Wie betaalt....

24-10-2011 23:35 110 berichten
Ik heb van de week een date met een hele leuke jongen.

Een paar maanden geleden ben ik al eens eerder met hem op date geweest en dat was een gezellige avond.

Hij heeft die avond alles betaald en ik had gezegd: 'De volgende keer betaal ik.'

Na deze date hadden we nog een vervolgdate.

Die is niet door gegaan van beide kanten.

En de nieuwe afspraak die we toen hadden gemaakt is uiteindelijk ook niet door gegaan omdat hij ziek was.

Daarna nog wat contact gehad maar dat bloedde langzaam dood.

Nu sinds een paar weken weer contact waar ik mee ben begonnen.

Hij stelde vorige week voor om bij hem thuis wat te gaan eten en daarna een filmpje te pakken.

Deze afspraak is niet door gegaan en heeft hij verplaatst.

Hij stelde voor om dan lekker uit eten te gaan en daarna een filmpje te pakken.

Ik vind het altijd met daten een moeilijk punt wanneer de rekening komt wie betaalt.

Voel me ongemakkelijk, weet nooit wat ik er mee aan moet, ben erg bescheiden etc.

Maar wil hem toch ook moeite laten doen voor mij.

Hij is geen makkelijke jongen dus dat hij dit wil verbaasde me al.

Hij is wel echt een stoere kerel, dus ik denk zelf dat hij het heel leuk vindt om mij mee te nemen aangezien hij daar ook zelf mee komt.

Maar moet ik er nu van uit gaan dat hij mij mee neemt hij betaalt

of moet ik voorstellen de rekening te delen of betaal ik de hele rekening aangezien hij de vorige keer alles heeft betaald?

Wat vinden jullie?

Mijn vriendin A zei: 'Hij vraagt jou mee dan mag hij betalen.'

Vriendin B zegt: ' Stel voor dat jij betaalt aangezien hij dat de vorige keer heeft gedaan.'
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het verhaal niet helemaal. Waarom is het relevant dat het een aantal keren uitgesteld is?
Iemand moeite voor je laten doen betekent dat de ander zijn knip moet trekken? Wat ouderwets, zeg.

Vrouwen moeten vooral onafhankelijk zijn en bladiebla, maar als het op betalen komt met een date dan zijn ze ineens weer jaren nul?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Daarom wil ik dus graag weten hoe jullie dat zien.
quote:Alice22 schreef op 24 oktober 2011 @ 23:35:

Ik heb van de week een date met een hele leuke jongen.

Een paar maanden geleden ben ik al eens eerder met hem op date geweest en dat was een gezellige avond.

Hij heeft die avond alles betaald en ik had gezegd: 'De volgende keer betaal ik.'Nou, voilá. Bied het in ieder geval aan. Wil hij nou heel graag betalen en vind jij dat niet erg, ook goed.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
De vraag zou bij mij niet zijn wie betaalt, maar waarom wil je in hemelsnaam uit met een man die keer op keer een afspraak verzet/afzegt?
Ik ben het eens met vriendin B.
Eens met Vriendin B, en indien niet dezelfde persoon ook met BGB
quote:Alice22 schreef op 24 oktober 2011 @ 23:46:

Daarom wil ik dus graag weten hoe jullie dat zien.

Wat kost een film? Euro of 8?

En een etentje? Euro of 25, 30 pp?

Betaal je de helft van het etentje en doe jij dit keer de film.
Vroegahhhhhhhh vonden sommige mannen dat ze, als ze betaald hadden voor zo'n meisje haar eten/ drank/ film , dat ze dan ook nog wel ergens recht op hadden bij het afscheid nemen.
Hij is wel echt een stoere kerel, dus ik denk zelf dat hij het heel leuk vindt om mij mee te nemen aangezien hij daar ook zelf mee komt.

Maar moet ik er nu van uit gaan dat hij mij mee neemt hij betaalt

Hij neemt je niet mee; jullie gaan samen wat doen. Hij ontvoert je niet, hij overrompelt je niet, hij heeft niet stiekem iets geregeld......
quote:flowerbombje schreef op 24 oktober 2011 @ 23:46:

De vraag zou bij mij niet zijn wie betaalt, maar waarom wil je in hemelsnaam uit met een man die keer op keer een afspraak verzet/afzegt?

Ja dat vraag ik me ook af.

En betaal lekker de helft TO, dat is wel zo geëmancipeerd en als hij dat dan niet wil dan doe je het de volgende keer.
Alwéér de volgende keer?
Oh ik vind dat ook vaak zo'n lastig moment. Ik ben over het algemeen meer van het omstebeurt, dus de een betaalt het eten het ander de bios ofzoiets. Als het maar een beetje gelijk blijft. Als ik jou was zou ik dan ook deze keer betalen, maar dat ligt er ook aan wat je met de eerste date gedaan had?
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Misschien heeft hij het wel verzet uit geldgebrek.
Alice; wie het idee oppert, die betaalt, zie je dat zo?

Dus als jij had gezegd " laten we bowlen en steengrillen " dan had jij moeten dokken?
Laat zien dat je een vrouw bent van je woord en betaal de rekening. Anders geef je ook meteen een teken af dat je onbetrouwbaar bent en een profiteur.

Als het goed is kun je al heel lang zelf je broek ophouden. Dan ook tijdens een date. Lijkt me.

(als zijn portemonnee trekken een bewijs is van zijn moeite voor je, moet je niet raar opkijken als er de morning after een biljet op je nachtkastje ligt).
Ik vind trouwens dat je in zo'n onzekere fase er steeds vanuit moet gaan dat je betaalt. Kom je nooit voor een onaangename verrassing te staan. En word je dan getrakteerd is dat ook prima.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Trouwens.. ik heb bij een jongen die wel erg 'stoere man' uitstraalde ook wel eens "in mijn tas naar mijn portemonnee gezocht". Sprint hij snel naar de kassa/ober/bordje met pepermuntjes: hij blij, want Man; maakt hij geen aanstalten: ook prima, dan kan ik het gewoon betalen zonder dat het vreemd aanvoelt.
Simpel, je hebt zelf gezegd dat jij de volgende keer betaalt, dus dan moet je dat doen. Hoe reageerde hij trouwens die keer dat je dat zei?
Misschien vindt hij het ook wel leuk als jij moeite doet voor hem?
Liever elitair dan een pauper!
Als het nu de eerste date zou zijn, maar je weet al dat je hem leuk vind. Er zullen waarschijnlijk meerdere afspraken volgen, dan kun jij nu toch gewoon betalen. Hij heeft de vorige keer toch al betaald.

Ga het betalen (wie wanneer en hoeveel) nu niet op een weegschaal leggen, dat is ook weer zo wat.

Vriendin A; Hij vraagt jou mee dan mag hij betalen.

Mag hoeft dus niet maar zo als zij het waarschijnlijk voor ogen heeft, zou je toch nooit meer een idee op tafel gooien, omdat dan gelijk ook al de kosten voor je rekening komen.

Want wat als hij je niet mee gevraagt had?
Daarom verdienen mannen nou meer salaris.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 oktober 2011 @ 23:52:

Alice; wie het idee oppert, die betaalt, zie je dat zo?

Dus als jij had gezegd " laten we bowlen en steengrillen " dan had jij moeten dokken?Ik hoor dat wel vaker, 'ik nodig jou toch uit?' en dan vind diegene dat die moet betalen. Principe wat ik zelf overigens niet aanhang
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ik heb zelf ook altijd geld op zak dus ik ga in ieder geval voorstellen om deze keer te betalen.

Bedankt voor jullie reacties.

Het komt een beetje door de verschillende reacties van mijn vriendinnen dat ik niet weet wat nu het beste is.

En mijn gevoel ligt ook dichter bij wat vriendin B zei.

Over dat verplaatsen...

Daar had hij een goede reden voor.

En ik zit daar niet zo mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven