Frituurvlek op leren laars

30-10-2011 14:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff... mijn extra uur dit weekend is meteen al goed besteed... namelijk met het opvegen van de inhoud van een frituurpan vol vloeibare olie

De pan is gevallen, alles eronder én ook een paar vlekken op mijn nieuwe (dure) leren laarzen

Iemand De Ultieme Tip? Ik ben van plan morgen even naar de schoenmaker te gaan om het ook daar te vragen, want ik wil niet zomaar zelf gaan prutsen, maar hoor graag of een van jullie ideeën heeft...? Het zijn overigens glad leren laarzen.

Een sjagerijnige Erwt
Frituurvlek?! Het ís wel een vlek, maar ik bedoelde natuurlijk frituurvet
Ow, wat vervelend zeg!

Hierde tip van de schoenmaker: spa rood!

Ben benieuwd of het inderdaad werkt!
Schoenmakers hebben wel een speciale spuitbus die de vlek er licht uit zou kunnen halen.

Maar vetvlekken zijn een ramp. Ik heb laatst mijn nieuwe laarzen van 250 euro kunnen wegdonderen. Het zijn maar spullen, maar het is wel even enorm zuur.
Werk ossengal hier ook niet voor? Zijn van die sticks die je ook tijdens het strijken kan gebruiken zodat de vlekken eruit gaan.
quote:maryni83 schreef op 30 oktober 2011 @ 14:37:

Ow, wat vervelend zeg!

Hierde tip van de schoenmaker: spa rood!

Ben benieuwd of het inderdaad werkt!Lijkt mij van niet want vet is niet oplosbaar in water dus hoezo verwijder je een vetvlek dan met water. Het schoonmaakmiddel moet de moleculen van het vet immers afbreken om te verwijderen. Wel weet ik dat water gladleren schoenen donkerder maakt. Ikzelf gebruik er HG vlekverwijderaar "extra sterk" voor (tot nu toe alleen ervaring met suede schoenen) en dat werkt als een tierelier. Geen verkleuringen, geen gladde plekken en de vlek is ook echt weg. Ik zou de laarzen er helemaal mee inspuiten, dan heb je ook geen kleurverschil. Succes!
De rest van het frituurvet er ook overheen gooien, dan valt dat vlekje echt niet meer op. :-)
quote:monalisalove schreef op 30 oktober 2011 @ 14:51:

De rest van het frituurvet er ook overheen gooien, dan valt dat vlekje echt niet meer op. :-)Volgens mij kun je je laarzen dan beter met donkere schoensmeer insmeren, dat is er speciaal voor, nog afgezien van de frituurlucht aan je laarzen, is frituurvet niet schoon.
Dank voor de tips. Ik ga het morgen eerst even aan de schoenmaker vragen en hou HG ook in gedachten.

Ik baal er enorm van, bah!
Heb je al talkpoeder geprobeerd?

De vette plek goed met talkpoeder bedekken. Min. een dag laten zitten en met zachte borstel of stofdoek afnemen. Is de vlek nog niet helemaal weg, dan nogmaals herhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven