Insecten eten/drinken

25-10-2011 16:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam deze dingetjes net tegen op een website en ik vroeg mij af hoeveel mensen dit al eens hebben geprobeerd. Het leek mij wel leuk voor een Halloweenfeest dat ik binnenkort heb...

[spam]

Kent iemand dit of heeft iemand dit wel eens geproefd?
Ik heb ooit gefrituurde sprinkhaan gegeten. Het smaakte naar garnalen en naar pistachenoten
Die lolly's heb ik wel eens gezien was met een of andere actie. Ik wist niet of die insecten 'goed' zijn en heb mij er niet aan gewaagd. Waren ook iets te groot wat mij betreft...
J.l weekend nog in Dierenpark Amersfoort; kon je gefrituurde sprinkhanen, meelwormsalade etc. eten. Mijn kinderen smulden van chocoladelollies waarin grote witte wormen waren verwerkt.

Ben zelf vegetariër dus heb dit culinaire feest van de zijlijn aanschouwd.
Ik heb ooit meelwormen en sprinkhanen gegeten.

Sprinkhanen vond ik wel redelijk, meelwormen vond ik vies.
Hier ook meelwormen, sprinkhanen en een soort van hele grote zwarte kevers die gefrituurd waren. Sprinkhaan en kever best ok (nu niet om te zeggen wow, hoe lekker - maar kever was ook gewoon heel erg zout) maar de meelwormen konden niet bekoren.
Ik heb in Mexico wel sprinkhanen ed gegeten, ik vond t lekker. Maar goed, daar is het vrij gewoon dat soort beestjes te eten, je kan ze in een puntzak langs de kant van de weg eten. In Nederland heb ik het om de een of andere reden nooit aangedurfd...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik eet geen (delen van) dieren die nog duidelijk herkenbaar zijn.

Dus geen kippenpoten, rundertong, organen en ook geen insecten.

Werkt niet eetlustbevorderend voor mij.
Nee ik zal het nooit proberen. Sommige dingen vind ik zo weerzinwekkend dat ik daar geen behoefte aan heb.

Dat zijn bijv. insecten, slakken, levende oesters, of wat voor dieren die nog leven. Brrrrrrrr.

Oja, ook geen organen en de dingen die Helene noemde. Organen hoeven niet herkenbaar te zijn maar het trekt mij niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als ik dit léés, word ik al misselijk. Blegh.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik eet trouwens ook geen kippenpoten en orgaanvlees.

Ik eet wel slakken, mosselen en spareribs.

Wat dat betreft ben ik een beetje raar. Kluiven aan een kippenpoot vind ik vies met al die pezen en adertjes en kraakbeen, en spareribs vind ik heerlijk...
probeer de rozijntjes van de C1000 eens
Bedankt voor de reacties! Ik heb het feest inmiddels gehad en vooral de Vodka was een groot succes. Iedereen wou het toch proberen.

De lollies wat minder, gelukkig had ik er daar niet zoveel van besteld ;)
Ik heb niets met scorpioenen maar hoe kan je die rustig doden? En hoe krijg je die door de kleine opening van die flesjes?

Ik zou het iig niet hoeven.

quote van die site;

Met deze wodka ben jij helemaal de man op ieder feest, waar je ook komt. In de fles wodka zit namelijk een heuse schorpioen. En dan hebben we het niet over een plastic rakkertje, nee het gaat hierbij om een echte schorpioen. Deze fikse rakker wordt gefokt in Zuid-China. Wanneer hij volgroeit is, wordt de schorpioen rustig gedood, waarna al het gif verwijderd wordt. Dit gebeurd natuurlijk extra zorgvuldig. Hierna wordt de schorpioen samen met de wodka 3 maanden minimaal gelagerd, om zo de smaken optimaal samen te laten vloeien. Door de toevoeging van de schorpioen krijgt de wodka een zachte noot van hout mee in de smaak. De wodka is door de schorpioen ook een stuk ronder geworden, de scherpe randjes van de wodka zijn er een beetje af gegaan. Om optimaal te genieten van deze wodka, bevelen wij aan om deze direct uit de diepvies te drinken. Ijs- en ijskoud dus! Maar ook voor de betere mixen zoals een originele Wodka – Bitter Lemon leent deze wodka zicht erg goed! En wat dacht je van een cocktail met de schorpioen als garnering? Wees niet bang, de schorpioen is gewoon te eten, maar let op de stinger!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gatver, Mylene. Dat klikt echt heel walgelijk. Brrr.
Brrrr jakkes nooit van mijn leven zal ik zoiets proberen. Lust al bijna geen vlees. Kan me een programma herinneren waarin de kandidaten een eetopdracht moesten doen. Was dan ook altijd iets ontzettend vies wat ze kregen voorgeschoteld.
Insecten is het eten van de toekomst, heb ik gelezen. Dierlijk eiwit wordt steeds duurder en is over twintig jaar niet meer te betalen, insect is duurzaam, milieuvriendelijk en voedzaam. Driekwart van de wereld eet al insecten, alleen in Europa nog niet want daar is een soort taboe op insecten eten. Gek eigenlijk, want garnalen, mosselen, krab en slakken staan wél op het menu. Ziet er ook niet echt feestelijk uit, als je het goed bekijkt, he?
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven