De comfortabele ruimte.
donderdag 3 november 2011 om 00:35
De laatste tijd denk ik steeds vaker, kon ik maar even verdwijnen.
Gewoon je afsluiten van alles om je heen.
Omdat het te veel is, te druk, je maar achter de feiten aan blijft hollen, je vreselijk moe bent,elk geluid door je hoofd dreunt, je 100 dingen in 1 uur probeert te stoppen, praten, luisteren etc.. etc..
Dan zou ik willen dat ik eens soort vluchtoord had.
Waar ik na veel drama stampvoetend "nu even niet ja"! met een ferme klap van de deur mij kan afzonderen.
Een kleine ruimte.
Geluidsdicht.
Een heerlijke hangbank, veel kussens.
Dimlicht, een heerlijke geur die zich verspreid door de kamer.
Aansluitend een veranda waar je uitkijkt op mooie bloemenvelden, met een schommelbank. De vogeltjes fluiten ( zachtjes dan natuurlijk), de zon altijd schijnt.
En er is niemand!
Just me myselfe and i.
Soort snoezelruimte voor volwassenen
Jullie ook weleens die behoefte? en wat is dan je ideale snoezelruimte?
Gewoon je afsluiten van alles om je heen.
Omdat het te veel is, te druk, je maar achter de feiten aan blijft hollen, je vreselijk moe bent,elk geluid door je hoofd dreunt, je 100 dingen in 1 uur probeert te stoppen, praten, luisteren etc.. etc..
Dan zou ik willen dat ik eens soort vluchtoord had.
Waar ik na veel drama stampvoetend "nu even niet ja"! met een ferme klap van de deur mij kan afzonderen.
Een kleine ruimte.
Geluidsdicht.
Een heerlijke hangbank, veel kussens.
Dimlicht, een heerlijke geur die zich verspreid door de kamer.
Aansluitend een veranda waar je uitkijkt op mooie bloemenvelden, met een schommelbank. De vogeltjes fluiten ( zachtjes dan natuurlijk), de zon altijd schijnt.
En er is niemand!
Just me myselfe and i.
Soort snoezelruimte voor volwassenen
Jullie ook weleens die behoefte? en wat is dan je ideale snoezelruimte?
donderdag 3 november 2011 om 08:17
Ja relax ruimte of relax momenten
mijn relax en nu even niet moement (en die zijn echt nodig, bevatten ook geen telefoon internet tv e.d.)
Lekker op en van mijn werk met de fiets 45 min doortrappen en dan moe en voldaan onder de douche stappen. (zowel op werk als bij thuiskomst)
in het weekend lekker mijn (vis)kajak pakken en uurtje of 5-6-7
op het water doorbrengen met hopelijk een paar mooie vangste maar voornamelijk genieten vand e stilte rust en natuur.
heerlijk hebben mensen nodig af en toe rust
mijn relax en nu even niet moement (en die zijn echt nodig, bevatten ook geen telefoon internet tv e.d.)
Lekker op en van mijn werk met de fiets 45 min doortrappen en dan moe en voldaan onder de douche stappen. (zowel op werk als bij thuiskomst)
in het weekend lekker mijn (vis)kajak pakken en uurtje of 5-6-7
op het water doorbrengen met hopelijk een paar mooie vangste maar voornamelijk genieten vand e stilte rust en natuur.
heerlijk hebben mensen nodig af en toe rust
donderdag 3 november 2011 om 08:38
Ik heb zo'n relaxuimte.......in mijn hoofd.
Heerlijk als het me allemaal te veel wordt, ogen dicht.
Het is mijn 'tipi' een ronde ruimte die alleen ik kan zien, andere kijken er dwars doorheen. Begint altijd in een boomgaard, maar kan dus overal heen zweven.
daarin tv, internet etc etc. en nog beter meubels die ook in de muur kunnen verdwijnen, soms is het een groot bed, met een geweldig matras, dan weer een heerlijk stoel.
Vaak bedenk ik me ook dat het dak open is en dat ik dan al liggend de sterrenhemel zie.....
En dan kom ik weer in de werkelijkheid, waar 3 kids om mijn aandacht staan te schreeuwen, man die vanalles wil en het huishouden/werk/sociaal leven ook maar door gaan.
Heerlijk als het me allemaal te veel wordt, ogen dicht.
Het is mijn 'tipi' een ronde ruimte die alleen ik kan zien, andere kijken er dwars doorheen. Begint altijd in een boomgaard, maar kan dus overal heen zweven.
daarin tv, internet etc etc. en nog beter meubels die ook in de muur kunnen verdwijnen, soms is het een groot bed, met een geweldig matras, dan weer een heerlijk stoel.
Vaak bedenk ik me ook dat het dak open is en dat ik dan al liggend de sterrenhemel zie.....
En dan kom ik weer in de werkelijkheid, waar 3 kids om mijn aandacht staan te schreeuwen, man die vanalles wil en het huishouden/werk/sociaal leven ook maar door gaan.
donderdag 3 november 2011 om 08:44
quote:emaille schreef op 03 november 2011 @ 08:11:
Je moet gewoon geen kinderen krijgen. Ik heb drie van die ruimtes in huis.
Je kan ze moeilijk terugstoppen...
Leuk topic. Ik mis dat ook wel, zo´n plekkie. Ik merk dat ik nu regelmatig te laat naar bed ga nadat iedereen al in bed ligt. Gewoon om even rust te hebben.
Je moet gewoon geen kinderen krijgen. Ik heb drie van die ruimtes in huis.
Leuk topic. Ik mis dat ook wel, zo´n plekkie. Ik merk dat ik nu regelmatig te laat naar bed ga nadat iedereen al in bed ligt. Gewoon om even rust te hebben.
donderdag 3 november 2011 om 10:47
quote:dddandelion schreef op 03 november 2011 @ 08:44:
[...]
Heel herkenbaar.
Ik zoek soms alsnog mijn rust en stilte in de late uurtjes.
Wel valse rust want je krijgt er de volgende ochtend de rekening van.
Gelukkig komt dat niet meer vaak voor en dat maakt mij wel fitter. Maar geeft wel een gemis even lekker in mijn eigen bubbel te kunnen zijn.
[...]
Heel herkenbaar.
Gelukkig komt dat niet meer vaak voor en dat maakt mij wel fitter. Maar geeft wel een gemis even lekker in mijn eigen bubbel te kunnen zijn.
donderdag 3 november 2011 om 10:58
O wat herkenbaar!
Ik mis ook die "ruimte" en ik hoef echt geen grote loungeruimte oid, ik zou al blij zijn als ik even alleen op de wc kan zitten
Soms ga ik op bed liggen met mijn laptop erbij en de tv op de achtergrond aan ('s avonds) maar man vind dat niet zo leuk
Hij wil graag gezelschap na een dag werken terwijl ik graag even alleen wil zijn na een dag Mama, Mahaaaam MAAAAAM!!
Even de kinderen voor de tv zetten en even forummen is ook geen oplossing, terwijl ik dit bericht tik heb ik billen geveegd, schone onderbroek gepakt, handen gewassen, kind voorzien van banaan en siroop en is mijn wasmachine irritant aan het piepen omdat hij klaar is...
*zucht*
Ik mis ook die "ruimte" en ik hoef echt geen grote loungeruimte oid, ik zou al blij zijn als ik even alleen op de wc kan zitten
Soms ga ik op bed liggen met mijn laptop erbij en de tv op de achtergrond aan ('s avonds) maar man vind dat niet zo leuk
Hij wil graag gezelschap na een dag werken terwijl ik graag even alleen wil zijn na een dag Mama, Mahaaaam MAAAAAM!!
Even de kinderen voor de tv zetten en even forummen is ook geen oplossing, terwijl ik dit bericht tik heb ik billen geveegd, schone onderbroek gepakt, handen gewassen, kind voorzien van banaan en siroop en is mijn wasmachine irritant aan het piepen omdat hij klaar is...
*zucht*
donderdag 3 november 2011 om 14:12
quote:iry schreef op 03 november 2011 @ 10:47:
[...]
Heel herkenbaar.
Gelukkig komt dat niet meer vaak voor en dat maakt mij wel fitter. Maar geeft wel een gemis even lekker in mijn eigen bubbel te kunnen zijn.Je jongste gaat toch ook hele dagen naar school? Hoe komt het dat jij zo weinig tijd voor jezelf hebt, dan?
[...]
Heel herkenbaar.
Gelukkig komt dat niet meer vaak voor en dat maakt mij wel fitter. Maar geeft wel een gemis even lekker in mijn eigen bubbel te kunnen zijn.Je jongste gaat toch ook hele dagen naar school? Hoe komt het dat jij zo weinig tijd voor jezelf hebt, dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 3 november 2011 om 14:13
quote:iry schreef op 03 november 2011 @ 11:01:
Ik ben soms een beetje jaloers op de kids.
Als ze lekker dingen voor zich zelf willen doen, gaan ze naar hun eigen kamer!
Gewoon op ieder willekeurig moment, omdat het kan.
Wil ik ook
Je hebt toch ook een ouderslaapkamer, neem ik aan?
Waarom zet je daar geen radio'tje, tv, laptop, oid neer? Kan je lekker languit.
Ik ben soms een beetje jaloers op de kids.
Als ze lekker dingen voor zich zelf willen doen, gaan ze naar hun eigen kamer!
Gewoon op ieder willekeurig moment, omdat het kan.
Wil ik ook
Je hebt toch ook een ouderslaapkamer, neem ik aan?
Waarom zet je daar geen radio'tje, tv, laptop, oid neer? Kan je lekker languit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 3 november 2011 om 19:08
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 november 2011 @ 14:12:
[...]
Je jongste gaat toch ook hele dagen naar school? Hoe komt het dat jij zo weinig tijd voor jezelf hebt, dan?
Ik denk door een aantal factoren BgB.
A. Ik ben nogal dwangmatig in mijn huishouden.
B. de scheiding is nog steeds belastend in de zin van constant moeten anticiperen op zijn rotgeintjes.
C. Mijn leven weer opnieuw op de rit zetten kost ook tijd en regelwerk
B. De kinderen hebben ieder in hun eigen manier te kampen met problemen o.a ten gevolge van de scheiding, dus sleep de middelste naar therapie, ben een klankbord voor de oudste, de jongste vraagt veel aandacht
D Ik pieker veel en wordt een beetje lam van de onmacht zaken niet opgelost te krijgen
E. Ben zelf ook in therapie wat alleen maar meer gaat worden.
F. Probeer mijn sociale leven weer wat aan te trekken.
G,Gezondheidsproblemen op het moment bij mijn ouders, dus ook dat vergt wat tijd( al geven ze ook een hoop steun terug)
H. Ik neem ook moeilijk tijd voor mijzelf, erg onrustig gevoel en krijg de rust niet makkelijk te pakken.
Dat laatste zal ook wel het grootste probleem zijn.
Vanuit therapie heb ik ook de opdracht mijn eigen slaapkamer als een comfortabele en veilige plek te maken.
Maarja, in dit huis vind ik dat nog zonde van de inspanning en doe dat liever straks wanneer ik op een definitievere plek terecht kom.
[...]
Je jongste gaat toch ook hele dagen naar school? Hoe komt het dat jij zo weinig tijd voor jezelf hebt, dan?
Ik denk door een aantal factoren BgB.
A. Ik ben nogal dwangmatig in mijn huishouden.
B. de scheiding is nog steeds belastend in de zin van constant moeten anticiperen op zijn rotgeintjes.
C. Mijn leven weer opnieuw op de rit zetten kost ook tijd en regelwerk
B. De kinderen hebben ieder in hun eigen manier te kampen met problemen o.a ten gevolge van de scheiding, dus sleep de middelste naar therapie, ben een klankbord voor de oudste, de jongste vraagt veel aandacht
D Ik pieker veel en wordt een beetje lam van de onmacht zaken niet opgelost te krijgen
E. Ben zelf ook in therapie wat alleen maar meer gaat worden.
F. Probeer mijn sociale leven weer wat aan te trekken.
G,Gezondheidsproblemen op het moment bij mijn ouders, dus ook dat vergt wat tijd( al geven ze ook een hoop steun terug)
H. Ik neem ook moeilijk tijd voor mijzelf, erg onrustig gevoel en krijg de rust niet makkelijk te pakken.
Dat laatste zal ook wel het grootste probleem zijn.
Vanuit therapie heb ik ook de opdracht mijn eigen slaapkamer als een comfortabele en veilige plek te maken.
Maarja, in dit huis vind ik dat nog zonde van de inspanning en doe dat liever straks wanneer ik op een definitievere plek terecht kom.