Geld & Recht alle pijlers

boete belastingdienst

01-11-2011 16:31 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
zo even mijn gal spuwen.

ja ik wete het, we hadden de rekening eerder ( op tijd) moeten betalen.

vriend was iets te laat met het betalen van de motorvoertuigen belasting.

van de week betaald, en nu komt er een boete in de bus: 49 euro!!

vriend gebeld dat hij al betaald heeft en dat hij ook geen herrinering had gehad van de rekening.

hij had geen herrinering gekregen, want hij had in het begin van dit jaar ook een par dagen te laat betaald en toen een herrinering gehad. en als je bij de belastingdienst 1 keer een herrinering hebt gekregen voor een rekening krijg je die daarna niet weer.

de boete is 49 euro!! voor te laat betalen.

zo boem uit het niets niet eens een waarschuwing.

vind het wel een belachelijk hoge boete, maar volgens de belastingdienst is dit wettelijk bepaald.

ik heb nog nooit meteen een hoge boete gehad omdat ik te laat betaal, als er al een boete opstaat is het vaak een klein bedrag aan administratie kosten.

zo moest het even kwijt.

heeft iemand van jullie dit ook wel eens meegemaakt?

wel lesje geleerd, direct betalen die rekeningen van de belastingdienst.
Ja, meegemaakt. Je moet gewoon op tijd betalen. Sindsdien laten wij de motorvoertuigenbelasting automatisch afschrijven. Misschien een idee?
Staat er toch op, als je niet voor die en die datum betaalt wordt het bedrag verhoogd naar.. Dus je had het kunnen weten.
Vaste bedragen automatisch laten afschrijven..... Voorkom je dit soort "grapjes".
Hmm... balen dit.

Ik heb even gegoogled: http://belastingdienst.nl/zakelijk/nieu ... boete.html

Ik denk niet, dat er veel is, dat je eraan kunt doen. En ik ben gewaarschuwd nu. Daarvoor mijn dank.
Nee nog nooit meegemaakt.

Ik betaal mijn rekeningen namelijk gewoon altijd netjes optijd.
En inderdaad automatisch laten afschrijven is een goede tip.

Zo kan je het niet vergeten.
Hier is het me ook wel eens overkomen toen mijn man in het ziekenhuis lag en ik weinig tijd/energie had om de administratie goed bij te houden. Balen maar het is niet anders.
Een herinnering krijg je ook niet bij de belastingdienst. Je mag 1x te laat betalen geloof ik in 2 jaar. gebeurd het nog een keer dan krijg je automatisch een boete voor te laat betalen. Ik denk dat dit zelfs op de achterkant van de factuur staat.

De boete is een wettelijk vastgesteld bedrag.
Je bent al eerder te laat geweest dus. Krijg je gelijk een boete. Je krijgt acceptgiro ruim op tijd.
het gaat nu ook per automatische incasso.

hadden we al aangegeven, dus nu kan het idd niet meer mis gaan.

normaal betalen wij ook altijd op tijd, maar soms blijft ie per ongeluk liggen.

ik weet het is onze stomme schuld, maar vind die 49 euro gewoon heel erg veel ( de belasting is namelijk 74 euro, dus de boete is meer dan de helft)
quote:Star schreef op 01 november 2011 @ 16:40:

Je krijgt acceptgiro ruim op tijd.

klopt, heb ik vriend ook voor de voeten geschoven ( zijn auto). maar ja ik doe de administratie dus had op moeten letten.

gelukkig gaat het nu automatisch.
Zonde van die 49 euro.
Je zou kunnen overwegen, om een derde keer te voorkomen, om de belasting automatisch te laten afschrijven. Dan heb je er geen omkijken naar, ook niet als je een paar weken op een zonnige vakantie gaat
quote:nallajja schreef op 01 november 2011 @ 16:42:

[...]

klopt, heb ik vriend ook voor de voeten geschoven ( zijn auto). maar ja ik doe de administratie dus had op moeten letten.

gelukkig gaat het nu automatisch.Dat snap ik niet... je vind (correct me if i'm wrong) dat hij er op had moeten letten omdat het zijn auto is, en dan zeg je dat je vind dat je er zelf op had moeten letten omdat jij de administratie doet?
Boete zou ik gewoon betalen. Zij staan in hun recht!
quote:nallajja schreef op 01 november 2011 @ 16:40:

het gaat nu ook per automatische incasso.

hadden we al aangegeven, dus nu kan het idd niet meer mis gaan.

normaal betalen wij ook altijd op tijd, maar soms blijft ie per ongeluk liggen.

ik weet het is onze stomme schuld, maar vind die 49 euro gewoon heel erg veel ( de belasting is namelijk 74 euro, dus de boete is meer dan de helft)

Tsja...het overkomt mij ook weleens dat ik een boete moet betalen. Ik baal er dan wel van, maar heb het toch ècht aan niemand anders dan mezelf te danken, dus kan ik alleen mezelf verontwaardigd toespreken.

Ik vind het zonde van mijn tijd om te lang stil te staan bij het feit dat ik persoonlijk een bepaalde boete te hoog vind, want daar heeft he-le-maal niemand een boodschap aan!
quote:nallajja schreef op 01 november 2011 @ 16:42:

gelukkig gaat het nu automatisch.

Zóóóó, jij kunt goed de schuld afschuiven, zeg!

Wie deed er bij jullie ook alweer de administratie? Jij toch?

Hoezo moet je vriend dan opletten omdat het ZIJN auto is? Het is toch JOUW acceptgiro om te verwerken?

Als jij dit anders ziet, zou ik, als ik jou was, héél gauw de administratie overdragen aan je vriend, zodat hij alleen nog maar de schuld kan krijgen van dingen waar hij ook daadwerkelijk schuldig aan is!
quote:aardappelhoofd schreef op 01 november 2011 @ 16:46:

[...]

Dat snap ik niet... je vind (correct me if i'm wrong) dat hij er op had moeten letten omdat het zijn auto is, en dan zeg je dat je vind dat je er zelf op had moeten letten omdat jij de administratie doet?

het zit zo: het is zijn auto, dus komt op zijn naam binnen en ik maak zijn post niet open. we hebben een bak voor de administratie en daar gaar alles in wat betaald moet worden, maar daar zat deze rekening niet in.

dus daar is het mis gegaan, vriend dacht dat ik de rekening had gezien maar dat was dus niet zo.

had er op moeten letten, want die dingen komen altijd rond de zelfde tijd binnen.
quote:ildiko schreef op 01 november 2011 @ 16:51:

[...]

Zóóóó, jij kunt goed de schuld afschuiven, zeg!

Wie deed er bij jullie ook alweer de administratie? Jij toch?

Hoezo moet je vriend dan opletten omdat het ZIJN auto is? Het is toch JOUW acceptgiro om te verwerken?

Als jij dit anders ziet, zou ik, als ik jou was, héél gauw de administratie overdragen aan je vriend, zodat hij alleen nog maar de schuld kan krijgen van dingen waar hij ook daadwerkelijk schuldig aan is!

ga je lekker?????

de autobelasting is toevallig het enige wat op zijn naam staat en dat maak ik dus niet open.
quote:nallajja schreef op 01 november 2011 @ 16:52:

[...]

het zit zo: het is zijn auto, dus komt op zijn naam binnen en ik maak zijn post niet open. we hebben een bak voor de administratie en daar gaar alles in wat betaald moet worden, maar daar zat deze rekening niet in.

dus daar is het mis gegaan, vriend dacht dat ik de rekening had gezien maar dat was dus niet zo.

had er op moeten letten, want die dingen komen altijd rond de zelfde tijd binnen.

Ah zo... ik snap 'em!

Waarom doet hij zijn administratie niet zelf dan? Doen mijn vriend en ik ook gewoon... of wat hieronder gezegd wordt; dan maar alle post openen?
Waarom maak je die post dan niet gewoon open?
yep, ik heb vorige week een BEST ERGE BOETE gekregen van de Bdienst. Eigen schuld. Vriend lachte me uit, en terecht. Balen, maar meteen betaald en klaar. En gehele administratie uitgemest, in mappen gedaan, automatische incasso's geupdated en spaarinleg verhoogd. Komt er toch nog iets goeds uit voort, die boete.
@ aardappelhoofd, dat is een goed idee. Nooit bij nagedacht ging vanzelf zo. Ik heb op mijzelf gewoond en zelf altijd mijn administratie gedaan. Vriend en ik wonen nog niet zolang samen en zijn moeder deed het altijd voor hem. Tijd voor een lesje denk ik.

@ flower, post openmaken van elkaar doen we niet ivm privacy. Misschien toch maar eens afspreken dat als het brieven zijn van bepaalde instanties we dit gewoon moeten kunnen open maken van elkaar.

Voel me al weer een stuk beter, even lekker het eruit gegooid.
quote:nallajja schreef op 01 november 2011 @ 16:53:

ga je lekker?????

de autobelasting is toevallig het enige wat op zijn naam staat en dat maak ik dus niet open.

Ik reageer op de informatie die jij me geeft, hoor, dus later met extra informatie komen en dan weer met je vingertje naar mij wijzen gaat 'm ook niet worden!;-)

Tip: regel de zaken zo, dat degene die de administratie doet ook álle rekeningen kan inzien/bekijken/openen èn betalen. Kan dat niet, dan zal ieder zijn/haar eigen administratie moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven