Vraag het de mods, 2026

29-08-2026 13:11 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics en aan ons.

Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics!

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattopic-2026-3-met-geklets- ... /515730/2#

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Tvp
There is always something happening, and it's usually right now
Tvp
Graag uitleg over het B&B topic.
Jankerd
Dan hier nogmaals de vraag wat er gewist is in het B&B topic. Ik heb een paar pagina's teruggelezen maar zie daar niks.
Even gekopieerd uit het B&B topic:
Zou je de pagina's kunnen vermelden waar je hebt gewist? Zodat we weten wat precies erover is. Ik zoek me al een half uur de tandjes naar gewiste berichten van jullie.
Deze waarschuwing zonder duidelijkheid over wat een overtreding is is nogal vaag.

Hoewel ik snap wat bodyshamen is vind de lijn dun in dit soort topics, dus wees duidelijk.
Over jullie post over bodyshamen en dreigen met weekbannen, zonder duidelijk te zijn over wat precies niet mag.
vivapimpelmees schreef:
29-08-2026 13:20
Dan hier nogmaals de vraag wat er gewist is in het B&B topic. Ik heb een paar pagina's teruggelezen maar zie daar niks.
Ik zeker een half uur, volgens mij is er niks gewist.
Ik heb het in het topic zelf ook beantwoord maar zal het hier even herhalen.

Ik mag toch hopen dat iedereen wel weet wat bodyshamen is? En daar om lachen of deze quoten en een "lollige" opmerking erop maken is onnodig en hier ook niet toegestaan.

Bodyshamen is het belachelijk maken van iemands uiterlijk. Zoals bijvoorbeeld hun gewicht, oren, stand van ogen, haren of formaat van borsten.
Ook opmerkingen die een vergelijking maken met bijvoorbeeld dieren vallen daaronder, een walvis als iemand overgewicht heeft, een giraf als iemand een lange nek heeft, etc.

MajadeB schreef:
29-08-2026 13:23
Ik zeker een half uur, volgens mij is er niks gewist.
Ik heb zeker 5 berichten gewist.

vivapimpelmees schreef:
29-08-2026 13:20
Op pagina 70 zag ik, afhankelijk van je instellingen. Wat er stond: geen idee.
Tvpdinges.
Mafdinges!
Tvp.
Jankerd
ModeratorViva schreef:
29-08-2026 13:30
Oké, bedankt voor de vermelding, nu is het duidelijk. :roll:
MajadeB schreef:
29-08-2026 13:48
Oké, bedankt voor de vermelding, nu is het duidelijk. :roll:
:lol:
Mafdinges!
Om ontopic te blijven: is tvp toegestaan in dit topic?
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Tvp

Geen vraag, maar een suggestie.

Zonder het zinnetjes “Ik mag toch hopen dat…” kom je aardiger, opener en professioneler over. Ook voor meelezers.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
ModeratorViva schreef:
29-08-2026 13:29

Ik mag toch hopen dat iedereen wel weet wat bodyshamen is? En daar om lachen of deze quoten en een "lollige" opmerking erop maken is onnodig en hier ook niet toegestaan.

Bodyshamen is het belachelijk maken van iemands uiterlijk. Zoals bijvoorbeeld hun gewicht, oren, stand van ogen, haren of formaat van borsten.
Ook opmerkingen die een vergelijking maken met bijvoorbeeld dieren vallen daaronder, een walvis als iemand overgewicht heeft, een giraf als iemand een lange nek heeft, etc.
Moet dat nou zo met die emotie? Mag van mij wel een stuk zakelijker.
En dreigen met directe weekbannen?
Ik heb even teruggezocht, dat duurde even, want er zijn berichten van DONDERDAG gewist. Om dan op zaterdag op hoge poten te komen dreigen, terwijl niemand weet waar het om gaat... Nee, niet zoals modden in mijn ogen hoort te gaan.
Het is wat het is.
Gezellig hier :flirting:

(tevens tvp)
Dus je krijgt een ban voor het maken van een grap die toevallig samenvalt met een nieuwsitem, maar totaal los staat van dat nieuwsitem.

Koekoek.
moiren wijzigde dit bericht op 29-08-2026 14:38
0.68% gewijzigd
Everything is possible for the one who believes.
En er zijn 4 berichten gewist trouwens, geen 5. De mod mag wel even wat lager in haar emotie gaan zitten. Op ons KCC zou je op het matje moeten komen als je zo reageert naar klanten.

En sinds we hier sinds kort betalen met onze privacy dmv trackingcookies, zijn we klanten.
Het is wat het is.
ModeratorViva schreef:
29-08-2026 13:29

Was dit nu nodig? We weten heus wel wat bodyshamen is. Het is alleen onduidelijk, vooral als er direct een weekban volgt. Dus wordt er gevraagd wat er precies niet meer mag. Mag je wel iets zeggen over de tanden van Caroline of de vlecht van Eline? En walrus of walvis is natuurlijk niet netjes en was ook onnodig in mijn ogen. Maar kom op, dat kun je op dat moment wissen en even zeggen dat dit niet de bedoeling is, ipv naderhand wissen en gelijk dreigen met een weekban zonder pardon en zonder dat we weten over welke opmerking het precies ging.
sirena wijzigde dit bericht op 29-08-2026 14:11
0.00% gewijzigd
The ocean healed my soul
ModeratorViva schreef:
29-08-2026 13:30
1 bericht dus wat een aantal keer gequote was. En je toon mag wel wat vriendelijker.
Maar goed, fout van mezelf. Ik ga er vanuit dat er recente berichten gewist worden. Maar ik had niet verbaasd moeten zijn dat het om berichten van eergisteren gaat.
TVP
vivapimpelmees schreef:
29-08-2026 14:10
1 bericht dus wat een aantal keer gequote was. En je toon mag wel wat vriendelijker.
Maar goed, fout van mezelf. Ik ga er vanuit dat er recente berichten gewist worden. Maar ik had niet verbaasd moeten zijn dat het om berichten van eergisteren gaat.
Ja en dan moeten wij blijkbaar meteen weten wat niet meer mag, zonder enige uitleg. En over de toon van de mod ben ik ook niet te spreken.
The ocean healed my soul
En verheldering van mods blijft ook uit.
Denk dat ze zelf niet helemaal helder hebben wat net niet/wel kan. Of het niet kunnen verwoorden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven