hartoverslagen
maandag 17 oktober 2011 om 21:46
Hallo allemaal,
Ik heb al jaren last van hartoverslagen, ik ben hiermee naar de huisarts geweest, en hij zegt dat het niks is en stuurt mij niet door voor verder onderzoek. Ik kon er altijd wel mee leven, maar nu ben ik er zo bang voor geworden. Het belemmert mij echt in het dagelijks leven, ik zie overal tegenop, werken school, boodschappen doen en zelfs de hond uitlaten. Ik doe alles wel, maar vraag niet hoe. Het voelt zo eng zo'n overslag, eentje gaat nog maar een paar achter elkaar is echt vreselijk alsof je hart even blijft haperen. Kan je ook zonder verwijzing naar de cardioloog of moet ik gewoon door blijven zeuren bij de huisarts? Ik wil mijn leven weer terug, ik voel me gevangen door mijn angst.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik heb al jaren last van hartoverslagen, ik ben hiermee naar de huisarts geweest, en hij zegt dat het niks is en stuurt mij niet door voor verder onderzoek. Ik kon er altijd wel mee leven, maar nu ben ik er zo bang voor geworden. Het belemmert mij echt in het dagelijks leven, ik zie overal tegenop, werken school, boodschappen doen en zelfs de hond uitlaten. Ik doe alles wel, maar vraag niet hoe. Het voelt zo eng zo'n overslag, eentje gaat nog maar een paar achter elkaar is echt vreselijk alsof je hart even blijft haperen. Kan je ook zonder verwijzing naar de cardioloog of moet ik gewoon door blijven zeuren bij de huisarts? Ik wil mijn leven weer terug, ik voel me gevangen door mijn angst.
Alvast bedankt voor jullie reacties
dinsdag 18 oktober 2011 om 11:54
Daarom juist, als ik hartkloppingen of steken zou hebben tijdens sporten, zou ik me ernstig zorgen maken. Nu dus niet.
Op internet lees je ook dat 't geen kwaad kan dus zolang het niet dagelijks voorkomt, zie ik ook geen reden om naar de dokter te gaan. De kans is namelijk heel groot dat ie 't dan niet doet en ze kunnen tenslotte toch pas iets testen op 't moment dat de storing optreedt.
Op internet lees je ook dat 't geen kwaad kan dus zolang het niet dagelijks voorkomt, zie ik ook geen reden om naar de dokter te gaan. De kans is namelijk heel groot dat ie 't dan niet doet en ze kunnen tenslotte toch pas iets testen op 't moment dat de storing optreedt.
dinsdag 18 oktober 2011 om 13:38
quote:louisavuitton schreef op 18 oktober 2011 @ 11:34:
Elninjoo, waarom maak je je geen zorgen omdat je haerkloppingen hebt in rust? Dat klinkt toch minder logisch dan dat je een rondje hebt gerend en je hebt het daarna....Tja, mal als het klinkt, ook ik heb dat dus en maak me er ook geen zorgen over. Als je hart gek doet na of tijdens inspanning zou ik me wél zorgen maken. Een overslag in rust betekend juist vaak niets.
Elninjoo, waarom maak je je geen zorgen omdat je haerkloppingen hebt in rust? Dat klinkt toch minder logisch dan dat je een rondje hebt gerend en je hebt het daarna....Tja, mal als het klinkt, ook ik heb dat dus en maak me er ook geen zorgen over. Als je hart gek doet na of tijdens inspanning zou ik me wél zorgen maken. Een overslag in rust betekend juist vaak niets.
dinsdag 18 oktober 2011 om 17:05
Ik vind het juist raar als ik in rust hartkloppingen krijg en vraag mij af waar het vandaan komt. Als ik gesport heb of moet rennen om de bus te halen en ik krijg het, dan weet ik dat het komt omdat ik mij ingespannen heb.
Ik had ook hartkloppingen in rust. Echo en holter gehad. Daar bleek dat ik een gat in mijn tussenschot heb. Met medicijnen gaat hetnu prima!
Ik had ook hartkloppingen in rust. Echo en holter gehad. Daar bleek dat ik een gat in mijn tussenschot heb. Met medicijnen gaat hetnu prima!
woensdag 19 oktober 2011 om 15:23
quote:marilyn_88 schreef op 18 oktober 2011 @ 09:30:
Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Morgenochtend kan ik terecht.Hallo meis, vroeg mij even af, hoe het is gegaan?
Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Morgenochtend kan ik terecht.Hallo meis, vroeg mij even af, hoe het is gegaan?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 19 oktober 2011 om 18:56
woensdag 19 oktober 2011 om 19:02
quote:Eindeloos schreef op 17 oktober 2011 @ 21:56:
Ik zou gewoon teruggaan naar de huisarts, en je angst uitspreken.
Ik heb dat ook gedaan, en kreeg toen een hartfilmpje en een 24 -uurs kastje mee.
Doen hoor!
heb ik ook allemaal gehad en ook nog een fietsproef. Ze hebben me goed onderzocht en er bleek niks aan de hand te zijn.
Ik heb dagelijks dat mijn hart overslaat of wat meer op hol slaat, maar omdat ik weet dat alles goed is, kan ik er mee leven en maak ik me niet meer ongerust.
TO, ik zou toch om onderzoeken vragen. Voor je eigen gemoedsrust.
Ik zou gewoon teruggaan naar de huisarts, en je angst uitspreken.
Ik heb dat ook gedaan, en kreeg toen een hartfilmpje en een 24 -uurs kastje mee.
Doen hoor!
heb ik ook allemaal gehad en ook nog een fietsproef. Ze hebben me goed onderzocht en er bleek niks aan de hand te zijn.
Ik heb dagelijks dat mijn hart overslaat of wat meer op hol slaat, maar omdat ik weet dat alles goed is, kan ik er mee leven en maak ik me niet meer ongerust.
TO, ik zou toch om onderzoeken vragen. Voor je eigen gemoedsrust.
woensdag 19 oktober 2011 om 19:03
Hoi, nou ben vanmorgen naar de huisarts geweest en heb een holter gekregen. Alleen viel dat ding uit mijn zak en daardoor ging de batterij eruit, ik ben echt een doos..... In ieder geval de praktijk was smiddags gesloten dus kon niet opnieuw aangesloten worden, pfff was er goed chagerijnig van. Dus morgenochtend even bellen voor een nieuwe afspraak.. zucht. Maar was in ieder geval blij dat hij me wel serieus nam.
vrijdag 21 oktober 2011 om 17:22
Hoi Marilyn,
Ik heb net een rits onderzoeken (holter, echo, fietsproef) achter de rug omdat ik ook hartoverslagen heb, maar dan ook tijdens inspanning. Ik maak(te) me ernstige zorgen (loep) maar verschillende cardiologen en huisartsen hebben me verzekerd dat het geen kwaad kan en dat ik NIET zomaar dood kan neervallen (want zo voel ik me soms)
Dat stelt me wel (even) gerust, maar neemt niet weg dat ik er elke dag aan denk. Ik ga me wel aanmelden bij een psycholoog want ik wil niet met deze angst leven...
Sterkte iig!
Ik heb net een rits onderzoeken (holter, echo, fietsproef) achter de rug omdat ik ook hartoverslagen heb, maar dan ook tijdens inspanning. Ik maak(te) me ernstige zorgen (loep) maar verschillende cardiologen en huisartsen hebben me verzekerd dat het geen kwaad kan en dat ik NIET zomaar dood kan neervallen (want zo voel ik me soms)
Dat stelt me wel (even) gerust, maar neemt niet weg dat ik er elke dag aan denk. Ik ga me wel aanmelden bij een psycholoog want ik wil niet met deze angst leven...
Sterkte iig!
Let's have tea...
zaterdag 22 oktober 2011 om 14:17
Hey janine, ik lees al een hele tijd mee op het forum en heb ook jouw verhaal gevolgd en de angst die jij hebt is voor mij heel herkenbaar. Ik hoop dat ik na het onderzoek wat meer gerust ben. Maar ja ook al is de uitslag goed de overslagen zullen wel blijven. Het gevoel is zo eng ik ben dan ook bang dat ik dood neerval. Als ik er na het onderzoek niet beter mee om kan gaan zal ik ook overwegen om naar een psycholoog te gaan. Jij ook heel veel sterkte janine!
maandag 31 oktober 2011 om 17:16
Ik heb het ook al jaren. Zit in de genen. Mijn vader heeft er vele onderzoeken voor gehad en er is niets uit gekomen. Tijdens mijn zwangerschappen had ik er meer last van.
Als ik het heb helpt het om even te gaan wandelen, lichaamshouding te veranderen e.d. Ik moet ook niet teveel cafeïne binnen krijgen, want dan is het feest. Ik drink dan ook maximaal 1 kop koffie op een dag en maar af en toe cola.
En als je inderdaad zo angstig bent, zal het ook door de stress erger zijn. Ga dus vooral naar je huisarts en vertel daar dat je er zo angstig van wordt. Dat je je lichaam niet vertrouwd.
Veel succes en hopelijk voel je je snel beter.
Als ik het heb helpt het om even te gaan wandelen, lichaamshouding te veranderen e.d. Ik moet ook niet teveel cafeïne binnen krijgen, want dan is het feest. Ik drink dan ook maximaal 1 kop koffie op een dag en maar af en toe cola.
En als je inderdaad zo angstig bent, zal het ook door de stress erger zijn. Ga dus vooral naar je huisarts en vertel daar dat je er zo angstig van wordt. Dat je je lichaam niet vertrouwd.
Veel succes en hopelijk voel je je snel beter.
dinsdag 1 november 2011 om 10:10
Ik heb vorige week van woensdag op donderdag een holter gehad. Ik vond het vreselijk onhandig, de plakkertjes plakten helemaal niet goed. Had er voor het slapen gaan nog wat tape overheen gedaan zodat het bleef zitten. Maar goed er was een van de vier draadjes gebroken, hopelijk is het alsnog wel gelukt. Ik heb wel overslagen gehad dus als het goed is staat er wat op. Nu had ik vannacht weer pijn in de hartstreek, dan ben ik toch weer bang dat het een hartaanval geweest is. Donderdag kan ik bellen voor de uitslag, ben er best wel nerveus voor eigenlijk, hopelijk is alles goed.
Janine, hoe gaat het met jou?
Janine, hoe gaat het met jou?
woensdag 2 november 2011 om 10:57
Nou de ha had vandaag de uitslag al binnen. Er was niks geks te zien. Wel extra slagen, ongeveer eentje per uur en dat vondt hij erg meevallen. Hij zei dat ik het verder af moest wachten, wat bedoeld hij daar nou weer mee vraag ik mij af, weer iets om me druk over te maken. Maar in ieder geval ik moet er maar mee leren leven en kon niet spontaan dood neervallen door een overslag. Hopelijk kan ik er nu wat beter mee omgaan en anders ga ik toch maar hulp zoeken.