Kustplaatsen Algarve
maandag 31 oktober 2011 om 09:35
Goedemorgen allemaal!
Volgend jaar willen wij graag onze vakantie door gaan brengen in de Algarve. Het is voor het eerst dat we naar Portugal gaan, dus we zijn nog compleet blanco. Ik zou jullie graag om wat advies willen vragen.
We twijfelen nog of we een huisje willen huren op 1 plaats of dat we een rondreisje langs de (zuid)kust willen gaan maken en dan telkens een paar dagen ergens verblijven en vervolgens weer verder reizen. We nemen in elk geval een huurauto voor de hele periode.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is welke plaatsen ons zouden kunnen bevallen.
Wat we zoeken:
- (enigzins) authentieke omgeving
- laagbouw
- gezellige drukte
- mag best toeristisch zijn, zolang het maar niet Benidorm-achtig wordt
- terrasjes en leuke restaurantjes, maar disco's ed. hoeven voor ons niet.
- gemoedelijke sfeer a la 'doe maar gewoon'. Wij zijn geen golf/jachtjestypes.
Ik heb al wat dingen gezien in Albufeira maar daar twijfel ik over. Het oude centrum ziet er best leuk uit, maar alles er omheen lijkt me erg opgeklopt. Villamoura lijkt me nogal sjiek?
Dan nog wat plaatsen waar ik ook graag wat meer over zou willen weten: Lagos, Praia da Rocha, Carvoeiro en Quarteira. Of misschien zijn er wel plaatsen die helemaal bij onze wensen aansluiten en die ik nog overgeslagen heb.
Ik ben benieuwd welke plaatsen jullie bezocht hebben en wat jullie er van vonden. Bedankt alvast voor de info.
Volgend jaar willen wij graag onze vakantie door gaan brengen in de Algarve. Het is voor het eerst dat we naar Portugal gaan, dus we zijn nog compleet blanco. Ik zou jullie graag om wat advies willen vragen.
We twijfelen nog of we een huisje willen huren op 1 plaats of dat we een rondreisje langs de (zuid)kust willen gaan maken en dan telkens een paar dagen ergens verblijven en vervolgens weer verder reizen. We nemen in elk geval een huurauto voor de hele periode.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is welke plaatsen ons zouden kunnen bevallen.
Wat we zoeken:
- (enigzins) authentieke omgeving
- laagbouw
- gezellige drukte
- mag best toeristisch zijn, zolang het maar niet Benidorm-achtig wordt
- terrasjes en leuke restaurantjes, maar disco's ed. hoeven voor ons niet.
- gemoedelijke sfeer a la 'doe maar gewoon'. Wij zijn geen golf/jachtjestypes.
Ik heb al wat dingen gezien in Albufeira maar daar twijfel ik over. Het oude centrum ziet er best leuk uit, maar alles er omheen lijkt me erg opgeklopt. Villamoura lijkt me nogal sjiek?
Dan nog wat plaatsen waar ik ook graag wat meer over zou willen weten: Lagos, Praia da Rocha, Carvoeiro en Quarteira. Of misschien zijn er wel plaatsen die helemaal bij onze wensen aansluiten en die ik nog overgeslagen heb.
Ik ben benieuwd welke plaatsen jullie bezocht hebben en wat jullie er van vonden. Bedankt alvast voor de info.
maandag 31 oktober 2011 om 09:43
maandag 31 oktober 2011 om 10:27
maandag 31 oktober 2011 om 12:52
Wij gaan een aantal keer per jaar naar Carvoeiro (schoonfam.2e huis) en ik vind t heerlijk! Gezellige drukte maar niet massaal als in albufeira. Lekkere restaurants in de buurt. Italiaan clube carvoeiro, porches. Mooie stranden: marinha. Ook in Lagos ist gezellig. En als je toch een keer wat meer luxe wilt zien: vilamoura of vale do lobo ( linda de mol en consorten
maandag 31 oktober 2011 om 23:42
Tavira, richting Spaanse grens. Echt prachtige omgeving, leuk voor de kinderen (strand per treintje of bootje te bereiken, echt superleuk), weinig toeristen (wel Portugese toeristen).
Albufeira zou ik zeker niet doen, inderdaad Benidorm van Portugal. Wel leuk om een dagje te zijn overigens.
Lagos, ondanks dat het nu veel drukker is dan 6 jaar geleden toch een goede, authentieke sfeer, leuk stadje, mooie stranden.
Portugal is oke!
Albufeira zou ik zeker niet doen, inderdaad Benidorm van Portugal. Wel leuk om een dagje te zijn overigens.
Lagos, ondanks dat het nu veel drukker is dan 6 jaar geleden toch een goede, authentieke sfeer, leuk stadje, mooie stranden.
Portugal is oke!
maandag 31 oktober 2011 om 23:47
Sesimbra, nét onder Lissabon. Goed hotel áán het strand: http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=311093;label=hotel-pt-39085-nl-jQKkM*vsYUzZo4aFj9hHzAS4695069504;ws=&gclid=CKG215iAlKwCFcSJDgod8yE1mA
dinsdag 1 november 2011 om 13:48
Bedankt 47084, maar da's nou precies een voorbeeld van een hotel waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden. Groot en een grauwe betonmassa, bahbah. Maar wel bedankt voor het meedenken!
Jeanette, Tavira lijkt me ook wel wat. Als we een rondreis(je) zouden doen dan zou dat ook nog vrij makkelijk te combineren zijn. Bijv. eerst een paar dagen ten oosten van Faro en dan richting het westen. Zou prima te doen moeten zijn!
Jeanette, Tavira lijkt me ook wel wat. Als we een rondreis(je) zouden doen dan zou dat ook nog vrij makkelijk te combineren zijn. Bijv. eerst een paar dagen ten oosten van Faro en dan richting het westen. Zou prima te doen moeten zijn!
dinsdag 1 november 2011 om 19:02
dinsdag 1 november 2011 om 19:08
Als je een rustig plekje zoekt met veel leuke stadjes op een paar km afstand kijk dan eens op www.casaportaazul.com
Is van een nederlands stel. Zeer goede beoordelingen bij verschillende sites zoals zoover.nl
Is van een nederlands stel. Zeer goede beoordelingen bij verschillende sites zoals zoover.nl
dinsdag 1 november 2011 om 19:13
quote:shoppen schreef op 01 november 2011 @ 19:02:
Ik ben mee aan het lezen en las over albufeira.
Nu lijkt me dat een mooie vakantieplek, ik vind benidorm en alle Costa's leuk om naar toe te gaan
Heeft albufeira een mooie boulevard, en leuke winkels?
Zijn er stranden met muziek of lekker druk?
BedanktMeen je dat nou of maak je een grapje?
Ik ben mee aan het lezen en las over albufeira.
Nu lijkt me dat een mooie vakantieplek, ik vind benidorm en alle Costa's leuk om naar toe te gaan
Heeft albufeira een mooie boulevard, en leuke winkels?
Zijn er stranden met muziek of lekker druk?
BedanktMeen je dat nou of maak je een grapje?
woensdag 2 november 2011 om 16:05