Nieuw Zeeland :)

02-11-2011 16:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk heb ik geboekt: een maandje nieuw-zeeland en ik vertrek eind januari!

Wie heeft er tips over de highlights (de lonely planet heb ik al gelezen, maar ben op zoek naar persoonlijke ervaringen)?

En wat ben je qua budget kwijt voor eten/excursies etc?

Hotels en reis heb ik reeds betaald...
Super leuk! Ik ben dit voorjaar geweest, en vond het de mooiste reis van m'n leven!

Wat je echt niet mag missen is zwemmen met dolfijnen in Kaikoura en met een helicopter over de gletsjer van Fox en St. Joseph. Je moet er diep voor in de buidel tasten, maar het is het zoooo waard! Verder vond ik Wellington een fantastische stad en Dunedin tegenvallen.

Ik ben weinig uit eten gegaan, want we hadden een camper en konden lekker zelf koken en bbqen, maar ik vond het eten in de supermarkten best duur.

Veel plezier!
Als je de hotels al hebt betaald staat jouw reisplan toch al vast? Misschien handig om even kort neer te zetten, want ik kan wel tips geven voor Stewart Island, maar als je daar helemaal niet naar toe gaat hebt je daar niet zo veel aan.

Eten & excursies zijn goed betaalbaar in NZ. Je kunt uit eten voor $20 en lunch rond de $10 als je niet naar heel exclusieve restaurants gaat. Excursies hangt natuurlijk af van wat je gaat doen, maar is over het algemeen ook veel goedkoper dan in bijvoorbeeld Australië of Canada.
@ speculoosje Supermarkten in NZ zijn in verhouding inderdaad best duur! Voor mij was het vaak voordeliger om eten te halen of uit eten te gaan dan zelf iets te koken (in Auckland).
Nou betaald is niet het goede woord, maar geld voor gereserveerd , vlucht al wel betaald, voor de hotels heb ik 60 x 30 gereserveerd....
Ik ben zelf op het Zuider-eiland geweest en dat was zeker de moeite waard. De meeste mensen doen daar hetzelfde rondje: vliegen naar Christchurch, dan naar Kaikoura (walvisspotten en met dolfijnen zwemmen), vervolgens naar Malborough sounds, dan Abel Tasman National Park, vervolgens Franz Josef of Fox gletsjer (helicoptertocht of beklimmen), vervolgens naar Te Anau en Doubtful Sound of Milford Sound, dan naar Queenstown, dan naar Dunedin en Akaroa (zwemmen met Hector dolfijnen), vervolgens terug naar Queenstown om met een binnenlandse vlucht naar Christchurch terug te keren en tenslotte een dagje naar Mount Cook met de trein.

Hierbij nog wat topics vol met tips:

Wat moet ik zien in Nieuw Zeeland

Nieuw Zeeland en Fiji
Ok, $60 is niet heel veel, dus ik neem aan dat je euro's bedoelt? Dat moet te doen zijn. Hou er wel rekening mee dat je in het hoogseizoen gaat, dus reserveren van te voren is aan te raden!

Ik vond het Abel Tasman National Park echt een aanrader! Ik ben daar gaan zeekayaken en hiken, inclusief een overnachting op de backpackersboot.

Daarnaast is Rotorua erg leuk, vooral Wei-o-tapu en de spa daar.
Als je durft: skydiven in Queenstown. Wàt een fantastisch uitzicht!

Rotorua, Tongariro, Marlborough Sounds, Otago Peninsula, the Catlins.... oh hou toch op met die topic over NZ, ik wil terug...

Veel plezier!
Vergeet het Noordereiland niet.

Coromandel is schitterend en je hebt er bijna altijd goed weer. Thames is een heerlijk slaperig dorpje.

Napier zou je beslist moeten zien. Een heel stadje in art-deco stijl.

Ik ben jaloers!

veel plezier en goede reis....
Ik ga mijn eens verder orientieren!

Bedankt tot de tips nu toe

Sowieso wil naar Bay of Island en Poor Knight Islands, Tongariro, Marlborough Sounds en the Caitlins....rest ga ik uitzoeken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven