Te veel veranderd afgelopen 2 jaar

30-10-2011 15:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lezers,

Ik heb de afgelopen 2 jaar veel meegemaakt. Ik dacht dat ik er geen lichamelijk klachten aan over zou houden maar afgelopen maandag klapte ik in elkaar op mijn werk.

De veranderingen:

Mijn exvriend begon toen we nog bij elkaar waren stevig te drinken en zijn handen begonnen ook los te zitten na 5 jaar relatie. Het was voor mij een verschil van dag en nacht. Ik ben opgegroeid in Breda voor hem verhuisd naar Arnhem. Toen ik de relatie verbrak verhuisde ik gelukkig terug naa Brabant. Ik had al jaren punten gespaard (al voor mij relatie) dus ik had binnen 2 maanden een eigen woning. Tijdelijk woonde ik bij mijn vader. Mijn jongste zusje en ik waren 2 handen op een buik. Maar toen ik bij hun huis woonde merkte ik dat ze loog over zaken en geld niet kon laten liggen. Ik ben een opleiding gestart wat erg goed gaat, beoordelingen zijn allemaal positief en motiverend. Ook heb ik sinds een klein jaartje geen contact met mijn moeder omdat ze vroeger tijdens mijn jeugd idioot veel dronk en nu daarmee dreigt als ik mijn jongste zusje niet steun. Met deze reden heb ik het contact verbroken. Toen ik weg ging bij mijn ex woog ik 43 kilo, en dan ben je niet veel hoor. Mijn beste vriend is er altijd voor mij geweest. Toen ik maandag in elkaar zakte, schrok ik. Ik dacht dat het mijn hart was maar het is me misschien allemaal even te veel. Ondanks dat er naast de spanningen ook veel dingen goed gaan. Ik weet dat ik meer moet genieten, en de lat lager moet gaan leggen voor mezelf. De laatste toetsing had ik een 6,6. Ik scoorde altijd hoger. Maar nu ben ik al weken bezig om een moment te plannen om deze toetsing over te doen. Ik wil minimaal een 9. Hoe komt het allemaal op jullie over. Oh trouwens mijn jongste zusje heeft de diagnose bordeline en liegt en manipuleert erg graag. Voorbeeld ik heb kaarten gekocht voor een concert in juni 2012 van Guus Meeuwis. Ik heb dat voorgeschoten. We zijn bijna klaar met afbetalen ( het ging om 2 concerten) en zegt ze "als je a.s. kerst niet bij ons papa bent krijgt je de rest ook niet terug. Mijn vader vindt dat ik zelf mijn eigen leven bepaal. Nu ben ik werkzaam in de zorg en werk ik "toevallig" met kerst. Any way, ik weet dat ik een aantal stressfactoren weg moet laten. Ben wel benieuwd naar reactie's op mijn verhaal. Er zitten nog meerdere zaken die spelen.
Wat is nou precies je probleem?
Dat stond er volgens mij in. Oh het te veel kan zijn of dat ik echt iets aan mijn hart kan hebben. Niet alle veranderingen en lichamelijke tegenslagen staan er in
Eens met Captain Obvious. Ik begrijp niet zo wat voor reacties je waar op wil?
Wij kunnen niet zien of je iets aan je hart hebt...
Sorry, ik kan ook weinig van je verhaal maken.
Nee, precies.
Ik denk dat je veel hebt meegemaakt de laatste twee jaar. Lijkt me in elk geval goed om langs de huisarts te gaan en je verhaal te doen. Misschien kan je huisarts je verwijzen naar hulp.
Volgens mij vraagt TO of het instorten op haar werk maandag komt door stress, of door iets lichamelijks bijvoorbeeld iets aan haar hart.

Ik denk dat je lichaam een waarschuwing heeft afgegeven. Iets is niet in orde. Het zou kunnen dat de stress doorwerkt op je lichaam, maar misschien heeft het ook wel niets met je stress te maken. In beide gevallen zou ik zo snel mogelijk naar de huisarts gaan, daar kunnen ze beter inschatten wat het is en je eventueel doorverwijzen. Hopelijk geeft dat je ook weer wat rust, want het klinkt alsof je al genoeg aan je hoofd hebt en je zorgen maken over je hart draagt daar niet aan bij!

Sterkte!
Ik heb daar geweest en krijg verder hulp. Ik voel me sindsdien wel een stuk rustiger. Ik heb in kaart moeten brengen wat voor mij stressvol is en waar in energie van krijg. Ik moet dat opnieuw in balans krijgen. Nu is dat het mijn hart, ik heb last van migrianeaanvallen dus naar de neuroloog. Ik loop bij de gynaecoloog en nee niet omdat ik zwanger ben.Ik heb al tegen mijn zusje gezegd dat ik even time-out wil en niet er in mee ga om zo zeker te zijn dat ik mijn geld terug krijg. Ik vind niet dat je zo met familie omga, de rest gaan ook niet zo met elkaar om.
Jouw zusje doet wel heel erg apart overigens.
Ga in ieder geval wat eten, 43 kg man dan waai je zowat weg.

Verder weet ik het niet want ben geen arts.
Ja en?
Wat mij opvalt is dat je veel zaken al goed aanpakt; je hebt gebroken met je (slaande) vriend, hebt zelf een woning, bent een opleiding aan het doen die goed gaat. Chapeau!

Je houdt afstand van een stelende zus en een drinkende moeder, wat me ook wijs lijkt. Zal alleen niet meevallen om dat allemaal aan de hand te hebben.

Verder valt het me op dat je een voldoende hebt gehaald maar dit wilt overdoen voor minimaal een 9. zou ik niet doen. Lees de stof nog eens als je denkt het niet helemaal onder de knie te hebben maar laat het daarbij, het hoeft toch niet perfect? Zeker als je van de stress in elkaar zakt. Ben maar lief voor jezelf, dat heb je verdiend!
Als ik je zo lees TO, neem ik mn petje af wat je hebt bereikt in korte tijd. Knap gedaan, maar het is ook tijd om nu wat rust te nemen en te verwerken wat er is gebeurd. Dat lukt niet als je alsmaar door raast in je leven. Stel grenzen naar anderen (bijvb naar jouw zus) maar ook naar jezelf. Een 6.6 is een prima cijfer, je hebt het gehaald. Dat je gewend bent een hoger cijfer te halen tja dat kan maar de boog kan niet altijd gespannen staan. Dan knapt het, dat is er bij jou gebeurd. Luister naar jouw lijf, het heeft je een waarschuwing gegeven dat je wat gas terug moet nemen. Sterkte en zorg voor jezelf.
Even voor degenen die anders lezen. Ik weeg GEEN 43 kilo meer inmiddels en dat weeg je niet voor DE LOL. Mijn zusje doet vreemd en het is maar goed dat ze ver weg woont. Ik studeer nu en werk, mijn sociale leven leeft ook weer en ik sport ook weer. En ik ben aangekomen. Ik schrok alleen heel erg samen met mijn collega's die ene maandag. Ik ben geen type dat om de haverklap ziek is. Ik ben inmiddels naar de huisarst geweest en doorverwijzing is al gemaakt. Ik heb in kaart gebracht waar ik stress en spanningen door voel en waar ik energie van krijg. De zaken die bij mij voor spanningen zorgen doe ik de deur uit. Het is zeker niet mijn studie of werk. Gelukkig. Thanks voor degene die een reactie gaven waar ik wel wat mee kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven