Werk & Studie alle pijlers

Tentamentips uni !!!

23-10-2011 02:18 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd welkom hier...

Studenten aan de uni.... Wat is het geheim??

heb nog 4 dagen,beheers de stof redelijk goed maar wil komende week nog even plankgas geven!
Wat goed zeg, dat je al zover bent met leren. Ik ben nu bezig met mijn samenvatting voor dinsdag.

Maar goed, meestal geldt: als je iets goed kan uitleggen en voorbeelden kan geven, dan ken je het. Huisdieren en knuffels zijn daar heel geschikt voor.
Liever elitair dan een pauper!
Toptip:

Rond dit tijdstip lekker slapen in plaats van forummen.

Overdag is de UB open waar je kan studeren. Een studieritme waarin voldoende (nacht)rust en goede voeding zijn ingecalculeerd, werkte hier het effectiefste.
Kalliope...lijk net wikipedia dezer dagen hahahah.ik flap zowat mijn hele studie eruit dus ik snap het wel.maar heb ook statistiek erbij en dat is weer andere koek!!

Bij vragen zoals...motiveer uw antwoord?leg uit waarom je dit en dat kiest....nou bij zulke vragen klap ik dicht.

bananaap..je hebt gelijk!! nog nooit zo hardcore gestudeerd in mijn leven dus slape is idd een belangerijke item.
Statistiek kan je vooral het beste oefenen. Het is ook wat anders dan andere vakken, omdat je het niet moet begrijpen, maar gewoon moet doen. Moet je de formules ook uit je hoofd kennen of mag je er iets bijhouden (formulekaart, briefje ofzo)?

Verder is dichtklappen niet nodig, het klinkt alsof je het al heel goed kent.
Ja het is openboek...dus moet wel lukken.kan alleen geen goede proeftentamen vinden op het net dus ben beetje zuinig met de oude tentamens die ik nu he.

Anyway,...na dit tentamen ga ik echt ff gillen ofzo..hahaha

Hoe staat het met jou kalli???
Met statistiek moest ik wel alles uit mijn hoofd kennen. Het eerste wat ik dan doe op het tentamen is alle formules bovenaan het blaadje neerpennen zodra je mag beginnen. Verder maak ik altijd samenvattingen, dat is voor mij de beste manier van leren..

Morgen mijn eerste tentamen, begin m nu wel een beetje te knijpen .

Succes met leren nog!
Het gaat je echt wel lukken hoor, volgens mij ben je gewoon zenuwachtig.

Ik moet eigenlijk nog ruim 400 pagina's samenvatten, maar ik denk dat ik een paar hoofdstukken ga lezen en morgen de powerpoints ga leren. En dan maar hopen dat het goed gaat.
Bij openboek zorg dat je echt bekend bent met het boek. Ik heb het ooit gedaan (statistiek) zonder voorbereiding, met het idee het boek heeft een index dus het moet lukken. Lukte ook, maar dat is erg zweten, bekend zijn met het boek en weten waar je ongeveer met zijn heeft z'n voordelen

Verder zijn uni tentamens (op groter en dus meer stof na) niet moeilijker dan andere tentamens. Komt echt wel goed. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven