Bandmaat kleinste Puky loopfiets??
dinsdag 1 november 2011 om 20:26
Ik ben op zoek naar de bandmaat van de kleinste Puky loopfiets. Kindlief krijgt een loopfiets van de Sint en de kleinste Puky paste goed. Nu zijn deze fietsen niet heel goedkoop en heb ik een leuk alternatief gevonden. Ik kan alleen nergens vinden welke bandmaat de Puky heeft, dus ik kan niet vergelijken of het alternatief ook passend zou zijn...
Iemand die het weet of beter kan googelen dan ik?
Iemand die het weet of beter kan googelen dan ik?
Ik krijg er een punthoofd van!
dinsdag 1 november 2011 om 20:34
Over de large vond ik dit:
Deze metalen roze loopfiets van het kwaliteitsmerk Puky heeft 12" inch luchtbanden.
(http://loopfietsstore.com/puky-loopfiets-large-rood)
Deze metalen roze loopfiets van het kwaliteitsmerk Puky heeft 12" inch luchtbanden.
(http://loopfietsstore.com/puky-loopfiets-large-rood)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 1 november 2011 om 20:37
http://www.puky.nl/nl/mod ... LR_M_oceanblue/index.html
Deze hebben wij, de bandjes zijn veel kleiner dan die van haar 12 inch fietsje. Dus de bandjes zullen 10 of 8 inch zijn
Deze hebben wij, de bandjes zijn veel kleiner dan die van haar 12 inch fietsje. Dus de bandjes zullen 10 of 8 inch zijn
dinsdag 1 november 2011 om 20:41
Ben effe gaan meten: het wiel is 21 cm groot (van de buitenkant van de band tot de buitenkant).
Volgens een omrekensite is dit zo'n 8 inch.
Mijn dochter paste er goed op, toen ze 85 cm was.
Nu is ze 93 cm (bijna 3 jaar) en eigenlijk is zelfs de hoogste stand van het zadel en het stuur zelfs al wat laag aan het worden.
Mede doordat er geen standaard, geen handrem etc op zit, is het echt een hele lichtje fiets. Hier wordt hij echt enorm veel gebruikt.
Volgens een omrekensite is dit zo'n 8 inch.
Mijn dochter paste er goed op, toen ze 85 cm was.
Nu is ze 93 cm (bijna 3 jaar) en eigenlijk is zelfs de hoogste stand van het zadel en het stuur zelfs al wat laag aan het worden.
Mede doordat er geen standaard, geen handrem etc op zit, is het echt een hele lichtje fiets. Hier wordt hij echt enorm veel gebruikt.
dinsdag 1 november 2011 om 21:06
quote:tof schreef op 01 november 2011 @ 20:55:
Op de banden van de LR M staat op de zijkant: 215x50, ik weet niet wat dat betekent. Bij mijn weten zijn die 10 inch.
De volgende maat Puky loopfiets, LR 1L (luchtbanden) heeft 12 inch banden.Die letters staan op ons fietsje ook (inderdaad ook LR M). 215 zullen de mm zijn, immers het is 21 cm (oke, dan waarschijnlijk 21.5 cm).
Op de banden van de LR M staat op de zijkant: 215x50, ik weet niet wat dat betekent. Bij mijn weten zijn die 10 inch.
De volgende maat Puky loopfiets, LR 1L (luchtbanden) heeft 12 inch banden.Die letters staan op ons fietsje ook (inderdaad ook LR M). 215 zullen de mm zijn, immers het is 21 cm (oke, dan waarschijnlijk 21.5 cm).
dinsdag 1 november 2011 om 21:43
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik was er al bang voor dat de kleine Puky 8 of 10 zou zijn, het alternatief dat ik heb gezien is 12 inch.
Speciaal Deentje bedankt voor het opmeten!
Het fietsje is bedoeld voor een kind van 1,5 en de Puky is echt mooi. Maar het alternatief kan ik voor 25 euro bij Bart Smit kopen. Toch een verschil van 35 euro. Kind is de laatste in rij, dus het hoeft ook niet meerdere kinderen te overleven.
Het gaat om deze fiets als alternatief:
http://www.bartsmit.com/s ... php?fh_params=fh_location=//bartsmit/nl_NL/$s=loopfiets
En dan de eerste 2 (blauw en roze).
Wat zouden jullie doen? Toch voor de Puky gaan of het goedkopere alternatief? Ik vind het altijd prettig om niet te veel te betalen, maar als de kwaliteit van Puky beduidend beter is dan heb ik dat geld er graag voor over.
Speciaal Deentje bedankt voor het opmeten!
Het fietsje is bedoeld voor een kind van 1,5 en de Puky is echt mooi. Maar het alternatief kan ik voor 25 euro bij Bart Smit kopen. Toch een verschil van 35 euro. Kind is de laatste in rij, dus het hoeft ook niet meerdere kinderen te overleven.
Het gaat om deze fiets als alternatief:
http://www.bartsmit.com/s ... php?fh_params=fh_location=//bartsmit/nl_NL/$s=loopfiets
En dan de eerste 2 (blauw en roze).
Wat zouden jullie doen? Toch voor de Puky gaan of het goedkopere alternatief? Ik vind het altijd prettig om niet te veel te betalen, maar als de kwaliteit van Puky beduidend beter is dan heb ik dat geld er graag voor over.
dinsdag 1 november 2011 om 21:46
quote:mimpje schreef op 01 november 2011 @ 20:31:
Ik heb het fietsje thuis, alleen nu ligt hij in de auto dus kan niet voor je kijken.
Wel weet ik dat de hoogte tot het zadel 29 cm is. Lijkt me belangrijker dan de bandmaat.29 cm is inderdaad handig om te weten, de andere heeft 31 als dooshoogte. Dat zou dus goed overeen kunnen komen met de hoogte van Puky, en dan maakt de bandgrootte inderdaad niet uit. Het gaat er immers om of de afstand tussen het zadel en de grind niet groter is dan de lengte van de benen.
Ik heb het fietsje thuis, alleen nu ligt hij in de auto dus kan niet voor je kijken.
Wel weet ik dat de hoogte tot het zadel 29 cm is. Lijkt me belangrijker dan de bandmaat.29 cm is inderdaad handig om te weten, de andere heeft 31 als dooshoogte. Dat zou dus goed overeen kunnen komen met de hoogte van Puky, en dan maakt de bandgrootte inderdaad niet uit. Het gaat er immers om of de afstand tussen het zadel en de grind niet groter is dan de lengte van de benen.
dinsdag 1 november 2011 om 22:21
De link doet het niet. Maar ik vraag me af of een kind van 1.5 jr op een loopfiets met 2 wielen kan. (ik neem aan dat de link ook over een loopfiets met 2 wielen gaat). Mi kunnen ze dan nog niet genoeg evenwicht bewaren. Ik vond mijn dochter al snel met net 2 jaar.
Ik vind de kwaliteit van puky geweldig. Fiets zit bijna aan dochter vastgegroeid, er wordt echt mee gestunt, is al vaak gevallen en ziet er toch nog als nieuw uit.
Ik vind de kwaliteit van puky geweldig. Fiets zit bijna aan dochter vastgegroeid, er wordt echt mee gestunt, is al vaak gevallen en ziet er toch nog als nieuw uit.
dinsdag 1 november 2011 om 22:29
Het gaat inderdaad om een loopfiets met twee wielen. Kind is wat dat betreft belachelijk snel met alles en ziet totaal geen gevaar, dus rijden op dat ding gaat goed komen. Het gaat mij om de hoogte van de fietsjes en dat lijkt bij allebei gelijk te zijn.
Ik ga nog eens goed nadenken over welke het gaat worden en of het verschil van 35 euro zwaarder weegt dan de (ongetwijfeld) betere kwaliteit van Puky.
Ik ga nog eens goed nadenken over welke het gaat worden en of het verschil van 35 euro zwaarder weegt dan de (ongetwijfeld) betere kwaliteit van Puky.
woensdag 2 november 2011 om 18:27
Ik zou gaan voor de Puky met 12 inch wielen , de 10 inch heeft weliswaar een lagere zadelhoogte. Maar door de kleinere wielen maakt deze loopfiets , als ze echt kunnen loopfietsen , niet voldoende snelheid.
En dan worden ze voorbij geflist door hun vriendjes en vriendinnetjes op hun grotere loopfiets (12 inch)
En dan worden ze voorbij geflist door hun vriendjes en vriendinnetjes op hun grotere loopfiets (12 inch)