Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
@lieseloth

Je moet geen algemene conclusies trekken obv de laatste paar postings, er zijn zat mensen die zelfs een veelvoud van 2000 euro hier hebben gepost.
Commercieel medewerker met 6 jaar ervaring bij importeur/exporteur in etenswaren, 4000 euro per maand, jaarsalaris 55.840 euro. Leeftijd 34 jaar en man

-edit: afgeronde MBO opleiding richting internationale handel, HBO nooit afgemaakt. (spijbelen vond ik leuker als les volgen ;) )
Ik heb een vraagje..

Mijn vriend is 24 jr en werkt nu 1,5 bij een bedrijf voor 40 uur per week. Hij valt onder de CAO Metaal.

Hij verdiende eerst ¤1573 bruto en hij is nu omhoog gegaan naar ¤1750 bruto. Ik vind het nog niet veel maar goed.....

Wat vinden jullie?
Ok, ik zal ook even doen:

Leeftijd: 24

Opleiding: Econometrie

Werkervaring: 3 jaar

Salaris: circa 3600 voor 36 uur, 13e maand en evt bonus..
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag, mag dat ook?

Ik ben 20 jaar en volgende week heb ik een sollicitatie waarbij ik (eventueel) nachtdiensten ga draaien (alleen maar). Het betreft een bijbaan naast mijn studie. Wat is een reëel uursalaris om aan te denken?
@hippocrates

Dat verschilt nogal per baan en verder is relevant of je al ervaren bent in de functie die je gaat uitoefenen. Ook kan je leeftijd van belang zijn. Je geeft te weinig info om daar een zinnig antwoord op te kunnen krijgen.

Los daarvan: zou je dat wel doen, nachtdiensten naast een studie? Dat lijkt mij behoorlijk pittig en bovendien erg ongezond.
quote:kalliope1986 schreef op 12 oktober 2011 @ 16:23:

Ok, ik zal ook even doen:

Leeftijd: 24

Opleiding: Econometrie

Werkervaring: 3 jaar

Salaris: circa 3600 voor 36 uur, 13e maand en evt bonus..Jeetje, wat een salaris zeg ! Heerlijk moet dat zijn om dat iedere maand op je rekening te zien verschijnen, mag ik vragen wat voor werk je dan precies doet ?
quote:nummerzoveel schreef op 17 oktober 2011 @ 23:34:

@hippocrates

Dat verschilt nogal per baan en verder is relevant of je al ervaren bent in de functie die je gaat uitoefenen. Ook kan je leeftijd van belang zijn. Je geeft te weinig info om daar een zinnig antwoord op te kunnen krijgen.

Los daarvan: zou je dat wel doen, nachtdiensten naast een studie? Dat lijkt mij behoorlijk pittig en bovendien erg ongezond.

Bedankt voor je reactie,

Het is een bijbaan waar je -denk ik- geen opleiding voor hebt. Zelf doe ik een universitaire studie die wel in het zelfde segment ligt zeg maar.

Ik twijfel inderdaad wel heel erg, het lijkt mij een hele leuke baan, alleen is het wel snachts. Waarschijnijk moet ik gewoon door naar college daarna dus dat wordt heel zwaar.
shitney,t is wel bruto he?

Ik ben beleidsmedewerker, verder is het te specifiek om te vermelden....
ja het is ¤1750 bruto..

Maar ik zou zelf, als ik 40 uur had blijven werken, ¤1800 bruto gehad, en ik ben 2 jaar jonger.... Maar goed, we zullen het hier even mee moeten doen. Hij gaat er iig op voorruit.
Leuk om te lezen dat ik bijna evenveel verdiende ( 100 euro minder) als een econometrist, met mijn hbo .

En ook leuk om te lezen dat er ook vrouwelijke econometristen zijn, want volgens mij zijn die best schaars.
Shitney, als je econometrie hebt gestudeerd kun je o.a. actuaris worden (kansberekeningen enzo). Verder reikt mijn kennis niet
quote:kalliope1986 schreef op 18 oktober 2011 @ 14:31:

shitney,t is wel bruto he?

Ik ben beleidsmedewerker, verder is het te specifiek om te vermelden....Oh, ik dacht al hihi. Maar dan is het nog een heerlijk salaris, ik ga eens checken voor een carrière switch
quote:Julus schreef op 18 oktober 2011 @ 15:43:

Shitney, als je econometrie hebt gestudeerd kun je o.a. actuaris worden (kansberekeningen enzo). Verder reikt mijn kennis niet Bedankt voor de uitleg ! Nu is het wat duidelijker, maar is dus goed geld in te verdienen
Ja, het is dan ook een zeer pittige studie. Zijn slimme mensen, die dat aan kunnen.
Shitney, de meeste econometristen die ik ken werken bij pensioenfondsen of banken, als actuaris inderdaad. En daar hangt een flink salaris aan.
Spijt dat ik ex destijds niet teruggenomen heb (actuaris)
HIer nog mensen die ervaring hebben of werkzaam zijn als verzorgende IG (MBO 3)?? Ben bezig met de opleiding bbl variant, gericht op ouderenzorg. Ik ben net begonnen aan het 2e jaar en werk/leer 3/4 dagen per week en ga 1 dag per week naar school. Maar vind de opleiding te makkelijk en ook voorkomende taken op mijn werkleerplek zijn zo simpel dat ik me afvraag waaom ik naar school ga. Nu wil ik

switchten naar HBO Pedagogiek. Wat verdient een afgestudeerde HBO pedagoog? En wat wat verdient je als afgestudeerde Verzorgende IG niveau 3 en/of Verpleegkundige niveau 4? Na mijn opleiding (welke dat ook moge zijn) moet ik met plezier en een goed salaris kunnen starten.

Vind m'n opleiding veel te makkelijk en mis diepgang in m'n studie. Maar aangezien ik ook de jongste niet meer ben (26) zit ik nogal in dubio. Als ik de IG opleiding doorzet moet ik nog ong 1,5 jaar, en als ik ga studeren aan het HBO kan ik in februari beginnen en dan nog 4 jaar. Heb dan wel een HBO papiertje, als ik door ga in de verzorging zie ik op termijn geen uitdaging (behalve in een ziekenhuis, maar denk niet dat dit wat voor mij is), maar er zal wel altijd werk zijn in de zorg Wat zouden jullie doen in de zorg blijven en tijdelijk of iets langer minder uitdaging en onder niveau werken of zoveel mogelijk er uit halen wat er in zit zeg maar en gaan voor dat HBO papiertje?

Hopelijk heeft 1 van jullie tips of kan uit eigen ervaring spreken want ben nu al maanden aan het dubben en weet het gewoon niet. Heb me al aangemeld voor een open dag en een voor 21+ test.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ben 23, werk in de detailhandel 32 uur en verdien 1150 netto.
31, werk bij een woningstichting als accountmanager, 32 uur, 3400 bruto, excl vakantiegeld en reiskostenvergoeding. Oh ja, HBO opleiding en nu 3 jaar ervaring in deze functie en 6 jaar in een andere functie binnen die branche.
27 jaar

HBO-opgeleid

Functie: administratief medewerker (MBO+ niveau)

36 uur per week

Netto 1450 euro

Daarnaast vakantietoeslag en 13e maand
24 jaar

HBO opleiding

Junior Communicatiemedewerker/grafisch ontwerper

40 uur per week

Werkervaring: half jaar parttime

Netto: 1730 (inclusief reiskosten)

Extra vakantietoeslag, 28 vakantiedagen
Vraag elders beantwoord.
28 jaar

Financieel adviseur

4100 bruto voor 40 uur

Universitaire opleiding en 8 jaar werkervaring ( deeltijdstudie)
blijft een interessant topic ! :-)

ik vind mijn salaris als verpleegkundige nog steeds te laag, dus kom hier geregeld langs om te spieken.. wie weet toch nog een carriere-switch :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven