Gezondheid alle pijlers

Nieuwe heup

25-10-2011 19:16 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een vraag. Mijn moeder had (heeft) vreselijk veel pijn aan haar heup nu hebben ze gisteren een nieuwe heup erin gezet.

Na veel vragen aan andere mensen die dat ook gehad hebben dacht ze dat ze geen pijn meer zou hebben (natuurlijk wel wond pijn) maar ze heeft nog steeds dezelfde helse pijn!

de chirurg vond het erg vreemd maar wil een aantal dagen afwachten.

Nu is mijn vraag heeft er soms iemand van jullie ervaring zelf of in zijn omgeving met die pijn na de operatie??

Alvast bedankt.
De operatie is gisteren geweest. Een beetje geduld kan geen kwaad. Herstel duurt lang.
Mijn moeder heeft twee nieuwe heupen. Stond op dag 1 ook nog niet springend naast haar bed. Kan me haar moeizame eerste stapjes nog goed herinneren.

Hopelijk hersteld ze snel!

Mijn moeder is nu zo goed als pijnvrij. Revalideren duurt ook nog even...
Ja dat begrijp ik dat geduld een schone zaak is. Maar mijn schoonmoeder en mijn tante hebben dat ook gehad en buiten de wond pijn (ook erg pijnlijk) voelde ze wel minder pijn mijn moeder voelt geen verschil met voor de operatie (alleen die wondpijn komt er nog bij).
Hallo Daan, hier ook een nieuwe heup, weliswaar door een val, op het werk, heup op 3 plaatsen gebroken, ben nu een half jaar verder, wat een lijdensweg,........ geloof al die praat niet, ik heb op het internet zelfs gelezen van mensen, die na 3 weken weer op een paard zaten, lulkoek, ik loop nog steeds mank, en ben na een straat hondsmoe, wat denk je, narcose van 2 a 3 uur, ze snijden alle spieren door, nee hoor, dat je moeder pijn heeft is in (mijn optiek) heel normaal. Niet fijn maar wel normaal denk ik.

Sterkte ermee!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
leuk vooruitzicht, ik wordt over anderhalve maand geopereerd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 25 oktober 2011 @ 19:35:

leuk vooruitzicht, ik wordt over anderhalve maand geopereerd Oh Rosanna, laat je niet gek maken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Nu schijnt de belevenis voor mensen met een pijnlijke heup, heul anders te zijn, dan voor de superongelukkigen zoals ik, met een gezonde heup, die zo''n ding breken na een val.
Hoi Daan! Bah, wat rot dat je moeder nog zo'n enorme pijn heeft nu. En nee, dat is niet echt normaal. Mijn moeder (toen 74) had meteen na de operatie geen pijn meer, behalve de normale wondpijn dan. Ze zat in een speciaal "huiskamer"-project, waarbij je de dag erna al uit bed moet en een stukje lopen!!! Ik -als coach- vond het doodeng, maar het ging echt....

Rosanna08, kop op meid, 9 van de 10 keer gaat het prima!!!!
Eindeloos, een heup breken na een val is inderdaad stukken pijnlijker dan een geplande zaagpartij op de OK-tafel. Veel sterkte en laat je koppie niet hangen.
@Rosanna sterkte en idd ik heb ook alleen goede dingen gehoord daarom denk ik dat er iets anders mis is bij mijn moeder.

@eindeloos bah vreselijk als je zoiets overkomt!!! Sterkte!!

@muze dat dacht ik ook, Ook aangezien de ervaring met schoonmoeder en tante.

Ik heb haar net aan de telefoon gehad en doorgegeven de reactie'svan hier mss helpt het haar iets meer hoop te geven.

bedankt allemaal.
Of je de volgende dag veel pijn heb kan van verschillende dingen afhangen, oa van je medicatie. Of je veel morfine krijg of weinig, en of dat bij jou goed aanslaat.

Het is niet per definitie zo dat een door ongeluk veroorzaak probleem minder pijnlijk is dan bv een aangeboren afwijking, hier is niet voor niets iets aan de hand en anders hadden ze hem wel laten zitten.
quote:muze schreef op 25 oktober 2011 @ 19:48:

Eindeloos, een heup breken na een val is inderdaad stukken pijnlijker dan een geplande zaagpartij op de OK-tafel. Veel sterkte en laat je koppie niet hangen.

Lief bericht Muze, dank je, je zult gelijk hebben, ècht, ik heb zo''n lijdensweg gehad.

Nu moet ik zeggen, dat ik voor mijn val, een hartinfarct heb gehad, wat met zich meebracht, dat ik een week heb moeten liggen met de gebroken heup, geen operatie mogelijk ivm de bloedverdunners.

Ik laat mijn koppie vaak wèl hangen, ben een oude vrouw geworden in vergelijk met wat ik vroeger kon.

Nog steeds een mankpoot.

Best wel verdrietig allemaal.
jeetje Eindeloos, dat is heftig! Hoe oud ben je?

ik maak me er ook niet druk over hoor, ik zie het allemaal wel
Ik ben 58 (ouwe forummer) .
Meis, je moet je ook helemaal niet druk maken, het is voor ieder mens toch weer anders?
joh, nog een jonge blom toch

nee, ik maak me echt niet druk hoor, bedankt voor je en eentje terug
quote:rosanna08 schreef op 25 oktober 2011 @ 20:10:

joh, nog een jonge blom toch

nee, ik maak me echt niet druk hoor, bedankt voor je en eentje terug Harstikke lief, dank je, en veel sterkte met je operatie.
Toevallig sprak ik net de moeder van een vriendje van mijn zoon, Haar moeder had hetzelfde als mijn moeder maar is allemaal goed gekomen.

@rosanna08 is ECHT zeldzaam normaal heb je er idd de dag erna weinig last van STERKTE
dank je Daan, en heel veel sterkte voor je moeder
Hou oud ben jij dan Rosanna08?
ik ben 40 "slik"
En het is dus niet vanwegen een ongeluk? Of heb ik het nu even verkeerd begrepen
Ik heb al aan beide kanten een nieuwe heup de laatste is 22 augustes gebeurd en beide keren geen napijn maar dat is per persoon verschillend veel sterkte gewenst en beterschap.
It,s nice to be importent, but it,s more importent to be nice.
quote:rosanna08 schreef op 25 oktober 2011 @ 20:25:

ik ben 40 "slik" Och lieverd, en dan een nieuwe heup, how com?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven