Gezondheid alle pijlers

Vaak moeten plassen!

31-10-2011 14:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

De laatste tijd valt het me erg op dat ik eigenlijk vaak naar de toilet moeten om te plassen.

Dit is vooral 's avonds en 's nachts. Ik drink normaal en 's avonds ook niet bijzonder veel.

Gister had ik 's avonds met het eten (18:00 uur) een glas water op, en gedurende avond ook nog 1 kopje thee en 2 glazen drinken. Ik ben toen 2x naar de wc geweest. Ik ging om half 12 slapen en ben toen ook nog naar het toilet geweest. Maar nog geen 20 min later moest ik weer. Zucht. Puntje bij paaltje moest ik een 3 kwartier later weer. Ik vind dit erg veel of lijkt dit nou maar zo..'s nachts ook nog 1x, om half 3 ongeveer en 's ochtends om half 7 weer. Toen ik er 8 uur uitging ben ik weer geweest.

Ik hoef niet altijd nodig maar voel dat ik moet. En vooral 's nachts ga ik er dan ook maar gelijk uit omdat het niet fijn ligt met het gevoel te moeten plassen.

Ik vind het zelf erg veel. Zeker als ik het vergelijk met bv mijn vriend die veel minder moet, maar ongeveer hetzelfde drinkt. Ook mijn moeder vind het wel erg veel.

Ik ben van plan langs te dokter te gaan. Maar ergens vraag ik me af of het echt zo veel is. En wat zou het kunnen zijn.

Ik ga morgen bellen voor een afspraak!

Bedankt voor het lezen en de evt reacties....

MMR
Google ff op bekkenbodemspieren. Die moet je trainen en dan zal je zien dat je veel minder naar het toilet moet. Maar ook dit kan je bespreken met de dokter.
same here, ik moet altijd, elke dag, dag of nacht, of ik nu veel drink of weinig, aan de lopende band plassen, ik heb in geen jaren ook maar 1 nacht doorgeslapen....ik lees mee...
Heb je ook pijn bij het plassen? Klinkt voor mij toch als een blaasontsteking?
En hoe is dat overdag?

Kan het zijn dat je overdag vocht vasthoudt en dat s nachts weer kwijt moet?
Ik heb geen pijn!!

Bedankt voor de tip. Zal er eens kijken.

Ga nu ff weg. Kan nog wel ff forummen met mijn mobiel. Meer tips e.d. zijn welkom

Fijn ook dat het herkenbaar is...
Ik heb het ook, al mijn hele leven eigenlijk. Daardoor dronk ik standaard te weinig, om het maar te voorkomen. En net pas de stap gemaakt naar de huisarts...

Als eerste: heb je je urine al eens laten checken op blaasontsteking? Zo nee: doen. Sowieso kan ik je aanraden met je klachten naar de huisarts te gaan. Het blijkt dat er best wel wat aan te doen is namelijk. Ik ben begonnen met Detrusitol, dat zijn medicijnen om de blaas minder gevoelig te maken, waardoor ik minder vaak naar het toilet moet. De huisarts denkt dat mijn blaasspieren te snel samentrekken waardoor het signaal dat ik naar het toilet moet veel te snel komt. Naast Detrusitol heeft hij me ook geadviseerd bekkenbodem fysiotherapie te gaan volgen, zodat ik kan trainen meer tijd tussen toiletbezoek te laten.

Mocht dit niet voldoende werken, gaat hij me doorverwijzen naar een uroloog om anatomische problemen uit te sluiten. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik nu al heel wat opgeschoten ben, alleen door de medicijnen merk ik al verschil.

Bijkomend voordeel... Je krijgt er een droge mond van dus nu moet ik wel veel drinken. En toch niet vaker naar het toilet!
Misschien handig om ook te laten controleren op diabetes
Heb zelf de indruk dat doordat je in bed horizontaal bent het vocht uit je benen 's nachts terugstroomt waardoor je er uit moet. Maar geen idee of dit ook werkelijk de oorzaak is.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
overdag moet ik best veel maar of t echt vaker is dan gemiddeld weet ik eigenlijk niet zeker! Bedankt voor de bruikbare tips. bij een blaasontsteking heb je dan niet constant pijn bij t plassen of is t soms/regelmatig? Geen ervaring
Schrijf eens op hoe veel je drinkt op een dag. s Avonds drink je best veel.

Niet dat het te veel is, maar als jij bijv als gewoonte hebt te beginnen met twee koppen thee en dan de hele dag heel regelmatig een glas drinken, dan is het een ander verhaal dan wanneer je drie glazen drinkt op een dag. Bij wijze van spreken.
Als je heel veel moet plassen, kan dat ook duiden op suikerziekte. Ik zou dus sowieso even langs de huisarts gaan.

Overigens moet ik er ook bijna elke nacht wel een keer uit om te plassen, niet leuk maar ik ben er inmiddels wel aan gewend.
Het verstoord je nachtrust nogal als ik het zo lees, word al moe bij de gachte heel de nacht eruit te moeten om te gaan plassen.

Zou ook op suiker en ijzer te kort testen.
Bij mijn vader kwam het door een kankerachtige poliep in de blaas. Maar hij is 68.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik moet s'nachts ook altijd plassen. Meestal 1 of 2 keer maar soms ook wel 3 of 4 keer. Het beinvloed mijn nachtrust niet. Ik val bijna altijd direct weer in slaap nadat ik naar de wc geweest ben.
Vind dat je veel drinkt hoor na 18uur.

Ik drink zelf water bij het eten,koffie rond 8uur,en verder niets.

Wat voor drinken neem je savonds?

Ik moet zelf heel veel plassen s'nachts van thee,koffie,en vooral van koolzuur.

Als ik dus wat drink na 8uur is het meestal een sapje of water.

En zowiezo gaan mannen mijn inziens veel minder plassen.

Mijn zonen gaan er s'nachts nooit uit eigenlijk,tegenover ikke zeker 2 keer vaak.Toen ik een (vrouwelijke ) logee had viel me dat ineens op,die moest er ook 2 keer uit s'nachts,en vond dat ook normaal.
Volgens mij hoeven mannen sowieso minder te plassen dan vrouwen, omdat ze een grotere blaas hebben.
Ik zal het is op gaan schrijven ja. Zat daar van dr week ook aan te denken. Nu toch echt maar gaan doen.

En ik drink alleen sapjes of thee....

Zou goed kunnen van de mannen ...
In rust werken je nieren sneller, dat heeft te maken met je zenuwstelsel (was het niet het parasympatisch zenuwstelsel? graaf-graaf in het geheugen).

Maar natuurlijk is het slim om uit te zoeken dat je geen blaasontsteking hebt.
Het verstoord mijn nachtrust wel ja, Ben nooit uitgerust. Niet echt in ieder geval. Slaap redelijk snel weer in, Maar ook niet altijd, licht er ook aan hoe ik me voel. Piekerig of rustig....
Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest. Ik was zo weer weg. Ik moet ochtendurine inleveren, had ik het nou maar toch wel gedaan...En als daar niks uitkomt moet ik bloedprikken.

Op nierfunctie en suiker...Mijn opa heeft een 'milde'' vorm hoeft ook niet te prikken. Het zit dus wel in de familie. Wist ik niet eens

Ook heb ik erg droge handen/kloven, wat ook kan duiden op diabetes. Wist ik niet!
Nieren kunnen er inderdaad ook mee te maken hebben, dat je nieren je urine 's nachts niet voldoende kunnen concentreren.

Droge handen een teken van diabetes? Nooit eerder gehoord, maar goed om te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven