Vreemdgaan?

06-11-2011 11:18 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag beste Viva lady's!

Ok, hier even een lang verhaal dat ik zo kort mogenlijk ga neerzetten.

In 2004 heb ik een manisch periode gehad met als uitschieter een psychose en vervolgens een jaar zwaar depressief geweest.

Ik klom uit dat dal en ontmoette de liefde van mijn leven. Hij (gescheide vader van 2) had op dat moment meerdere vriendinnen maar wilde verder met mij. We leefden in de 8ste hemel en trouwden in 2006 en onderhielden een lat-relatie.

In 2007 wilde ik gaan samenwonen, ging verhuizen en belande weer in een psychose. Ik raakte zwanger en scheidde.

Het leven als alleenstaande moeder beviel me prima. De drie RRR gaven mij veel rust en ik moest ook waken voor weer een psychose dus hield mijn leven vrij simpel. Nieuwe liefdes liet ik niet toe. Maar mijn oude liefde wel. We kregen weer wekelijks contact en hij sliep ook bij mij. Ik wist wel dat hij ook andere contacten had maar wilde hem niet weer laten kiezen ( vond dat ik hem wel genoeg had aangedaan). Maar na een jaar ging ik ervan uit dat ik de enige nog voor hem was en wilde graag een kindje van hem.

Na 3 maanden was ik zwanger. Ik vertelde hem dat nieuws, hij was bang en blij, en drie dagen later viert hij zijn verjaardag.

De volgende ochtend ben ik vroeg wakker met mijn 3 jarige en zie dat hij sex heeft gehad dike nacht tijdens het feest, met een vriendin die hij dus al die tijd nog heeft gezien.

Eerste half jaar ben ik kapot geweest van verdriet. Hij bleef contact maken en wilde alles goed maken. Ik wilde dit kindje niet in een negatieve sfeer ter wereld brengen en heb bergen verzet om weer met een enigzinds goed gevoel contact te hebben.

Langzaam maar zeker, en met overtuigingskracht en charme offensief van hem, zijn we nu weer bij elkaar.

Ik heb een hele lijst van voor en tegens om bij elkaar te blijven. Maar ik moet echt een knop om zetten bij het 'vreemdgaan' die nacht tijdens het feest. Ik weet dat ik ook niet perfect ben, dat we al heel wat doorstaan hebben maar ik vind het nogal een hele kluit om hem weer toe te laten.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Wat denk je, heeft dit nog een kans van slagen?

Er zijn twee kleine kindjes in het spel, voor hen doe ik alles, maar voel me op dit moment zo.....Tja, ooit was ik de hemel en aarde voor hem en dan blijkt ie, een jaar geleden, bij een ander te liggen terwijl ik zwanger in zijn bed lig.
Misschien gaat het als de kids op bed liggen beter. Kom vanavond wel terug.

Iig geval bedankt voor de reacties.
Nou beroerd zou ik het niet noemen Kimpulz, maar ik kan me niet zo vinden in jouw standpunt om persé een tweede kind te willen als je in een psychose zit en dan te praten over de vader in kwestie als 'donor'. Plus dat je blijkbaar wél een relatie wil met hem?
quote:kimpulz schreef op 06 november 2011 @ 11:57:

Jeetje, schrijf ik echt zo beroerd???

Laat maar, kost me ook veel moeite om erover te praten.Misschien kun je even toelichten van wie kind 1 en van wie kind 2 is. Dat begrijp ik namelijk niet helemaal.
quote:flowerbombje schreef op 06 november 2011 @ 11:57:

[...]

*ploft er ook bij*tuurlijk!
quote:gaia9 schreef op 06 november 2011 @ 11:58:

[...]

* schuift gezellig an *schuift op, word druk hier
Ik maak uit jouw OP op dat beide kinderen van jou zijn. Maar even later schrijf je dat je 2e kindje van iemand anders is.

Van wie is je 2e kindje nou daadwerkelijk?
quote:Kier_V schreef op 06 november 2011 @ 11:59:

[...]

Ook goed, slotje erop dan maarja hey wij zitten net met zijn vieren gezellig naast elkaar!
Dit is wel een heel warrig verhaal.

Maar sterkte.
quote:enter schreef op 06 november 2011 @ 12:04:

[...]

ja hey wij zitten net met zijn vieren gezellig naast elkaar! Ik denk dat ik aanschuif! Veel gezelliger op de zondagochtend dan serieus zijn

En je psychose is al helemaal over?

Maar eh...weg bij die vent en aan jezelf gaan werken!
quote:enter schreef op 06 november 2011 @ 12:04:

[...]

ja hey wij zitten net met zijn vieren gezellig naast elkaar! Nah, ze komt vanavond terug dus blijf die stoelen nog maar even warmhouden dan :-)
quote:ster89 schreef op 06 november 2011 @ 12:05:

[...]

Ik denk dat ik aanschuif! Veel gezelliger op de zondagochtend dan serieus zijn

hmm je mag op mijn plekje zitten, moet echt de stad in voor mijn rubber aankoop
Het is een beetje ingewikkeld maar ik zou willen zeggen; Die man is niet eerlijk en hangt hem er gewoon bij een ander in en als het hem beter uitkomt wil ie jou terug. Niet echt een fijne basis. Jij hebt psychische problemen (gehad) en je hebt dus behoefte aan stabiliteit en rust in een relatie. Ik vind ook dat je het naar je kinderen toe verschuldigd bent om ze die rust te bieden. Dussss stop met die man, ga werken aan jezelf om steviger te worden en in balans te komen zodat je beter voor jezelf op komt. Sterkte.
quote:enter schreef op 06 november 2011 @ 12:10:

[...]

hmm je mag op mijn plekje zitten, moet echt de stad in voor mijn rubber aankoop Bang geworden voor rammelende zaadballen?
En nog iets...het feit dat jij psychische problemen hebt / had betekent niet dat je alles maar hoeft te pikken van hem.
Ik vind het niet warrig geschreven.

Als ik het goed begrijp is hij niet vreemd gegaan, omdat jij de tweede keer dat je hem in je leven toeliet (en zwanger van hem raakte) niet van hem wilde vragen dat hij voor jou koos, en je het toestond dat hij met zijn andere vriendinnen bleef omgaan.

Ik kan me ook voorstellen dat hij niet voor een tweede keer alles (en iedereen) meteen op wil geven voor een leven met jou, omdat het eerder is misgegaan, en dat hij daar even tijd voor nodig heeft.

Maar wat wil jij?
Maar het tweede kindje is er nog niet? Dan zou ik abortus doen. Geen extra problemen aanhalen met iemand die meerdere vrouwen nodig heeft.

Ik zou hier echt kierewiet van worden, van dat wensdenken. Een garantie voor teleurstellingen. Je kan de werkelijkheid niet dwingen door te wensen; integendeel, je wordt daar slap en willoos van.

Ik zou me uitsluitend nog bezighouden met de werkelijkheid, en dat is dat hij kennelijk een type man is die niet trouw is. Misschien houdt hij zich een poosje in, maar daarna gaat hij toch weer zijn pik achterna.

Je deed het eerst hartstikke goed, jammer dat je toch weer je hoop op iets ging vestigen wat er niet was.
Tip: ga weer lekker doen wat je eerst deed. Hou je leven klein en overzichtelijk en richt je op je kinderen en op jezelf. Verspil alsjeblieft geen tijd en energie meer aan die man... Onderhoud een goed contact met hem, maar ga niet meer verder dan dat!!
Je schrijft dat je zwanger werd van een ander in je 2e psychose en dat die ander nu uit beeld is? Wie is er dan precies vreemd gegaan?
@enter, gezellig! Ik ga m deze keer maar uitzitten
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:De drie RRR gaven mij veel rust en ik moest ook waken voor weer een psychose dus hield mijn leven vrij simpel.en denk je dat je rust krijgt binnen deze relatie en je leven simpel houdt?
Je schrijft niet warrig, maar het is zo complex dat ik de opmerkingen wel begrijp. Men probeert toch een duidelijk beeld te krijgen van hoe het is gelopen. Waar ik zelf meer over zou willen weten is wat er gebeurd is in 2007. Je noemt dat in 1 zin, maar het lijkt mij redelijk cruciaal. Toen wilde je graag gaan samenwonen, dat is verkeerd gegaan begrijp ik? Kwam dat omdat je in een psychose kwam? Of is die psychose juist gekomen omdat het uit was? Of door de zwangerschap en de hormonen?

Ik denk dat dit wel van belang is hoe ik erin zou staan. Als hij tijdens je psychose zomaar is vertrokken en je heeft laten verhuizen zou ik niet meer met hem samen willen zijn. Zijn jullie gescheiden omdat je bent vreemdgegaan en zwanger bent geworden van een ander, dan begrijp ik hem beter. In dat geval - en jullie willen er beiden nu voor 100% voor gaan - zou ik investeren in een therapeut die met jullie wil werken aan jullie communicatie. Dat lijkt nog niet goed te verlopen, wat onduidelijkheid en vreemde situaties oplevert.

Zorg voor een stabiele omgeving voor jezelf. Slik je nu medicijnen? Of heb je therapie voor jezelf?
off topic Ah ik zie dat er nog meer op de bank zijn komen zitten! Enter moet ik je stoeltje warm houden terwijl je rubbertjes met bont koopt?

Nu on-topic

TO ik ben ook de clou kwijt..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:duimelientje schreef op 06 november 2011 @ 11:34:

Stoppen met deze onbetrouwbare man

Hoezo Vrouw kiest voor te trouwen en appart te blijven wonen ??

Was bij mij niet waar...

Ik zou haar ook niet vertrouwen eerlijk gezegd..of zie ik dat verkeerd ?
Volgens mij zo:

TO

- heeft een manische periode, psychose en depressie

- krabbelt weer op

- ontmoet man, alles verloopt goed

- trouwt, ze blijven latten

- wil graag gaan samenwonen, maar dit gaat mis. (Het is een beetje onduidelijk hoe dit is verlopen. Het kan ook dat het samenwonen pas misging na de psychose, of nadat ze zwanger is geworden)

- krijgt een psychose

- wordt zwanger van een ander

- gaat scheiden

- heeft een rustige periode; ze focust zich op zichzelf en alles verloopt goed

- krijgt weer voorzichtig contact met ex. De verhoudingen blijven onduidelijk omdat TO zich niet durft uit te spreken en ex hier ook geen initiatief in neemt.

- wil een kindje. Ex weet hiervan; lijkt dit niet actief te willen, maar het ook niet actief te willen voorkomen

- is zwanger van "ex"; "ex" is bang en blij

- "Ex" heeft sex met een ander, terwijl TO in huis is (toch?)

- Na een periode van afstand, zijn TO en ex weer bijelkaar

TO kan niet vergeten dat "ex" sex heeft gehad met een ander en weet niet hoe nu verder te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven