Werk & Studie alle pijlers

Powerpoint vraagje

05-11-2011 21:01 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er wellicht op dit fijne forum een powerpointexpert? ;) Ik geef sinds vorige week een cursus. Heb een mooie powerpoint gemaakt, laptop op beamer aansluiten was ook geen probleem. Heb het bureaublad uitgebreid naar het 'tweede' scherm (de beamer). Maar op het moment dat ik de presentatie afspeel doet hij dit op het scherm van mijn laptop en niet op de beamer.

Jaren geleden heb ik dit ook eens gehad en ik weet dat ik ergens een instelling anders moet zetten, maar waar..... Ik heb echt geen idee. Iemand hier een suggestie?
Fn f5
Of alt f5
Offtopic maarre... PP is zò 2010. Probeer eens Prezi. Super makkelijk en een stuk hipper!
Verschilt denk ik per laptop want bij mij is het F4.

Maar dus die functietoets waar het beamer/scherm symbooltje op staat.
Serieus? is dat alles? briljant! Ik ga het komende dinsdag proberen
@liesse, t onderwerp is ook wel 2010, of misschien wel 1910 dus pp past wel: moestuincursus maar ik zal me eens in prezi verdiepen

@ borderwalk bedankt voor de aanvulling, bij mij lijkt het wel F8 te zijn, maar dinsdag zal ik het zien.
F5 werkt op bijna elke laptop (behalve misschien Apples, daar heb ik 0 verstand van). Ik had laatst een praatje van een Nobel-prijs winnaar met hetzelfde probleem, zat de hele zaal te roepen: alt f5!

Ik ben trouwens persoonlijk niet zo'n fan van Prezi. Voor brain-storm sessies etc best leuk, maar als je een verhaal duidelijk wilt overbrengen niet handig. Dan is de lineairiteit van Powerpoint juist wel fijn. Bovendien moet je heel erg oppassen dat je je publiek niet zeeziek maakt, veel effecten zijn nogal, eh, heftig.
quote:liesse schreef op 05 november 2011 @ 21:16:

Offtopic maarre... PP is zò 2010. Probeer eens Prezi. Super makkelijk en een stuk hipper!Eens!
Pp op een mac is overigens zo verbijsterend veel handiger, dat ik voortaan weiger met klaarstaande pc's te werken. En dat zit in enkele heel kleine details, gek genoeg.
quote:nausicaa schreef op 05 november 2011 @ 22:04:

Ik ben trouwens persoonlijk niet zo'n fan van Prezi. Voor brain-storm sessies etc best leuk, maar als je een verhaal duidelijk wilt overbrengen niet handig. Dan is de lineairiteit van Powerpoint juist wel fijn. Bovendien moet je heel erg oppassen dat je je publiek niet zeeziek maakt, veel effecten zijn nogal, eh, heftig.Eens! De fancy effecten van Prezi leiden in 9 van de 10 gevallen veel te veel af van de content. Ik zie Prezi meer als een mindmap tool inderdaad. Ik heb het idee dat een tijdje geleden iemand is gaan roepen dat Powerpoint presentaties ouderwets en saai zijn en dat iedereen dat vervolgens ook is gaan vinden, maar hoewel ik zeker geen fan van het programma zelf ben, doet het, mits goed gebruikt, waar het voor gemaakt is, namelijk een visueel hulpmiddel zijn bij je verhaal. En dat verhaal is hetgeen je publiek straks als het goed is heeft onthouden en niet hoe mooi de overgangen tussen je verschillende slides waren.
Powerpoint is prima, aar nodigt uit tot extreem slechte presentaties. E wordt enorme bagger in pp gemaakt.
En Prezi nodigt uit, 'just because you can', tot het volproppen van je presentatie met allerhande overbodige foefjes, die alleen maar afleiden van waar het omgaat.
En laten we eerlijk zijn, als mensen een bagger Powerpoint presentatie maken, zal het in Prezi niet ineens een super presentatie worden.
Idd liever een saaie PP, dan een duizelingwekkende Prezi.
En de Hand-outs zijn ook handiger.
Ook weer waar.

Hoe dan ook, hoe minder via het scherm, hoe beter. Een goede spreker kan prima zonder.
quote:ritmeester schreef op 05 november 2011 @ 23:14:

Ook weer waar.

Hoe dan ook, hoe minder via het scherm, hoe beter. Een goede spreker kan prima zonder.

Mmm, ligt misschien een beetje aan je vakgebied. In mijn richting zijn illustraties toch wel handig, bv als je praat over de architectuur van iets of over een interieur etc.

Maar lappen tekst op een sheet lees ik niet
We zijn het eens denkik
http://www.youtube.com/watch?v=lpvgfmEU2Ck

Don McMillan over How not to do powerpoint

quote:elastiekje schreef op 05 november 2011 @ 23:41:

http://www.youtube.com/watch?v=lpvgfmEU2Ck

Don McMillan over How not to do powerpoint

Hoezo herkenbaar....

hilarisch echt!
Die ga ik zeker gebruiken de volgende keer dat ik een lesje presenteren moet geven, hilarisch!
@ elastiekje, briljant filmpje inderdaad

Volgensmij heb ik pp redelijk gebruikt waar het voor bedoeld is, ter ondersteuninig voor mijn verhaal. Om de cursisten wat ondersteuning te bieden bij de structuur. En foto's natuurlijk bij het stukje over verschillende groentes. De langste 'zin' in mijn presentaties is 7 woorden. Verder vooral bulletpoints, maar dan niet zoveel op één pagina als in het filmpje ;) Morgen deel 2 van de cursus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven