meisje, hoe gaat het met je! A.s. dinsdag is echt snel...Probeer toch nog zoveel mogelijk te genieten, de laatste dagjes samen...huilen kan daarna toch nog? En wat is nou 20 weken op een hele lange, liefdevolle relatie?? (dat hou ik mezelf maar voor!)

Ik vind deze uitzending moeilijker dan de eerste keer qua het idee 'zo lang moeten missen'. Komt ook omdat we nu samenwonen (toentertijd nog niet) en omdat onze relatie hechter is.

Overigens speelde er de vorige keer wel meer twijfels (o.a. of onze relatie het zou overleven) en dat is nu niet zo. Dus het is nu rustiger!

Allemaal veel sterkte, TAKE CARE!! *;
Hoi robine,

Ik heb niet gevraagd of hij dit al langer weet, kan best zijn want dat zou wel e.e.a. verklaren...

Ik ben gisteren al wel flink aan het graven geweest op internet, ik weet echt NIKS dus er valt genoeg te lezen.

Gisteravond kreeg ik opeens een heel lief sms-je.

Ik probeer het wel te relativeren en het nut, en de logica en dat 't zo'n ramp ook weer niet is enz enz. er van in te zien maar.....pffffff.

Nog EVENTJES GEDULD dan kan ik em tenminste weer zien en platknuffelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven