
omgekeerd marktlaatsverhaal
zondag 16 oktober 2011 om 22:31
Hoi allemaal, ik heb twee weken geleden dure schoenen opgestuur twv 110 euro! Ik heb het geld gekregen en direct de schoenen opgestuurd. Nu zegt de koper geen schoenen te hebben ontvangen en dreigt aangifte te doen. Geen idee of ik nu opgelicht wordt of dat ze echt geen schoenen heeft ontvangen? Ze wil iig graag haar geld terug maar dat ben ik niet van plan! Kan ik hier problemen mee krijgen, ik heb nl geen verstuurbewijs meer. Alvast bedankt
zondag 16 oktober 2011 om 22:34
Ik heb het een keer gehad met iets van 50 euro. Zzooooo stom geweest het bewijsje niet te bewaren. Weken later kreeg ik er gezeik mee. Ik heb het aan MP geprobeerd uit te leggen maar helaas.
Dus geen tip voor je, alleen voor de toekomst om het bewijs nog een tijdje te bewaren dat je het hebt opgestuurd.
Bij mij is het al 7 jaar geleden maar blijf het nog steeds vervelend vinden.
Dus geen tip voor je, alleen voor de toekomst om het bewijs nog een tijdje te bewaren dat je het hebt opgestuurd.
Bij mij is het al 7 jaar geleden maar blijf het nog steeds vervelend vinden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

zondag 16 oktober 2011 om 22:35
Hmmm zonder lullig te willen zijn maar het is natuurlijk erg dom dat je het verstuurbewijs niet meer hebt met zulke dure schoenen.
Feitelijk kan ze je volgens mij niet veel maken maar ze kan er wel melding van maken bij marktplaats. Wat voor jou de gevolgen daarvan zijn kan vast iemand anders je wel vertellen.
Als jij zeker weet dat je ze verzonden hebt en de juiste gegevens hebt ingevuld heeft ze pech. Risico van marktplaats.
Feitelijk kan ze je volgens mij niet veel maken maar ze kan er wel melding van maken bij marktplaats. Wat voor jou de gevolgen daarvan zijn kan vast iemand anders je wel vertellen.
Als jij zeker weet dat je ze verzonden hebt en de juiste gegevens hebt ingevuld heeft ze pech. Risico van marktplaats.

zondag 16 oktober 2011 om 22:38
Nu kan ik je wel gaan zeggen dat je het aangetekend moet sturen en dat je het verzendbewijs moet bewaren, maar daar heb je niks aan... Woon je in een dorp of stad? Bij ons in 't dorp heeft het postkantoor ook een deel (of kopie?) van het verzendbewijs, n zo kunnen zij dit ook nog na kijken.
Maar heb je het aangetekend gestuurd? Want dan moet ze het ontvangen hebben, anders stuurt postNL het terug naar jou..
Ik denk dat die aangifte niet veel uit gaat halen, mijn vader heeft 'n keer een mobiel van 500 euro gekocht, die is nooit aangekomen. Enige wat de politie zegt is dat die dingen 'gebeuren'.
Maar heb je het aangetekend gestuurd? Want dan moet ze het ontvangen hebben, anders stuurt postNL het terug naar jou..
Ik denk dat die aangifte niet veel uit gaat halen, mijn vader heeft 'n keer een mobiel van 500 euro gekocht, die is nooit aangekomen. Enige wat de politie zegt is dat die dingen 'gebeuren'.
zondag 16 oktober 2011 om 22:38
Als het om dure schoenen gaat waarom heb je dan het verzendbewijs niet bewaard? Dan had je nu kunnen klagen bij TNT en waren ze misschien nog boven water gekomen.
Ik zou als ontvanger ook goed kwaad zijn en denken dat ik werd ogelicht als ik wel geld had overgemaakt en niets zou ontvangen.
Ik zou het ooik echt niet leuk vinden als de verzender zo slordig met de verzendbewijzen omgaat dat er ook niets meer te achterhalen valt via track en trace.
Ik zou als ontvanger ook goed kwaad zijn en denken dat ik werd ogelicht als ik wel geld had overgemaakt en niets zou ontvangen.
Ik zou het ooik echt niet leuk vinden als de verzender zo slordig met de verzendbewijzen omgaat dat er ook niets meer te achterhalen valt via track en trace.
zondag 16 oktober 2011 om 22:46
quote:kruidigmeisje schreef op 16 oktober 2011 @ 22:45:
Wat kan er gebeuren als mevrouw aangifte doet wegens oplichting trouwens?
Bij de politie? Niks.
Interesseert ze niet, dan had ze maar veiliger moeten handelen, zeggen ze dan.
'Deze dingen gebeuren dagelijks mevrouw, wij hebben belangrijkere dingen te doen.'
Wat kan er gebeuren als mevrouw aangifte doet wegens oplichting trouwens?
Bij de politie? Niks.
Interesseert ze niet, dan had ze maar veiliger moeten handelen, zeggen ze dan.
'Deze dingen gebeuren dagelijks mevrouw, wij hebben belangrijkere dingen te doen.'
zondag 16 oktober 2011 om 22:49
quote:kruidigmeisje schreef op 16 oktober 2011 @ 22:44:
Goed idee ik zal morgen even langs tnt gaan wie weet kunnen ze me nog helpen! Eerste keer dat ik wat verstuur dus niet goed opgelet, goede leer voor de volgende keer iig
Heb je de koper niet gemailt met de track & tracecode?
Staat die nog ergens in je verzonden items?
Goed idee ik zal morgen even langs tnt gaan wie weet kunnen ze me nog helpen! Eerste keer dat ik wat verstuur dus niet goed opgelet, goede leer voor de volgende keer iig
Heb je de koper niet gemailt met de track & tracecode?
Staat die nog ergens in je verzonden items?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 16 oktober 2011 om 22:52

zondag 16 oktober 2011 om 23:13
Ervan uitgaande dat je de T&T code naar de koper hebt gemailt,
heb je de code waarschijnlijk nog in je mailbox bij verzonden of verwijderd staan.
Zelf controleer ik ook altijd of het de volgende dag is aan gekomen. Aangezien ik eigenlijk altijd een mail van de kopers krijg dat het aangekomen is, gooi ik pas daarna het bewijs weg.
heb je de code waarschijnlijk nog in je mailbox bij verzonden of verwijderd staan.
Zelf controleer ik ook altijd of het de volgende dag is aan gekomen. Aangezien ik eigenlijk altijd een mail van de kopers krijg dat het aangekomen is, gooi ik pas daarna het bewijs weg.

maandag 17 oktober 2011 om 05:15
Ik neem aan dat het pakketje niet door de brievenbus paste. Is dit het geval en je weet nog de datum en ongeveer het tijdstip van het verzenden dan kun je een beroep doen op de persoon van het postkantoor. Ze kunnen namelijk,op een rustig tijdstip hun logging nakijken.Ik werk zelf bij een postkantoor en dit gebeurd wel eens! Het is even in het systeem nakijken ,maar dan heb je wel die gegevens echt nodig...ook als er meerdere balie`s zijn is het belangrijk om te weten/doorgeven aan welke balie je bent geholpen.
Vraag aan de medewerker of ze op een tijdstip wat hun beste uitkomt de t&t code willen opzoeken en dan jouw terug willen bellen.
Je kunt het proberen...Dit kan trouwens alleen bij een echt postkantoor/agentschap en niet bij een SERVICEPUNT!
Vraag aan de medewerker of ze op een tijdstip wat hun beste uitkomt de t&t code willen opzoeken en dan jouw terug willen bellen.
Je kunt het proberen...Dit kan trouwens alleen bij een echt postkantoor/agentschap en niet bij een SERVICEPUNT!

maandag 17 oktober 2011 om 09:45
quote:monatoet schreef op 17 oktober 2011 @ 05:15:
Vraag aan de medewerker of ze op een tijdstip wat hun beste uitkomt de t&t code willen opzoeken en dan jouw terug willen bellen.
Je kunt het proberen...Dit kan trouwens alleen bij een echt postkantoor/agentschap en niet bij een SERVICEPUNT!je hebt dezelfde avator als hanke!! Beetje verwarrend!
Vraag aan de medewerker of ze op een tijdstip wat hun beste uitkomt de t&t code willen opzoeken en dan jouw terug willen bellen.
Je kunt het proberen...Dit kan trouwens alleen bij een echt postkantoor/agentschap en niet bij een SERVICEPUNT!je hebt dezelfde avator als hanke!! Beetje verwarrend!

dinsdag 25 oktober 2011 om 18:34
Ik bewaar altijd de verzendbewijzen, maar lijkt me dat tnt aansprakelijk is als zoiets niet aankomt? Ook mail ik de ontvanger de barcode van T&T, dus dan hoef je niet eens iets te bewaren.
Maar saar heb je nou niks meer aan. Ik adviseer klanten die melden dat ze opgelicht zijn, altijd aangifte te doen bij de politie en als ik een reknr kjan achterhalen ( via de BGC) geef ik het door aan de afdeling fraude van de betreffende bank. Die kan dan evt de rekening blokkeren, of contact opnemen met de rekenignhouder. Ik kan me voorstellen dat een bank ook liever geen oplichters als klant wil.
Maar saar heb je nou niks meer aan. Ik adviseer klanten die melden dat ze opgelicht zijn, altijd aangifte te doen bij de politie en als ik een reknr kjan achterhalen ( via de BGC) geef ik het door aan de afdeling fraude van de betreffende bank. Die kan dan evt de rekening blokkeren, of contact opnemen met de rekenignhouder. Ik kan me voorstellen dat een bank ook liever geen oplichters als klant wil.