Is dit normaal?

31-10-2011 19:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ga ongeveer 1 1/2 jaar met een man om, hadden het leuk, maar was geen makkelijk relatie. Zijn erg verschillend, maar konden ook daar steeds goed over praten en relatie werd steeds diepgaander. Hij is heel extravert en impulsief bijvoorbeeld, ik introvert en rustig en leven is wel stabiel. Daar voel ik me ook goed bij. De laatste twee maanden ben ik de draad kwijt. Lijkt wel of ik niets goed kan doen.

Hij zit niet helemaal goed in zijn vel, moet zijn weg wat vinden en probeerde hem daar steeds bij te helpen. Alleen laatste paar keren dat ik hem heb gezien zegt ie dingen als ´ik voel me niet verbonden´, ´er is iets want ik zie dat je op je hoede bent´, ´gevoel zit niet goed, er is iets anders bij je´. Termen waar ik over probeerde te praten maar weinig mee kon, omdat hij het daarbij liet.

Ook kwam steeds meer aan de orde dat als ik iets zo zou zeggen of zo zou doen, dan zou zijn reactie beter zijn...

Mijn vraag aan jullie...is dit normaal om dat zo te doen? Ik heb niet heel veel relaties gehad maar dit volg ik echt niet en het voelt ook verre van leuk.

Gisteravond raakten we in een soort van discussie. Ik zei dat ik ons contact laatste tijd nogal veranderd vind en waar we nu precies staan. Omdat het niet zo lekker loopt. Daar raakten we over in gesprek en dat werd een ruzie. Ik raak behoorlijk op slot als er ruzie komt (ik weet dat ik daaraan moet werken) en dat irriteert hem. Ik vind zijn manier dwingend en hij zegt dat hij alleen maar wil dat ik groei en daarom rake dingen zeg en dat het geen commentaar is en dat het goed bedoeld is.

Gister sloeg ik dicht en ik gaf dat ook aan. Hij ging maar door met zijn verhaal...totdat hij glas drinken wat op tafel stond over mij heen gooide.

.............................................................................................

Ik was behoorlijk overstuur en dat leek hem niets te doen. Wil nu niet als een prinses overkomen maar als je in relatie zit met elkaar dan wil je de ander toch niet zo zien?

Ik heb hem gevraagd te gaan, wat hij in 1e instantie niet deed. Hij vond dat ik lelijk was van binnen en ik hoefde dit ook tegen niemand te zeggen (vrienden of fam) want dit was allemaal mijn schuld. Hoe lelijk en dwingend hij naar mij komt, dat is hoe ik ben (de spiegel) anders zou hij nooit zo doen.

Ik vind het behoorlijk heftig....en ben best wat in de war en geschrokken hierdoor. Vooral ook omdat ik heel veel gevoelens voor hem heb en ik weet nu niet meer goed waarom dat was:-( Wat vinden jullie hiervan?
Antwoord op je OP.

Nee dit is niet normaal!

Rennen nu je nog kunt vrouw.
quote:Yvon22 schreef op 31 oktober 2011 @ 20:02:

En nee beertje dit is niet zelfde exemplaar.

Niet hetzelfde exemplaar? Dan heb je twee relaties tegelijkertijd gehad.

Ik had een emmer over je heen leeggekieperd, en een hoop stront.

Of was het stiekem toch dezelfde??
Dit is het type man dat jou psychisch helemaal kapot kan maken. Daar is hij nu al mee bezig. Laat het niet zover komen dat het nog erger wordt en laat deze creep ver uit je buurt als je stabiele leventje je lief is.
wees alsjeblieft verstandiger en wijzer dan ik.

Ga niet op je knieën wanneer hij voor je staat met die grote bos bloemen. En alles is vergeven en vergeten.

Ik ben er keer op keer op keer ingetrapt... mijn hel heeft uiteindelijk bijna 7 jaar geduurd... bespaar je die ellende...

Dit soort mannen brandt je volledig af. Kleineren je tot en met, en weten alles zo te draaien, dat je echt gaat twijfelen aan jezelf.
HIJ manipuleert je en JIJ laat het toe,

ga lezen over emotionele chantage/manipuleren.

Kennis = Macht

Laat het niet meer toe. Stap hieruit.
Als het idd om dezelfde freak gaat als waar je eerder topics over geopend heb, is je leven allang niet stabiel meer.

Jouw zelfrespect heeft hij lang geleden al van je afgenomen.

Waarom blijf je bij hem?
Volg je gevoel vrouw. (en toets met je verstand!)

Het voelt niet goed.

Dit is een waarschuwing, stop ermee nu het nog kan.

Het gedrag wat je vriend vertoont is abnormaal.

Een glas drinken over jou heen gooien,

waarom laat je dit toe???

Dat het hem niets doet, laat zien dat hij geen geweten heeft.

Type a la een Narcist.
Wat een rotvent. Als je iemand molesteert (en iets over iemand heengooien vind ik net zoiets) dan ga je over een bepaalde grens en dat komt volgens mij ook niet meer goed.
Nee, dit klinkt niet normaal. Hij manipuleert je.

Ik ben ook bang dat 't verder uit de hand gaat lopen. Hij gaat al over een grens heen door een glas drinken over je heen te gooien. En dan heeft ie ook nog eens totaal geen spijt/schuld gevoelens acheraf... Ga je wachten tot hij je een klap aan je kop geeft?
wat je water geeft, groeit
Jeetje, wat een vernederende actie van hem om dat glas drinken over jou heen te gooien. Dat is voor mij een reden om een relatie te beëindigen, zo ga je echt niet met elkaar om.

Jullie zijn 1,5 jaar samen. Ik vind dat op de schaal van "met jou wil ik oud worden" echt niet lang. Als je dan al dit soort strubbelingen hebt, als je over de afgelopen 1,5 jaar al schrijft "een moeilijke relatie" dan vraag ik me af wat de komende 60 jaar voor jullie in petto heeft.

Ik zeg; lekker laten gaan deze kanjer. Sorry....
Brrrr wat een creep.

Hij speelt nare psychologische spelletjes met je.

Op zich 'fijn' dat je nu zijn ware aard hebt kunnen zien, hoe schokkend ook, want nu weet je dat je z.s.m. weg moet wezen.

Dit is een gevaarlijke man, probeer alsjeblieft helemaal los van hem te komen.

Zoek liever een man met gezonde hersenen en een gezond gevoelsleven, dat zal je een hoop problemen besparen.
En we zeggen dit allemaal niet voor niks tegelijkertijd, onafhankelijk van elkaar...

Misschien wil je het niet geloven, omdat je nu nog van hem houdt. Maar dit is geen normaal gedrag.

En dit is geen gezonde relatie.

Stop ermee, nu je nog kan!
En kwetsende dingen zeggen 'omdat je er van kan groeien en ik zeg het voor je eigen bestwil', is ook heel fout!

Ben ik ook ingetrapt, want er zit natuurlijk een kern van waarheid in. Maar dit is echt niet de manier om jezelf te verbeteren, hier krijg je alleen maar een steeds slechter zelfbeeld van!

Dus: WEGWEZEN!

(en nee, het ligt niet aan jou, ookal beweert hij dat)
Dit soort verhalen hoor je opmerkelijk vaak, ook op dit forum, van vrouwen die achterom kijken en zich afvragen: hoe kan het dat ik, sterke vrouw, met heb laten mishandelen, misbruiken, los snijden van familie en vrienden? Hoe is dat mogelijk?

Nou ja, dat is dus mogelijk omdat je een man treft die zo gericht bezig is je te slopen.

Je ziet het, je weet het, maar ergens betrek je het toch op jezelf en neig je er naar het te accepteren.

Kijk nou toch zelf wat je schrijft over deze geweldige man:

Hallo!

Ik ga ongeveer 1 1/2 jaar met een man om, hadden het leuk, maar was geen makkelijk relatie. Zijn erg verschillend, maar konden ook daar steeds goed over praten en relatie werd steeds diepgaander. Hij is heel extravert en impulsief bijvoorbeeld, ik introvert en rustig en leven is wel stabiel. Daar voel ik me ook goed bij. De laatste twee maanden ben ik de draad kwijt. Lijkt wel of ik niets goed kan doen. at jij extravert en impulsief noemt klinkt meer als manipulatief, agressief en gebrek aan zelfbeheersing. Je zit in een relatie. Dat is iets wat je doet om je goed, gelukkig, thuis, vertrouwd, veilig te voelen. Maar jij bent de draad kwijt en loopt op eieren. Dat is niet nodig en niet gezond.

Hij zit niet helemaal goed in zijn vel, moet zijn weg wat vinden en probeerde hem daar steeds bij te helpen. Je partner helpen is vanzelfsprekend, maar wel maar tot een bepaald niveau. Je bent zijn therapeut niet. En dat hij een therapeut, DRINGEND, nodig heeft, is wel duidelijk.

Alleen laatste paar keren dat ik hem heb gezien zegt ie dingen als ´ik voel me niet verbonden´,je kan vanalles zeggen over relaties, liefde, verliefdheid, maar verbondenheid is echt essentieel. Hij voelt zich niet verbonden, hoeveel duidelijkheid wil je? ´er is iets want ik zie dat je op je hoede bent´,projectie van paranoia, lijkt me niet direct een veilig gevoel geven, jou wel? ´gevoel zit niet goed, er is iets anders bij je´.zijn gevoel spoort niet, en dat is jouw schuld? Geloof maar dat jij de hoofdprijs gaat betalen voor zijn gestoorde gevoel!

Termen waar ik over probeerde te praten maar weinig mee kon, omdat hij het daarbij liet. Geen bereidheid te communiceren. Wat zegt dat, over hem en over jullie "relatie"

Ook kwam steeds meer aan de orde dat als ik iets zo zou zeggen of zo zou doen, dan zou zijn reactie beter zijn... Dus JIJ wordt verantwoordelijk gemaakt voor zijn gevoel en voor de kwaliteit van de relatie. Reken maar op de eerste klappen tussen nu en een jaar

Mijn vraag aan jullie...is dit normaal om dat zo te doen? voor een egocentrische oetlul, die niet in staat is tot een liefdevolle relatie, die alles wat hem overkomt op jou zal projecteren, en die jou zal gaan afstraffen voor zijn gevoel: ja, volkomen normaal

Ik heb niet heel veel relaties gehad maar dit volg ik echt niet en het voelt ook verre van leuk. Natuurlijk voelt dat verre van leuk. Luister naar je gevoel!

Gisteravond raakten we in een soort van discussie. Ik zei dat ik ons contact laatste tijd nogal veranderd vind en waar we nu precies staan. Omdat het niet zo lekker loopt. Daar raakten we over in gesprek en dat werd een ruzie. Ik raak behoorlijk op slot als er ruzie komt (ik weet dat ik daaraan moet werken) en dat irriteert hem. Ik vind zijn manier dwingend en hij zegt dat hij alleen maar wil dat ik groei en daarom rake dingen zeg en dat het geen commentaar is en dat het goed bedoeld is. dat is precies de formulering van mensen (ik gok vaak: van mannen) die bezig zijn je te slopen, je te kleineren, je te kwetsen, om vervolgens met een arrogant hoofd er ook nog even op te wijzen dat alles wat jij aan rotgevoel hebt puur je eigen schuld is. Dat is geen fijne relatie, dat is niet eens een relatie, dat is pure kwaadaardigheid.

Gister sloeg ik dicht en ik gaf dat ook aan. Hij ging maar door met zijn verhaal...totdat hij glas drinken wat op tafel stond over mij heen gooide. OK, de klappen komen niet binnen een jaar. Ze komen eerder binnen een paar maanden. Maar ze komen.

.............................................................................................

Ik was behoorlijk overstuur en dat leek hem niets te doen. Gokje: dat deed hem ook niets. Tenzij hij er van genoot je zo te zien. Wil nu niet als een prinses overkomen maar als je in relatie zit met elkaar dan wil je de ander toch niet zo zien? wel als je een kwaadaardige lul bent die zich goed voelt bij het slopen van een ander.

Ik heb hem gevraagd te gaan, wat hij in 1e instantie niet deed. Geen greintje respect dus, niet voor jou, niet voor de plek waar jij je veilig zou moeten kunnen voelen. Wat zegt je dat over hem?

Hij vond dat ik lelijk was van binnen rationalisatie van het psychische en straks fysieke geweld dat hij tegen je gebruikt. En nog even, en je gelooft zelf dat je dit verdient. en ik hoefde dit ook tegen niemand te zeggen (vrienden of fam) want dit was allemaal mijn schuld. rationalisatie, en isolatie. Laat hem zijn gang gaan en je hebt geen vrienden of familie meer over Hoe lelijk en dwingend hij naar mij komt, dat is hoe ik ben (de spiegel) anders zou hij nooit zo doen. Ja, en als je verkracht wordt heb je er zelf om gevraagd, als je verrot geslagen wordt heb je er zelf om gevraagd, als je kapot gemaakt wordt heb je er zelf om gevraagd. Geloof jij het? Nog niet, maar je twijfelt al. Geef hem de tijd en je zal het geloven. En dan ben je langdurig slachtoffer.

Ik vind het behoorlijk heftig....en ben best wat in de war en geschrokken hierdoor. Vooral ook omdat ik heel veel gevoelens voor hem heb en ik weet nu niet meer goed waarom dat was:-( Wat vinden jullie hiervan? Ik denk dat je dat zelf wel weet. Ik vind dat als je niet als de donder zorgt dat hij uit je leven verdwijnt, je binnen de kortste keren kapot gemaakt zal worden, en eindigt in een Blijf van mijn lijf-huis. Als je geluk hebt.

Daarom zet ik het hier neer...ik wil weten of ik dan zo´n verkeerd persoon ben dat iemand zo boos kan worden? onzeker, verder niets. Onzeker zijn is geen verkeerde eigenschap, alleen een lastige. Ik begrijp het niet meer. Hij ´uit´ liefde op deze manier. nee, hij uit zijn haat op deze manier. De enige liefde die hij uit is zelf-liefde Dat iemand kan groeien en het is niet kwaad bedoeld. Als je iets doet waar je bij moet vertellen dat het niet kwaad bedoeld is, dan is het dus fout, en dan weet hij dat dus. Nu jij nog.

Die ruzie ging gister veel te ver. Inderdaad.

Ook van die dingen als stel dat we gister ruzie hadden gehad...dan is zijn antwoord...dat is gister we zijn nu al weer bij vandaag. Huh? Je wordt dus genegeerd, compleet

Nu zeg ik natuurlijk even de negatieve dingen, ik merk dat ik boos ben en ik me zwaar rot voel dat dit is gebeurd. Ik zal niets meer van hem horen denk ik zo. Ligt aan mij allemaal en dat is wel net zo makkelijk. Waarom wordt iemand zo boos en gelooft diegene erin dat het aan 1 persoon ligt? Omdat hij een oetlul is. Maar reken er maar op dat je nog meer van hem zal horen.

Heb er ook geen behoefte aan om hem nog te zien. Hij zal geen excuses maken en dat vind ik het minste dat hij kan doen. Ben verdrietig maar hij zal me niet troosten. Zegt dan al genoeg...dat hij weinig om mij geeft. Nogmaals was zo overstuur, stond gewoon te trillen op mijn benen en het deed hem....niets. Hou hem uit je leven!

Zou terug willen naar moment dat we close waren...maar dat is de liefde die ik voel en weer zou willen...daarom kan hij beter geen contact zoeken want dit is te ver gegaan en wat zal er de volgende keer gebeuren? Iedere volgende keer zal je verder gesloopt worden

Misschien overdrijf ik maar merk nu dat ik laatste tijd zoveel stress heb door deze situatie...Kon mezelf niet meer zijn (om ruzie te voorkomen) en dat heb ik zelf gedaan:-( Ja, dat heb je zelf gedaan. Maar je hebt hem ook zelf de deur uit gezet. ben verdrietig om wat had kunnen zijn en weg is, maar ben trots op jezelf en hoe je voor jezelf bent opgekomen! Hou hem uit je leven!
Lieverd dit is toch niet hoe liefde hoort te zijn? Ik denk dat je je eigen antwoord wel weet... Sterk zijn! Des te eerder dut achter de rug is, des te eerder ben je weer gelukkig! Sterkte!
ik heb hier eerder door iemand het woord narcist horen noemen. Maar ik ben bang dat dit nog veel erger is. Dit gedrag lijkt eerder op psychopathie.
TO, print alsjeblieft de posting van Ritmeester uit en lees die posting, keer op keer, iedere keer als je aan jezelf twijfelt.

Laat je niet kapot maken door zo'n man. Hou hem uit je leven. Pas dan ben je veilig.
Dank voor jullie reacties. Had ik nodig om het door een keiharde bril te zien. Hij belde vanavond. Geen excuses nee hij zag het nog als gister. Ik ben er tegen in gegaan. Hij wil geen contact meer.

Eerste stap voor mezelf! Moet nodig iets veranderen (bij mezelf) dat ik dit niet meer toelaat. En hoe hij erover denkt kan me weinig schelen. Ook een goede stap voor mezelf. Eerst wilde ik hem alleen maar goed gevoel brengen en als ik iets ´verkeerds´ deed in zijn ogen het maar goed maken.
vraag me nog steeds af hoe het nou zit met partner 1 en partner 2...geef daar eens antwoord op, TO?
Jij zou geen contact meer moeten willen Yvon.

Neem een ander telefoonnummer, verander de sloten.

Ban hem uit je leven.

Weg ermee.
wat ik al schreef, dit gaat over iemand anders. Kende eerste al heel lang en was moeilijk om daarvan los te komen. Alleen verschil was dat ik van de 1e al wist dat ie ´anders´ was en deze is een wolf in schaapskleren...zoals ik het zie. Eerst geen vuiltje aan de lucht, alleen verschillen tussen ons. Of het ligt wel aan mij....

Heb de tijd niet goed neergezet hoe lang ik iets met deze man had, that´s all. Vandaar de verwarring. Sorry daarvoor.
Ik heb alleen 1 vraag, waarom is iedereen zo ´bang´ want lijkt nu alsof ik niet van hem af ben?? Hij is er echt klaar mee aan zijn reactie te horen. Want ik ga er tegenin en ga het ook niet meer goedmaken. Heb wel geleerd van de eerste al was dat wel heel ernstig. Maar diegene deed er alles aan om het weer goed te maken. Deze man bij wie ik zo overstuur was liet het gewoon.

Waarom ik hier ook poste was doe ik het dan allemaal verkeerd, of doe ik dit om 1 of andere reden mijzelf aan? Hoe dan ook, ik ging voor mijn gevoel alleen wist ik niet dat het zo zou lopen:-( En mijn gevoel zegt nu en mede door jullie reacties dat ik voor mezelf móet kiezen. En niet moet treuren om wat was dat dat weg is. Okay ik zeg het nu nuchter maar moet nu ook nuchter en sterk blijven.
quote:Yvon22 schreef op 31 oktober 2011 @ 23:19:

Ik heb alleen 1 vraag, waarom is iedereen zo ´bang´ want lijkt nu alsof ik niet van hem af ben??Omdat ik niet geloofd at hij je zo makkelijk met rust zal laten. Ik denk dat hij jou harder nodig heeft dan je denkt.
Nodig om controle te houden? Mijn visie is dat dit behoorlijk charmante mannen zijn die zo weer een ander voor de gek kunnen houden. Totdat iemand hem echt leert kennen...en zo zal het steeds gaan. Klink niet positief, maar zo zie ik het.
En ritmeester je hebt hier behoorlijk kennis van. Nog een vraag: heeft dit type mens dit door dat ze dit doen?

Wat bereikt men hiermee? Niet alleen voor de ander, maar voor zichzelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven