hutspot invriezen?

28-10-2011 16:00 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kun je zo'n zak hutspot (dus wortel en ui gesneden) ook invriezen? Of wordt dat vies?
Dat heb ik nog nooit gedaan. De stamppot die na het koken en eten overbleef uiteraard wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Weet niet of je het zo in kunt vriezen, maar stamppot in zijn geheel invriezen gaat super goed!
Waarom niet eerst klaarmaken en dan als stamppot invriezen? Dat kan prima.
Het lijkt mij dat je ui dan erg snotterig wordt als het ontdooit maar proberen kan je het altijd toch ?

Of anders even voorkoken en dan de diepvries in.
quote:Nammma schreef op 28 oktober 2011 @ 16:03:

Waarom niet eerst klaarmaken en dan als stamppot invriezen? Dat kan prima.Ja, alleen heb ik daar nu geen tijd voor. Heb de zak met gesneden uien en wortels in de koelkast liggen eigenlijk voor vandaag, maar er wordt buiten de deur gegeten.
quote:Kokolientje schreef op 28 oktober 2011 @ 16:03:

Het lijkt mij dat je ui dan erg snotterig wordt als het ontdooit maar proberen kan je het altijd toch ?

Of anders even voorkoken en dan de diepvries in.Ja daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de uien ook altijd eerst bak, en niet kook, misschien moet ik ze dan eerst even bakken en dan invriezen.
Uien worden snotterig als je ze invriest.
verba volant, scripta manent.
Hoe laat ga je weg? Die stamppot heb je toch zo gemaakt? Kun je hem lekker morgen eten.
Het kan wel, echter net als bij paprika, moet je het later in bevroren toestand bereiden.

Niet eerst ontdooien, want dan heb je pap.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb het weleens gedaan.

Je krijgt het niet zozeer snotterig maar je hutspot krijgt wel een viezig bruinig kleurtje ..maar daar proef je niks van.
Ik koop nu b.v. mac/spaghetti groenten. 2=1

Stop dat in de vriezer, en als ik dan pastasaus maak, gooi ik het gewoon, bevroren en al in de pan.

Gaat goed.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Boterblommetje, wat heb je een mooi motto!
Dank je Eindeloos
quote:ramiaatje schreef op 28 oktober 2011 @ 16:05:

[...]

Ja daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de uien ook altijd eerst bak, en niet kook, misschien moet ik ze dan eerst even bakken en dan invriezen.

Ga je die dan uit die hutspot zak vissen tussen de wortel uit?

ik gooi alles in de vriezer,wat maakt het uit of die uien snotterig worden?Je stampt ze toch kapot?En je kan toch wat losse uien erbij bakken.... no problem.
quote:Eindeloos schreef op 28 oktober 2011 @ 16:18:

Ik koop nu b.v. mac/spaghetti groenten. 2=1

Stop dat in de vriezer, en als ik dan pastasaus maak, gooi ik het gewoon, bevroren en al in de pan.

Gaat goed.Ik ook,evenals vleeswaren,krielaardappeltjes,kletjes eten,alles eigenlijk.
kletjes?

wat zijn dat?
Zie net achterop mijn zak staan dat het niet kan. En ik geloof Appie

Dus ik kook en vries daarna in.
Ga t maar niet invriezen. Laat t nog een dagje in de koelkast, 1 dagje langer dan de houdbaarheidsdatum, maar moet kunnen denk ik.
quote:boterblommetje schreef op 28 oktober 2011 @ 16:44:

kletjes?

wat zijn dat?Kletjes zijn restjes eten.
quote:ladytruckster schreef op 28 oktober 2011 @ 18:44:

[...]

Kletjes zijn restjes eten.Bedoel je geen kliekjes?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 oktober 2011 @ 00:09:

[...]

Bedoel je geen kliekjes?Ja dat is hetzelfde,alleen bij ons noemen we dat kletjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven