De comfortabele ruimte.

03-11-2011 00:35 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd denk ik steeds vaker, kon ik maar even verdwijnen.

Gewoon je afsluiten van alles om je heen.

Omdat het te veel is, te druk, je maar achter de feiten aan blijft hollen, je vreselijk moe bent,elk geluid door je hoofd dreunt, je 100 dingen in 1 uur probeert te stoppen, praten, luisteren etc.. etc..

Dan zou ik willen dat ik eens soort vluchtoord had.

Waar ik na veel drama stampvoetend "nu even niet ja"! met een ferme klap van de deur mij kan afzonderen.

Een kleine ruimte.

Geluidsdicht.

Een heerlijke hangbank, veel kussens.

Dimlicht, een heerlijke geur die zich verspreid door de kamer.

Aansluitend een veranda waar je uitkijkt op mooie bloemenvelden, met een schommelbank. De vogeltjes fluiten ( zachtjes dan natuurlijk), de zon altijd schijnt.

En er is niemand!

Just me myselfe and i.

Soort snoezelruimte voor volwassenen

Jullie ook weleens die behoefte? en wat is dan je ideale snoezelruimte?
quote:amand1969 schreef op 03 november 2011 @ 01:25:

[...]

Wil Je Met Me Trouwen?Te laat, een jaartje of 20.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 november 2011 @ 01:23:

[...]

Weet je tenminste zeker dat wát je krijgt goed is.

Geen moodboards met dingen die er niet uit gaan zien zoals op het plaatje. Als je tante Toos een ouwe zeur is wordt ze niet ineens de lieflijkheid zelve van Italiaans gedekte tafels in een weiland bij zonsondergang. Met die gedachte ga ik dan nu maar lekker slapen in mijn zeer praktisch (lees handig schoon te houden) ingerichte slaapkamer. Welterusten voor wie nog gaat slapen en een fijne nacht voor zij die wakker blijven!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 november 2011 @ 01:25:

[...]

Te laat, een jaartje of 20.Kut.
Slaap lekker, Lunax
Trusten Lunax!
@Iry: die ruimte moet je denk ik niet letterlijk nemen, maar figuurlijk. JIj bent de enige die jezelf die ruimte/rust kan geven of gunnen..

Je kan zelf een hoop afstand nemen van alles "wat moet", je eigen hectiek. Jij beslist zelf in hoeverre je daaraan meedoet! Je kan zelf die stekker uit de telefoon en deurbel trekken, daarvoor hoef je niet afgezonderd te zitten. Denk dat die behoefte zich duidelijk genoeg aandient, je moet er alleen wel naar luisteren!

Zoveel mensen lopen zichzelf voorbij en vinden dat doodnormaal. Jouw innerlijk protesteert daartegen. Net als in de Happinez altijd maar gaat over plekken en plaatsen als Tibet om die rust in een klooster ergens afgelegen op een bergtop te vinden, kan je dat in jezelf vinden, het maakt niet uit waar, die ruimte kan je overal zelf maken!

Een huis en ruimte staat volgens mij gewoon voor je geest. Die wil af en toe rust ipv overal achteraan hollen ("omdat het zo hoort tegenwoordig"). Zo zie je je werkelijke behoefte wel en toch niet, je neemt het niet serieus. Het betekent volgens mij niet meer en niet minder dan wat meer tijd maken voor jou! "Me-time" dus..

Ik heb nu meerdere kamers in mijn huis over, maar die innerlijke rust zit toch echt in jezelf, weet ik (nu)!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Mwah..

Ik laat mij niet uit het veld slaan door fotobehang.

Het doel heiligt de middelen.
quote:Suzy65 schreef op 03 november 2011 @ 01:31:

@Iry: die ruimte moet je denk ik niet letterlijk nemen, maar figuurlijk. JIj bent de enige die jezelf die ruimte/rust kan geven of gunnen..

Je kan zelf een hoop afstand nemen van alles "wat moet", je eigen hectiek. Jij beslist zelf in hoeverre je daaraan meedoet! Je kan zelf die stekker uit de telefoon en deurbel trekken, daarvoor hoef je niet afgezonderd te zitten. Denk dat die behoefte zich duidelijk genoeg aandient, je moet er alleen wel naar luisteren!

Zoveel mensen lopen zichzelf voorbij en vinden dat doodnormaal. Jouw innerlijk protesteert daartegen. Net als in de Happinez altijd maar gaat over plekken en plaatsen als Tibet om die rust in een klooster ergens afgelegen op een bergtop te vinden, kan je dat in jezelf vinden, het maakt niet uit waar, die ruimte kan je overal zelf maken!

Een huis en ruimte staat volgens mij gewoon voor je geest. Die wil af en toe rust ipv overal achteraan hollen ("omdat het zo hoort tegenwoordig"). Zo zie je je werkelijke behoefte wel en toch niet, je neemt het niet serieus. Het betekent volgens mij niet meer en niet minder dan wat meer tijd maken voor jou! "Me-time" dus..

Ik heb nu meerdere kamers in mijn huis over, maar die innerlijke rust zit toch echt in jezelf, weet ik (nu)!Mooi geschreven
Mijn snoezelruimte heb ik ook daadwerkelijk! Een lounge bank op de veranda. Vol met kussens en dekens.

Helaas lijkt er altijd wel een kind te schreeuwen in de buurt of is iemand buiten aan het klussen. Maar met relax muziek op de Ipod en het zonnetje is het beina ideaal. Ik mis alleen nogg uitzicht over het water of de bossen. Ik zit er te kort dat wel.
Suzy, je hebt ook gelijk.

Steeds meer wensen een eigen plek te hebben om af te zonderen is gewoon een signaal.

Ik moet op en aantal punten even nog bikkelen om de echte rust concreet te krijgen.

Fot the time being moet ik het doen met kleine momenten pakken denk ik.

Maar ook comfortabel worden met jezelf, want ik loop nu nog snel tegen de muren op van gespannenheid als ik wel alleen kan zijn.

Onrust die maakt dat ik dan maar weer afleiding in mensen ga zoeken, om vervolgens weer thuis te komen met nog meer "lawaai" in mijn hoofd.
http://www.megabanner.be/ ... uID=418&pageID=1293010858
quote:iry schreef op 03 november 2011 @ 01:35:

Suzy, je hebt ook gelijk.

Steeds meer wensen een eigen plek te hebben om af te zonderen is gewoon een signaal.

Ik moet op en aantal punten even nog bikkelen om de echte rust concreet te krijgen.

Fot the time being moet ik het doen met kleine momenten pakken denk ik.

Maar ook comfortabel worden met jezelf, want ik loop nu nog snel tegen de muren op van gespannenheid als ik wel alleen kan zijn.

Onrust die maakt dat ik dan maar weer afleiding in mensen ga zoeken, om vervolgens weer thuis te komen met nog meer "lawaai" in mijn hoofd.
quote:kusunum schreef op 03 november 2011 @ 01:34:

Mijn snoezelruimte heb ik ook daadwerkelijk! Een lounge bank op de veranda. Vol met kussens en dekens.

Helaas lijkt er altijd wel een kind te schreeuwen in de buurt of is iemand buiten aan het klussen. Maar met relax muziek op de Ipod en het zonnetje is het beina ideaal. Ik mis alleen nogg uitzicht over het water of de bossen. Ik zit er te kort dat wel.

Ik heb ook een heerlijke loungebank in de tuin wat ook heerlijk is met het zonnetje.

Maar wat je benoemt, echt algehele serene rust is het niet helemaal.

Teveel geluiden nog, teveel huizen er om heen, te veel het gevoel niet echt vrij en alleen te zijn.
http://www.tsvisuals.nl/p ... 45/pagina/fotobehang.html
http://www.hoedoe.nl/lich ... nde-geest/hoe-word-ik-zen
Oh wow!! dat behang met de gitaar zou voor zoon echt geweldig zijn!!

Hij speelt zelf gitaar, zijn grote hobby.

Leuk voor op zijn slaapkamer.
"jongens niet storen, ik ben even een half uur zazen! "

Dat klinkt veel acceptabeler dan roepen, ik wil even niets meer horen!
quote:iry schreef op 03 november 2011 @ 00:35:

Dan zou ik willen dat ik eens soort vluchtoord had.

Waar ik na veel drama stampvoetend "nu even niet ja"! met een ferme klap van de deur mij kan afzonderen.

Een kleine ruimte.

quote:iry schreef op 03 november 2011 @ 01:43:

"jongens niet storen, ik ben even een half uur zazen! "

Dat klinkt veel acceptabeler dan roepen, ik wil even niets meer horen!Klinkt idd wel liever natuurlijk ik gebruik die techniek voor het slapen gaan, om dan even tot rust te komen anders blijf ik draaien en woelen en piekeren en malen...
Over slapen gesproken, mijn bed is heel aantrekkelijk intussen. Slaap lekker voor iedereen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 november 2011 @ 01:45:

[...]

[afbeelding]Dat is het nu net niet helemaal
Trusten Flutzel.

ga je voorbeeld zo ook maar volgen.
Dank je wel, iry. Hoop dat jij ook de nodige rust krijgt.
@Iry: dat ken ik ook wel, hoor. Afleiding zoeken. Het is toch het oplossen of afstand nemen van bepaalde zaken, (die "moeten of willen of voorrang hebben), die rust geeft. Ken ook periodes van ontlopen, en dan heb je ook meer afleiding nodig om er maar niet aan te denken, maar ook weet ik (inmiddels) waar die innerlijke rust te vinden is.
@BgB: humor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven