Werk & Studie alle pijlers

vaardigheden-cv?

25-10-2011 14:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig met mijn CV te updaten, maar zit er een beetje mee dat als ik mijn cv zo doorlees niet echt het gevoel heb dat daar mijn competenties in naar voren komen.

Ik heb geen echte opleiding afgerond behalve mijn vmbo, heb banen gehad in totaal verschillende vakgebieden, en ergens tussen door nog een mbo opleiding gedaan ook weer in een totaal ander vakgebied.

Ondertussen weet ik wel welke richting ik op wil, en wat ik vooral niet wil.. Ik heb veel geleerd over mezelf in de afgelopen, opleidingsloze jaren.. Ik ben mondeling sterk, kan goed problemen boven tafel krijgen en dit bespreekbaar maken, en over weg met veel verschillende mensen, en vind het leuk om samen te werken. Ik vind het leuk om uitgedaagd te worden, maar ook prettig om te kunnen overleggen met leidinggevenden. Ik ben representatief en sociaal.

Maar dit alles vind ik niet naar voren komen in mijn cv zoals het nu is...

En aan de andere kant vind ik het ook heel lastig om dit op een sterke en goede manier in een vaardigheden cv te zetten.

Hebben jullie tips? Of raden jullie dit af? Ervaringen?
Je kunt aan het begin van je cv een profiel van jezelf neerzetten: wat kan ik en wat wil ik. Zoiets als wat je in de tweede alinea hebt neergezet. Dan is het duidelijk wat je zoekt.

Ikzelf heb ooit een vaardigheden- cv gebruikt maar weer afgeschaft toen bij een sollicitatiegesprek de werkgever er niks van snapte. Hij zocht naar een chronologische volgorde en kon dat dus moeilijk vinden
quote:jesper schreef op 25 oktober 2011 @ 14:30:

Je kunt aan het begin van je cv een profiel van jezelf neerzetten: wat kan ik en wat wil ik. Zoiets als wat je in de tweede alinea hebt neergezet. Dan is het duidelijk wat je zoekt.

Ikzelf heb ooit een vaardigheden- cv gebruikt maar weer afgeschaft toen bij een sollicitatiegesprek de werkgever er niks van snapte. Hij zocht naar een chronologische volgorde en kon dat dus moeilijk vindenHm ja, daar ben ik dus ook bang voor. maar ik wil ook niet een cv wat dat langer is dan een a4tje dus dat word een beetje proppen haha
Ik heb een CV van 2 A4tjes en heb daar nog nooit klachten over gehad. Het is niet heel erg om 1,5 A4tje oid te hebben,vooral niet als je nu eenmaal veel gedaan hebt. Ik werk in de communicatie en heb de vaardigheden in verschillende werkgebieden benoemd:zoals evenementenorganisatie,strategisch advies, enz.

Misschien kun je idd ook zoiets doen, ik vind het wel een goed idee.
Ik heb naast de kopjes opleiding, certificaten, werkervaring en nevenactivitetien ook een kopje Persoonskenmerken & Kernkwaliteiten en Interesses.

Bij persoonkenmerken en Kernkwaliteiten heb ik een kleine opsomming staan die begint met 'Ik word gekenmerkt door:' .

Je cv wordt er wel iets langer van, maar ik denk wel dat je daardoor een goede combinatie hebt van kennis en vaardigheden in je cv.
Mijn CV was, bij mijn laatste sollicitaties, ergens tussen de 4 en 6 kantjes A4. Ben altijd aangenomen. Ik vermoed dat een idioot lang CV geen dealbreker is.
quote:ritmeester schreef op 25 oktober 2011 @ 14:48:

Mijn CV was, bij mijn laatste sollicitaties, ergens tussen de 4 en 6 kantjes A4. Ben altijd aangenomen. Ik vermoed dat een idioot lang CV geen dealbreker is.Hier idem dito.
Ikzelf mocht vorig seizoen meewerken aan het samenstellen van een nieuw horecateam.

Een paar van het seizoen daarvoor waren al aangenomen. maar de nieuwelingen, daar moesten we een sollicitatieprocedure voor starten.

Met name een collega-leidinggevende vinden was moeilijk.

Op basis van de brieven en de cv's hebben we een schifting gemaakt.

Mensen met een lange c.v. lijst kwamen bij mij gelijk op de stapel:

Nee. Waarom? Een aantal mensen hadden zo veel gedaan en kort ergens gewerkt. Dat wekt bij mij geen vertrouwen dat iemand zich voor de volle 100 % inzet, maar gauw geneigd is, bij de minste of geringste tegenslag, de benen te nemen.

Mijn collega's waren een andere me ning toegedaan en hebben dus tòch iemand laten komen en aangenomen. Ze waren wel enthousiast over die persoon.Tijdens het 2e gesprek, bij de 1e kon ik niet aanwezig zijn, vroeg ik die persoon wat de reden was van haar lange staat van dienst. En waarom die persoon qua functie steeds meer beneden het niveau werk aan nam.

Het antwoord: "Tja, als ik ergens werk, het bevalt goed, dan wil ik uiteindelijk wel hogerop, maar het is lastig de oude garde eruit te werken." Lukte datniet, dan ging die persoon verder op zoek.

De ervaring tot nog toe is geweest dat die persoon idd het woord gestand deed van tijdens de sollicitatie. Kwam nog bij dat deze persoon het nodig vond om zich veelvuldig ziek te melden, in een half jaar tijd 6 x! Navraag doen had ons geleerd dat deze persoon niet echt betrouwbaar was, wat ik mijn collega's al een paar keer had gezegd ( voorgevoel, er klopte in mijn optiek iets niet en ik was eigenlijk wel vòòr checken van referentie's .maar dit werd weggewoven onder het mom van: daar hebben we geen tijd meer voor, we moeten haast maken ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven