Mode & Beauty alle pijlers

Ze stinkt!

24-10-2011 01:54 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een collega die nogal.. tsja, vies ruikt. Naar zweet. Bij sommige mensen is zweet niet zo heel sterk, maar bij haar is de geur enorm penetrant. Nu vertelde ze laatst dat ze niet elke dag doucht, dus dat zal wel de reden zijn...

Maargoed, laatst kwam ik haar tegen op het toilet waar ze geirriteerd klaagde dat iemand haar had verteld dat ze "rook"en of ik deodorant had. Die had ik wel, maar die geur viel niet echt te maskeren ofzo. De volgende dag kwam ze ook weer doodleuk aankakken met een enorme walm achter zich aan.

Misschien is het iets medisch, maar ik hoorde dat je daar tegenwoordig iets aan kan laten doen, en anders gewoon vaker wassen... alleen ze lijkt het niet te willen begrijpen en stoort zich alleen aan mensen die haar er op aanspreken. Intussen word ik gewoon elke keer misselijk in haar buurt en ben ik als de dood dat we een keer een op een moeten samenwerken... Wat te doen?
quote:Bahco schreef op 24 oktober 2011 @ 11:48:

Deze werkt heel goed (meerdere dagen totdat je het wegwast) en kleeft niet:

[afbeelding]

Ik meen dat er op het flesje staat dat je eerst moet aanbrengen en daarna wassen, maar dat is fout want dan werkt het juist niet. Tenminste hier stopt het spul met werken na het baden.Ik gebruik 'm 2x (in de week) voor ik ongesteld moet worden (fijn, die openhartigheid ). Eerst wassen en de oksels goed laten drogen. Daarna aanbrengen op een watje, deppen en goed laten drogen. Dat doe ik 'savonds voor het ik ga slapen. Mijn oksels raken er wel een beetje van geïrriteerd, want het is best agressief spul. De volgende ochtend gewoon douchen - dat spul is dan al ingetrokken. Gegarandeerd dat je niets ruikt
Lizzl, dat moet je wel op een natuurlijke manier kunnen brengen; hoe dan ook het zou mij irriteren omdat dan duidelijk is dat iemand er kennelijk nogal mee bezig is terwijl het alleen een falend deodorant is.
Ik mag ook maar om de dag douchen vanwege mijn huid, maar ik stink (zo ver ik weet) echt niet. Dat is een vooroordeel. Ik was mezelf s ochtends en s avonds gewoon goed, gebruik deo en parfum, dus niks aan de hand.
Oké. Heb niet alle posts doorgelezen, maar eerst even één ding (misschien val ik in herhaling, excusez):

Zweet stinkt niet!

Zweet gaat pas stinken als het in contact komt met bacteriën.

Zo'n 'oud zweet'-lucht is te wijten aan kleding blijven dragen waar al een luchtje aan zit. Dit zou denk ik voorkomen kunnen worden door je kleding vaker te wassen en inderdaad misschien voor 30 of 40 graden kiezen. Ook kun je het beste kiezen voor katoen en linnen etc. en niet voor synthetische stoffen.

Die Odorex werkt - bij mij - heel fijn. Een paar dagen geen last van zweet(lucht).

Blijft lastig. Niemand vind het leuk als er gezegd wordt "je stinkt" of bijvoorbeeld "wat zit jouw haar stom". Succes ermee!
Wat erg voor jou en je collega's. Ik kan me niet voorstellen dat ze er niets van aantrekt, ik zou het verschrikkelijk vinden als iemand zoiets tegen mij zou zeggen. En me daarna er in gaan verdiepen zodat het nooit meer voorkomt.

Geurkaars of die geurstaafjes in de kamer geen optie?
quote:limelight schreef op 24 oktober 2011 @ 11:57:

[...]

Is dat abnormaal dan?

Sommige mensen kunnen er ook in doorslaan met hun 2x/3x per dag douchen (uitgaande dat er dan niet een keer extra is ivm. sporten)

Als je ontzettend stinkt, of gewoon stinkt, of zweet, of vies bent dan lijkt het mij normaal ja dat je vaker doucht dan 1 keer per 2 dagen. Om dan te zeggen dat je "gewoon" 1 keer per 2 dagen doucht, dat vind ik niet kloppen. Dan laat je anderen in jouw zweetlucht zitten daarom?

Dat gedoe dat je beter niet elke dag of vaker per dag zou kunnen douchen want dan zou je juist gaan stinken of juist vette haren krijgen daarom moet je maar stinken, vet haar hebben, vind ik altijd zo'n ontzettend niet kloppend statement. Als je vies bent dan probeer je "gewoon" te zorgen dat je weer schoon wordt. Ik zou niet weten waarom dat abnormaal wordt gezien en mensen daar op terug komen. Als je hard werkt in de tuin, aan sport doet, flink aan de schoonmaak bent geweest, de hele dag op kantoor hebt gezeten is het helemaal niet abnormaal om 2 keer per dag te douchen. Als je huid er gewoon! tegen kan dan doe je dat.

Maar volgens mij heb ik dat nu al 3 keer gezegd dat er niets mis mee is om 1 keer per 2 dagen te douchen als je níet stinkt en alleen washandje bij de wasbak gebruikt 1 keer per dag. Als je maar schoon bent toch. Maar dat daar nu voortdurend op teruggekomen wordt blijkt dat het blijkbaar nogal gevoelig ligt.

Als je in de nacht muf bent geworden ruik je dat wel bij de meeste mensen. Net als dat iemand de hele dag hard gewerkt heeft of gesport. Ik blijf het raar vinden dat dat juist als "abnormaal" wordt gezien als je dan probeert het op te lossen dat je bljift stinken en dus dan bijvoorbeeld 2 keer per dag doucht. (en schone kleding aantrekt als de kleding vies is)
quote:Bahco schreef op 24 oktober 2011 @ 12:14:

Lizzl, dat moet je wel op een natuurlijke manier kunnen brengen; hoe dan ook het zou mij irriteren omdat dan duidelijk is dat iemand er kennelijk nogal mee bezig is terwijl het alleen een falend deodorant is.

Mij is het prima gelukt om het op een natuurlijke manier te brengen. Bovendien hebben ze het prima opgepakt, niet gepikeerd oid. Sterker nog: van beide collega's kreeg ik een soort bedankje dat ik het eerlijk heb gezegd.

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom mensen zich eerder druk maken over het feit dat ze een hint krijgen of openlijk aangesproken worden op riekende oksels (al dan niet door een falende deodorant). Ik zou blij zijn dat iemand eerlijk zegt dat ik er iets aan moet doen! Als ik zelf ook maar het minste vermoeden heb dat mijn deodorant heeft gefaald of wat dan ook, dan vraag ik het aan de mensen om me heen. Als ze dan niet durven zeggen dat er inderdaad geen bloemetjes onder mijn oksels groeien, maar als uiteindelijk blijkt dat ik wel stink, dan zou ik pas pissed zijn.

Je schrijft dat het je zou irriteren als iemand er mee bezig is, terwijl het alleen een falende deodorant is... Maar wat zou je collega (of wie dan ook) dan moeten doen of zeggen? Gewoon slikken en in de geur zitten vind ik geen optie. Dan kies ik toch echt liever voor een geïrriteerde collega
quote:Mac123 schreef op 24 oktober 2011 @ 12:26:

Wat erg voor jou en je collega's. Ik kan me niet voorstellen dat ze er niets van aantrekt, ik zou het verschrikkelijk vinden als iemand zoiets tegen mij zou zeggen. En me daarna er in gaan verdiepen zodat het nooit meer voorkomt.

Geurkaars of die geurstaafjes in de kamer geen optie?Tja, noem me een hork, maar als iemand van meerdere personen te horen heeft gekregen dat zij/hij stinkt en zich daar niets van aantrekt, dan ga ik ook over in de 'niets van aantrek-modus'. Vrouw, je stinkt echt een uur in de wind. Het is ronduit ranzig, ga iets aan je kleding/oksels/deodorant doen. En nee, het ligt niet aan mijn neus.

Beetje in de stank van een ander werken omdat hij of zij het aan de kont roest of er een ranzige walm onder de oksels vandaan komt. Dan maar minder tactvol.
Ik heb een collega gehad die ook zeer doordringend rook. Echt een putlucht. Nu zat ze alleen in een kamer, dus het was niet zo storend, maar toch... Dat is niet meer een beetje lichaamsgeur, maar zeer overheersend. Ik had het idee, dat het bij haar ook geen gewone transpiratie was, maar eerder iets medisch, zoals hierboven iemand ook beschreef.
Ik gebruik die odorex extra dry niet meer sinds ik laatst de blaren van dat spul onder m'n oksels had. Ik gebruikte het sowieso al niet als ik me geschoren had, maar dit sloeg echt alles. Was behoorlijk pijnlijk ook.
quote:astrape schreef op 24 oktober 2011 @ 15:36:

Ik gebruik die odorex extra dry niet meer sinds ik laatst de blaren van dat spul onder m'n oksels had. Ik gebruikte het sowieso al niet als ik me geschoren had, maar dit sloeg echt alles. Was behoorlijk pijnlijk ook. Echt? Ik dacht met het lezen net 'goh, misschien ook eens proberen voor 's zomers, maar eh... lamaar
quote:Lizzl schreef op 24 oktober 2011 @ 11:58:(...)

Een stonk uit z'n mond - niet een beetje dode vogeltjes, maar een rottende condor. (...)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:astrape schreef op 24 oktober 2011 @ 15:36:

Ik gebruik die odorex extra dry niet meer sinds ik laatst de blaren van dat spul onder m'n oksels had. Ik gebruikte het sowieso al niet als ik me geschoren had, maar dit sloeg echt alles. Was behoorlijk pijnlijk ook.ja precies, ik heb het een tijd gebruikt en was er best tevreden over maar nu kan ik er dus niet meer tegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trimethylaminuria .. komt het een beetje overeen? :p
quote:nieuwemaan11 schreef op 24 oktober 2011 @ 17:16:

[...]

Echt? Ik dacht met het lezen net 'goh, misschien ook eens proberen voor 's zomers, maar eh... lamaar Ja, echt waar. Het werkte wel altijd goed en het prikte sowieso altijd wel al behoorlijk. Maar die blaren bleven zo lang zitten en waren zo pijnlijk, dat ik het echt nooit meer gebruik. Behoorlijk agressief spul.
quote:krokantje schreef op 24 oktober 2011 @ 18:05:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trimethylaminuria .. komt het een beetje overeen? :p

vreselijk, je zal het maar hebben en een paar trutten van collega's vinden het dan nuttig om deo in je bureaula te leggen.

Maar dit is vrij zeldzaam begrijp ik...

Ik heb verschillende mensen gekend die ook een sterke lichaamsgeur hadden (door hormonen, medicatie, voeding) en waarbij normale hygiëne en deodorant gewoon te weinig hielp.

Treurig om te merken dat die mensen inderdaad bespot en gemeden werden.

Ik vind dat men soms te overdreven reageert op geuren. Als ik de hele dag gewerkt heb, ruik ik gewoon ook niet meer naar bloemetjes, maar vies ben ik allerminst.
Ik douche ook niet dagelijks, maar stink niet. (zelfs niet toen ik een paar dagen niet kon douchen)

Bij dikkere mensen heb je wel sneller een geur, maar heus niet na een dag niet douchen (het is ook geen zomer nu)

Dat "zit" gewoon in iemand kan die persoon niks aan doen.

Die Odorex dry is ook niet gezond, je blokkeert de boel.

Transpiratievocht moet een uitgang hebben. (is ook meer voor extreme gevallen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven