Trouwen in 2011/2012 - Deel VI

24-05-2011 14:49 2984 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!

Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, ter inauguratie lezen we graag je aanzoekverhaal. Voor dit topic bestaat een besloten hyve, waarop we foto's en meer persoonlijke informatie delen. Om lid te worden van de hyve, leren we je graag hier wat beter kennen.

NaamDatumBudgetIvetje1 april 2011 Vlammetje1 april 2011 SilkenTofuapril 2011 en april 2012 Dzjannke6 mei 2011 scully198127 mei 2011 Jilzz9 juni 2011 Ringelding 14 juni 2011 Knappekloon 25 juni 2011 souffle1 en 2 juli 2011 Dark Enchantress1 juli 2011 Goudvis1 juli 2011 Likaaugustus 2011 Cardhu26 augustus 2011 Fotogravin10 september 2011 Kuzu11 november 2011 Lian11 november 2011 Evelise April 2012 < ¤ 4.000,- Posie 27 april 2012 ¤ 2.500,- Liesje 25 mei 2012 ¤ 12.000,-Tut1 juni 2012 Mousiemous 8 juni 2012 Shortyshirke 8 juni 2012 ¤ 10.000,- Zoovie 15 juni 2012 ¤ 17.000,- Dotje juni 2012 ¤ 12.000,- Ringqueen 22 juni 2012 ¤ 5.000,- Chiquita 13 juli 2012 ¤ 15.000,- Woepsie 19 juli 2012 max ¤ 5.000,- Suuzefluus 17 augustus 2012 ¤ 5.500,- Bride 2012 25 augustus 2012 ¤ 15.000,- Fiona September 2012 < ¤ 3.000,- Niehow oktober 2012 ¤ 17.500,-
Oh nee, Zoov, nu laat je me twijfelen aan mijn uitnodigingen! Ik vind dat toch ook erg leuk hoor, een uitnodiging met verschillende kaartjes erin.. Veel knipwerk, maar stiekem wel leuker dan een gewone uitnodiging, wat ik van plan was..

Dot: Vloeipapier moet wel los verkrijgbaar zijn lijkt me, heb je geen crea-winkeltjes in de buurt? Hoewel grote hoeveelheden vaak wel goedkoper zijn.

Lijkt het jullie niet erg wennen om opeens zijn naam te dragen? Want dat is dan toch de naam die je overal hebt? Dan moet ik opeens de telefoon gaan opnemen met zijn achternaam, lijkt me erg raar! Was wel eerst zijnnaam-mijnnaam van plan, maar ik ben toch ook wel weer gehecht aan de mijne
Leuk om te horen hoe iedereen het regelt met wie wel en niet uitnodigen.

Dit zijn de theelichthouders (ideetje van weddingbee):

Mijn idee is Martje ZijnAchternaam, hoewel ik net als Fiona best gehecht ben aan mijn eigen achternaam....

Wij zitten nu te overwegen om in het buitenland te trouwen, dan zijn we met z'n tweeën of met een paar familieleden. Volgens mij waren er hier mensen die in het buitenland gingen trouwen? En hebben zij ook dingen zelf georganiseerd of alles laten organiseren? Ik vroeg me ook af hoe je het regelt met getuigen?
Hoi meiden, ben weer terug maar zit op de ipad van Tinus te forummen, aangezien hij de laptop in gebruik heeft. De tabel bijwerken is dus nog even lastig. Wil wel nog iedereen die er wat in wil hebben dat even vetgedrukt neerzetten?

Evelise, wat ontzettend leuk dat je je jurk hebt gevonden! Qua bandjes, misschien kun je er een ivoorkleurig stukje kant aanzetten als bandje of een soort kapmouwtje? Ik zie ze in SYTTD altijd van die stukjes kant op de schouders leggen en dat staat altijd mooi. Weet alleen niet of je ervan houdt en of het bij je jurk past natuurlijk. Of anders misschien als je een stola in een mooie kleur wilt, de zwarte band vervangen door dezelfde kleur? Als je straks een foto hebt, kunnen we nog beter meedenken.

Jeetje Zoov, ik wist niet dat je zoveel ging frommelen. Wel de potjes natuurlijk, na de guerilla

Hier weer een maffe reactie op de std, een oom en tante van Tinus willen graag een tweepersoons kamer claimen (hun tekst) voor 3 (!) nachten. In de std staat duidelijk dat er alleen 4 en 6 persoons kamers zijn. En alsof we voor iedereen een weekendje weg gaan financieren

Voor ons ook Tinus Zijnnaam en Tut Zijnnaam-Mijnnaam. Alleen weet Tinus dat nog niet, haha.
@ ti ta tuttebelle

19 juli 2012 en budget is max 5000 euro

Ik zei hier ergens dat t max 4000 was.. maar we hebben er 5000 van gemaakt en dan willen we daar echt niet overheen! En dat is dat ook echt incl alles!

Wat leuk die theelichtjes etc!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Hoi Martje en de rest ;)

Ik ben degene die in het buitenland gaat trouwen. Mijn lieffie zag ook het nut niet in van een grote bruiloft met veel mensen, veel gedoe, veel wensen etc.

Wij trouwen dus met zijn 4tjes (we hebben namelijk al 2 kids) in het buitenland. Wij hebben geen getuigen, maar die blijken we ook niet nodig te hebben. We hebben het laten regelen. Wij moeten de juiste papieren (geboorte akte etc in het engels toesturen) zij sturen dit weer door. Ook regelen ze de weddingplanner daar voor ons en de bruiloft. Het enige wat wij nog moeten doen is kijken voor een fotograaf. (weet namelijk niet of ik die van het hotel wil)

Waarschijnlijk doen we wel als we terug zijn hier een borrel in huis met catering ofzo.

Leuk Dot je I Do

Zoov erg leuk al jullie ideeen.

Oja en ik wilde eigenlijk alleen de naam van niehowvriend aannemen, maar iedereen verklaart me voor gek... volgens iedereen moet ik wel mijn eigen identiteit behouden..Dus ik denk er nog maar even over na. Dan dus zijn naam en dan mijn eigen naam.
over denaam hebben we eigenlijk nog niet nagedacht. Binnenkort belt woepsman t gemeentehuis nog even op over hoe en wat. En datum voor ondertrouw prikken, maar woepsman weet nog niet wie zn getuige is...

Wat ik wel vrees.. is dat ik geen trouwschoenen kan vinden. Ik wil dus geen al te dure schoenen en mn steunzolen moeten erin passen. Ik kan wel ff zonder de steunzolen, maar niet de hele dag! Dus zou graag trouwschoenen willen waar ze in kunnen of schoenen die ik na de bruiloft ook nog aan kan.

Zit nog iemand hiermee?
Op hakken kan ik niet lopen, dus het zou denk ik meer n ballerina idee worden of een open sandaaltje
@Tut,

8 juni 2012 budget ¤ 10.000

Heb nog even advies nodig.. hehe

Wij vinden zo'n videozuil ontzettend lachen. Maarrrrrr we zijn bang dat mensen zich opgelaten voelen en gewoon doorlopen en dus niks inspreken... En vind het daarvoor beetje te duur namelijk ¤230 ongeveer... En ik vind namelijk zo'n grote fotolijst waarmee je als stel of met meerdere op de foto gaat ook erg leuk, maar ik denk dat dat al vaker wordt gedaan en dat het een beetje afgezaagd is..? We willen namelijk iets anders dan een standaard gastenboek.......

@Woepsie, je hebt hele leuke nette sandaaltjes of ballerina's hoor. Ik neem zelf een schoen met een niet al te hoge hak, en ik koop ergens nog goedkope witte balerina's voor het feest s'avonds als ik niet meer kan op die andere schoenen

Is zoiets wat? Ziet er iig erg mooi en elegant uit.

Ik wil zelf meer zoiets als dit:

Toch een hakje maar wel klein
@ Martje, Ook ik trouw in het buitenland, maar woon hier dan ook. Mijn getuigen moeten een aantal dagen voor de bruiloft al komen en zich melden bij het ministerie van justitie. Daar moeten ze hun documenten dan overleggen. Weet natuurlijk niet of dat overal zo geld!

Waar in het buitenland zou je willen trouwen?
We kunnen samen aftellen Shirley! Nog 225 dagen

Qua gastenboek zou je misschien Fotogravin eens kunnen vragen. Zij hadden ook een aparte versie voor het gastenboek. Echt heel erg leuk! Ik wil ook zoiets, maar ik weet nog niet of Mousman het daar ook mee eens is

Ik word trouwens Mous-zijn naam. Mijn eigen naam laat ik vervallen voor zover dat kan natuurlijk Ergens vind ik het wel een vreemd gevoel dat je je eigen naam niet meer gaat gebruiken. Alsof je ineens niet meer tot je eigen familie behoort ofzo. Slaat nergens op maargoed.

Zoov, je bent goed op dreef met de knutsels! Erg leuk zeg! Waar haal je de inspiratie vandaan?! Ik vind de uitnodigingen trouwens erg leuk met die verschillende "tabjes" erin. Ik wil ook zoiets!

Tut, ehm bijzonder de oom en tante van Tinus....Heb je al een reactie teruggestuurd? Ongelofelijk wat mensen allemaal al niet verwachten/denken te kunnen maken/missen aan fatsoensnormen/etc.
korte reactie voor woepsie (in de pauze): ik zit ook met steunzolen, ben nog aan het bedenken of ik ze die dag toch niet thuis laat...

Ik denk dat je de door jou getoonde soort schoenen niet moet kopen, want dan zie je de rand van de extra steunzool zo duidelijk (denk ik). Je zult wel een helemaal rondom sluitende schoen moeten hebben. Mijn orthopeed zeurt ook altijd dat ik stevige schoenen moet dragen (heb ik niet altijd zin in...)
@ Woepsie, same here wat betreft de steunzolen. kan er ook niet zonder, behalve als ik hakkenschoenen aan heb, dan moet het wel en dan heb ik ze niet nodig. Ik ben gewend om op (hoge) hakken te lopen en te dansen, dus ik zal de hele dag op hakken lopen, behalve de slippertjes voor 's avonds.

Ik zou je zolen meenemen bij het zoeken naar schoenen. Maar ik vind het zelf enorm lastig op platte schoenen te vinden waar de zolen in passen. Kun je je podotherapeut niet eens bellen en deze vraag voorleggen?

@ Tut, ik zou liever alleen juni 2012 in de tabel hebben ipv de volledige datum
Dank je Tut!

@Mousiemous, gezellig, tellen we idd samen af Heb je dat ergens staan, want ik kan dat zo snel toch niet bedenken hoor hahaha. Wat wil je.. ook zo'n videozuil..?

Wat voor jurk heb jij/neem je eigenlijk? Ik wil graag een strapless en heb al een hele mooie gezien bij Anastasi.. Maar ik ben een echte koukleum (zit nu hier op kantoor echt met de deur dicht en verwarming aan ) Dus ik zat te denken om een bolero erbij te kopen of iets dergelijks...... Het kan in juni om zonder mouwen te lopen, best koud zijn denk ik...

@Dotje, ooh vertel me, hoe heb je je dat aangeleerd

Ik heb nu ook hoge hakken aan, maar heb ze alleen op mijn werk aan. En ik zit heel de dag op kantoor dus dan hou ik het wel vol hehe. Ik zou graag met het stappen enzo hakken willen dragen, maar dat trek ik meestal na 1 uur al niet meer.. Is het echt een kwestie van wennen...? Vind het altijd zo knap dat er meisjes zijn die zo lang op hakke kunnen lopen. Dan denk ik: Dat wil ik ook

Wat vinden jullie van die laatste schoen die ik liet zien...?

En wil nog even het volgende nogmaals vragen...

Wij vinden zo'n videozuil ontzettend leuk. Maarrrrrr we zijn bang dat mensen zich opgelaten voelen en gewoon doorlopen en dus niks inspreken... En vind het daarvoor beetje te duur.. namelijk ¤230 ongeveer... En ik vind zo'n grote fotolijst waarmee je als stel of met meerdere op de foto gaat ook erg leuk, maar ik denk dat dat al vaker wordt gedaan en dat het een beetje afgezaagd is..? Wat vinden/denken jullie??
tut ik wil net als Dot alleen oktober 2012 in de tabel. En bedrag mag je wel aanpassen naar 17.500

Alvst bedankt!!
Dames... ik ben weg van deze jurk
shirleey lijkt heel erg op mijn jurk! je mag 'm kopen

wij hadden een magneetbord waar iedereen kaartjes op kon hangen, hangt nu in huis, ziet er super leuk en vrolijk uit!
Pff, blijf aan de gang met die tabel
Er bestaat een app, wedding countdown.

Tnx Tut!

@ Shirley, ziet er mooi uit!

Wat betreft hakken is het voor mij een kwestie van wennen geweest. Ik heb tot mijn 22e (nu 6 jaar geleden) vrijwel nooit hakken gedragen, ook ivm opleiding waar dat niet ging.

En daarna heb ik schoenen met een heel klein hakje gekocht bij de Manfield, 5 cm denk ik, en die zaten zo lekker dat ik die heel vaak aan heb (gehad). En voor mij voelt dat nu als platte schoenen, zelf sloffen. En naderhand ben ik wel steeds wat hogere hakken gaan kopen en er ook steeds meer op gaan lopen. Nu loop ik op schoenen die fijn zitten wel een hele dag en dan heb ik het over 8 cm (niet alle hakkenschoenen zitten fijn natuurlijk). Als ik hoger dan dat aan heb, moet ik ze ook wel na een uurtje of twee uit trekken ivm pijn aan de voetzool (bal van de voet).

Dus mijn advies is, koop een paar schoenen met een laag hakje en loop er bijna dagelijks op. Dan kun je op je bruiloft zeker wel schoenen met een hak dragen.

Ik heb overigens wel aan showballet gedaan en daar dansten we ook op hakken van 5-8 cm. Maar goed, dat was misschien 15x per jaar een half uur ofzo.
@ shirley

Die eerste schoen vind ik op zich wel leuk, waar heb je die gevonden? En die 2e die je zelf leuk vind, vind ik ook erg leuk, maar weet zeker dat ik daar niet lang op kan lopen.

Zon video zuil.. ik heb n builoft gehad waar zon zuil stond. die stond bij t halletje als je naar de wc liep en waar je langs liep als binnenkwam en naar huis ging. Heb echt zoveel mensen wel voor die zuil zien staan!

Op onze bruiloft gaan ze waarschijnlijk wel fotos maken met van die foto lijsten. Heb ik gevraagd aan mn zus om dat te doen. Nu willen hun aan iedereen een boodschap aan ons vragen. Dan krijgen we achteraf een album met iedereen in de foto lijsten per stel.. en onder de foto komt dan zon persoonlijke boodschap.
ik zei al.. ik koop wel witte birkenstocks haha Als ik saafs niet meer kan lopen trek ik die aan :D Als ik een lange jurk heb... anders zie je dat zo goed en das geen gezicht
die jurk vind ik ook wel mooi! Maar mn vriend vind die onderkant niet mooi. Dat vind ie te saai en te recht.

Ik had hier ergens ook n jurk geplaatst die ik op marktplaats had gezien. Nu had ik dat plaatje laten zien aan hem, incl allemaal andere plaatjes.. en bij die zei hij: Heee gadverre.. wat lelijk! Veel te simpel en te rechte onderkant. (was wel rechter dan wat jij laat zien Shiirley..)

Hij wil dus dat ik een jurk draag met wat meer laagjes of plooitjes aan de onderkant
Wow mooie jurk Shirleey!!!!!
http://www.covers.nl/trouwjurken/4340
@Woepsie die jurk is van het zelfde merk als mijn jurk (Marylise Beata). De achterkant van die jurken is zooooo gaaf (daar ben ik voor gevallen in de winkel).

@Shirley mooie jurk.

Als gastenboek hadden wij met de brief van de cm's een blanco kaart mee laten sturen. Daar kon men hun wens, knutselwerk etc op kwijt. Daarnaast hadden de cm's iedereen gevraagd een recept mee te nemen (met het idee: geen traditioneel receptieboek maar een receptenboek). Er zijn hele leuke dingen gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven